Expertná skupina zhodnotila možné technické riešenia električkovej trate popri SND.
Magistrát hlavného mesta informoval o výsledkoch vyhodnotenia možností technického riešenia novej električkovej trate popri budove Slovenského národného divadla na Pribinovej ulici skupinou medzinárodných expertov, ktorá bola zriadená v októbri minulého roka. Expertná skupina pozostávala z odborníkov na akustiku, dopravné inžinierstvo a architektúru z inštitúcií nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike, Poľsku, Belgicku, Francúzsku a Švajčiarsku. Zastúpenie v skupine mali aj odborníci z Ministerstva kultúry SR a Slovenského národného divadla. Cieľom skupiny bolo zistiť, či je možné realizovať električkovú trať tak, aby sa zamedzilo negatívnym dopadom hluku a vibrácií na budovu SND.
"Členovia skupiny v spoločnom prehlásení súhlasia, že je možné pred divadlom stavať a prevádzkovať električkovú trať bez výrazného vplyvu na divadlo v prípade, že budú prijaté primerané opatrenia. Prehlásenie obsahuje aj podrobný popis odborných krokov, ktoré bude nutné vykonať, aby sa tieto opatrenia zabezpečili. Zahŕňať majú napríklad technickú kontrolu stavu budovy divadla a garáží, statický a konštrukčný posudok existujúcej konštrukcie garáží, meranie existujúceho charakteru hlučnosti a vibrácií v budove SND, stanovenie cieľových akustických kritérií, meranie hlučnosti a vibrácií v blízkosti koľajových tratí či porovnanie existujúcich električkových tratí vedených v blízkosti divadiel vo svete. Na základe týchto poznatkov bude následne realizovaná štúdia uskutočniteľnosti, ktorá vyhodnotí schopnosť konkrétnych technických riešení naplniť požiadavky na zamedzenie negatívneho vplyvu hluku a vibrácií, ako aj ekonomickú náročnosť týchto riešení," uviedol magistrát v tlačovej správe.
Magistrát verí, že závery expertnej skupiny, podľa ktorých prevádzka električkovej trate pri vhodnej realizácii negatívne neohrozí hlukom a vibráciami prevádzku divadla, presvedčia Ministerstvo kultúry SR udeliť súhlas s vedením električiek po Pribinovej ulici, keďže to je vlastníkom pozemkov pred divadlom. Konkrétne technické riešenie električkovej trate pri SND má stanoviť spomínaná štúdia uskutočniteľnosti.
Mesto zastáva názor, že vedenie električkovej trate spájajúcej Petržalskú a Ružinovskú radiálu po Pribinovej ulici je najvhodnejšie riešenie z technického hľadiska i z hľadiska dopravného s ohľadom na obsluhu nového bratislavského centra. Zvyšných šesť preverovaných variantov vedenia trate je podľa magistrátu nerealizovateľných z dôvodu zásadných technických prekážok, pozemkových vzťahov a negatívnych dopadov na dopravu.
bobitwo
Druhá vec, ok, električka pôjde po Pribinovej, ale aj keď som sa pýtal, nikto mi nevedel, či nechcel dať odpoveď, keďže ma zaujímalo ako bude riešený priestor od Šafárikovho námestia (križovatka) Pribinova (vjazdy do garáží, zásobovanie, keďže električkový pás potrebuje bez zastávok 7m na šírku minimálne) cez námestie Eurovea, ďalšie vjazdy do podzemných garáží, priestor k Mostu Apollo, samotný podjazd (električka potrebuje 5,5m na výšku, ako bude vyzerať samotné zatočenie za mostom smer Košická, ako bude riešený zjazd z Mosta Apollo (cyklotrasa) a peší, keďže zrejme prakticky rovno ich to vypľuje na električkovú trať, samotný priestor medzi mostom a prístavom je pomerne úzky, teda nutnosť búrať budovy, prejazde cez obe križovatky, ako to bude riešené, ako bude ďalej pokračovať v priestore smer Dulovo námestie a odtiaľ smer Miletičova a ai pri Saleziánoch sa to napojí. Je ľahké ukázať prstom na mape, že tadeto. Ale čo samotné riešenia?