Presmerovanie liniek MHD počas bežeckého podujatia (6 Sep 2025 19:40 – 21:15)

Počas sobotného večerného behu bude tradične odstavená premávka MHD na nábreží a v centre mesta.

Pre konanie bežeckého podujatia (trasa behu) v sobotu 6. septembra 2025 budú v čase cca medzi 19:40 a 21:15 neprejazdné niektoré trasy v centre mesta, čo si vyžiada aj odklony liniek MHD, resp. ich skrátenie. Na obchádzkových trasách zastavia presmerované linky na všetkých zastávkach na daných trasách.

  • Linka 1 bude po 19:38 z Hlavnej stanice premávať po okružnej trase Hlavná stanica – Imricha Karvaša – Blumentál – Vazovova – Krížna – Americké nám. – Špitálska – Nám. SNP – Obchodná – Imricha Karvaša – Hlavná stanica.
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky STU až Šafárikovo námestie v smere z Hlavnej stanice.
  • Linka 4 bude počas uzavretia a tunela nábrežia rozdelená na dve časti. Premávať bude po dvoch skrátených trasách:
    • Most SNP – Karlova Ves – Dúbravka a späť (v smere do Dúbravky môže byť interval medzi spojmi predĺžený).
    • Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – Nám. SNPCentrum – Špitálska – Trnavské mýto – Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto (okružná trasa).
      • Nebude obsluhovať svoje zastávky Americké nám., Mariánska, Centrum, Jesenského a Nám. Ľ. Štúra smer Dúbravka a zastávku Šafárikovo nám. smer Trnavské mýto.
    • Po uvoľnení tunela pôjde obojsmerne po trase Zlaté piesky/Stn. Nové Mesto – Trnavské mýto – Blumentál – Obchodná – tunel – Karlova Ves – Dúbravka.
  • Linka 9 bude počas uzavretia tunela premávať po skrátenej okružnej trase: Ružinov – Trnavské mýto – Krížna – Špitálska – Centrum – Nám. SNP –  Obchodná – Blumentál – Trnavské mýto – Ružinov.
    • Nebude obsluhovať zastávky Kapucínska až Kútiky obojsmerne a zastávky Blumentál, STU, Vysoká a Poštová smerom z Ružinova.
  • Linka 29 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať po skrátenej trase z Devínskej Novej Vsi iba po Most SNP.
    • Nástupište a výstupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • Nebude obsluhovať zastávky Nám. Ľ. Štúra, Šafárikovo námestie a Malá scéna.
    • Medzi Malou scénou a Mostom SNP bude možné obojsmerne cestovať presmerovanou linkou 70.
  • Linky 31 a 39 budú medzi zastávkami Zochova a Zoo premávať odklonom cez Petržalku, pričom nebudú obsluhovať zastávky Lafranconi, Kráľovské údolie a Chatam Sófer. Odklon bude zavedený v čase:
    • 19:55 - 20:25 zo zastávky Zochova smer Slávičie údolie,
    • 19:45 - 20:15 zo zastávky Zoo smer mesto.
  • Linka 37 nepôjde spod Mosta SNP o 20:15, ale začne až na zastávke Chatam Sófer o 20:17.
    • Spoj o 20:00 spod Mosta SNP pôjde v predstihu už o 19:55.
  • Linka 50 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať v smere z Auparku na Kukučínovu medzi zastávkami OC Einsteinova a Malá scéna cez Einsteinovu, Most Apollo, Landererovu, Olejkársku a Pribinovu.
    • V tomto smere nebude obsluhovať zastávky Most SNP, Nám. Ľ. Štúra a Šafárikovo nám.
    • Z Auparku pod Most SNP bude možné použiť linky 88 a 91 z hornej zastávky.
  • Linka 70 bude v čase cca 19:45 - 21:15 premávať obojsmerne medzi zastávkami Most SNP a Malá scéna obchádzkou cez Petržalku.
    • Nástupište pod Mostom SNP bude spoločné s linkou 37 (G).
    • V smere jazdy k Mostu SNP obslúži mimoriadne aj zastávku Malá scéna na Pribinovej (nástupište linky 29) ako náhradu za zastávku Šafárikovo nám. (v úseku Malá scéna – Most SNP vykonáva aj náhradu za linku 29).
    • Nebude obsluhovať svoje zastávky Šafárikovo nám. a Nám. Ľ. Štúra.
      • Spoj o 20:08 spod Mosta SNP nepôjde, ale začne až o 20:11 na zastávke Malá scéna.
  • Linka 88 nepôjde spod Mosta SNP o 20:12, ale začne až o 20:14 na zastávke Einsteinova.
  • Linka 91 nepôjde spod Mosta SNP o 20:00, ale mimoriadne začne o 20:00 na zastávke Zochova, na riadnu trasu sa napojí od zastávky Pri sade (Aupark).
  • Linky 3, 29, 37, 88, 91 môžu byť krátkodobo pozdržané na nábreží počas prechodu bežcov.

Cestujúcim odporúčame počas vyššie uvedených odklonov vyhradiť si na cestovanie väčšiu časovú rezervu, venovať pozornosť oznamom na zastávkových tabuliach a vo vozidlovom rozhlase.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Bezne nedrdlem na tieto eventove vyluky. Ale vyblokovat celu karlovesku radialu s tym, ze neurcitu dobu L9 nepojde a L4 pojde az spod Mosta SNP a "ved si poradte", to je celkom arogantne. Ako im mesto mohlo tuto trasu povolit je mi zahadou.

upravovač fotiek

Trasa naschvál tak, aby si vyžiadala výluku na nábreží, Mostovej, Jesenského aj v tuneli! To musel navrhnúť nejaký abstolútny kompót, ktorý chcel čo najviac obmedziť nielen električky, ale aj autobusy v meste. A ešte väčší kompót na meste to musel schváliť. Keby mne niekto doniesol tú trasu na schválenie, tak ho pošlem do péčka. Ale s rozbehom nech tam páli.

Súčasné vedenie mesta sa prekonáva v obmedzovaní MHD.
Všetko poriadku, však bežci sú jedina skupina ľudí v tomto meste ktorá si zaslúži empatiu a pochopenie 🙄🙄🙄
Reply on: upravovač fotiek #2:
Preto, kto sa aspoň štipku rozumie doprave musí byť v šoku čo za hmmm ako to povedať slušne, neschopákov sedí na magorstráte... Ale veď nevadí, síce máme jednu z najdrahších MHD v EÚ ale aspoň sa nosným dopravným systémom nedostanem z jednej časti mesta do druhej.

upravovač fotiek

Reply on: Matej138 #4:
To sa slušne povedať nedá! 🤬
Reply on: Andrej #3:
Ešte aj na cyklistov sa to snaží bratislavská propaganda hrať, lebo neexistuje viac geniálnejšie a bezpečnejšie dopravné riešenie ako naje... pardón namaľovať červenú farbu na asfalt pričom neupravím šírku cesty
Uz minuly rok to tu niekto riesil, ale stale som nepochopil, ze ako sa linka 4 otoci pod mostom SNP?
Reply on: Ferko #7:
Na Námestí Ľ. Štúra sa dá použiť triangel.

upravovač fotiek

Reply on: Ferko #7:
Nič sa točiť nebude. Nahromadia tam pár vozov, ktoré budú postupne odchádzať.
K tejto výluke, ktorá je kvôli jednému jedinému behu v centre mesta napíšem len jedno: Nosný systém mestskej hromadnej dopravy 🙂
Predpokladaná uzávierka tunela je 20:05-20:40 cca
Start pretekov je o 20:00
Je to síce sobota večer ale zase sme pri Tom že takéto akcie do mesta patria a tie 2 väčšie behy ktoré obmedzia MHD sú akceptovatelne... (Beh Devin-BA nerátam lebo to ovplyvňuje o dosť menej)
Viac ako polovica obmedzení je na pár minút, alebo sa dotkne len 1 spoja na linke a veľa ľudí to tu prežíva, ako keby to malo byť minimálne na pol roka odstavené a nič nemalo premávať.

upravovač fotiek

Reply on: bobitwo #12:
Ukáž mi akciu, ktorá obmedzí metro vo Viedni na hodinu a radní ju schvália.
Reply on: Ma178rek #11:
takze asi aj ak niekto chce ist v sobotu vecer hoc len chlastat, ma ist radsej autom ? 😛
Reply on: upravovač fotiek #9:
Stále nechápem, keďže všetky vozy, ktoré budú v premávke cez víkend, majú riadiaci pult aj vzadu, prečo sa nedá točiť cúvaním na NĽŠ... Aspoň by sa začínalo už na tomto námestí a nie až od mosta SNP.

