Výluka električkových liniek 3 a 7 v Rači (15th Jun – 6 Sep 2020)

Linka 3 bude skrátená po Cintorín Rača a linka 7 po ŽST Vinohrady.

Aktualizácia: Od pondelka 7. septembra 2020 budú linky 3 a 7 opäť premávať až na konečnú Rača, Komisárky.

Od 15. júna 2020 do 6. septembra 2020 bude prebiehať rekonštrukcia električkovej trate v Rači na Záhumeniciach. Zmena sa v prvej etape dotkne električkových liniek 3 a 7, neskôr aj autobusov.

Linka 3 bude premávať len po Cintorín Rača, kde odporúčame cestujúcim prestúpiť na autobusové linky 52, 56 a 65, ktoré zabezpečia dopravnú obsluhu na ďalšom úseku po konečnú Tbiliská. Súčasťou zmien bude aj posilnenie intervalu linky 3, ktorá bude v čase špičky premávať v intervale 4 minúty, počas dňa v intervale 5 minút a počas večerov a víkendov v intervale 7 - 8 minút. Všetky spoje uvedenej linky budú zabezpečené nízkopodlažnými obojsmernými električkami.

  • Nástupište a výstupište linky 3 na konečnej Cintorín Rača bude spoločné na stálej zastávke v smere na Komisárky. Obvyklé nástupište v smere do centra nebude obsluhované.

Posilová linka 7, ktorá premáva v čase dopravnej špičky, bude premávať po ŽST Vinohrady. Dopravný podnik odporúča cestujúcim využiť prestup z regionálnych autobusov Slovak Lines na zastávke ŽST Vinohrady, kde budú začínať prázdne električky linky 7. 

Zmena organizácie električkovej dopravy v Rači

Náhradná autobusová doprava X3 za električky v prípade mimoriadnej udalosti

V prípade mimoriadnej udalosti na električkovej trati bude premávať náhradná autobusová doprava za električky označená ako linka X3, ktorá obojsmerne obslúži zastávky:  Vozovňa Krasňany; Malé Krasňany; Pekná cesta; Černockého; Hečkova; Bukovinská; Rostovská; Cintorín Rača, Závadská a Tbiliská. 

Aktualizácia: Počas rekonštrukcie priecestia na Detvianskej bude v prípade potreby linka X3 premávať v Rači okruhom z Račianskej cez Žitnú, Púchovskú, Pri vinohradoch, Rustaveliho, Kubačovu, Kadnárovu a Hečkovu späť na Račiansku. Po trase obslúži všetky autobusové zastávky a navyše v smere k Vozovni Krasňany aj náhradné zastávky Hybešova na Kubačovej pred križovatkou s ul. Barónka a Hečkova na Hečkovej pred križovatkou s Račianskou.

 

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Urbanway 2423 #93:
Rekordérom je tiež prístrešok na zastávke Mariánska v smere jazdy von z mesta, kde osvetlenie od decembra 2017 nikdy nebolo sprevádzkované.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Solider #92:
Ani v Dúbravke nefungovalo dosť dlho, takže nič nové...
Včera som si všimol, že v novom prístrešku na Záhumeniciach už nefunguje osvetlenie.
Reply on: Urbanway 2423 #90:
Od 7.9.2020
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: N/A #89:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/19851/Zrekon%C5%A1truovan%C3%A1-tra%C5%A5-v-Ra%C4%8Di-bola-presk%C3%BA%C5%A1an%C3%A1ň

,,Ak sa nevyskytnú problémy, električky by mohli na koniec Rače opäť začať premávať začiatkom septembra." Takže asi so začiatkom školského roka
A inak tu sa kedy obnovia električky?
Reply on: Viko #69:
Čo sa týka výmeny trás liniek 1 a 3, každý variant má samozrejme svoje výhody i nevýhody a nedá sa jednoznačne povedať, ktorý z nich by bol bezvýhradne lepší.

Terajší variant, keď linka 3 premáva do Petržalky, poskytuje cestujúcim lepšie napojenie na severnú časť mesta, avšak nevýhodou je obmedzený počet obojsmerných vozov, čiže aj nemožnosť odlišného, tzn. hustejšieho intervalu ako je 4-5 minút. Ak by sa vrátila do Petržalky linka 1, tak by sa zabezpečila jej lepšia vyťaženosť oproti dnešku, kedy prakticky zabezpečuje len zvoz a návoz na Hlavnú stanicu v čase špičky, v inom čase však premáva prázdna, a na linke 3 (v trase bývalej 11), by mohli premávať aj staré vozy.

