Presmerovanie liniek MHD počas bežeckého podujatia (6 Sep 2025 19:40 – 21:15)

Počas sobotného večerného behu bude tradične odstavená premávka MHD na nábreží a v centre mesta.

Pre konanie bežeckého podujatia (trasa behu) v sobotu 6. septembra 2025 budú v čase cca medzi 19:40 a 21:15 neprejazdné niektoré trasy v centre mesta, čo si vyžiada aj odklony liniek MHD, resp. ich skrátenie. Na obchádzkových trasách zastavia presmerované linky na všetkých zastávkach na daných trasách.

  • Linka 1 bude po 19:38 z Hlavnej stanice premávať po okružnej trase Hlavná stanica – Imricha Karvaša – Blumentál – Vazovova – Krížna – Americké nám. – Špitálska – Nám. SNP – Obchodná – Imricha Karvaša – Hlavná stanica.
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky STU až Šafárikovo námestie v smere z Hlavnej stanice.
  • Linka 4 bude počas uzavretia a tunela nábrežia rozdelená na dve časti. Premávať bude po dvoch skrátených trasách:
    • Most SNP – Karlova Ves – Dúbravka a späť (v smere do Dúbravky môže byť interval medzi spojmi predĺžený).
    • Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – Nám. SNPCentrum – Špitálska – Trnavské mýto – Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto (okružná trasa).
      • Nebude obsluhovať svoje zastávky Americké nám., Mariánska, Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra smer Dúbravka a zastávku Šafárikovo nám. smer Trnavské mýto.
    • Po uvoľnení tunela pôjde obojsmerne po trase Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – tunel – Karlova Ves – Dúbravka.
  • Linka 9 bude počas uzavretia tunela premávať po skrátenej okružnej trase: Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Centrum – Nám. SNP –  Obchodná – Blumentál – Trnavské mýto – Ružinov.
    • Nebude obsluhovať zastávky Kapucínska až Kútiky obojsmerne a zastávky Blumentál, STU, Vysoká a Poštová smerom z Ružinova.
  • Linka 29 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať po skrátenej trase z Devínskej Novej Vsi iba po Most SNP.
    • Nástupište a výstupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • Nebude obsluhovať zastávky Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo námestie a Malá scéna.
    • Medzi Malou scénou a Mostom SNP bude možné obojsmerne cestovať presmerovanou linkou 70.
  • Linky 31 a 39 budú medzi zastávkami Zochova a Zoo premávať odklonom cez Petržalku, pričom nebudú obsluhovať zastávky Lafranconi, Kráľovské údolie a Chatam Sófer. Odklon bude zavedený v čase:
    • 19:55 - 20:25 zo zastávky Zochova smer Slávičie údolie,
    • 19:45 - 20:15 zo zastávky Zoo smer mesto.
  • Linka 37 nepôjde spod Mosta SNP o 20:15, ale začne až na zastávke Chatam Sófer o 20:17.
    • Spoj o 20:00 spod Mosta SNP pôjde v predstihu už o 19:55.
  • Linka 50 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať v smere z Auparku na Kukučínovu medzi zastávkami OC Einsteinova a Malá scéna cez Einsteinovu, Most Apollo, Landererovu, Olejkársku a Pribinovu.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Most SNP, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.
    • Z Auparku pod Most SNP bude možné použiť linky 88 a 91 z hornej zastávky.
  • Linka 70 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať obojsmerne medzi zastávkami Most SNP a Malá scéna obchádzkou cez Petržalku.
    • Nástupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • V smere jazdy k Mostu SNP obslúži mimoriadne aj zastávku Malá scéna na Pribinovej (nástupište linky 29) ako náhradu za zastávku Šafárikovo nám. (v úseku Malá scéna – Most SNP vykonáva aj náhradu za linku 29).
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky Šafárikovo nám. a Nám. Ľ. Štúra.
      • Spoj o 20:08 spod Mosta SNP nepôjde, ale začne až o 20:11 na zastávke Malá scéna.
  • Linka 88 nepôjde spod Mosta SNP o 20:12, ale začne až o 20:14 na zastávke Einsteinova.
  • Linka 91 nepôjde spod Mosta SNP o 20:00, ale mimoriadne začne o 20:00 na zastávke Zochova, na riadnu trasu sa napojí od zastávky Pri sade (Aupark).
  • Linky 3, 29, 37, 88, 91 môžu byť krátkodobo pozdržané na nábreží počas prechodu bežcov.