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #15:
Zabezpečenie výhybky proti podhodeniu, riadenie dopravy.
Reply on: upravovač fotiek #16:
V sobotu nemáme MP a dispečerov?
Jediný dôvod, ktorý beriem je technický stav zbiehacej výhybky.
Nedoliehanie jazykov a pod.
Radosť cestovať večer smer Z.Piesky a nebodaj to mať aj načasované na prestup do regio liniek.

Urbanway 2423

Reply on: david11 #17:
A nebudú tadiaľ bežať v pruhu v smere z mesta bežci? Potom by sa ten triangel predsa nedal použiť. Veď na tú hodinu stačí aj takéto riešenie.
Reply on: upravovač fotiek #13:
Keď mi ukážeš metro v Bratislave, tak ti ju ukážem. Lebo porovnávaš hrušky s jablkami zase.
Reply on: bobitwo #19:
v bratislave je elektricka povazovana za klucovy prvok verejnej hromadnej dopravy a na nu navazuju ostatne; rovnaky charakter/ulohu/poziciu ma (nielen) vo viedni metro
Reply on: si #20:
Električka a metro sú 2 rozdielne systémy, každý funguje inak. Nedajú sa porovnávať.
Reply on: Mhr1 #15:
-zmazane-
Reply on: Matej138 #4:
Takto: ja zas nebudem apriori nadavat na mesto, podla mna sa MHD z dlhodobeho hladiska neustale zlepsuje, a na tom ma mesto hlavnu zasluhu. A dokonca suhlasim aj s nazorom, ze taketo akcie do mesta patria. ALE nikdy jej tu trasu behu nemali takto schvalit a este aj tu vyluku urobit tak, ze odstavia polovicu mesta. Hoci by to bolo len na hodinu - to je podla mna este horsie, lebo ako nahodny bezny cestujuci, ktory obsesivne nesleduje cedule na zastavkach, ostanes uplne bez sance zistit, co sa deje a co mas urobit.

upravovač fotiek

Uzavrieť súčasne tunel aj nábrežie a tým úplne zarezať spojenie východnej a západnej časti mesta cez centrum v sobotu večer je ukážkou arogancie vedenia mesta voči obyvateľom.

upravovač fotiek

Reply on: bobitwo #21:
Most aj kompa sú dva rôzne systémy a každý funguje inak, ale oba slúžia na ten istý účel. Kde máš most, nepotrebuješ kompu. Kde most nemáš, využiješ kompu. Lenže tu mesto koná tak, že si máš rieku preplávať.
Reply on: upravovač fotiek #13:
ehm, tak vo vseobecnosti su ake akcie vo svete ktore vobec mozu obmedzit metro?
(pokial nehovorime trebars o zablokovani vstupu do niektorej stanice)
Reply on: lupask #26:
Niekto by si mohol vymyslieť nejaký pochod pod zemou medzi dvoma stanicami, koncert v tuneli alebo niekde na jeho konci, alebo čokoľvek podobné. A určite by to bolo zaujímavé, ale nikoho by to ani nenapadlo, lebo nikto by to určite nedovolil.

Čo takto sa viac sústrediť na problém - omedzenie dorpavy v celom centre a rozdelením dopravy mesta na dve časti v sobotu večer, čo jednoznačne nie je čas, kedy sa môžeme tváriť, že "vtedy nikto nejazdí."
Nevraviac o ďalšej nejasnej infomácii, kedy cestujúci netušia ako pôjde električka 4, pretože raz pôjde pod Most SNP a potom cez tunel, ale kedy sa táto zmena udeje a ako sa to cestujúci počas večera dozvie, to už až tak známe nie je.
Reply on: Ma178rek #11:
Taketo akcie do mesta patria ak neobmedzia NOSNY SYSTEM MESTA, ktory mal kedysi slogan #CastejsieAkoMetro (ale #SpolahliveAkoPovoz).

A hlavne v sobotu vecer, ked vela ludi pojde z mesta (z roznych akcii) domov.

upravovač fotiek

Reply on: lupask #26:
Keby sme mali metro, tak nejaký magor navrhne, aby sa maratón bežal cez tunel metra a mesto by to určite schválilo, keď schválilo beh cez električkový tunel.

Ja by som schválil beh cez Vallovu obývačku!
Reply on: upravovač fotiek #25:
Prosím, ukáž mi ako sa človek nedostane v tom čase z 1 časti mesta do druhej. Nakresli mi kľudne mapku, kde mi ukáž, kde ľudia budú 95 minút musieť sedieť na zadku niekde, lebo bude všetko zavreté.

Prosím ešte mi ukázať akcie, ktoré sa konajú v metre svete.
Reply on: keks #27:
Veď sú zastávkové tabule, displeje vo vozidlách...
Reply on: Trolley #31:
Aha, to je super nápad. Takže aby som sa dozvedel na ktorú zastávku mám ísť, tak musím ísť na nejakú zastávku, kde je zstávková tabuľa. (Na nástupišti elektrišiek Most SNP ani nie je.)
Alebo niekde nastúpim na nejaký náhodný spoj, aby som sa pozrel na informáciu, že kam to mám ísť, ktorá zastávka je aktuálne obsluhovaná?
Reply on: bobitwo #30:
Vieš, to, že sa budeš môcť odviesť z Ružinova na zastávku Centurm a pešo prejsť na Most SNP síce je cesta, ale určite je to aj omedzenie a my, cestujúci, si za cestovný lístok platíme preto, aby sme sa mohli MHD odviezť, nie si časť trasy odkráčať.

A vieš, prečo sa akcie v metre nikde nekonajú? Lebo by ich nikto, kto má aspoň niečo v hlave nikdy neschválil. Podobne ako by nikto nemal schváliť zarezanie tunela a nábrežia naraz.
Reply on: keks #33:
Z Ružinova predsa môžete ísť L50 k Auparku a tam prestúpiť na svoj spoj. Prestup na hrane je na Moste Apollo.

Akcie v metre sa nekonajú preto, lebo ten priestor nie je na to určený. Teda takto menšie hudobné vystúpenia na niektorej zo staníc metra sa koná aj dnes.
Reply on: Trolley #34:
a elektrickovy tunel je na taketo akcie urceny ? ja mam dojem ze je urceny na to aby cezen premavali elektricky.....

a ako vies kam sa z toho ruzinova potrebuje dostat ? ci pesia prechadzka od auparku cez dunaj/novy most je nejak vyrazne kratsia/zaujimavejsia ako ked to iste absolvuje zo zastavky centrum ?
Reply on: keks #33:
1/ Takže priemerný cestujúci MHD je slepý, hluchý a má v pamäti komplet celý cestovný poriadok všetkých liniek v Bratislave, vie kedy presne ktorá ide a nepotrebuje sa pozrieť či už cez internet, že kedy a ako mu to ide, alebo na zastávke.

2/ Odkiaľ kam sa potrebuješ presne dostať?

