VehiclesBuses › Mercedes-Benz CapaCity

Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4921
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4921
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4901
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4901
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4937
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4937
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4910
Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity #4910

Fleet List

Batch Type Fleet numbers Manufactured Into Service Withdrawn Quantity
1. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4020 2005 2008 1
2. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4901 – 4920, 4922 – 4926 2010 2010 from 2022 25
3. Mercedes-Benz O 530 GL CapaCity 4927 – 4941 2012 2013 from 2025 15
Total 2005 – 2012   41

Technical Data

Length 19540 mm
Width 2550 mm
Height over air conditioning 3155 mm (s prvkami Metro-dizajnu)
Height of floor 320 mm (1. dvere)
340 mm (2. - 4. dvere)
Wheelbase 5845 mm, 5990 mm a 1600 mm
Doors 4
Number of seats 47 + 1 (#1999)
45 + 1 (sériové vozidlá)
Number of standing places 132 (sériové vozidlá)
Design load 177 + 1 (sériové vozidlá)
Weight of unloaded vehicle 19330 kg (#1999)
18548 kg (#4901 - 4920, 4922 - 4926)
18700 kg (#4927 - 4941)
Engine Mercedes-Benz OM 457 hLA, EURO 4 (#1999) / EURO 5, naftový radový 6-valec s technológiou Blue-Tec
Continuous power output 260 kW / 2000 rpm
Piston displacement 11967 cm3
Maximum torque 1600 Nm / 1100 rpm
Maximum speed 80 km/h s obmedzovačom
Transmission ZF Ecomat 6 HP 602C, 6-stupňová, automatická, s integrovaným retardérom (#1999)
ZF EcoLife 6 AP 1700B, 6-stupňová, automatická, s integrovaným retardérom
Steering wheel ZF Servocom 8098, hydraulické s integrovaným posilňovačom riadenia
Axles predná: ZF RL 75 EC, nezávislé zavesenie kolies
stredná: ZF AVN 132, portálová
zadná hnacia: ZF AV 132/87°, portálová
zadná vlečená: ZF RL 75 A, tuhá
Tyres 275/70 R 22,5
Air conditioner Spheros Aerosphere World
Cooling capacity 2 x 32 kW
Heating capacity 2 x 38 kW

Photos

Vehicle catalogue

4921

4901 4902 4903 4904 4905 4906 4907 4908 4909 4910 4911 4912 4913 4914 4915 4916 4917 4918 4919 4920 4922 4923 4924 4925 4926

4927 4928 4929 4930 4931 4932 4933 4934 4935 4936 4937 4938 4939 4940 4941

Legend and statistics

4921vehicle in service: 35 (85.4 %)
4921online: 11 (26.8 %)
4921today in service: 14 (34.1 %)
4910vehicle ot of service (more than 2 weeks): 4 (9.8 %)
4915vehicle ot of service (more than 6 months): 1 (2.4 %)
4906withdrawn vehicle: 6 (14.6 %)
Vehicle can be assigned to multiple categories, only the most important category is colored.
Share of operational vehicles in service per day in the last month: 64.2 %, Monday to Friday 74.2 %

Currently in service on lines

83 / 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
91 / 4

Renumbered Fleet Numbers

1.2.3.
4020 1999 4921 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: marek1978 #131:
Čože!Ako že 4921 bude od januára HV?
Reply on: Petto #133:
Netuším
Reply on: marek1978 #131:
Aj bratislavsky cerveny Capa sa zachova ? Lebo ten strieborny nie je moc typicky pre BA/DPB ale skor pre Istanbul. 😁
Reply on: Timek #128:
Uz nie je dovod velmi fixovat to. Coskoro pride 8ks NSG18 a uvolni sa 7 klbakov z L32. A v lete 2026 maju prist prve NS18.
Reply on: 6503 #130:
Od Januara
Reply on: Brancibetar #129:
No tak hadam #4921.
Planuje sa nejaky zachovat ako HV?
Reply on: PetoH92 #126:
Hej ale aj 4903 bola dlho odstavená a je späť takže ešte sa môžu 4915-6-7 opravit
Reply on: marek1978 #125:
Ono 18m ebusy SOR budu trochu lepsie na tom, jednak par sedadiel navyse vdaka absencii motorovej veze. Pripadne ina znacka ebusu. Aj 18.75 Solaris elektro je fajn kapacitny v Osle. Rozdiel oproti capacity je to fakt len 75cm tj 18.75 vs 19.5m.
4915 a 4917 vyradené
Reply on: Ma178rek #123:
Neviem načo to stále rátajú, keď aj tak nechcú objednať 21m vozidlá. Musia vidieť aké to chodí plné a oni tam chcú nasadiť 18m ebusy. Hlavná vec, že chcú dostať ľudí do MHD, ale nikto sa tam tlačiť nebude.
Ano pocitanie cestujucich, bud.tyzden neparne poradia.
Reply on: Ttom #122:
Ja mám pocit že na 83/84 ratajau každú chvíľu...
Reply on: mhd579 #121:
Zrejme sa rataju cestujuci na 83 a 84?
Tak chvíľu sme mali L83 a L84 plne mercedesové a od tohto týždňa je to už iba každé druhé poradie na oboch linkách (v preklade s NB 18), naopak na L68 sú teraz iba MC CC
Reply on: Elektricka #119:
V rámci nedostatku vodičov a vozidiel si väčšinu poradí L84 rozdelila TR a JD.

L83 predpokladám že iba počítanie cestujúcich, lebo väčšina tých SORiek sú petržalské.
Nevie náhodou niekto prečo mercedesy zmizli z 83 a 84? Z 84 začali pomaly miznúť už dávnejšie ale prečo aj 83?
Reply on: 3pa3ck3 #117:
To asi bol joke ze ? 😁
Reply on: Petto #114:
Kapacitu vykrýva posilnená L4 😎
Reply on: randomtipekzulic #112:
ale aspoň jeden na 131😅.