Premávka historických vozidiel MHD počas Dní Bratislavy (26th – 27 Apr 2025)

Dopravný podnik Bratislava sa opäť zapojí do Bratislavských mestských dní.

Počas Bratislavských mestských dní cez víkend 26. a 27. apríla 2025 v čase medzi 10. a 18. hodinou budú mať Bratislavčania možnosť previezť sa bezplatne aj historickými električkami, autobusmi a trolejbusmi na príležitostných linkách A, M, H. Súčasne bude počas víkendu mimoriadne posilnená prepravná kapacita na linkách 4, 43, 47, 60, 70 a 88.

  • Historické električky (Tatra T2, Tatra T3 a DPMB #38 + SGP) budú premávať na linke A po okružnej trase Jesenského - Kamenné nám. - Špitálska - Krížna - Vazovova - Blumentál - Obchodná - Kapucínska - tunel - nábrežie - Mostová - Jesenského v intervale 15 minút.
  • Historické trolejbusy (Škoda 9 Tr, Škoda Sanos, Škoda 15 Tr a 14 Tr) na linke H budú premávať po trase Depo Hroboňova - Búdková - Hrad - Hodžovo nám. - Kollárovo nám. - Ul. 29. augusta - Rajská v intervale 15 minút.
  • Historické autobusy (Ikarus 280s, Karosa ŠM 11s, TAM 232s, TAM 272n, Karosa B 732 CNGn, Irisbus Citelis 12Mn) na linke M budú premávať po okružnej trase Nové SND - Landererova - Most Apollo - Einsteinova - Viedenská cesta - Most SNP - Rázusovo nábrežie - Šafárikovo nám. - Malá scéna - Nové SND v intervale 15 minút.

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Znova sa nevyužila príležitosť potiahnuť linku H na Patrónku a priblížiť ju tak Záhoriu. A teda pevne verím, že hlavne 14 a 15 Tr nebudú vypravené v stave v akom ukončili prevádzku, teda s dorezanými koženkami, poškriabanými sklami a tagmi od writerov.
Reply on: Ike #1:
Snaď 6705 neskončí jak 6702 na Salezianoch... uvidime, tešim sa
Reply on: Ebn__8 #2:
25tr jazdiť na mestských dňoch nebudú. (na Saleziánoch skončila zrovna 6705 a nie 6702 :D)
Nevie niekto prečo zrušili Trolejbusový deň?
Škoda, že trasy liniek sú úplne rovnaké ako minulý rok...

upravovač fotiek

Reply on: mirec240 #5:
Trasy neboli vôbec zlé. Ja viem, že z šotohľadiska by bolo pekné mať každý rok iné. Ale to si vyžaduje vypracovať aj výpravu, CP a pod. A niekto to musí spraviť.
Reply on: upravovač fotiek #6:
Marketing je tam načo?
Reply on: upravovač fotiek #6:
Presne ako píšeš, býva to "až" raz do roka, takže by si to vyžadovalo veľa práce...

Električky by som asi nechal ako sú, ale trolejbusy určite mohli chodiť k Červenému mostu, ako píše Ike a autobusy spraviť aspoň okruh cez centrum. Keď už budú jazdiť okolo Sadu Janka Kráľa, čo je v poriadku, keďže tam bude viacero akcií v rámci BMD, od Mosta SNP by som ich viedol po trase linky 93 na Hlavnú stanicu (ak by sa to dalo stihnúť, ak nie, tak bez zachádzky na stanicu) a ďalej cez Suché mýto, Nám. SNP, Špitálsku, Rajskú, Dunajskú a Dostojevského rad k Eurovei. Prestup na historickú električku by bol v uzle Centrum a prestup na trolejbus na zastávke linky N61 Dunajská. Ikarus 280 by tak bolo možné zachytiť aj v iných častiach mesta...
Reply on: Trolley #7:
Na trápne reklamy, predsa!
Reply on: Andrej #9:
Aké trápne reklamy?
Reply on: Kralicek131 #10:
https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/2/Dispe%C4%8Dersk%C3%A9-f%C3%B3rum?dfpi=178567#178567

https://imhd.sk/ba/diskusna-tema/1/V%C5%A1eobecn%C3%A1-diskusia?dfpi=252119#252119