3/ vieš prečo sa nekonajú behy metrom? Má to 4 zásadne aspekty. Chýbajúce osvetlenie, beží sa po podvaloch a sú tam ešte koľajnice k tomu (niekto sa potkne spadne a rozbije si hubu a dav ho v tej tme ušliape) a zvyčajne tam je tretia koľajnica, cez ktorú sa napája vlak metra a veľmi komplikovaný prístup pre zdravotný personál v prípade potreby, keďže sú to veľmi úzke priestory. Ale to isto vieš, že? Navzdory tomu, električkový tunel (minochodom, predtým to bol tunel pre autá). Je dosť široký, aby po bokoch mohli byť zábrany aby sa vedeli rýchlo presúvať záchranné zložky v prípade potreby a zároveň zostalo dosť miesta pre bežcov, je osvetlený, má bezpečnú podlahu, kde je minimálne riziko zranenia (podobá podlaha ako na Starom moste napríklad) a je to veľmi atraktívne miesto, kam sa bežne ľudia nedostanú. Podobné akcie sa robia bežne všade vo svete, kde ich vedia dať do zaujímavých lokácií, aby to bolo atraktívne.

#53
Áno v bývalom cestnom tuneli, teraz električkovom je možnosť si bezpečne zabehať. Tak isto keď je Trans Danube Swim, tak je odstavená na hodinu a niečo premávka na Dunaji, aby si ľudia mohli zaplávať od PKO do Most SNP. Budeš aj tam protestovať ako to obmedzuje cestujúcich? Keby mali takú možnosť inde, tak tam určite tak bežia.

Zberač mínusiek

Reply on: bobitwo #36:
Taký beh metrom má svoje výhody, keď vás naháňa vrah https://youtu.be/b5j0iV45HqU?si=cfpGy-MhNGj8W_4G&t=5867
Reply on: bobitwo #36:
Ano, priemerny cestujuci je - tvojimi slovami - slepy a hluchy. Priemerny cestujuci nepouziva mobil na planovanie trasy, lebo priemerny cestujuci ide po pamati, po svojej zvycajnej trase, tak, ako chodi vzdy. Priemerny cestujuci by potreboval, aby mu mesto nezarezalo OBE moznosti dostat sa jeho smerom - bezny cestujuci totiz lahsie znesie, ked jeho elektricka ide docasnou obchadzkou (a vodic alebo dispecer ho o tom informuje), ako ked ma vystupit, robit pesi presun cez cele centrum a hladat, kde vlastne nastupit. Priemerny cestujuci je totiz zmateny aj z dlhodobych vyluk a obmedzeni, ktore su komunikovane tyzdne vopred (co teda v BA tiez nie je uplne bezne) - takze takato hlupa vyluka mu sposobi akurat stres a dovod na frflanie na to, aka je MHD v BA na dve veci.
Ja som túto tému a celkovo tento článok preberal s kamarátom, ktorý je do dopravy absolútne nezainteresovaný, výluky si neštuduje, ale MHD využíva pomerne pravidelne. Čiže povedzme, priemerný cestujúci, využívajúci služby verejnej dopravy. Na druhú stranu beháva a považuje tento Nightrun za skvelú akciu prínosnú pre mesto finančne, a aj atraktívne pre verejnosť.
Keď sme čítali diskusiu, ktorá tu dole prebehla (prebieha) tak sa naše názory líšili. On tvrdí, že odstavená doprava v centre mesta na cca 2 hodiny v sobotu večer nie je katastrofa, keď sa to zamení za atraktívny bežecký event.
Ja s týmto ako laický dopravný nadšenc veľmi nesúhlasím a zaujímal by ma pohľad na tento argument/názor môjho kamaráta. Pretože v diskusii som ešte nezachytil, že by sa preberala potenciálna atraktivia eventu pre verejnosť...napriek totálne odpálenej dopravy von z okna....
Reply on: palinoo #39:
Mňa by zaujímalo, ako je to pre mesto prínosné finančne. Aj to nejak viac rozviedol?
Reply on: hroch #38:
Danko mal v jednom pravdu, keď povedal, že ľudia otupievajú a ja dodám aj lenivejú neskutočným spôsobom.

Informácie sú dané týždeň dopredu na zastávkach, internete, aj v MHD priamo to bude bežať . To že sa ľudia nezaujímajú o okolie už nie je problém mesta.

Organizujem výlety, kajaky, plachetnice aj iné záležitosti. Mám spravené udalosti na FB, dokonca to posielam aj v správe v Messenger aj WhatsApp a Viber podľa toho čo viem že používa s odkazom na danú udalosť aj mailom ten odkaz. Aj v maily, aj na udalosti je sú všetky informácie, odkiaľ kam a kedy, čo to stojí, čo si treba brať so sebou, odkazy na Google maps na tie konkrétne miesta, kam sa ide, ako sa tam dá dostať atď. A keď 2 týždne pred samotnou akciou obvolávam ľudí, aby som si potvrdil že kto ide a kto nie, lebo ľudia serú na to dávať vedieť, ako sa rozhodli, tak polovica z nich sa ma pýta, že kedy to je, kde to je, čo to stojí, ako sa tam dostanú atď... Všetko je v udalosti vždy, aj v maily. A viem, že to dostali. A že to minimálne videli. A to sú ľudia s ktorými sa osobne poznám.

Tento rok som sa už na to vybodol, už som ľuďom potom extra nevolal a nenaháňal ich, keďže akcie riešim vždy tak, že môžu si aj oni pozývať ľudí, ale nech tí ľudia dajú vedieť. V máji sme boli týždeň sailovať v Chorvátsku, do daného termínu sa mi prihlásilo 9 ľudí, tak som zobral Oceanis 50 pre 12 ľudí, ale predtým som vyzbieral zálohy za loď. Ráno, 3 hodiny pred odchodom sa zobudili 3 ľudia, že oni sa nemajú ako dostať do mariny. Pritom doprava sa riešila už 2 týždne dozadu, kto môže zobrať auto, prípadne vie poskytnúť, ak niekto bude šoférovať, kde treba vyzdvihnúť ľudí atď. Zaplatíš 500€ ako zálohu za výlet a máš potom v análnom otvore, že ako sa tam dostaneš? Nechci vedieť, čo som si vypočul, že som im nevybavil odvoz a keď som im oznámil, že to nie je môj problém, že tam sú ďalší 2 čo zaspali, nech sa dohodnú. Nakoniec nešli, lebo všetci 3 majú autá, ale nikto nechcel brať to svoje, lebo by najazdilo 1700km. Potom bolo druhé kolo, keď zistil, že zálohu späť nedostanú. Akosi odmietali pochopiť, že aj kvôli nim sa brala väčšia a drahšia loď a to že oni nejdú a chcú späť peniaze by znamenalo, že sa to nám ostatným výrazne predraží. Loď sa objednávala až potom, ako každý poslal zálohu a bol upozornený, že sa nevracia, ak sa nezúčastnia. Samozrejme, bola možnosť nájsť náhradníka, ale to by museli dať vedieť v rozumnou predstihu.

Toto sa mi už stalo kedysi na pár chatách, že malo nás byť 20+, tak sa brala obrovská chata, ale zálohy sa nevyzerali a potom 6-7 ľudí platilo chatu, čo bola pre 26 ľudí napríklad.

Takže prepáč že ma nedojíma ,že ľudia sú lenivý sa trocha zaujímať okolo seba. Mimochodom, autobusy na Zochovej predsa premávajú, takže do centra sa dá dostať aj inak ako električkou na viacerých miestach.
Reply on: palinoo #39:
Zatiaľ čo som pozeral, bolo prihlásených na ten 10km beh cez 5400 bežcov a ešte stále je možné sa registrovať. Teda nejaká viac ako malá atraktivita tam zrejme bude pre ľudí. Minulý rok bol odhad cez 15 tisíc ľudí, čo buď bežali, alebo sa zúčastnili iných doprovodných aktivít/akcií, či prišli sa na to pozrieť za známi, či i rodiny.
Reply on: si #35:
Veď má prestup na hrane na Moste Apollo.
Reply on: bobitwo #41:
No počkaj, tu trochu kombinuješ viacero rôznych problémov.
Prvý - ak v Bratislave cestujem kamkoľvek, kam sa viem odviezť spojmi, ktoré dobre poznám a ktoré chodia každých már minút (najmä električky), prečo by som sa vždy musel pozerať či práve teraz nie je nejaká výluka, alebo čo? To, že nepotrebujem pred každou cestou čumieť do mobilu, lebo viem, kam idem, nie je znakom otupenosti.