Cestujúcim odporúčame počas vyššie uvedených odklonov vyhradiť si na cestovanie väčšiu časovú rezervu, venovať pozornosť oznamom na zastávkových tabuliach a vo vozidlovom rozhlase.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Bezne nedrdlem na tieto eventove vyluky. Ale vyblokovat celu karlovesku radialu s tym, ze neurcitu dobu L9 nepojde a L4 pojde az spod Mosta SNP a "ved si poradte", to je celkom arogantne. Ako im mesto mohlo tuto trasu povolit je mi zahadou.

upravovač fotiek

Trasa naschvál tak, aby si vyžiadala výluku na nábreží, Mostovej, Jesenského aj v tuneli! To musel navrhnúť nejaký abstolútny kompót, ktorý chcel čo najviac obmedziť nielen električky, ale aj autobusy v meste. A ešte väčší kompót na meste to musel schváliť. Keby mne niekto doniesol tú trasu na schválenie, tak ho pošlem do péčka. Ale s rozbehom nech tam páli.

Súčasné vedenie mesta sa prekonáva v obmedzovaní MHD.
Všetko poriadku, však bežci sú jedina skupina ľudí v tomto meste ktorá si zaslúži empatiu a pochopenie 🙄🙄🙄
Reply on: upravovač fotiek #2:
Preto, kto sa aspoň štipku rozumie doprave musí byť v šoku čo za hmmm ako to povedať slušne, neschopákov sedí na magorstráte... Ale veď nevadí, síce máme jednu z najdrahších MHD v EÚ ale aspoň sa nosným dopravným systémom nedostanem z jednej časti mesta do druhej.

upravovač fotiek

Reply on: Matej138 #4:
To sa slušne povedať nedá! 🤬
Reply on: Andrej #3:
Ešte aj na cyklistov sa to snaží bratislavská propaganda hrať, lebo neexistuje viac geniálnejšie a bezpečnejšie dopravné riešenie ako naje... pardón namaľovať červenú farbu na asfalt pričom neupravím šírku cesty
Uz minuly rok to tu niekto riesil, ale stale som nepochopil, ze ako sa linka 4 otoci pod mostom SNP?
Reply on: Ferko #7:
Na Námestí Ľ. Štúra sa dá použiť triangel.

upravovač fotiek

Reply on: Ferko #7:
Nič sa točiť nebude. Nahromadia tam pár vozov, ktoré budú postupne odchádzať.
K tejto výluke, ktorá je kvôli jednému jedinému behu v centre mesta napíšem len jedno: Nosný systém mestskej hromadnej dopravy 🙂
Predpokladaná uzávierka tunela je 20:05-20:40 cca
Start pretekov je o 20:00
Je to síce sobota večer ale zase sme pri Tom že takéto akcie do mesta patria a tie 2 väčšie behy ktoré obmedzia MHD sú akceptovatelne... (Beh Devin-BA nerátam lebo to ovplyvňuje o dosť menej)
Viac ako polovica obmedzení je na pár minút, alebo sa dotkne len 1 spoja na linke a veľa ľudí to tu prežíva, ako keby to malo byť minimálne na pol roka odstavené a nič nemalo premávať.

upravovač fotiek

Reply on: bobitwo #12:
Ukáž mi akciu, ktorá obmedzí metro vo Viedni na hodinu a radní ju schvália.
Reply on: Ma178rek #11:
takze asi aj ak niekto chce ist v sobotu vecer hoc len chlastat, ma ist radsej autom ? 😛
Reply on: upravovač fotiek #9:
Stále nechápem, keďže všetky vozy, ktoré budú v premávke cez víkend, majú riadiaci pult aj vzadu, prečo sa nedá točiť cúvaním na NĽŠ... Aspoň by sa začínalo už na tomto námestí a nie až od mosta SNP.

