Expertná skupina zhodnotila možné technické riešenia električkovej trate popri SND.
Magistrát hlavného mesta informoval o výsledkoch vyhodnotenia možností technického riešenia novej električkovej trate popri budove Slovenského národného divadla na Pribinovej ulici skupinou medzinárodných expertov, ktorá bola zriadená v októbri minulého roka. Expertná skupina pozostávala z odborníkov na akustiku, dopravné inžinierstvo a architektúru z inštitúcií nielen na Slovensku, ale aj v Českej republike, Poľsku, Belgicku, Francúzsku a Švajčiarsku. Zastúpenie v skupine mali aj odborníci z Ministerstva kultúry SR a Slovenského národného divadla. Cieľom skupiny bolo zistiť, či je možné realizovať električkovú trať tak, aby sa zamedzilo negatívnym dopadom hluku a vibrácií na budovu SND.
"Členovia skupiny v spoločnom prehlásení súhlasia, že je možné pred divadlom stavať a prevádzkovať električkovú trať bez výrazného vplyvu na divadlo v prípade, že budú prijaté primerané opatrenia. Prehlásenie obsahuje aj podrobný popis odborných krokov, ktoré bude nutné vykonať, aby sa tieto opatrenia zabezpečili. Zahŕňať majú napríklad technickú kontrolu stavu budovy divadla a garáží, statický a konštrukčný posudok existujúcej konštrukcie garáží, meranie existujúceho charakteru hlučnosti a vibrácií v budove SND, stanovenie cieľových akustických kritérií, meranie hlučnosti a vibrácií v blízkosti koľajových tratí či porovnanie existujúcich električkových tratí vedených v blízkosti divadiel vo svete. Na základe týchto poznatkov bude následne realizovaná štúdia uskutočniteľnosti, ktorá vyhodnotí schopnosť konkrétnych technických riešení naplniť požiadavky na zamedzenie negatívneho vplyvu hluku a vibrácií, ako aj ekonomickú náročnosť týchto riešení," uviedol magistrát v tlačovej správe.
Magistrát verí, že závery expertnej skupiny, podľa ktorých prevádzka električkovej trate pri vhodnej realizácii negatívne neohrozí hlukom a vibráciami prevádzku divadla, presvedčia Ministerstvo kultúry SR udeliť súhlas s vedením električiek po Pribinovej ulici, keďže to je vlastníkom pozemkov pred divadlom. Konkrétne technické riešenie električkovej trate pri SND má stanoviť spomínaná štúdia uskutočniteľnosti.
Mesto zastáva názor, že vedenie električkovej trate spájajúcej Petržalskú a Ružinovskú radiálu po Pribinovej ulici je najvhodnejšie riešenie z technického hľadiska i z hľadiska dopravného s ohľadom na obsluhu nového bratislavského centra. Zvyšných šesť preverovaných variantov vedenia trate je podľa magistrátu nerealizovateľných z dôvodu zásadných technických prekážok, pozemkových vzťahov a negatívnych dopadov na dopravu.
lostrail
V podstate toto a tiez vysledok, ze je mozne elektricku v pohode tadialto viest, su dve jedine podstatne veci. Ak teraz MK cukne, oni budu za retardovanych, nie vsetci ostatni.
Samozrejme, ze ma stve, ked sa na taketo veci vyhadzuju peniaze, kedze o tom, ze ta elektricka tam bude bez problemov, vsetci pricetni jedinci vedia, no radsej minut peniaze na takuto vec, ako stavat nejake krkolomne varianty (a minut omnoho viac), ktore len znasilnuju okolie a sluzia malym Jojom na to, aby ich urevane dupanie naoko nebolo len urevanym dupanim. (no z praktickeho hladiska je ich prinos nulovy, az zaporny). V skutocnosti som vsak cakal presne takyto vysledok - konkretne, ze akekolvek ine trasovanie v tejto lokalite je bud uplne nemozne, alebo by celu elektricku ako nosny system zabilo. Co uz z tych nakresov bolo nad slnko jasne.
Je to papier pre MK SR a pre nikoho ineho, takze teraz budem velmi zvedavy, ci potvrdia svoju nekonecnu tupotu odmietanim setrenia a pojedanim svojho vlastneho chvosta alebo ukazu, ze maju este zvysky zdraveho rozumu tym, ze vysledok uznaju.