Trolejbusová trať Patrónka - Riviéra

Popis projektu

Pôjde o výstavbu dvojstopovej trolejbusovej trate od križovatky Mlynská dolina - Valašská cez Mlynskú dolinu a Botanickú na Karloveskú ulicu, kde sa napojí na existujúcu trať Riviéra - Kuklovská, ktorá v súčasnosti nie je napojená na zvyšok trolejbusovej siete. Okrem napojenia novej trolejbusovej trate v Mlynskej doline smerom na Patrónku bude zriadená aj jednostopová trolejová spojka z Gaštanovej cez ulicu Pri Habánskom mlyne do Mlynskej doliny smerom k Riviére pre výjazdy trolejbusov z vozovne Hroboňova. Dojazdy trolejbusov z Dlhých dielov do vozovne Hroboňova budú riešené novou odbočkou z Mlynskej doliny na Valašskú. Napájanie novej trolejbusovej trate bude zabezpečné z meniarne Karlova Ves nachádzajúcej sa na Lafranconi. V meniarni budú preto vymenené a doplnené napájače a ďalšia technológia.

Modernizáciou prejdú aj zastávky Zoo a Habánsky mlyn, kde budú doplnené elektronické informačné tabule a na zastávke Zoo v smere na Patrónku bude vybudovaný nový prístrešok, pričom nástupište sa rozšíri na úkor časti zastávkového pruhu. Svetelné križovatky v Mlynskej doline (Slávičie údolie, Pri Habánskom mlyne) by mali dostať nové radiče s preferenciou MHD.

Vďaka novej trati bude možné priame spojenie Dlhých dielov s Račianskym mýtom a Trnavským mýtom trolejbusovou dopravou. Zároveň táto trať umožní nahradiť autobusovú linku 32, ktorá z väčšej časti premáva pod trolejovým vedením a vykazuje vysokú obsadenosť v oblasti Dlhých dielov a Kramárov. Existujúca trolejbusová linka 64 by mala byť predĺžená do novej trasy Trnávka - Račianske mýto - Hlavná stanica - Kramáre - Patrónka - Riviéra - Dlhé diely. Nahradenie autobusov trolejbusmi zlepší dopravu v oblasti Dlhých dielov, ktoré sú charakteristické veľkým sklonom ciest.

Financovanie projektovej dokumentácie bolo zabezpečené prostredníctvom Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII), financovanie výstavby bude prostredníctvom Plánu obnovy.

Zdroj: Zámer projektu - Ministerstvo dopravy a výstavby SR

Aktuálny stav (k 3/2024)

Výstavba trate Patrónka - Riviéra je odporúčaná Koncepciou rozvoja mestskej hromadnej dopravy v Bratislave na roky 2013 - 2025 a jej výstavbu odporúča aj Územný generel dopravy Bratislavy z roku 2015. Predmetná trolejbusová trať bola preverená aj dopravným modelom pre rok 2025 (rastový scenár).

Zámer projektu bol v decembri 2019 zaradený do zoznamu národných projektov Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). Začiatkom roka 2021 bola do aktualizovaného zámeru projektu zahrnutá aj modernizácia existujúcej trolejbusovej trate v úseku Patrónka - Kramáre - Pražská - Hlavná stanica.

V marci 2021 bol spustený proces výberu zhotoviteľa projektovej dokumentácie, podpis s víťazom súťaže (Dopravoprojekt) sa uskutočnil v novembri 2021. Podpis zmluvy na poskytnutie nenávratného finančného príspevku na vypracovanie projektovej dokumentácie sa uskutočnil vo februári 2022, zároveň DPB objednal vypracovanie projektovej dokumentácie, všetky stupne by mali byť spracované do 12 mesiacov.

V októbri 2022 bol zámer trolejbusovej trate Riviéra - Patrónka predložený na posudzovanie vplyvov na životné prostredie. Rozhodnutie zo zisťovacieho konania bolo vydané v apríli 2023. Financovanie výstavby trolejbusovej trate bolo v apríli 2023 zahrnuté do aktualizovaného Plánu obnovy.

K začiatku roka 2024 bola dokončená dokumentácia pre územné rozhodnutie a prebiehalo výrubové konanie. Následne bude požiadané o vydanie územného rozhodnutia. Realizácia prebehne v závislosti od získania územného rozhodnutia, následne stavebného povolenia a výberu zhotoviteľa najskôr v roku 2024.