Navyše prepojenie sever-juh je logické aj s výhľadom do budúcnosti a eventuálne prevádzkovanie 50-metrových vozov, ktoré by mohli premávať na najvyťaženejších tratiach, medzi ktoré patrí Račianska radiála a po dobudovaní aj Petržalská radiála.
Reply on: kecho #84:
Toto som inak hovoril dlhodobo, že ako priame spojenie mala L3 pocitovo menší význam, lebo príchodom na Šafko v nej nastávala značná obmena osadenstva, kým L1 sa viditeľne uvoľnila až za Obchodnou. Dokonca som si pamätal, že v jednotke bývala okolo 7:30-8:15 tlačenica a v L3 sa dalo o niečo lepšie existovať, ale čísla na to nemám, takže skreslenie spomienky nevylučujem.

Áno, z hľadiska celej trasy vychádza "opačná" vetva hore na stanicu asi menej plná ako variant do Rače, ale nemám pocit, že aktuálnym opatrením by sa zlepšila vyťaženosť L1.
Reply on: kecho #66:
Robí to tá istá firma, asi to je nejaké firemné DNA 🙂
Reply on: kecho #84:
tych (ktorym to je +- jedno) budes mat rozlozenych medzi vtedajsou L1 a L3 v pomere priblizne 1:1 avsak ked ich odcitas, tak ten nepomer v neprospech linky 1 bude este vacsi....
(ak mas v jednom spoji ludi 60 a v druhom 40, a nech je v kazdom z nich 25 tych co vystupi hned za mostom, tak ten pomer cestujucich z petrzalky za safarikovym namestim bude zrazu 35:15 - t.j. sme zrazu na pomere 70:30; a cim viacej ludi na tej prvej zastavke za mostom vystupi, tym vacsi ten nepomer bude)
Reply on: Jak44 #82:
Vratane tych, ktori vystupovali hned na Safku a isli teda na prvu linku, co prisla. 🙂
Reply on: Valec #81:
Ale ako píše Viko, existuje veľa ciest, ktoré obídu tento prestup a ani nemusia byť dlhšie a cieľom nemusí byť len Hlavná stanica, ale aj okolie Obchodná, Kolárko, STU. Prestupovať sa bude na Zochovej. Napr. namiesto 95+3+1 sa použije 83+93/80/94. A teoreticky ti takto obchádzajú ten prestup aj ľudia z Ovsišta 84+93 alt 88+210 na stanicu, alebo 84+80/94 , 99+83 atď
Reply on: TomJ #74:
Už skôr na DPB vyjadril (tuším na Facebooku), že pomer cestujúcich v 3 a 1 bol približne 60:40 v prospech 3.
Reply on: Viko #80:
Však preto by som sa zameral len na tento jeden smer, keďže tu prestup na hrane zostal a teda nepredpokladám, že by niekto cestoval dlhšou trasou alebo plnším spojom (93) len kvôli tomu, že v opačnom smere vhodný prestup nie je.
Reply on: Valec #76:
Neznie to zle, lenže tam nijako nezachytíš množinu ľudí, ktorá miesto prestupovania na L3 a vzápätí L1 začala znova chodiť autobusmi vrchom po Staromestskej - zrejme nikto nemáme potuchy, ako veľká tá množina je, ale keďže v smere do Petržalky sa prestup L1-L3 vykonať nedá, dá sa čakať, že takáto alternatívna trasa vznikla. A to už nehovorím o tom, že sa rozbili prestupy z 95 na elinu a teda reálne mimo špičky cestuješ nosným systémom pomalšie než v autobusoch.
Reply on: TomJ #78:
To je vyjadrenie DPB k elektrickovym linkam a na zaklade toho mala mala zavislu linku iba Pe-Raca, kedze ostatne sa koncili na Stura (v case vyhlasenia DPB).
A ano, kombinacia radialy s 3 zastavkami s radialou so 17 zastavkami nie je idealne riesenie.
Reply on: kecho #75:
“každá radiála má jednu základnú linku nezávislú od ostatných.“
nejakou zahadou prave v jednom pripade neplati?