Navyše, v tomto prípade opäť ignoruješ fakt, že ako cestujúci síce viem, že bude nejaká výluka, ale opäť raz neviem v akom čase ako spoje pôjdu, lebo jediná električka smer Karlovka + Dúbravka Centrum pôjde buď po nábreží po Most SNP alebo cez tunel, ale ani náhodou neviem, kedy pôjde ktorou trasou.
Takže ak som v meste, ako mám sakra vedieť na ktorú zastávku ísť, ak sa chcem do tej Karlovky alebo Dúbravky dostať?
Navyše opäť pripomínam, že ako zázaník si platím služby DP a pomerne často sa stáva, že svoju službu nedostanem tak, ako by som mal. Prečo je to v poriadku?
Pri každej inej službe každý, kto si ju platí chce, aby fungovala. Len záhadne pri MHD je z nejkáho dôvodu v poriadku, keď je služba každú chvíľu nejako obmedzená.

Mimochodom, ako sám tvrdíš, na tento nočný beh sa hlási veľa ľudí - naozaj mu treba zvyšovať atraktivitu Tuneom?
Čo by si ty povedal na to, keby sa bežalo do Petržalky po Starom moste (v noci je pekne nasvietený) a naspäť cez Apollo? Každý most by bol počas toho komplet uzavretý. Ale ako cestujúci by si vedel len to, že medzi 19:40 a 21:15 sa medzi mestom a Petržalkou dostaneš len jedným z nich, ale nikto ti nepovie kedy ktorým? To by bolo super, nie?
Reply on: Trolley #43:
Aj smerom na Dúbravku?
Rozhodne, keď si platím za lístok, tak chcem používať rôzne obchádzky, namiesto toho, aby som sa za svoje peniaze odviezol tak, ako by som mal.

Mimochom, ten tunel je teda na takéto akcie určený, keď metro nie?
Reply on: bobitwo #41:
Tvoj pribeh ale presne potvrdzuje to, co tvrdim. Ja nevravim, ze to je dobre, ze ludia su taki. Ale ludia SU taki a mesto by preto nemalo robit veci, ktore pocitaju s tym, ze taki nie su - napriklad schvalit vyluku MHD, ktora odreze cast nosneho systemu, s nahodnymi a casovo presnejsie neurcenymi pravidlami.

Mimochodom, nechap ma zle, ja rozumiem Tvojej frustracii, naozaj. Ale ak chces poskytovat verejnu sluzbu, musis ju stavat pre najblbsieho resp. najmenej pozorneho mozneho uzivatela.
Reply on: palinoo #39:
Uz tu nizsie zaznelo, ze atraktivita pre verejnost je super - ja sam som ten beh v minulosti bezal a priznavam, ze utekat cez tunel, este k tomu nasvieteny a s nejakou hudbou, co tam duni, je celkom cool zazitok. Bude tam okolo 10-15 tisic ludi, super. Ale zaroven som presvedceny, ze event by nebol menej atraktivny, ak by trasa viedla inymi cestami a chodnikmi, a tym padom by nebolo nutne urobit az takuto vyluku - a aj to tu uz dole bolo napisane.
Reply on: hroch #46:
Kolega má dieťa s Downovým syndrómom. Cca polovica detí chodí sama do ich špeciálnej školy verejnou hromadnou dopravou. Ak zvládnu cestovať po Bratislave mentálne znevýhodnený ľudia (deti sa chodia aj navštevovať, aj na prechádzky chodia), tak nevidím dôvod prečo by to nemala zvládnuť mentálne zdravá drvivá väčšina obyvateľov. Treba prestať ospravedlňovať lenivosť.
Reply on: keks #45:
Z Ružinova na Trnavské mýto, prestúpiš na L63 a na Patrónke na L83, alebo ešte lepšie L9 na Poštovú, prejdeš na Hodžovo námestie na L83. Čiže dá sa tam dostať.
Reply on: Trolley #49:
Zopakujem, keď si platím za službu, chcem ju dostať v plnom rozsahu. Nie sa prechádzať medzi Poštovou a Hodžkom, keď sa mám niekam dostať priamo, nie si hľadať náhradné obchádzkové trasy, ktoré dlhšie trvajú, keď sa môžem dosať normálnym spôsobom.

A tiež zopakujem otázku, ktorej sa akosi vyhýbaš - tunel je teda na takéto akcie určený, keď metro nie?
Reply on: keks #50:
Chápem tvoje rozhorčenie a súhlasím, len treba doplniť, že cestujúci za službu neplatí, len prispieva. MHD je totiž dotovaná.

upravovač fotiek

Reply on: andy27 #51:
A odkiaľ má mesto peniaze? Z našich daní.
Reply on: keks #50:
Na tunel už predsa bolo odpovedané v inom príspevku. A ten odklon netrvá XY hodín.
Reply on: bobitwo #48:
Tak nech mesto v pripade takehoto obmedzenia MHD da v ten den MHD zadarmo alebo vrati ludom alikvotnu ciastku na elektricenke.

Predsa platim si sluzbu, ktoru nedostanem alebo bude vyrazne horsia ako si platim. Bezne by to ludia neakceptovali. Aj mne, ked Alza pokasle dorucenie tovaru a trva to dlhsie, da napriklad €4 kupon na dalsi nakup ako ospravedlnenie.
Reply on: andy27 #51:
Platena z nasich penazi za listok ci elektricenku, a potom platena z nasich dani mestu za TP/nehnutelnost. Este nieco? Ci za kazde obmedzenie MHD mi mesto vrati % dani ci ceny listka spat? Ak ano, tak potom nech aj uplne odstavi MHD, aby mohli byt rozne taketo akcie nerusene robene.
Reply on: MatejBA #55:
Takže ak platím do PAAS za auto a neviem zaparkovať a musím parkovať inde a platiť ešte extra peniaze, dokonca sľúbilo z vyzbieraných peňazí opravovať cesty a postaviť nové parkoviská a z 22 miliónov, čo bol predpoklad, že sa vyberie za tento rok, tak mesto do opráv ciest, obnove značenia atď investuje 4 milióny. Kde je potom ten zvyšok? To je akože fér?

Aj občan idúci pešo, bicyklom, či autom bude tiež obmedzený, aj oni majú dostať zľavy?
Reply on: bobitwo #56:
Nie, nie je to fér.
Ale PAAS je zároveň od začiatku komunikovaný tak, že ti nedáva istotu parkovania tam, kde chceš. Napriek tomu nie je úplne fér.

Zato MHD je prezentovaná ako spoľahlivá možnosť prepravy, ktorú by som si ja ako cestujúci mal zvoliť namiesto auta. V čom je fér, že ak sa rozhodnem urobiť tento krok, tak mi mesto len hádže polená pod nohy? V čom je fér, že služba, ktorú som si zaplatil a ktorá sa prezentuje ako spoľahlivá ma neustále nejaké obmedzenie a výluky? Alebo ak nemám električenku, v čom je fér, že si musím kúpiť dlhšie trvajúci istok, aby som doň zarátal peší presun, ktorý bežne nepotrebujem?

Ak by mi toto robil mobilný operátor, alebo internetový provider, že by mi každých pár týždňov obmedzil službu, veľmi rýchlo by som prešiel k inému.
Reply on: keks #57:
Ukáž mi konkrétne miesto, nakresli mapu, kam sa nedostaneš MHD kvôli tomuto podujatiu. Nenájdeš ho. Všade sú náhradné trasy, alternatívne trasy. V polovici prípadov sa to dotkne len 1 spoja z danej linky. Všetko je dopredu oznámené s predstihom.