Kto má čas vymyslieť nejakú zaujímavú akciu, keď treba takéto reklamy spracovať?
Reply on: Andrej #11:
tie som ani nezachytil, náhodou ma pobavili, asi je to vec vkusu 🙂
Reply on: mirec240 #8:
Obávam sa, že na trasu ako navrhuješ ty by bolo treba o 1 až 2 poradia viac. Rovnako predĺženie H po Červený most by si vyžiadalo pravdepodobne voz navyše ak budú CP rovnaké ako minulý rok. A je otázka, či DP v súčasnej situácii disponuje toľko vozmi a toľko vodičmi ktorí by vyjazdili toľko služieb s historičákmi.

Pri M si však viem predstaviť úpravu trasy na Nové SND - Apollo - Sad Janka Kráľa - Most SNP - Jesenského - Centrum - Špitálska - Čulenova - Nové SND. Keď pozerám minuloročné CP, zachádzka cez centrum by sa mohla stihnúť do 8 minút aby nebolo treba riešiť voz navyše.

upravovač fotiek

Reply on: Trolley #7:
Marketing nevie spracovať trasy, CP, zorganizovať výpravu, spísať dopravný príkaz a pod. Marketing je tam pre reklamu, ksichtoknihu a pod. aktivity.
Reply on: upravovač fotiek #14:
Marketing akurát nemôže zorganizovať výpravu a spísať dopravný príkaz. Toto sa muselo stať aj pri tejto akcii, čiže zrejme za to prebral zodpovednosť niekto iný.

Nakresliť trasu vie každý na Google Maps (ktoré ti aj ponúkajú informácie o dĺžke trasy, čiže môžeš rýchlo vidieť aká dlhá je navrhovaná trasa oproti pôvodnej a urobiť úpravy trasy aby počet potrebných vozidiel bol rovnaký ako minulý rok), a aj nekomplikované CP môže spracovať každý ktorý ovláda základnú matematiku.
Reply on: SGP135 #13:
Vlani jazdil na linke H aj vodíkový Solaris, čiže vôbec by mi neprekážalo aj iné než historické vozidlo, ak by to bolo v CP rozlíšené, kedy pôjde historičák a kedy niečo iné. Čo sa týka vodičov, to je druhá vec...
Reply on: Andrej #15:
Nechceš sa prihlásiť o prácu v DPB? Lebo vyzeráš, že sa to toho rozumieš. Isto to zvládneš lepšie ako všetci čo tam pracujú, že? 🙃

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #15:
Prosím, zamestnaj sa v DPB a sprav to. 🙂
Reply on: Kralicek131 #17:
Ja v Bratislave nežijem.

Zaujímavý príspevok. Na tejto stránke sa nerobí nič iné než kritizuje DPB, a to aj pozície o ktorom väčšina diskutérov nemá ani šajn, ako sú vodiči a údržbári. Ale zrazu je problém ak niekto kritizuje PR oddelenie, čo je práca čo môže robiť každý ktorý má fantáziu a kreativitu? 🤨