Čo si chcel povedať touto vetou? Ak to, že Petržalka je v prípade linky 3 závislá na situácii na Račianskej, tak to nie je jediný prípad. Takisto Ružinov a Vajnorská budú závislé od toho, či sa niečo nestane v Karlovke.

Inak ja osobne by som bol najradšej, keby sa po skončení výluky v KV vrátil dvojlinkový variant. Jednolinkový je fajn cez víkend a večer kvôli lepším intervalom. V špičke sa mi skôr zdá, že predĺžil cestovanie. Možno by stálo za zváženie zaviesť systém celotýždenných liniek, ktoré by boli v PD doplnené vloženými linkami, tj. cez víkend by fungoval jednolinkový variant a v PD dvojlinkový, napr.
L1 - HLST - Petržalka (celotýždenne 7,5 min)
L2 - HLST - ŽST. Nové Mesto (iba v PD, 7,5 min)
L3 - Komisárky - Petržalka (celotýždenne, 7,5, min)
L4 - Zlaté Piesky/ŽST. Nové Mesto - Dúbravka (celotýždenne 7,5 min)
L5 - Komisárky - Obchodná - Nám. SNP (iba PD, 7,5 min)
L6 - Dúbravka - Šafárikovo nám. (iba PD, v sedle 7,5 min, v špičke 3.75 min a každý druhý spoj len po KV)
L7 - Rača/Vinohrady - Nám SNP (okruh ako pred výlukou, v špičke interval 7,5)
L8 - Ružinov - Špitálska - Nám. SNP (iba PD, 7,5 min)
L9 - Ružinov - Obchodná - KV (celotýždenne 7,5 min)

Posilnil som Petržalku cez víkend, ale inak mi to nevychádzalo.
Reply on: Urbanway 2423 #71:
Nehovorím, že to bude na škodu, ale veľké využitie odvrátenej strany asi nebude. A horšie vidiaci z polovice zastávky naň nedovidia.

Asi by to chcelo nejaký návrh prístrešku, do ktorého možno vhodným spôsobom zakomponovať aj zastávkovú tabulu tak, aby ju bolo možné vidieť aj z pod prístrešku, aj z väčšiny priestoru zastávky.
Reply on: TomJ #74:
Možno by stačilo sledovať, koľko z ľudí vystupujúcich z L3 na Šafku prestupuje na L1 a k týmto dátam priradiť dáta zo sčítačov (počet nastupujúcich na petržalských zastávkach). Dostaneme presné čísla, pričom "hlasovať" budú len skutoční cestujúci.
Reply on: TomJ #74:
“každá radiála má jednu základnú linku nezávislú od ostatných.“
nejakou zahadou prave v jednom pripade neplati?


Edit:
https://imhd.sk/ba/doc/sk/19770/Výluka-liniek-52-56-65-v-Rači-na-Detvianskej-od-18-7-2020

Cize po oprave priecestia sa linky nevratia na predosle trasy pred vylukou? Nie je to predsa spomenute 🙂


Anketu si predstavujes ako? Nejaky facbuk, kde nie je x ludi a je milion falosnych profilov alebo Krizovu vypravu s podpismi? 🙂
Reply on: kecho #73:
Ale v tom článku chýba veta, že po výluke v Rači sa trasy liniek 1 a 3 vymenia. Najlepšie by bolo spraviť anketu, ktorú linku by Petržalčania chceli viac. Možno by sme nakoniec zistili, že im trojka vyhovuje viac. Obe môžu mať len v prípade, že by sme sa vrátili k dvojlinkovému variantu.
Reply on: N/A #67:
Veta, ze ide o zmenu: pripravu kvoli vyluke v Raci sa ti asi nezobrazila. 🙂


“ Dnes predstavené linkové vedenie je zároveň prípravou na plánovanú jarnú výluku v Rači tak, aby súčasné trasovanie mohlo zostať v platnosti aj počas tejto výluky ”
“ Počet obojsmerných električiek (30) je limitovaný. Z dôvodu pripravovanej rekonštrukcie električkovej trate pri Cintoríne Rača (potreba úvraťového obratiska, v snahe zachovať obsluhu Rače električkami aj počas rekonštrukcie) bude čoskoro potrebné nasadenie všetkých obojsmerných električiek iba na linku 3, ktorá obslúži Petržalku linka 3 namiesto linky 1. ”

Logika - vyluka Raca sa skonci, 1 a 3 sa vratia na povodnu trasu

https://dpb.sk/sk/sprava/elektricky-v-bratislave-cakaju-pozitivne-zmeny
Reply on: si #70:
Ako sa ta skala pre 20% obyvatelov BA zmensi?