Lenže ty aj niektorý ďalší tu máte pohľad ako Cyklokoalícia a podobný fanatici. Zaujíma ma len bike/MHD a čokoľvek čo i len na 1 sekundu obmedzí trocha môj prostriedok, je zlé treba to zakázať.

Takže sa zase vraciame k tomu, že treba všetky akcie zakázať. Alebo ich pichnúť niekam úplne do zadku a potom sa sťažovať, prečo tam mesto nezabezpečilo dopravu. Potom začnú sťažnosti, že prečo tam nechodí verejnosť. Nakoniec skončíme ako nejaká dedinka, sa nič nedá robiť a nič v nej nie je, hlavne aby všetci o 21:00 boli doma v posteli.
Reply on: bobitwo #58:
bude ti to trvat nasobne dlhsie a mozno budes musiet vykonat nasobne viac prestupov alebo pesich presunov (dobre, beriem ze v sobotu vecer sa tych pohybovo handicapovanych asi v MHD az tak vela nepresuva); avsak pokial sa mesto tvari ako nemame pouzivat auta (pretoze tych sa toto dotkne len minimalne a lahsie a s mensim dopadom si najdu trasu), tak taketo hovadiny prispievaju skor k opaku a k demotivacii na pouzitie VHD.....
Reply on: bobitwo #58:
Zase vkladáš ľuďom do úst to, čo nepovedali.

Je to oznámené dopredu, ale zase s neurčitým časom, čo sa týka tunela. Dokážeš to pochopiť? Je pekné, že týždeň dopredu viem, že električky pôjdu nejako inak, ale pre povahu behu nikto nevie, kedy ten tunel bude presne zatvorený a kedy cezeň električka pôjde a kedy nie.

V čom je, prosím ťa, tak veľký problém pochopiť, že keď už má byť výluka, má byť v celom čase rovnaká a presne v čase od - do? Prosím, povedz mi, čo je na tom pre teba také nepochopiteľné?

A znova, kde požiadavka neviesť akciu aj cez tunel a zároveň po nábreží vraví, že akcia má byť niekde za mestom, alebo byť nemá? Alebo je podľa taký problém nájsť trasu ktorá by nešla cez oba tieto ťahy?

PS: to, že sa niekam nejako dostanem, neznamená, že to zodpovdá službe, za ktorú si platím. Ak ti televízny operátor začne vyielať program čiernobielo, v nízkom rozlíšení a s mono zvukom, tiež bude spokojný, lebo veď "pozrať sa to dá" alebo budeš nespokojný?
Reply on: MatejBA #54:
Prečo by ti mal niekto niečo vracať. Električenku tiež niektorí nevyužívajú úplne každý deň a nepožadujú vrátenie peňazí za dni kedy MHD nešli vôbec. Navyše ani tarifné podmienky nespomínajú, že ak sa obmedzí doprava vrátia ti sumu. Mám pocit, že reálny človek to ani nerieši že bude krátkodobá výluka v centre, len tí istí pisatelia brblú ma všetko. Vždy sa bežalo aj cez tunel a nikomu to nevadilo. Až zrazu teraz...
Reply on: upravovač fotiek #52:
Iste, ale nie všetci, čo platia dane používajú MHD. Ja ju napríklad používam minimálne.
Reply on: Trolley #61:
elektricenku si kupujem s vedomim, ze za nu mam dostat nejaky rozsah sluzieb
teda ze sa s nou mozem odviezt kedy si zmyslim spojmi podla vyhlasenych cestovnych poriadkov.... to co sa deje pri takychto behoch je, ze jednak sa obmedzi poskytovanie sluzby a zaroven mi to znemozni si vopred naplanovat cestu lebo ani neviem ktore spoje kedy kade (ne)pojdu....

si predstav ze si platis pripojenie na inernet... a z lubovole provajdra (DPB) alebo jeho vlastnika (mesto) ti na nejaky cas zablokuju pristupy na webstranky.... ostatne sluzby vyuzivat mozes.... a argumentacia zastancov tohto obmedzenia ako Ty by bola, ved si mohol pouzit proxy dakde vo svete alebo vpn a pripajat sa odtial, ved inac to je super napad, tak co sa kto stazuje.....
Reply on: si #59:
Základná demotivácia používania MHD u mňa je, že je pomalá na voľnočasové aktivity a na pracovné je priamo nepoužiteľná, pretože ak idem autom, tak na 3-4 rôzne miesta, čo je pri pomalosti MHD úplne nereálne spraviť.

upravovač fotiek

Reply on: andy27 #62:
Preto nie je MHD platená výlučne z daní, ale kombináciou dotácie (dane) a cestovného ako priamej platby. Je to kompromis. Fungovanie na komerčnej báze nie je správne, lebo diskriminuje ľudí, ktorí auto nemajú, alebo ho mať nemôžu, resp. ho nemôžu riadiť. Doprava je služba podobná ako verejné osvetlenie. Tiež sú ľudia, ktorí sú v čase, keď je vonku tma, doma. Oni tiež platia cez dane niečo, čo nevyužívajú. Mimochodom, ja v Bratislave MHD tiež nevyužívam často, preto nemám predplatný CL. Ale vo Viedni ju využívam takmer denne.
Reply on: si #63:
Máš predsa jasne uvedené v akom čase od - do treba počítať s odklonom a teda si vieš naplánovať spojenie z bodu A do bodu B.
Reply on: Trolley #66:
"Po uvoľnení tunela pôjde obojsmerne po trase"....

to je presne aky cas ? ktory spoj este postihne vyluka a ktory uz nie ? mne to jasne teda z tohto nie je....
a viacere oznamy kde aj su casy su casy cca; to ako sa s tym da planovat ?
o kolko skor je potrebne vyrazit ak potrebujem byt niekde v nejaky cas ? (a trapi niekoho kolko stoji cas tych co cestuju MHD ? ze by o ten cas dlhsie radsej robili nieco ine? boli napriklad s detmi ? )

a preco na to nemam pouzit auto, kde tuto sracku polahky oblukom obidem ?
Reply on: si #67:
Jasne máš v nadpise uvedené, že obmedzenia sú v čase 19:40 - 21:15, čiže v uvedenom čase si vieš naplánovať alternatívne spojenie.
Reply on: Trolley #68:
aha, takze mi prosim napis kedy presne budu odchody L4 zo zastavky centrum po 20:30 (identicky zo zastavky most snp) a bolo by uplne super ked mi to budes vediet napisat (a zarucit ze budu dodrzane) aj z dalsich zastavok po trase.... ono vies, uplne staci ze dakto potrebuje ist z vozovne jurajov dvor na regionalny spoj zacinajuci zo zlatych pieskov
Reply on: upravovač fotiek #65:
sorry, ja nie som socialista, s týmito argumentami u mňa neuspeješ.
osvetelnie znižuje kriminalitu a majú z neho prospech všetci. z mhd majú prospech tiež všetci, lebo znižuje počet vozidiel. pokiaľ ale mesto začne terorizovať vodičov IAD z ideologických dôvodov, ako to robí teraz, tak budem preferovať strany, ktoré budú drasticky trestať voličov socialistov. z diskrimináciou to nemá nič spoločné.
Reply on: si #69:
Dostane sa, lebo L4 na tom úseku nie je prerušená.
Reply on: Trolley #71:
Az na to, ze vdaka rozdeleniu trasy sa dost tazko bude respektovat grafikon. Tu nehovorime o Petrzalke o 7ej rano, pri mizernom intervale na individualnych vetvach L4 staci aby jeden voz, ktory uz teraz bude jazdit nahodne, vypadol, a si v haji.

upravovač fotiek

Reply on: andy27 #70:
Ako mesto terorizuje vodičov IAD?
Reply on: Andrej #72:
Môžeš ísť z predsa z Jurajovho dvora L65 na Zlaté piesky. Len treba uvažovať.
Reply on: upravovač fotiek #73:
Si robis prdel, ze sa toto pytas... alebo si slepo-hluchy poslednych 7 rokov.

upravovač fotiek

Reply on: MatejBA #75:
Ako mesto terorizuje vodičov IAD?
Reply on: Trolley #74:
OK.