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #19:
Svojho času som rôzne nostalgické linky a trasy robil v DPB. Je to dosť práce to vymyslieť, sprviť CP, dohodnúť s vodičmi. Mal som šťastie, že mi vyšli v ústrety, najmä prevádzka. Dokonca som si vytlačil CP a pár ich aj vylepil, spravil som aj linkové tabule pre tie linky. Nezdá sa to, ale je to dosť práce. Marketing mi s tým nepomáhal, ani som od nich pomoc nežiadal. Oni môžu akurát tak propagovať to, čo dostanú hotové a vypracované, ale nečakaj od nich, že to budú robiť. To nie je ich pracovnou náplňou. Škoda, že sa niekoré moje nápady neujali pri neskorších akciách typu DOD. Pandémia prišla vhod, aby sa to celé mohlo zrušiť. Jazdy historičákov sa poriadne zredukovali už pred ňou, ako som z DPB odišiel. Bratislava nemá na to robiť také šotoakcie. Bez náležitej údržby a zázemia pre historičáky je to, čo máme teraz, maximum čo je udržatľné. To je realita.
Reply on: Andrej #19:
Točvolant je vysoko profesijná činnosť, ale PR može robiť každý... povie človek ktorý kritizuje všetko v Bratislave, ale v Bratislave nežije. Bolo povedané všetko.
Reply on: Jak44 #21:
Našťastie tento príspevok bol plný zmysluplných argumentov, však?

-názor, že ten človek ktorý vytvára reklamy o tom či jazda je hotter than your crush má ťažšiu prácu než vodič obrovského, ťažkého vozidla ktorý nosí zodpovednosť za stovky ľudských životov je na 100% mimo

-ja všetko v Bratislave nekritizujem, a keby aj, neviem prečo by práve v mojom prípade mal byť problém. Myslíš si že iní ľudia na tejto stránke sú viac pozitívni?

-v Bratislave nežijem, ale tu som vyrastal a naďalej sa zaujímam o to, čo sa tu deje. Počkaj kým sa dozvieš, že ľudia ktorí žijú v zahraničí si niekedy nechávajú pôvodne občianstvo a aj volia v ich pôvodných krajinách!
Reply on: mirec240 #16:
To je pravda, avšak myslím, že väčšina ľudí mimo šotoušov si cestovný poriadok moc pozerať nebude. 15 minútový interval je už vcelku hustý, aby v rámci dňa plného aktivít v meste človek prišiel na zastávku, chvíľu počkal a odviezol sa. A pre nich by bol Solaris sklamaním (rovnako ako rok dozadu). Z trolejbusov ešte teoreticky by sa mohla zapojiť #152, otázka je ale jej prevádzkyschopnosť a opäť...vodiči.
Reply on: Jak44 #21:
Sorry ale v čom je to vysoko profesionálna činnosť? Podľa mňa sa to dokáže naučiť 10 náhodných ľudí z 10 náhodných ľudí na ulici. Toto kastovanie je vždy na smiech. Vysoko profesionálna činnosť je neurochirurg, alebo dizajnér kozmických dopravných prostriedkov.
Reply on: Ike #24:
Akože, ja vo všeobecnosti súhlasím, že PR je niečo, čo sa dá v pohode naučiť a vie to robiť každý kto trocha uvažuje. Ale rovnako v pohode sa dá naučiť aj práca vodiča.

Andrej kritizuje, že sa kritizujú pozície - napríklad vodiči o ktorých práci väčšina tu vraj nemá ani šajnu, ale sám kritizuje pozíciu o ktorej nemá ani šajnu. Pekné. 🙂
Reply on: Ike #24:
jedna vec je naucit sa a druha vec je dostat papiere.... ja som napriklad nepresiel cez Kubalca (a to som bol o 25 rokov mladsi ako dnes)
Neviem či sa mi to zdá ale chýba zastávka Vodná veža. (Keď už niekdo napísal nevadí :D)

upravovač fotiek

Reply on: Jak44 #25:
Každému, kto kritizuje prácu vodiča odporúčam aby si to išiel na pár mesiacov vyskúšať. Samozrejme osobu za volantom kamiónu, ktorá vojde na železničné priecestie pri jasne viditeľnej blikajúcej červenej ináč ako točvolantom nenazvem.
Reply on: SolarisSK #27:
Ale linka A tam zastavovať bude.
Reply on: upravovač fotiek #28:
V čom je to ťažšie ako predavačka v nákupnom centre bez denného svetla, ktorá robí 12h a celý deň je na nohách? Nespomínam si, že by predavačky mali kastový syndróm. Akože vážim si každého vodiča ale ich nedostatok nie je spôsobený tým, že je to prudko intelektuálne zamestnanie, ktoré dokážu len ľudia s prirodzeným darom, alebo si tu kvalifikáciu treba vydrieť, ale v tom že iné profesie pre ľudí s podobným vzdelaním sú vo všetkých smeroch atraktívnejšie.