Edit: Radsej mat spolahlivu 1-tku s prejazdom cez most ako 3-ku s x mimoriadnymi udalostami, zdrzaniami na trase a cakanim na Godota.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Valec #68:
Ten panel je obojstranný, ale myslím si, že to nebude na škodu. 🙂
Reply on: Viko #69:
cela petrzalka ma na vyber z mnohych liniek premavajucich odtal do roznych casti mesta, tvojou vymenou sa ta skala moznosti praveze zmensi....
Reply on: Valec #68:
Osobne by som uvítal výmenu L1 a L3... Vnímam, že sa zhoršilo cestovanie z Hlavnej stanice - celá Petržalka je opäť odkázaná len na večne prepchatú L93, keďže z L1 v súčasnej podobe nie je kde a na čo rozumne prestúpiť.
Reply on: N/A #67:
Ja predpokladám, že ak sa budú meniť nejako linky električiek, tak až po dokončení Karlovy (nerátajú výluku na Americkom nám.).
Každopádne dúfam, že linka 3 zostane v súčasnej trase, i keď z prevádzkového hľadiska asi nie (veľká potreba obojsmerných vozov).

Inak, ten displej na Záhumeniciach je obojstranný? Pre koho je tá opačná strana, keď ešte aj chodník od PAD zastávky k električkovej zrušili? (tedachodník tam ani nebol, ale ľudia chodili po paneloch, ktorými bola trať zakrytá, lenže teraz tam má byť zeleň).
Reply on: kecho #65:
Z tej vety (ktorá sa samozrejme nedá brať ako záväzná) ale nijak nevyplýva, že by mala v budúcnosti do Petržalky premávať L1 a že L3 tam doteraz jazdila iba kvôli výluke v Rači 🙂

V každom prípade, odpoveďou čo bude po skončení rekonštrukcie môže byť označník na Záhumeniciach: https://imgur.com/J83nU2N

Reply on: Solider #61:
Rozmyslam, ako dlho kedysi “rekonstruovali” Vazku. Tam na ten kratky usek mali tiez kopec casu a “nestihali” 🙂
Reply on: N/A #63:
Napriklad toto?
https://imhd.sk/ba/doc/sk/19119/Premávka-električkových-liniek-po-otvoren%C3%AD-električkovej-trate-v-Karlovej-Vsi-od-19-12-2019

zmenou je predĺženie linky 3 do Petržalky, ktorá v Petržalke nahradí linku 1, ktorá bude po novom z Hlavnej stanice v centre premávať okruhom cez Jesenského, Námestie Ľ. Štúra a Šafárikovo námestie späť na Hlavnú stanicu. Ide o prípravu na budúcoročnú výluku v Rači.


Ze sa ta vyluka v Raci pol roka nekonala (podla vsetkych promo info z diskusii “bude hned na jar”), to je zas dalsia story...

Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: N/A #63:
1 do Petržalky, 3 na NĽŠ?
Reply on: kecho #62:
Čo sú podľa teba "pôvodné trasy"? Od prejdenia na jednolinkový variant sa najprv jazdilo vo výlukovom režime (L1 do Petržalky kvôli potrebe 30 T na X6) a následne od decembra už platí súčasý stav.
Reply on: Solider #61:
Cize potom sa aj 1 a 3 vratia na povodne trasy?
Reply on: kecho #60:
Tu tipujem, že sa trafia do toho súčasného. Mali na to 60 dní, čo je na 400 metrový úsek dostatočne dlho aj s božskou rezervou, čomu prispôsobili aj vyťaženie personálneho substrátu, obvykle v hodnote 5 CKL a 1 JCB 😛
Reply on: Andy #59:
A ktory rok? 🙂
Reply on: Ma178rek #58:
Tipujem 2.9.?
odhad, kedy sa skončí výluka?
Reply on: Solider #43:
Na minibus cez vinohrady, vrátane degustačných prestávok, sú už lístky v predaji 😋
https://bratislavskykraj.sk/listky-na-racansku-lokalku-su-v-predaji/
Reply on: Maxi King #54:
Škodovky budú asi všade určitým spôsobom dunieť, ale tá trať bude mať vybrúsené koľaje a nebude mať v betóne tony zbytočnej ocele, takže je predpoklad, že by to mohlo byť tichšie.
Reply on: Solider #53:
To som samozrejme nevedel, len viem že v projekte to bolo navrhnuté. Každopádne táto technológia nie je v našich podmienkach zaťažená extra dunením nie? To budú sklamaní ľudia že nebudú ďalšie petície. 😃
Reply on: Maxi King #52:
Veď tak je to naprojektované aj objednané.
A je už jasné či sa bude používať upevnenie “ RHEINFEDER“ od Voestalpine?
Reply on: Solider #50:
https://dpb.sk/sk/dokument/dodatok-c-1-k-zmluve-o-dielo-o-7-2020

Z dôvodu porovnania úrovne tlmiacich účinkov protivibračných rohoží navrhujem v rekonštruovanom úseku alternatívne uloženie rohoží :

1) v úseku od km 0,000 00 po km 0,335 20 v koľaji č.1 km 0,335 45 v koľaji č.2 bude protivibračná rohož uložená na zhutnenú podkladovú vrstvu z kamennej drviny fr. 0-63mm. Na prtivibračnú rohož sa položí trativodu z drenážnych rúr RAUDRIL I-150 obalených geotextíliou a vrstva z vibrovaného štrku hr.200 mm. Jedná sa o štrk fr. 32-63 mm, do ktorého je zavibrovaná fr. 8-16 mm. Na vrstvu z vibrovaného štrku sa položí separačná fólia z PVC, na ktorú sa vybuduje monolitická betónová doska hr. 250 mm. Po okrajoch konštrukcie električkového telesa je rohož vyvedená po úroveň nivelety trate.

2) Vo zvyšnom úseku bude protivibračná rohož uložená pod betónovou nosnou doskou na vrstve z vibrovaného štrku. V zvislej polohe bude protivibračná rohož umelohmotnými kotvami dĺžky 150 mm ukotvená do bokov betónovej dosky. Rohož je vyvedená po úroveň nivelety trate.

V projekte došlo k niekoľkým zmenám:
- zastávkový pristrešok na Záhumeniciach sa nebude opravovať, ale nahradí ho nový kapacitný prístrešok od mmcité
- farebne by mal byť povrch dlažby zjednotený s Karlovkou, t.j. sivá dlažba a grafitový povrch varovnej dlažby
- asfaltový povrch na určitých úsekoch električkovej trate sa nahradil štrkodrvou, na ktorej budú umiestnené plastové zatrávňovacie tvárnice
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: filip2308 #48:
Neviem, či myslíš výluku, ale tá teda určite sprostosť nie je. A ak si myslíš že áno, tak sa tam choď zajtra odviezť.
Kto tam denne vymýšľa tieto sprostosti.?
Reply on: Solider #43:
Kedysi sa točila aj na nadjazde pri Bezke.. ,keď už spomínaš minulosť.
Od tej Tbiliskej však pokračovala ďalej a Púchovskou späť.
Reply on: Jadran #45:
alebo dosledok zleho naprojektovania odvodu tepla 🙂
Reply on: jandro #44:
Stroj je od toho, aby pracoval. To, že potrebuje prestávku, je šotoušovina.
Pozri si obraty vozidiel (nie len električiek) v zahraničí.
možno diletantská otázka, neprehreje sa električka, keď bude vlastne celý deň premávať non-stop prakticky bez prestávok?
Reply on: david1 #37:
Kedysi X3 premávala po Tbiliskú. 52, 56 a 65 premávajú tiež po Tbiliskú. Kde je teda problém? Nechcel by si nejaký minibus okolo Komisárok pomedzi vínnu révu, spolu s výkladom enológa a degustačnými prestávkami?
Reply on: yellowcaptcha #39:
Aké kompetencie má "nekoordinátor dezintegrovanej dopravy" naozaj netuším. 😉
Reply on: TomJ #40:
Predpokladám , že L7 dostane ráno 8 min. a poobede 10 min.
a ešte skrátia jej prevádzku ako pri každej poslednej zmene. 🙃
Neviem, či len zle čítam, ale linka 7 zrejme nebude v preklade s linkou 3, keďže posilnený interval má mať len linka 3. Teda ráno na Vinohradoch bude bežné, že po 4-minútovej diere príde 3-ka, do ktorej sa všetci narvú a hneď po nej pôjde prázdna 7-ka.
Inak, aká je vyťaženosť 7-ky medzi Blumentálom a stanicou? Nebolo by lepšie, keby jazdila znovu na Nám. SNP, aby sa tí, čo potrebujú ísť až do centra nemuseli tlačiť do plnej 3-ky?
Reply on: Valec #38:
A čo, nekoordinátor dezintegrovanej dopravy nemá žiadne páky a môže iba prosiť a dúfať že ho zapojené subjekty počúvnu? To je teda dosť mizerné nastavenie.
Reply on: S499.1023 #34:
Po nástupe nového vedenia mesta som si tiež myslel, že to tak začne konečne fungovať. Ale zmenilo sa akurát to, že ignoráciu zo strany mesta nahradila komunikácia z DPB ako sa v tej ktorej veci majú ostatní prispôsobiť.
Reply on: Solider #31:
L65 ide cez dosť kritických bodov a je ráno nespoľahlivá.
Pozeral si si aspoň CP L59?
Ráno int. 20 min. s posledným odchodom o 7:02 z Púchovskej..
Poobede "luxusný" 30 min.int.