A teraz sa chcem dostat na Zlate Piesky z Kuchajdy. Teraz ako?
Reply on: Andrej #77:
50 na Klientske centrum a odtiaľ L53.

Nauč sa používať vyhľadávač spojení.
Reply on: Trolley #78:
Myslis ta L53, ktora jazdi mimo spiciek kazdu polhodinu? To fakt nie. Vykaslem sa na celu MHD a pojdem pohodlno autom celu trasu, bez prestupov, bez obscennej cakaciej doby, a bude vsetko v poriadku. Nie, samozrejme, pre MHD, ale predpokladam ze zadanie je ako odradit vsetkych od pouzivania MHD, aby sme ju mohli zrusit.

Tu nejde o tom ze by som nevedel pouzivat vyhladavac spojenia, tu ide o to ze musis pockat na L4 ktora jazdi, ak mas stastie, pri dost neatraktivnom intervale (a je dost pravdepodobne, ze intervaly budu nepravidelne, ako vzdy ked je chaos na jednej casti trasy), alebo mozes ist s nepohodlnim prestupom a pockat si este dlhsie na spoj.
Reply on: Andrej #79:
Cestu si vieš naplánovať tak, aby sindlho nečakal.
Reply on: Trolley #80:
Ťažko si naplánuješ cestu, keď nevieš, kedy Ti pôjde spoj. Pretože pri tých čachroch na nábreží sa kľudne môže stať, že 4 odklonia tak, že v úseku Kuchajda - Zlaté piesky vypadnú dva spoje po sebe a zrazu máš 45 minút dieru.
Reply on: TomJ #81:
Vieš si naplánovať alternatívne spoje.
Reply on: Trolley #82:
Na takú zastávku Magnetová ani veľmi nie.
Reply on: TomJ #83:
L51 a 1 zastávku pešo.
Reply on: Trolley #80:
Obcas sa da, ale niekedy ani nie. Ak potrebujes stihnut regiospoj ktory ma odchod ktory je od prichodu L53 vzdialeny, tak akurat mozes dufat ze L4 budu chodit pravidelne, alebo mozes odist ovela skorsie nez by si inak planoval. A ak nahodou beres so sebou aj kufor, tak to je este viac nepohodlne.

Nechapem preco tento nezmysel musis (nielen ty) silou mocou objahovat. MHD - a hlavne nosny system MHD - je tu aby jazdila, nie aby sa obmedzovala pre kazdeho magora ktory chce verejny priestor pouzit pre jeho vlastne potreby. Ak by niekto chcel vypnut elektriku, aj na par minut, aby sa mohol citit ako v apokalyptickom filme, tak to by asi nebolo v poriadku, ze?
Reply on: upravovač fotiek #76:
- Vajanskeho nabrezie
- Rozsirovanie bus pruhov aj na miestach, kde to zmysel nedava alebo nie je alternativna
- Rozsirovanie dane za parkovanie
- Rusenie parkovacich miest
- Nevyuzivanie penazi z parkovacej dane na vystavbu garazi ci parkovisk ako bolo prezentovane a slubene
- Znizovanie rychlosti (zo 70 na 50, a z 50 na 30) na mnohych lokalitach
- Zavadzanie prehnanej preferencie (su krizovatky (napriklad Vrancovicova), kde stojis aj 5-10 minut v spicke, lebo kazdu chvilu ide autobus, ktoremu cyklus nahodi preferenciu a potom vyhodi tvoj signal z planu aj ked napriklad chodci uz maju cervenu a auta v protismere uz dostali cervenu tiez).
- Rozne zuzenia jazdnych pruhov na ukor "cyklopruhov", ktore su nebezpecne pre cyklistov a vodicov
- Rozne pochabe premalovania ulic na zaklade toho ako sa hystericke matky a cyklokoalicia prebudili
- oddelovanie cyklopruhov (napriklad DD), ktore
-- A.) Porusuju predpis - mas tam 2 ciary oddelujuce pruh a cyklocestu, a ak si dobre pamatam, podla zakonov/vyhlasky/whatever ma byt fyzicka bariera na ciare blizsie k cyklopruhu ako k pruhu pre auta
-- B.) zarabaju si na znicenie tych zariadeni radlicou ak poriadne nasnezi v BA na mnohych miestach
- Neopravuju cesty
- Retardery aj na cestach, kde to zmysel nedava (lebo par lokalnych kriklunov sa ozvalo) a hlavne tam jazdi MHD a spomaluje ju to
- Zavadzanie zon, kde je zakazany tranzit, aj ked to nedava logicky zmysel (pekny priklad je starosta Lamaca, ktory si to zaviedol na svojej ulici a kazdu chvilu tam stoji Mestapo, pricom na inych zakazoch prejazdu ich skoro nikdy nevidis)
- Pokus spravit zo Zochovej "raj pre chodcov" spravenim prechodu pre chodcov, co nedava ZIADNY zmysel, hlavne na takej rusnej ceste, do zakruty, ked sa tam zlievaju auta z roznych smerov, bez semafora (aspon posledny navrh co som videl, semafor nemal)
- Absolutne nezvladanie obmedzeni na cestach kvoli vystavbam, ignorovanie planov na organizaciu dopravy
- Uz som v radiu pocul, ze chce zaviest myto do centra mesta ak sa mu podari vyhrat dalsie volby
- Pokus o zhumplovanie Sancovej pre tranzitnu dopravu po zhumplovani Vajanskeho - lebo Einsteinka je nafukovacia
- Rozne upravy ulic, kde jednym z cielov je potrestat automobilistov (Vazovova, Cerveny kriz)
- Nebudovanie niektorych dolezitych ciest pre neschopnost primatora a uprava projektov, aby zhorsila autam prejazd (predlzenie Saratovskej a zrusenie odbocenia od D2 do Dubravky)
- A celkovy anti-auto nadych primatora, ktory by (obcas mam z neho taky pocit) rad posielal ludi do gulagu.

A pridaj do toho aj neschopnost:
- Robit rozumnu P&R politiku, kde napriklad P&R Tesco Lamac nema dobre spojenie na Patronku na dalsie linky, a spickovu 192 kludne o tu 1 zastavku mohli predlzit, ale mesto sa radsej bude tvarit chrumkavo.
- navysit VZKM a uroven MHD, miesto toho sa vyhadzuju peniaze na pi69viny ako Plato ci rozne studie, ktore sa este X krat zmenia
- neschopnost spravit projekty nacas a kvalite (Petrzalka, Karlovka/Dubravka, Grossling)
- Percentualne zadlzenie mozno o nieco kleslo, ale absolutne vyletelo hore za Valla
- A dalsich X veci, ktore by sa ale uz zmenili na pindanie o Vallovi, a nie o tom, ako je proti autam a robi vsetko mozne proti tomu, aby obyvatelia s autom, ktorych je 50%, sa mali co i len trochu dobre v tomto meste.

Staci?
Reply on: Trolley #82:
Okej, skúsme ešte raz.

Vieš presne povedať, kedy v intervale 19:40 a 21:15 bude električka číslo 4 premávať rozdelená po centrum a spod Mosta SNP a kedy bude premávať po celej trase cez tunel? Skús, prosím, odpovedať na túto jednoduchú otázku a "náhodou" ju nevynechať, ako v iných príspevkoch.