upravovač fotiek

Reply on: Ike #30:
Hlavný rozdiel vidím v tom, že keď pani predavačka spraví chybu, tak neohrozí životy desiatok ľudí. Asi tak. Netvrdím, že vodič MHD (alebo kamiónu) musí byť nadpriemerne inteligentný. Skôr ma zaujímajú vlastnosti ako ochota riskovať a zodpovednosť. Načo mi bude génius s IQ 160, ktorý bude riskovať, lebo mu to dáva adrenalín? Takého vodiča nechcem. Ani opačný extrém, ktorý vedome vojde s návesom na blikajúce priecestie. Ako mohol taký človek dostať vodičák sa čudujem.
Reply on: Jak44 #25:
Ja som ale nikde nepovedal, ze praca vodica je nejaka odborna cinnost. Povedal som ze je to tazka cinnost. Hocikto moze sadnut za volant alebo za panel, ale ovela mensi pocet dokaze zvladnut tu zodpovednost za ine zivoty, riziko dopravnych nehod, stres, nepravidelnost sluzieb, riesit situacie vo vozidle, a ze ho furt niekto chce nabonzovat.

Cize ak mozete kritizovat vodicov a ocakavat vyssiu uroven chovania od nich nez od samych seba, nie je vobec od veci kritizovat marketerov ktori maju neporovnavatelne lahsiu pracu. Totiz, ak marketer nieco po**re, tak mu nehrozi smrt alebo vezenie. A este ma aj minimalny styk s verejnostou.

Inak posledné 2 spoje linky H pôjdu z Rajskej ako služobný spoj? Príchod na Rajskú 17:32 a 17:47, ale posledný odchod z Rajskej je o 17:17.
Reply on: Ike #24:
10 z 10 určite nie ale takých 7 to bude. Ďalšia otázka je, koľko by ich to chcelo robiť.
Reply on: si #26:
A to je už čo povedať, lebo Kubalec pustil skoro každého.
Reply on: Jak44 #25:
Vodič potrebuje isté danosti, ktoré sa naučiť nedajú, ako napríklad farbocit, odolnosť voči mikrospánku, odolnosť voči stresu, dobré priestorové videnie.
Reply on: S499.1023 #36:
Farbocit do tej miery, akú potrebuje vodič autobusu, má snáď 99% ľudí na planéte. Ostatné nemá každý, ale majú to vôbec profesionálni vodiči? Neverím tomu, že sa to dá dostatočne dobre otestovať. A keby sa to dalo a bolo by prísne sito, tak by nemal kto jazdiť.
Reply on: upravovač fotiek #31:
Nuž ako mohol dostať vodičák? Spraviť autoškolu nie je problém ani pre cvičenú opicu. Psychotestami na autobus prejde aj autista (S499.1023 je toho dôkazom). Na základe čoho chceš vyfiltrovať ľudí, ktorí by mohli mať sklon vbehnúť na blikajúce priecestie alebo položiť autobus v zákrute? Jedine asi spraviť dotazník ako na americké víza, kde by boli otázky typu "budete s vozidlom jazdiť cez uzavreté priecestie?" "budete jazdiť na červenú a porušovať rýchlosť?" atď. 😃
Reply on: johnnyjanko #38:
No veď takto vyzerajú psychotesty. Je tam napríklad blok úloh, kde na počítači idú videá natočené dashcam. No a auto, ktoré sníma, sa blíži k pomaly idúcemu nákladnému autu idúcemu pred ním, pričom očividne sa chystá predbiehať tento kamión, keď v protismere sa objaví druhý kamión. Vtedy sa video zastaví a dostaneš otázku "predbiehali by ste?", pričom zo situácie je zrejmé, že v realite by to bola buď myšička na milimetre s porušením všetkých zákonov (právnych, fyzikálnych, zdravého rozumu), alebo by to skončilo tragickou nehodou. Nie je problém sa takéto úlohy "naučiť", aj keby som bol v realite cestným pirátom.