Dnes ráno bola zápcha po Vinohrady na 15 min. a to nie je stále pôvodná premávka , takže aj teraz sa oplatí prestúpiť z Linesov už v Rači tak ako to robili doteraz.


Samozrejme , že najviac využívaná je zastávka Cintorín Rača , keď je to prestupný bod pre Rendez a Hornú Raču.
To však neznamená , že z ďalších zastávok sa necestuje.
Reply on: Solider #20:
To je jedna a volá sa "Záhumenice, DREVONA" 😉
Reply on: Valec #29:
DPB organizuje prevádzku Lajnsov? Nuž, ja som síce dúfal že svojvôľa SL skončí, ale nie zrovna tak že im podmienky bude diktovať DPB.

Ako som písal, "keby sme mali integrovanú dopravu"...
Reply on: Valec #29:
A ja sprostá, som si kvôli tebe oholila nohy, totiž čo to trepem, a ja sprostý som si myslel, že dopravu po meste VYKONÁVA DPB a ORGANIZUJE ju roBID...
Reply on: Valec #28:
Tak načo tam máme električkovú trať? Netreba ju zrušiť a vrátiť konečnú k Peklu?
Reply on: si #30:
Ja hovorím z mojich praktických skúseností. V Rači gro nastupuje/vystupuje na Cintoríne, menšia časť na Záhumeniciach a len jednotlivci na ďalších dvoch zastávkach.
Reply on: Pajo #3:
O čo ďalej je to z Komisárok na Tbiliskú, ako zo Slanca na Peknú cestu? Keď si odrátame to, že na Slanci nemajú inú možnosť a z Púchovskej, v pešej dostupnosti od Karpatského námestia, majú 59, 65 a regionálne busy v pravidelnom intervale celodenne.
Reply on: Valec #28:
tym by som si nebol uplne tak isty, v danej casti sa az tak nepohybujem, ale co viem tak "spadova" oblast tych zastavok nie je zrovna mala (a pokial viem tak tam ludia dochadzaju pesi aj z rybnicnej a na pantoch)
Reply on: 810zssk #19:
Čakal som, kto sa ozve. To druhé riešenie bolo navrhované, ale dopravu po meste organizuje DPB a ten nemal záujem (s obavy o kapacitu) a mesto.
Reply on: Joyki #12:
Lebo z Komisárok a Púchovskej cestujú úplné masy. Ak si odmyslím prestupujúcich, tak v špičke sa tam generuje tak 1 cestujúci / minútu, čo je do každého Lajsu nástup tak 5 ľudí.
Reply on: 3pa3ck3 #25:
Tých spojov je počas dňa toľko, že či má niečo interval 5 minút alebo 6 minút, to už nie je taký veľký rozdiel. Zvlášť ak počas dňa nie je vplyvom premávky alebo množstva cestujúcich problém dostať sa do krátkeho meškania. Iné je to večer a cez víkend, keď je spoločný interval 7,5 minút.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: therenda #23:
To by si ale potom nikde nemal sociálku (na Rybničnej tuším nie je). Podľa mňa by bolo zbytočné ťahať ju až na Rybničnú.
Reply on: Solider #24:
Práveže podľa mňa je pri jednolinkovom variante potreba systémového intetvalu ešte väčšia, keďže sa viac prestupuje
Reply on: Trolley #7:
A je v tom nejaký zásadný problém pri jednolinkovom variante? Aj X6 mala iný interval ako ostatné linky. Napríklad taká linka 1 má podľa môjho názoru úplne zbytočne celý deň rovnaký interval, zvlášť ak jej kapacitná potreba je najmä v rannej a odpoludňajšej špičke pri návozoch zo stanice a na stanicu.
Myslim že pre DPB by nebol problem spraviť X3 aspoň s 15 minútovým intervalom. Mohla by chodiť po trase: Rybničná - Púchovská - Cintorín Rača - MiÚ Rača - Nemecký Kultúrny dom - Barónka - Nám. A. Hlinku - Cintorín Rača - Púchovská - Rybničná. A L59 by mohla zastavovať aj na Hečkovej kde by sa dalo prestúpiť z L3.
Reply on: 810zssk #19:
Presne tak, zastavovanie na Hečkovej v smere do centra by bol vysoko ústretový krok.
ako tak pozerám združený CP z Tbiliskej smerom k Cintorínu Rača, hodilo by sa tam spraviť trošku preklady medzi 52, 56 a 65 pretože to hlavne v sedle nevyzerá ako náhrada za električky: https://imhd.sk/ba/cestovny-poriadok/linka/52-56-65/Tbilisk%C3%A1/smer-Cintor%C3%ADn-Ra%C4%8Da/bc807c807f847f84817c84818a807c807f847f84857c84858a807c807f847f85847c858475c18275b682868675be7f75c97f
Veď skombinovať tri linky s intervalom 30 resp. 60 minút v sedle hádam nemôže byť taký problém. V špičke je to zase 15, resp. 20 minút a aj to by sa dalo trošku lepšie spraviť nech to chodí pravidelnejšie a potom by možno ani tá X3 nebola potrebná