A čo sa týka trasy, kde premávka nie je priamo obmedzená, prečo by som mal hľadať alternatívnu trasu, ak tu daná linka jazdí "bez obmedzení?"
Prečo nie je úlohou spoločnosti, ktorej za službu platím, aby tam, kde linka premáva normálne aj naozaj normálne premávala? Prečo, keď spoločnosť sama vytvorí nejaký problém, tak padá riešenie na zákazníkovu hlavu? Pri akej inej službe je toto normálne?
Reply on: Trolley #84:
Ako povedal Tom - ak sa mam za--bavat takymto hladanim alternativ, idem autom. Sadnem, zapnem waze, pustim hudbu, klimu a idem bez nutnosti dufat, ze stihnem prestup, alebo k mojmu hlavnemu spojeniu pojde alternativa A, B, C alebo D nacas.
Reply on: MatejBA #88:
Tu sa inak, pripájam. Ešte donedávna som mal električenku (a naozaj som skoro všade, kam sa dalo, chodil MHD), ale pri jej cene som si už nebol istý, nakoľko sa mi naozaj vyplatí. Takže po jej ukončení som si povedal, že vyskúšam mesiac len kupovať lístky a urobím si porovnanie. Lenže, keďže veľakrát som cestoval skupinovo aspoň s jednou osobou navyše, často sme zvolili namiesto MHD nakoniec taxík (napr. naposledy nás vyšiel z Hlavnej Stanice o 0,80€ viac). Vždy prídem skôr, ako by som prišiel MHD (zo spomínanej Hl. st. o 15 minút) a navyše nemusím ani chodiť na zastávku, ani z nej. A výsledok? Za mesiac a pol tohto pokusu som oproti električenke ešte aj ušetril.
A áno, ešte stále ma tieto zmeny v MHD rozčuľujú, lebo občas, keď pôjdem sám, by som ju rád využíval. Ale cena a poskytnutá služba ma z nej proste dostávajú preč. A neviem, či je to, čo by mesto chcelo.

upravovač fotiek

Reply on: MatejBA #86:
- Vajanskeho nabrezie - nemám problém s redukciou počtu jazdných pruhov, nesúhlasím ale s tým ako sa to spravilo
- Rozsirovanie bus pruhov aj na miestach, kde to zmysel nedava alebo nie je alternativna - napríklad aké BUS pruhy?
- Rozsirovanie dane za parkovanie - zabreáš autom verejný priestor? Tak plať. Alebo si kúp garáž.
- Rusenie parkovacich miest - Jeden zo spôsobov regulácia IAD, legitímny
- Nevyuzivanie penazi z parkovacej dane na vystavbu garazi ci parkovisk ako bolo prezentovane a slubene - vyzbieralo sa už dosť na výstavbu?
- Znizovanie rychlosti (zo 70 na 50, a z 50 na 30) na mnohych lokalitach - s tým problém vôbec nemám, to nie je terorizovanie
- Zavadzanie prehnanej preferencie (su krizovatky (napriklad Vrancovicova), kde stojis aj 5-10 minut v spicke, lebo kazdu chvilu ide autobus, ktoremu cyklus nahodi preferenciu a potom vyhodi tvoj signal z planu aj ked napriklad chodci uz maju cervenu a auta v protismere uz dostali cervenu tiez). - prefereovať znamená niečo na úkor niečoho iného, resp. niehoho iného
- Rozne zuzenia jazdnych pruhov na ukor "cyklopruhov", ktore su nebezpecne pre cyklistov a vodicov - a predošlý stav bol bezpečný?
- Rozne pochabe premalovania ulic na zaklade toho ako sa hystericke matky a cyklokoalicia prebudili - čiastočne súhlasím, niektoré tie veci sú nekoncepčné
- oddelovanie cyklopruhov (napriklad DD), ktore
-- A.) Porusuju predpis - mas tam 2 ciary oddelujuce pruh a cyklocestu, a ak si dobre pamatam, podla zakonov/vyhlasky/whatever ma byt fyzicka bariera na ciare blizsie k cyklopruhu ako k pruhu pre auta - nesúlad s normami by mal byť odstránený, ak to priestorové možnosti umožňujú, ak nie, tak to vyriešiť výnimkou z normy alebo ináč
-- B.) zarabaju si na znicenie tych zariadeni radlicou ak poriadne nasnezi v BA na mnohych miestach - vodiči odhŕňačov majú poznať svoj "revír"
- Neopravuju cesty - Račianska nič? Ktoré cesty v správe mesta by sa mali teda opraviť?
- Retardery aj na cestach, kde to zmysel nedava (lebo par lokalnych kriklunov sa ozvalo) a hlavne tam jazdi MHD a spomaluje ju to - súhlasím, najmä tie debilné "vankúše" sú absolútne idiotské a spomaľujú aj MHD, resp. niektoré retardéry boli postavané tak, že ničili vozidlá MHD (kĺbové trolejbusy)
- Zavadzanie zon, kde je zakazany tranzit, aj ked to nedava logicky zmysel (pekny priklad je starosta Lamaca, ktory si to zaviedol na svojej ulici a kazdu chvilu tam stoji Mestapo, pricom na inych zakazoch prejazdu ich skoro nikdy nevidis) - starosra Lamača je raidený z Magistrátu?
- Pokus spravit zo Zochovej "raj pre chodcov" spravenim prechodu pre chodcov, co nedava ZIADNY zmysel, hlavne na takej rusnej ceste, do zakruty, ked sa tam zlievaju auta z roznych smerov, bez semafora (aspon posledny navrh co som videl, semafor nemal) - zmysel nedáva "diaľnica v meste", navyše o 300 metrov ďalej je križovatka s priechodmi pre peších, takže kľudne môže byť aj na Zochovej
- Absolutne nezvladanie obmedzeni na cestach kvoli vystavbam, ignorovanie planov na organizaciu dopravy - máš nejaký dôkaz, že mesto ignorovalo plán organizácie dopravy počas výstavby niečoho?
- Uz som v radiu pocul, ze chce zaviest myto do centra mesta ak sa mu podari vyhrat dalsie volby - Mýto za vjazd do centra mesta je jeden zo spôsobov ako regulovať dopravu
- Pokus o zhumplovanie Sancovej pre tranzitnu dopravu po zhumplovani Vajanskeho - lebo Einsteinka je nafukovacia - ako konkrétne sa pokúsili zhumpľovať Šancovú pre tranzitnú dopravu?
- Rozne upravy ulic, kde jednym z cielov je potrestat automobilistov (Vazovova, Cerveny kriz) - nie, cieľom je zlepšiť stav pre chodcov, aj keď mám výhrady voči tomu, ako sa to robí
- Nebudovanie niektorych dolezitych ciest pre neschopnost primatora a uprava projektov, aby zhorsila autam prejazd (predlzenie Saratovskej a zrusenie odbocenia od D2 do Dubravky) - lebo stavby v oblasti verejnej dopravy sú ukážkou schopnosti, že? Tá neschopnosť nie je izolovaná iba na projekty cestnej infraštruktúry.
- A celkovy anti-auto nadych primatora, ktory by (obcas mam z neho taky pocit) rad posielal ludi do gulagu. - nie, on by chcel všetkých poslať na bicykel, lebo ten na rozdiel od MHD netreba ani dotovať. Cykloslava!!!!