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #15:
Zabezpečenie výhybky proti podhodeniu, riadenie dopravy.
Reply on: upravovač fotiek #16:
V sobotu nemáme MP a dispečerov?
Jediný dôvod, ktorý beriem je technický stav zbiehacej výhybky.
Nedoliehanie jazykov a pod.
Radosť cestovať večer smer Z.Piesky a nebodaj to mať aj načasované na prestup do regio liniek.

Urbanway 2423

Reply on: david11 #17:
A nebudú tadiaľ bežať v pruhu v smere z mesta bežci? Potom by sa ten triangel predsa nedal použiť. Veď na tú hodinu stačí aj takéto riešenie.
Reply on: upravovač fotiek #13:
Keď mi ukážeš metro v Bratislave, tak ti ju ukážem. Lebo porovnávaš hrušky s jablkami zase.
Reply on: bobitwo #19:
v bratislave je elektricka povazovana za klucovy prvok verejnej hromadnej dopravy a na nu navazuju ostatne; rovnaky charakter/ulohu/poziciu ma (nielen) vo viedni metro
Reply on: si #20:
Električka a metro sú 2 rozdielne systémy, každý funguje inak. Nedajú sa porovnávať.
Reply on: Mhr1 #15:
-zmazane-
Reply on: Matej138 #4:
Takto: ja zas nebudem apriori nadavat na mesto, podla mna sa MHD z dlhodobeho hladiska neustale zlepsuje, a na tom ma mesto hlavnu zasluhu. A dokonca suhlasim aj s nazorom, ze taketo akcie do mesta patria. ALE nikdy jej tu trasu behu nemali takto schvalit a este aj tu vyluku urobit tak, ze odstavia polovicu mesta. Hoci by to bolo len na hodinu - to je podla mna este horsie, lebo ako nahodny bezny cestujuci, ktory obsesivne nesleduje cedule na zastavkach, ostanes uplne bez sance zistit, co sa deje a co mas urobit.

upravovač fotiek

Uzavrieť súčasne tunel aj nábrežie a tým úplne zarezať spojenie východnej a západnej časti mesta cez centrum v sobotu večer je ukážkou arogancie vedenia mesta voči obyvateľom.

upravovač fotiek

Reply on: bobitwo #21:
Most aj kompa sú dva rôzne systémy a každý funguje inak, ale oba slúžia na ten istý účel. Kde máš most, nepotrebuješ kompu. Kde most nemáš, využiješ kompu. Lenže tu mesto koná tak, že si máš rieku preplávať.
Reply on: upravovač fotiek #13:
ehm, tak vo vseobecnosti su ake akcie vo svete ktore vobec mozu obmedzit metro?
(pokial nehovorime trebars o zablokovani vstupu do niektorej stanice)
Reply on: lupask #26:
Niekto by si mohol vymyslieť nejaký pochod pod zemou medzi dvoma stanicami, koncert v tuneli alebo niekde na jeho konci, alebo čokoľvek podobné. A určite by to bolo zaujímavé, ale nikoho by to ani nenapadlo, lebo nikto by to určite nedovolil.