Po troch úlohách som zistil, že na všetko treba dať "nie". A psychotestami som prešiel bez problémov.
Reply on: Ike #39:
Presne tak. A ani to nemôže byť inak. To by museli byť na získanie vodičáku na autobus také nároky ako na pilota stíhačky. Kandidáta by bolo treba dlhodobo sledovať v záťažových situáciách a vyhodnocovať. A to je mimo realitu. Preto to to na cestách vyzerá tak, ako vyzerá.
Reply on: Ike #24:
Reagujem na tvoje vyjadrenie: "Podľa mňa sa to dokáže naučiť 10 náhodných ľudí z 10 náhodných ľudí na ulici." Nie je to pravda. Uvediem aspoň jeden príklad. Na vojne som sa na cvičení stal ako čatár veliteľom vozidla. Išlo o Tatrovku tuším 138 s cisternou plnou vysoko horľavého paliva do rakiet. Myslel som si, že ma čaká pohodlná jazda, ja si to odsedím na sedadle spolujazdca a vodič bude šoférovať. Bohužiaľ, bolo to peklo. Rútil sa do zákruty bez spomalenia, musel som ho okríknuť. Spomalil asi na 20-ku, motor na 4-ke samozrejme kašľal a hrozil, že zdochne. Skríkol som - daj tam dvojku! Prehodil, preliezli sme zákrutou a vojak začal zrýchľovať, motor reval ako divý, musel som mu zasa povedať, aby preradil na vyšší stupeň. Jemu skrátka zvuk motora, pri ktorom my preraďujeme automaticky nadol alebo hore, nič nehovoril. Musel som mu hovoriť, kedy má zrýchliť, kedy pribrzdiť, kedy prehodiť rýchlosť. A keďže som bol len čatár, nie vždy ma poslúchal, bola to hororová jazda pri pomyslení, čo by sa stalo, keby sme sa s náložou výbušných PHM vysypali. Keďže sme zdržiavali celú kolónu, vystriedal ma veliteľ, toho sa už vojak-šofér bál a ja som sa pohodlne viezol vo veliteľskom voze. Sú skrátka ľudia, ktorí na šoférovanie, ako sa hovorí, "nemajú bunky".
A okrem toho poznám ľudí, ktorí to ani neskúsili, ani nechceli skúsiť, lebo majú pred šoférovaním prirodzený rešpekt.