EDIT: možno by sa oplatilo potiahnuť všetky 52, 56, 65 po OC Rača cez Karpatské nám, X3 cez Púchovskú ul. podľa mňa nadáva zmysel hlavne kvôli zápcham. Nebývam tam, takže neviem ako to tam vyzerá ale ak by tam neboli zápchy, potom by som uprednostnil X3 pred zmenou 52,56,65.
Reply on: birch #9:
Mňa by naopak zaujímalo, ktoré sú zastávky Záhumenice a Drevona, vždy som bol v tom, že to je tá istá zastávka 😂
Reply on: Mike #18:
Keby sme mali integrovanú dopravu, tak v prvom rade sa vyrieši prestup z Lajnsov na električky už v Rači bez nutnosti kilometrových presunov. Ak už nie závlekom busov cez Cintorín Rača (aspoň smerom do centra, kde je minimum nástupov, takže bus by pri odbavovaní nezavadzal), tak potom aspoň dočasným zastavovaním na Hečkovej.
Ono tí ľudia z prímesta (nielen SL, ale chodí tam aj Arriva napr.) už moc na električku v Rači nepresadnú, lebo tam žiadna nebude, iba stavenisko. Jedine, že by iniciatívne išli pešo z Trávnej na Cintorín Rača (alebo jednu zast. 65). A ak sa im to časovo oplatí, teda že peší presun a tlačenie sa v 3ke z Cntorínu bude stále rýchlejší ako priamo RegioBusom v zápchach na ŽST Vinohrady, tak tak budú chodiť. Čas prepravy je pri voľbe dopravného prostriedku veľmi často na prvom mieste a je v preferenciách ľudí úplne bežne aj vyššie ako kritérium ceny či pohodlnosti ...
Napríklad cestujúci zo Zálesia vystupujú z Regiobusu v Ivanke na námestí a idú pešo cez pol dediny (cca 900 m.) na žel. stanicu na vlak. Lebo stále sa im to časovo oplatí. A to by tipoval asi málokto, že niekto je ochotný prestupovať medzi jednotlivými druhmi dopravy, keď je vzdialenosť medzi jednotlivými nástupnými hranami 900 metrov 😃 😂 .
Reply on: Swaaz #16:
Presne tak je to myslené, že ak idú minimálne po Vinohrady v smere do mesta, tak nech zbytočne nezapĺňajú linku 3, keď na nich čaká 7 na Vinohradoch.
Reply on: Joyki #12:
Podľa mňa sa zbytočne rozhorčujete kvôli Slovak Lines. Ja som z FB statusu DPB pochopil, že oni len chcú, aby ľudia z prímestských autobusov prestupovali (až) na Vinohradoch. Nie, aby ľudia využívali tie autobusy na prepravu v rámci Rače. Opravte ma, ak sa mýlim 😉
Reply on: MatejBA #8:
Na 52 su striedaci.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: david1 #13:
Presne, však na X3 by stačili aj 3 autobusy, aj keby chodili každých 7,5 minút.
Reply on: Valec #11:
Neviem , že by zastavoval Slovak lines na všetkých zastávkach po trase po Vinohrady.
Nie každý má cieľ až na Vinohradoch.
Mali zaviesť X3 v úseku Komisárky - Cintorín Rača aspoň v 15 min.int.
L65 je v špičke nespoľahlivá.
Reply on: Valec #11:
Lebo odkázať masy ľudí na Slovak Lines, čo ťa buzeruje evidenciou, nástupom len prednými dvermi a dokonca drzý vodič občas nechce zobrať ľudí na lístok v appke je irelevantné. Takýto systém odbavovania nielenže zdržuje, ale aj otravuje... nie len tak z nudy tie autobusy ľudia málo používajú v rámci mesta.
Reply on: jandro #2:
Z Komisárok možno cestovať primestskymi linkami zo zast. Púchovská. Vzhľad na možné trasovanie busov MHD a intervaly to ani nebude nejako extra dlhšie.

Skôr ma zaujíma, prečo to tento web zahŕňajúci aj regionálnu dopravu neuviedol.
Reply on: Urbanway 2423 #5:
Na Pri Vinohradoch nie, práce budú len v úseku od zast. Cintorín Rača po zast. Záhumenice smer Komisárky.
Neda mi to, ale text v nadpise "zmeny u liniek 3 a 7" je nespisovny, to "u" tam je navyse
Reply on: Trammat #4:
Krasne by to vedeli vyriesit 2 ci 3 striedaci za predpokladu, zeby sa na 52 a 56 (docasne) zrusil system vodic = autobus na veky vekov.

Ak nezoberieme do uvahy prestavky (co samozrejme teraz nechcem o polnoci vymyslat, ako by to mohlo byt), tak by ti 52 aj 56 mohli jazdit kazdych 10 minut. Jedno kolo k OC raca trva cca 8 minut. A nie su dostatocne velke vyrovnavacky na Tbiliskej, aby nebolo nutne pridavat vozidlo?
Tým pádom budú mať L3 a 7 iné intervaly ako zvyšné linky 1, 4, 9.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: jandro #2:
Ak myslíš NAD, tak to sa dá vyriešiť jedine tak, že by NAD išla cez Púchovskú ( ibaže by mohli autobusy chodiť po el. trati).
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Ešte aj táto výluka bude rozdelená etapy? Bude sa opravovať aj priecestie na ul. Pri Vinohradoch a Detvianskej, keď sa neskôr dotkne aj autobusov?
Reply on: Pajo #3:
Jediná iná možnosť, aká mi napadla je dočasne potiahnuť všetky 56 až k OC Rača, ale je otázka, či máme toľko vozidiel a vodičov.
Naozaj nádherné riešenie náhradného cestovania pre Karpatské námestie. Tak progresívne. Blahoželáme.
zaujímavé, že na Komisárky sa úplne vykašlali teraz, aspoň sa zdá
Začala sa jar, keďže od decembra 2019 behajú električky 1 a 3 po výlukových tratiach. 😃