Čo takto sa viac sústrediť na problém - omedzenie dorpavy v celom centre a rozdelením dopravy mesta na dve časti v sobotu večer, čo jednoznačne nie je čas, kedy sa môžeme tváriť, že "vtedy nikto nejazdí."
Nevraviac o ďalšej nejasnej infomácii, kedy cestujúci netušia ako pôjde električka 4, pretože raz pôjde pod Most SNP a potom cez tunel, ale kedy sa táto zmena udeje a ako sa to cestujúci počas večera dozvie, to už až tak známe nie je.
Reply on: Ma178rek #11:
Taketo akcie do mesta patria ak neobmedzia NOSNY SYSTEM MESTA, ktory mal kedysi slogan #CastejsieAkoMetro (ale #SpolahliveAkoPovoz).

A hlavne v sobotu vecer, ked vela ludi pojde z mesta (z roznych akcii) domov.

upravovač fotiek

Reply on: lupask #26:
Keby sme mali metro, tak nejaký magor navrhne, aby sa maratón bežal cez tunel metra a mesto by to určite schválilo, keď schválilo beh cez električkový tunel.

Ja by som schválil beh cez Vallovu obývačku!
Reply on: upravovač fotiek #25:
Prosím, ukáž mi ako sa človek nedostane v tom čase z 1 časti mesta do druhej. Nakresli mi kľudne mapku, kde mi ukáž, kde ľudia budú 95 minút musieť sedieť na zadku niekde, lebo bude všetko zavreté.

Prosím ešte mi ukázať akcie, ktoré sa konajú v metre svete.
Reply on: keks #27:
Veď sú zastávkové tabule, displeje vo vozidlách...
Reply on: Trolley #31:
Aha, to je super nápad. Takže aby som sa dozvedel na ktorú zastávku mám ísť, tak musím ísť na nejakú zastávku, kde je zstávková tabuľa. (Na nástupišti elektrišiek Most SNP ani nie je.)
Alebo niekde nastúpim na nejaký náhodný spoj, aby som sa pozrel na informáciu, že kam to mám ísť, ktorá zastávka je aktuálne obsluhovaná?
Reply on: bobitwo #30:
Vieš, to, že sa budeš môcť odviesť z Ružinova na zastávku Centurm a pešo prejsť na Most SNP síce je cesta, ale určite je to aj omedzenie a my, cestujúci, si za cestovný lístok platíme preto, aby sme sa mohli MHD odviezť, nie si časť trasy odkráčať.

A vieš, prečo sa akcie v metre nikde nekonajú? Lebo by ich nikto, kto má aspoň niečo v hlave nikdy neschválil. Podobne ako by nikto nemal schváliť zarezanie tunela a nábrežia naraz.
Reply on: keks #33:
Z Ružinova predsa môžete ísť L50 k Auparku a tam prestúpiť na svoj spoj. Prestup na hrane je na Moste Apollo.

Akcie v metre sa nekonajú preto, lebo ten priestor nie je na to určený. Teda takto menšie hudobné vystúpenia na niektorej zo staníc metra sa koná aj dnes.
Reply on: Trolley #34:
a elektrickovy tunel je na taketo akcie urceny ? ja mam dojem ze je urceny na to aby cezen premavali elektricky.....

a ako vies kam sa z toho ruzinova potrebuje dostat ? ci pesia prechadzka od auparku cez dunaj/novy most je nejak vyrazne kratsia/zaujimavejsia ako ked to iste absolvuje zo zastavky centrum ?
Reply on: keks #33:
1/ Takže priemerný cestujúci MHD je slepý, hluchý a má v pamäti komplet celý cestovný poriadok všetkých liniek v Bratislave, vie kedy presne ktorá ide a nepotrebuje sa pozrieť či už cez internet, že kedy a ako mu to ide, alebo na zastávke.

2/ Odkiaľ kam sa potrebuješ presne dostať?