upravovač fotiek

Reply on: Mhr1 #41:
Počas lockdownu nejazdili medzinárodné vlaky, tak som denne musel do Viedne dochádzať autom. Najhoršie bolo to, že som odchádzal z práce za svetla a prichádzal domov za tmy. Zažil som asi tri krát mikrospánkok, doslova to mnou trhlo a nepamätal som si posledných pár desiatok metrov cesty. Išiel som akoby na "autopilota", doslova vypnutý mozog. Nestalo sa mi, že by som zišiel na krajnicu alebo prešiel do protismeru, to nie, ale proste som stratil pozornosť, akoby som vypol. Následné "prebudenie" bolo brutálne nepríjemné. Neviem čo by sa stalo, keby práve v tom momente bolo nutné riešiť nejakú náhlu situáciu typu vybehnutie zvere pred auto. Keď som šoféroval dodávku (na ktorú som nebol zvyknutý) na dlhej trase a nevyspatý, prišiel na mňa mikrospánok. Pravými kolesami som zišiel v ľavotočivej zákrute za čiaru. Našťastie sa nič nestalo. Ono to nebolo tak, že by som išiel rovno, tá zákruta bola tiahla a začala sa viac stáčať, ani som nešiel rýchlo, asi 60 km/h, viac sa tam aj tak nedalo. Ten stav je ťažké opísať, bolo to po viacerých hodinách strávených za volantom počas dlhej cesty a bol som nevyspatý. Proste mozog sa prepol do režimu "autopilot", ktorý mal dosť pomalé reakcie a na pár sekúnd som úplne stratil vigilanciu. Nespal som. Nemal som zavreté oči. Dosť nepríjemný zážitok. Znovu som mal šťastie a nič vážne sa nestalo, ešteže cesty sú také široké a majú krajnice. Bolo to pri šoférovaní druhej neplánovanej takmer 900 km štreky v priebehu troch dní relatívne blízko cieľu. Už nikdy to nechcem zažiť. Ale diely na Oerlikon niekto doviezť musel.
Reply on: upravovač fotiek #42:
Bohužiaľ, stalo sa aj mne. Našťastie bez následkov.
Reply on: Mhr1 #41:
Rozumiem, ale dnes sa píše rok 2025 a jedinou úlohou vodiča je sadnúť za volant a jazdiť s automatom, pričom 10 m a menej dlhšie vozidlá sa ovládajú pomaly na úrovni osobáku. Srandy ako medziplyn, manuálny retardér, sitič dnes nemusí riešiť. To je to isté ako porovnávať rušňovodiča z roku 1925 s rušňovodičom z roku 2025. V minulosti to musel byť odolný, statný a silný muž, dnes môže byť rušňovodička žena v lodičkách s nechtami.
Reply on: Mhr1 #41:
10 z 10 je prehnané, ale tých 7 určite áno. A tak to platí o skoro každej práci na ktorú netreba roky vzdelávania. Ani čašníkom alebo barmanom nemôže byť úplne každý. Musíš vedieť nosiť taniere s jedlom, nepopliesť si objednávky od zákazníkov, celý deň byť na nohách, zniesť nahnevané reakcie hostí, pričom ťa skoro nikto za nič nepochváli... A urobiť capuccino s peknou kresbou napeneného mlieka? Skús si to a potom uvidíš aké je to pre netrénovaného človeka ťažké. Ale naučiť sa to dá za pár týždňov. Áno viem, čašníci nemajú takú zodpovednosť za životy ľudí, ale to neznamená, že iné práce sú ľahšie. Ja si napríklad myslím, že práca učiteľa je stonásobne ťažšia ako práca vodča MHD.
Reply on: johnnyjanko #45:
Ja obdivujem učiteľky v škôlke. Čím sú moje deti staršie, tým viac. Zodpovednosť tiež nemajú zanedbateľnú.
Ja len doplním info, že vozidlá linky H sa budú točiť na Lovinského / Valašskej.
Je zrušený deň trolejbusov?
Reply on: tiny111223 #48:
Nie, len boli ostatné trakcie zrovnoprávnené a bude sa to konať počas Dní Bratislavy.
Reply on: S499.1023 #49:
Ttolejbusový deň v Depe Hroboňova nie je.
Reply on: tiny111223 #48:
Tento rok nebude.
Reply on: johnnyjanko #45:
Súhlas, a ešte je tu jeden aspekt - pomerne náročný spánkový režim, to nie každý dáva bez problémov. Veľa vodičov bežne pár dní robí poobedné služby, kde domov prichádza o jednej ráno a potom zas pár dní ranné, keď vstáva o tretej. Také striedanie období spánku musí byť dosť náročné na zdravie a psychiku.
Reply on: Trolley #51:
naozaj?
Reply on: tiny111223 #53:
Vidíš to vari v pozvánke na podujatie? Ja nie. Informuje o ňom DPB? Nie.
Reply on: Trolley #54:
DPB sa na sociálnej sieti v komentároch vyjadril, že je to zrušené z organizačných dôvodov. Či to súvisí so zajtrajším štátnym smútkom, to neviem.
Každopádne trolejbusy by mali brať cestujúcich až tam, kde sa budú otáčať (ak to bude Lovinského alebo Valašská) a nie, že ich vysadia "uprostred ničoho" len preto, že podľa CP je to konečnou zastávkou (na takéto veci sa však malo myslieť v predstihu).
Reply on: mirec240 #55:
Kôli štátnemu smútku to nezrušili. Zrušené to tuším bolo už pred 2 týždňami.
Reply on: ES499.0001 #56:
Tak to je potom ešte horšie. Podobne ako vlani, keď mala byť rozlúčka s 25 Tr. Najprv všade plno reklám, eventov (na obrazovkách vo vozidlách aj na sociálnych sieťach) a zrazu to z hodiny na hodinu zrušili. Toto rozhodne pekné meno DPB nerobí, keď "ľavá ruka nevie, čo robí pravá". Ak nebola istota, že sa to podarí uskutočniť, tak si nemali robiť ani reklamu v dostatočnom predstihu.