A pridaj do toho aj neschopnost:
- Robit rozumnu P&R politiku, kde napriklad P&R Tesco Lamac nema dobre spojenie na Patronku na dalsie linky, a spickovu 192 kludne o tu 1 zastavku mohli predlzit, ale mesto sa radsej bude tvarit chrumkavo. - napojenie toho parkoviska na MHD je nedostatočné, s tým súhlasím, ale absenciu dobrého napojenia nepovažujem za terorizovanie vodičov IAD
- navysit VZKM a uroven MHD, miesto toho sa vyhadzuju peniaze na pi69viny ako Plato ci rozne studie, ktore sa este X krat zmenia - nenavyšovanie výkonov MHD je terorizovanie vodičov IAD???
- neschopnost spravit projekty nacas a kvalite (Petrzalka, Karlovka/Dubravka, Grossling) - to je celkový problém, s IAD nemá nič spoločné
- Percentualne zadlzenie mozno o nieco kleslo, ale absolutne vyletelo hore za Valla - aký to má kauzálny súvis s IAD?
- A dalsich X veci, ktore by sa ale uz zmenili na pindanie o Vallovi, a nie o tom, ako je proti autam a robi vsetko mozne proti tomu, aby obyvatelia s autom, ktorych je 50%, sa mali co i len trochu dobre v tomto meste. - Mesto robí všetko pre to, aby ľudia nešli nielen autom, ale podľa možnosti ani MHD! Mesto by bolo najradšej, ak by ľudia všade chodili peši alebo na bicykli. A aby si našli bydlisko/prácu/školu/obchody/služby/oddych všetko v pešej dopstupnosti navzájom, prípadne dostupné bicyklami.
Reply on: keks #87:
Vieš mi presne povedať, kedy medzi 7:00 a 8:00 príde 90 z Čunova do Petržalky? Alebo 98 kedy príde na Bajkalskú z Petržalky?

upravovač fotiek

Reply on: keks #89:
Áno, mesto za každého, koho z MHD vyženie, ušetrí. Aspoň si to myslí. Krátkozraké myslenie, ale "po mne potopa".
Reply on: bobitwo #91:
Ja reagujem na to, ako Trolley tvrdil, že tie časy sú presne zadefinované.
To, čo spomínaš ty s tým nemá nič spoločné.
Navyše, ktorá z tebou spomenutých liniek je súčasťou nosného systému dopravy?
Reply on: MatejBA #88:
Cez víkend spoje nezvyknú meškať.
Reply on: Andrej #85:
Lebo z toho ako jediný robíš tragédiu hoc ide o krátkodobú výluku a nejde o žiadne nové podujatie.
Reply on: Trolley #95:
Hej, ako jediny? Si si isty?
Reply on: keks #93:
Čo s tým nemá nič spoločné? Však tam nezrušili predsa L4. Len má končiť inde v priebehu tej hodiny, takže platí pôvodný harmonogram.

Takže sa nedozviem, kedy tie spoje dorazia. Dobre vedieť

Autobusmi sa v BA prepravuje cca 2,3 násobok ľudí oproti tým v električkách. Skús ešte raz niečo o nosnom systéme dopravy.
Reply on: bobitwo #97:
" Autobusmi sa v BA prepravuje cca 2,3 násobok ľudí oproti tým v električkách. Skús ešte raz niečo o nosnom systéme dopravy. "

tu by bolo zaujimave sa pozriet ako sa toto rozlozenie zmeni(lo) sprevadzkovanim elektrickovej trate do petrzlenky
Reply on: bobitwo #97:
Fakt veríš tomu, že pri rozseknutí a presmerovaní bude na úseku oficiálne nedotknutom výlukou platiť pôvodný harmonogram? V smere z Vajnorskej do centra asi áno, v opačnom smere o tom silne pochybujem.
Reply on: si #98:
A to som k tomu nerátal ešte trolejbusy, to potom autobusy a trolejbusy prevezú niečo cez 3x toľko ľudí, čo električky.

Niečo sa zmení, keďže sa zrušila 95. Ale veľký posun v prospech električky tam nebude, keďže pre väčšinu obyvateľov Petržalky je to ďaleko na ňu dochádzať a stále využívajú autobusy. Keďže trasa prechádza cez najmenej obývané oblasti Petržalky + chýbajú k tomu ešte mosty cez Chorvátske rameno. Navyše mesto sa rozhodlo, že v okolí električky už výstavba, čo by zahustila priestor nebude. Takže máš vlastne nosný systém, ako to hrdo nazýva magistrát, ktorý je určený len pre pár obyvateľov čo bývajú blízko a budú električkou prechádzať "parkom". Všade vo svete, ak sa postaví koľajový systém, tak najväčšia hustota obyvateľov je čo najbližšie pri ňom, aby to mali čo najbližšie k nemu. V Bratislave nie.
Reply on: bobitwo #100:
Necakane, ze Autobusy a Trolejbusy maju viac cestujucich, lebo maju 2,6x viac vzkm dokopy podla poslednej vyrocnej spravy 😃

A+T = 3 695 993 tis km (z toho 610 409 iba T)
E = 1 426 381 tis km
Reply on: MatejBA #101:
Podľa tejto logiky by sme sa mali vykašľať na údržbu diaľnic, ale investovať celé úsilie do ciest 3. triedy, ktorých je viac ako polovica celkovej dĺžky ciest na Slovensku.
Preco sa od nejakeho casu prestali zverejnovat konkretne podujatia, ktore obmedzuju MHD? A vzdy je len sportove, kulturne atd podujatie?
Nech vieme, ktore firmy ako sponzori maju spolu s povolujucim magoriatom na haku bratislavskych cestujucich a ktorym sa teda vyhybat.
Reply on: MatejBA #101:
To je podobne ako tu nedavno niekto riesil, ze najnebezpecnejsi vodici nie su do 20 rokov, ale 25-35 (alebo tak nejako), lebo v statiatike maju najviac nehod.
Reply on: MatejBA #101:
A odporuje to nejak? Ani nie, keďže ťažiskovou dopravou v Bratislave sú autobusy a trolejbusy. Navyše zabúdaš, že nie zrovna zanedbateľná časť autobusových liniek ide cez dosť veľké územia, kde nič nie , ako linky do Devína, Devínskej, Záhorskej, Jarovce, Rusovce, Čunovo, či k Danubiane, ktoré sú na periférii a najazdia tam veľké množstvo km, čo tiež skresluje množstvo km, čo najazdia jednotlivé druhy dopravy.
Reply on: bobitwo #97:
V priebehu hodiny a pól má L4 premávať po dvoch rôznych strasách (v jednom prípade byť rozdelená na dve), pričom cetujúci netuší, kedy bude ktorá trasa využitá. Tebe to naozaj nepripadá ani len trochu problematické?

V takej Prahe je podiel využitia metra 32%, ani tam nie je metro nosným systémom? Vo Viedni je to 40%, stále menej ako polovica, teda menej, ako iné druhy dopravy. Vlastne by to metro (a u nás električku) mohli asi rovno zrušiť, však?
Reply on: keks #106:
L4 bude v čase medzi 19:40-21:15 rozdelená na 2 časti:
1/ Most SNP - Dúbravka - Most SNP
2/ Zlaté Piesky - Centrum - Zlaté Piesky.

Jasne je napísané kde a kedy to bude rozdelené a po akej trase to premáva v tom čase.

Takže kde je aký problém? Najskôr v tom že asi nevieš čítať.
Reply on: bobitwo #107:
"v čase _CCA_ medzi 19:40 a 21:15"

"Linka 4 bude počas uzavretia a tunela nábrežia rozdelená na dve časti."

"Po uvoľnení tunela pôjde obojsmerne po trase ..."

ja neviem no, podla mna to uplne jasne napisane nie je....
jasne by bolo napisane, ze spoj 4/XX s odchodom vtedy a vtedy z konecnej este prejde po svojej trase normalne, spoj 4/XY uz bude skrateny a spoj 4/XZ pojde cez tunel (rovnaka "sada" zverejnena pre oba smery; potom si vies dohladat odchody zo zastavok a planovat)

to co je teraz je take velmi neurcite a dopredu si podla toho vies naplanovat akurat tak pekne hnede vonave....
Reply on: bobitwo #107:
Ja tam vidím, že v čase 19:40-21:15 bude L4 rozdelená na dve časti, presne ako si povedal a po uvoľnení tunela bude jazdiť cez tunel. Keďže všetky obmedzenia sa vzťahujú na uvedený časový interval, tak nikde v texte nevidím, že dané uvoľnenie tunela a následný odklon L4 bude až po 21:15. A ak by aj áno, do kedy potom bude L4 premávať cez tunel?

Takže podľa mňa nevieš čítať ty, ako si už ostatne dokázal pri množstve iných príspevkov.