3/ vieš prečo sa nekonajú behy metrom? Má to 4 zásadne aspekty. Chýbajúce osvetlenie, beží sa po podvaloch a sú tam ešte koľajnice k tomu (niekto sa potkne spadne a rozbije si hubu a dav ho v tej tme ušliape) a zvyčajne tam je tretia koľajnica, cez ktorú sa napája vlak metra a veľmi komplikovaný prístup pre zdravotný personál v prípade potreby, keďže sú to veľmi úzke priestory. Ale to isto vieš, že? Navzdory tomu, električkový tunel (minochodom, predtým to bol tunel pre autá). Je dosť široký, aby po bokoch mohli byť zábrany aby sa vedeli rýchlo presúvať záchranné zložky v prípade potreby a zároveň zostalo dosť miesta pre bežcov, je osvetlený, má bezpečnú podlahu, kde je minimálne riziko zranenia (podobá podlaha ako na Starom moste napríklad) a je to veľmi atraktívne miesto, kam sa bežne ľudia nedostanú. Podobné akcie sa robia bežne všade vo svete, kde ich vedia dať do zaujímavých lokácií, aby to bolo atraktívne.

#53
Áno v bývalom cestnom tuneli, teraz električkovom je možnosť si bezpečne zabehať. Tak isto keď je Trans Danube Swim, tak je odstavená na hodinu a niečo premávka na Dunaji, aby si ľudia mohli zaplávať od PKO do Most SNP. Budeš aj tam protestovať ako to obmedzuje cestujúcich? Keby mali takú možnosť inde, tak tam určite tak bežia.

Zberač mínusiek

Reply on: bobitwo #36:
Taký beh metrom má svoje výhody, keď vás naháňa vrah https://youtu.be/b5j0iV45HqU?si=cfpGy-MhNGj8W_4G&t=5867
Reply on: bobitwo #36:
Ano, priemerny cestujuci je - tvojimi slovami - slepy a hluchy. Priemerny cestujuci nepouziva mobil na planovanie trasy, lebo priemerny cestujuci ide po pamati, po svojej zvycajnej trase, tak, ako chodi vzdy. Priemerny cestujuci by potreboval, aby mu mesto nezarezalo OBE moznosti dostat sa jeho smerom - bezny cestujuci totiz lahsie znesie, ked jeho elektricka ide docasnou obchadzkou (a vodic alebo dispecer ho o tom informuje), ako ked ma vystupit, robit pesi presun cez cele centrum a hladat, kde vlastne nastupit. Priemerny cestujuci je totiz zmateny aj z dlhodobych vyluk a obmedzeni, ktore su komunikovane tyzdne vopred (co teda v BA tiez nie je uplne bezne) - takze takato hlupa vyluka mu sposobi akurat stres a dovod na frflanie na to, aka je MHD v BA na dve veci.
Ja som túto tému a celkovo tento článok preberal s kamarátom, ktorý je do dopravy absolútne nezainteresovaný, výluky si neštuduje, ale MHD využíva pomerne pravidelne. Čiže povedzme, priemerný cestujúci, využívajúci služby verejnej dopravy. Na druhú stranu beháva a považuje tento Nightrun za skvelú akciu prínosnú pre mesto finančne, a aj atraktívne pre verejnosť.
Keď sme čítali diskusiu, ktorá tu dole prebehla (prebieha) tak sa naše názory líšili. On tvrdí, že odstavená doprava v centre mesta na cca 2 hodiny v sobotu večer nie je katastrofa, keď sa to zamení za atraktívny bežecký event.
Ja s týmto ako laický dopravný nadšenc veľmi nesúhlasím a zaujímal by ma pohľad na tento argument/názor môjho kamaráta. Pretože v diskusii som ešte nezachytil, že by sa preberala potenciálna atraktivia eventu pre verejnosť...napriek totálne odpálenej dopravy von z okna....
Reply on: palinoo #39:
Mňa by zaujímalo, ako je to pre mesto prínosné finančne. Aj to nejak viac rozviedol?
Reply on: hroch #38:
Danko mal v jednom pravdu, keď povedal, že ľudia otupievajú a ja dodám aj lenivejú neskutočným spôsobom.

