Predĺžená a posilnená električková linka 3 nahradí linky 7, 59, 95 a čiastočne aj linku 192.
Od nedele 27. júla 2025 bude spustená premávka na novej električkovej trati do Janíkovho dvora. Zmeny v linkovom vedení budú iba v najnevyhnutnejšom rozsahu, keďže súčasné linkové vedenie v Petržalke už bolo pripravované s ohľadom na predĺženie električky do Janíkovho dvora.
- Linka 3 bude predĺžená až na južný koniec Petržalky, pričom bude obsluhovať nové zastávky Jungmannova (v novej polohe), Gessayova, Zrkadlový háj, Pajštúnska, Veľký Draždiak, Lúčanka a Južné mesto.
- Intervaly medzi spojmi budú nasledovné:
- ranná špička pracovných dní: 2-3 minúty (školský rok) / 4 minúty (prázdniny),
- sedlo pracovných dní: 5 minút
- popoludňajšia špička pracovných dní: 4 minúty (školský rok) / 5 minút (prázdniny),
- skoro ráno a večer v pracovných dňoch: 7-8 minút
- voľné dni: 5 minút (deň) / 7-8 minút (ráno, večer).
- Z dôvodu obnovenia činnosti vozovne Krasňany budú zrušené priame výjazdové a dojazdové spoje z Vajnorskej do Rače/do Petržalky a naopak.
- Intervaly medzi spojmi budú nasledovné:
- Linka 7 bude zrušená.
- Medzi Hlavnou stanicou a Račianskou bude možné cestovať linkami 61, 71 s prestupom na linku 3 na Račianskom mýte.
- Linky 68, 96, N80, N99 nebudú obsluhovať zastávku Romanova, namiesto toho obslúžia novú zastávku Zrkadlový háj pri električkovej zastávke.
- Linky 84, 99, N99 budú obojsmerne obsluhovať nové nástupištia zastávky Farského (C, D) pri električkovej zastávke.
- Linka N80 bude obsluhovať doterajšie nástupištia zastávky Farského.
- Linka 59 bude zrušená.
- Obsluha oblasti Na Pántoch je zabezpečená linkou 65, na ktorú je možné prestúpiť z linky 3 v Rači. Potreba priameho spojenia Petržalky a Na pántoch zanikla po zrušení všetkých škôl v uvedenej lokalite.
- Linka 95 bude zrušená a nahradená predĺženou linkou 3.
- Linka 192 bude premávať po skrátenej trase Červený most - Mlynská dolina - Einsteinova - Dvory - Jungmannova (obrat cez Farského).
- Na Jungmannovej bude možné prestúpiť na električku smerom ďalej do Petržalky, resp. naopak.
- Výjazdové a dojazdové spoje pôjdu naďalej z/do Depa Petržalka.
- Nočná linka N99 bude obsluhovať zastávku Jungmannova na Jantárovej ceste (nástupištia C, D).
- Zároveň bude medzi zastávkami Lúčanka a Ľubovnianska služobne premávať cez električkové obratisko v Janíkovom dvore ale bez obsluhy zastávky Južné mesto.
Všetky uvedené zmeny sú už zapracované v Plánovači cesty.
K termínu predĺženia linky 3 nebude dokončený cestný most na Kutlíkovej, preto budú linky 92, 98, 99 a N95 naďalej premávať po výlukových trasách. Nebude tiež ešte sprevádzkovaný prestupný uzol medzi linkami 3, 91, 191 na zastávke Južné mesto.
Prípadné ďalšie úpravy linkového vedenia v Petržalke bude možné očakávať po vyhodnotení aktuálnych zmien na správanie cestujúcich, t. j. približne v priebehu budúceho roka.
Prestupné väzby medzi električkou a autobusmi v Petržalke (cieľový stav po ukončení výluky na Kutlíkovej a sprevádzkovaní autobusovej zastávky Južné mesto):
Koncept obsluhy Petržalky bude založený na nosnej električkovej linke a autobusových linkách. Tie budú slúžiť ako napájače na električkovú dopravu, preto na styku električky a autobusov budú zastávky umiestnené blízko seba, aby sa dalo medzi jednotlivými linkami prestupovať. Samozrejme, autobusy budú naďalej zabezpečovať obsluhu po ostatných mostoch.
MatejBA
Zacal by som N91:
- samozrejme potiahnut k Janikovmu Dvoru (ci uz priamou odbockou z Panonskej na zastavku pod mostom, alebo cez Labutiu s obsluhou buducej oblasti)
- Kedze casovo to je 20 minut do Cunova a 18 minut na Jasovsku, tak obe varianty by nemali byt problem.
- Prichod do Janikovho dvora by bol odhadom niekde medzi x:56 a x:58, cize akurat na odchod N1/N3 o x:00
- Odchod N91 z JD o x:01 alebo x:02 by bez problemov stihal, kedze sucasne je odchod z Cunova o x:37
N93:
- tym padom by si N93 mohol skratit po JD, predlzit po Vozovnu, alebo zlepsit obsluhu Slnecnic, ale ine zmeny by som na nej nespravil
N95 (resp. N80 ako ciastocna nahrada):
- Pravdepodobne zrusit, ale...
- Lucanku, Strecniansku, Sintavsku, Bradacovu a Kutlikovu by si pokryl elektrickou, takze nahradu by nepotrebovali
- problemom by bola relacia Einsteinka - Zaporozska - Halova - Jungmannova
- teoreticky by si to vedel nahradit N80, ale bolo by to velmi na hrane. Farskeho - Zochova na N80 je 5 minut, Vlastenecke nam. - Zochova na N95 je 7 minut, pridaj este minutu aby sa N80 dostala z Farskeho na Vlastenecke. A uz by si mal prichod na stanicu v x:28/x:58 co je pre pripadne zdrzania velmi malo.
- Keby vynechala Ovsiste (zeby isla napriklad Lachova - Bosakova), tak presne ten casovy rozdiel ziskas, ale zase zhorsis obsluhu Ovsista, ktorej by ostala len N99.
N99:
- by som nechal trasu ako je, len ju dal kazdu hodinu resp. pridal extra odchod ako maju niektore linky.
- na Farskeho je (smer Ovsiste) x:49 a (smer Vozovna) je x:04 - ak si to spojim s navrhom elektricky, tak ta je na Farskeho cca x:14/x:44 (smer Petrzalka) a x:09/X:39 (smer Centrum)
- museli by sa prekopat odchody N99 tak, aby odchadzala z Farskeho smer Ovsiste o x:15/x:45, a prichadzala x:08/x:38
- To znamena, ze z Ovsista by musela odchadzat najneskor x:04/x:34, cim by sa na Vozovnu dostala o x:22/x:52
- Aby stihla prestup smer Ovsiste, musela by z Vozovne odchadzat najneskor o x:00/x:30
- Tym padom pri troche lepsej koordinacie a ratania ludmi, co tomu viac rozumeju, by si vedel rovnako spravit prestup na Lietavskej na elektricku smer Centrum, otazka ci aj smer Vozovna, ale to uz asi nie - ale to by bolo na zvazenie len za predpokladu, zeby N93 nechodila az do Vozovne namiesto Jasovskej