Reply on: mirec240 #55:
Súhlas. Lebo na Rajskej priestor na fotenie nie je. Tam voz príde a hneď odíde.
Reply on: ES499.0001 #56:
Tak prečo povčera na webe DPB napísali,že budú jazdiť. A ešte som to videl na tabuľach na zastávkach. Bolo tam napísané: Pozývame vás odviezť sa historickimi vozidlami 26-27 apríla,Viac na Https://DPB.sk/bmd25
Reply on: Daniel7929 #59:
Zrušil sa len trolejbusový deň v Depe Hroboňova. Jazdy historických vozidiel budú.
Reply on: TomJ #60:
Aha,už som sa zľakol,lebo povoziť sa ikarusom a škodami TR bol môj davny sen
Aj môj ale tá kivadlovka z depa na stanicu je bezplatná

Škoďák15tr6634

Reply on: TomJ #60:
Neviete prečo je zrušený?
Prečo je konečná na Lovinského v utajení? 🤣 Ľudia toto strategické tajomstvo odhalili (tak ako každý rok) a chodia peši z Patrónky, respektíve tu vystupujú.
Reply on: Ike #64:
#6505 vypúšťa ľudí už pri Depe Hroboňova, na Lovinskeho už ide sama bez cestujúcich.
Prečo sa vlastne historické linky volajú A, H a M? 😅
Reply on: Kubo123 #65:
Výborné riešenie. 🤣✌️ Ľudia to zneužívali, treba potrestať aj ich aj vodičov.
Reply on: Kubo123 #65:
Osobne som sa v 6505 viezol a väčšina cestujúcich sa nielenže bez problémov odviezla na Lovinského, ale ostala vo vozidle počas pauzy pred jazdou späť.
Reply on: Ma178rek #66:
Ačko bola kedysi E-linka HLS 》Savoy
Hčko bola kedysi T-linka Červený kríž 》Koliba
Mko bola kedysi A-linka HLS 》Reduta.
A dnešné H, A a M čiastočne idú po tých pôvodných trasách.
Reply on: Vladimír #68:
Tak niekedy ich asi vypustila už pri depe a niekedy ich vozila až na Lovinského, asi podľa toho, akú mal vodič náladu.
Síce je to stále o tom istom, ale dá sa všelijako experimentovať

upravovač fotiek

Reply on: Adqo #71:
DEL

upravovač fotiek

https://www.cs-dopravak.cz/retro-tramvaje-t3-a-t4-pro-prazsky-dp-opravi-v-brne/

Takže DPP si dá dodávateľsky spraviť 5 vozňov T3 a jeden vozeň T4.

Dá si DPB po vzore Prahy dodávateľsky spraviť T2 a K2? Na gnerálnu opravu ani jedného nemá kapacity.

Bratislava nie je Praha. Bratislava nie je Praha. Bratislava nie je Praha....
Reply on: upravovač fotiek #73:
Možno by sme sa mali radšej porovnávať s Brnom a nie Prahou. A Brnom by sme v pohode mohli byť, keby na to existovala vôľa.