Informácie sú dané týždeň dopredu na zastávkach, internete, aj v MHD priamo to bude bežať . To že sa ľudia nezaujímajú o okolie už nie je problém mesta.

Organizujem výlety, kajaky, plachetnice aj iné záležitosti. Mám spravené udalosti na FB, dokonca to posielam aj v správe v Messenger aj WhatsApp a Viber podľa toho čo viem že používa s odkazom na danú udalosť aj mailom ten odkaz. Aj v maily, aj na udalosti je sú všetky informácie, odkiaľ kam a kedy, čo to stojí, čo si treba brať so sebou, odkazy na Google maps na tie konkrétne miesta, kam sa ide, ako sa tam dá dostať atď. A keď 2 týždne pred samotnou akciou obvolávam ľudí, aby som si potvrdil že kto ide a kto nie, lebo ľudia serú na to dávať vedieť, ako sa rozhodli, tak polovica z nich sa ma pýta, že kedy to je, kde to je, čo to stojí, ako sa tam dostanú atď... Všetko je v udalosti vždy, aj v maily. A viem, že to dostali. A že to minimálne videli. A to sú ľudia s ktorými sa osobne poznám.

Tento rok som sa už na to vybodol, už som ľuďom potom extra nevolal a nenaháňal ich, keďže akcie riešim vždy tak, že môžu si aj oni pozývať ľudí, ale nech tí ľudia dajú vedieť. V máji sme boli týždeň sailovať v Chorvátsku, do daného termínu sa mi prihlásilo 9 ľudí, tak som zobral Oceanis 50 pre 12 ľudí, ale predtým som vyzbieral zálohy za loď. Ráno, 3 hodiny pred odchodom sa zobudili 3 ľudia, že oni sa nemajú ako dostať do mariny. Pritom doprava sa riešila už 2 týždne dozadu, kto môže zobrať auto, prípadne vie poskytnúť, ak niekto bude šoférovať, kde treba vyzdvihnúť ľudí atď. Zaplatíš 500€ ako zálohu za výlet a máš potom v análnom otvore, že ako sa tam dostaneš? Nechci vedieť, čo som si vypočul, že som im nevybavil odvoz a keď som im oznámil, že to nie je môj problém, že tam sú ďalší 2 čo zaspali, nech sa dohodnú. Nakoniec nešli, lebo všetci 3 majú autá, ale nikto nechcel brať to svoje, lebo by najazdilo 1700km. Potom bolo druhé kolo, keď zistil, že zálohu späť nedostanú. Akosi odmietali pochopiť, že aj kvôli nim sa brala väčšia a drahšia loď a to že oni nejdú a chcú späť peniaze by znamenalo, že sa to nám ostatným výrazne predraží. Loď sa objednávala až potom, ako každý poslal zálohu a bol upozornený, že sa nevracia, ak sa nezúčastnia. Samozrejme, bola možnosť nájsť náhradníka, ale to by museli dať vedieť v rozumnou predstihu.

Toto sa mi už stalo kedysi na pár chatách, že malo nás byť 20+, tak sa brala obrovská chata, ale zálohy sa nevyzerali a potom 6-7 ľudí platilo chatu, čo bola pre 26 ľudí napríklad.

Takže prepáč že ma nedojíma ,že ľudia sú lenivý sa trocha zaujímať okolo seba. Mimochodom, autobusy na Zochovej predsa premávajú, takže do centra sa dá dostať aj inak ako električkou na viacerých miestach.
Reply on: palinoo #39:
Zatiaľ čo som pozeral, bolo prihlásených na ten 10km beh cez 5400 bežcov a ešte stále je možné sa registrovať. Teda nejaká viac ako malá atraktivita tam zrejme bude pre ľudí. Minulý rok bol odhad cez 15 tisíc ľudí, čo buď bežali, alebo sa zúčastnili iných doprovodných aktivít/akcií, či prišli sa na to pozrieť za známi, či i rodiny.