Základné údaje o projekte

  • Predmet projektu: Výstavba trolejbusovej trate Patrónka - Riviéra
  • Dĺžka trolejbusovej trate: cca 6,65 km novej jednostopovej trate
  • Počet zastávok: 3 (Botanická záhrada, Zoo, Habánsky mlyn)
  • Predpokladaný termín realizácie: 2/2022 - 2023 (projekt), 2024 - 2026 (realizácia)
  • Predpokladané náklady: 5,50 mil. € bez DPH
  • Financovanie: Operačný program Integrovaná infraštruktúra (projekt), Plán obnovy (výstavba)
  • Projektant: Dopravoprojekt, a. s. (subdodávatelia: Privel, s.r.o., Metroprojekt Praha, a.s.)

Ďalšie informácie

Comments

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Ondrejko #98:
Čiže môžem s napätím sledovať stránku úradnej tabule BSK?
Reply on: Ike #100:
Dakujem za tuto zasadnu informaciu, ktora mi zmenila zivot.
Reply on: lostrail #99:
Tá ešte hotová nie je🤪
Reply on: Ondrejko #98:
No a realizacia?
Reply on: Ike #97:
Uz to je hotove
Neviete v akom dohľadnom čase sa chystá územné konanie?
Reply on: Škoda Forcity #94:
Ty máš prosím ta koľko rôčkov?
Reply on: Škoda Forcity #94:
A predlzit L33 na Nivy, cez Lovinskeho a Palisady.
Škoda Forcity

Škoda Forcity

Dokým dokončia túto trať, tak už môžu spojiť 32+64, kde by jazdili Škoda 25Tr, 27Tr, 30TrGR(pls opravte ma ak to mám nesprávne) a megatrolejbusy
Reply on: Pajo #92:
Vyborne, dakujem!
Reply on: peepay #91:
Bude zachádzať obojsmerne ku stanici.
Celkom by ma zaujimalo - ci uz pojde o linku 32, 64, alebo hocijake ine cislo, podla vsetkeho to vyzera, ze cestou z Dlhych Dielov uz nebude mat konecnu na Hlavnej Stanici, ale dalej. No a tu prichadza dolezita otazka - bude zachadzat aj priebezne az k Hlavnej Stanici ako aj doteraz, alebo prejde len po Sancovej ulici a cestujuci s batozinami budu musiet k stanici doslapat peso, alebo absolvovat prestup na inu linku kvoli jednej zastavke?
Reply on: david11 #79:
a z pohladu pocetnosti prepravenych na jazdu vozidla o zlepsenie (pismeno H v MHD)
Reply on: S499.1023 #88:
Očividne ho desí ̶b̶r̶u̶s̶e̶l̶s̶k̶ý̶ ̶ slovenský diktát
Reply on: S4mkooux #87:
Terazky ste akú rečú hovorili?
Linka 64 už nebude jazdiť do Trnavky, už iba z Dlhých dieloch - Jelačičová😂
Reply on: TomJ #83:
60 má aj dnes voľnú kapacitu. Problém je nedostatočná kapacita na 61, ktorú treba riešiť buď vloženými spojmi na 61 alebo posilnením 61, pričom oboje je vylúčené vzhľadom na nedostatok vodičov 😂
Reply on: david11 #84:
S tymto v podstate suhlasim. Na druhej strane, aj linka 60 chodi v spicke dost plna a teraz po skrateni 64 je dost vela klbov nevyuzitych.
Reply on: TomJ #83:
L60 nepotrebuje posilniť.. Netreba robiť posilu, len aby dačo bolo. Posilniť treba prepravné prúdy, ktoré sú využívané resp. nestíhajú pobrať dopyt.
Treba vrátiť L61 aspoň na 7,5 poobede. Ideal 6 min.int. po zrušení L64. Sám DPB písal, že za zrušením L64 nebolo jej nevyužívanie no súbeh s inými linkami. No takou logikou zrušme aj L9 do Karlovky veď je tam súbeh.. čo tam po kapacite.🙃
Reply on: Solider #82:
Napriklad pri ceste z Bajkalskej na Trnavku pojde aspon jedna linka, ktora bude mat volnu kapacitu.
Reply on: TomJ #80:
A ako kĺby na 60 vykompenzujú plnú 61? Ľudia budú čakať 15 minút na prázdnejší trolejbus?
Reply on: david11 #70:
64 po zatrolejovaní Mlynskej doliny predsa končí.
Reply on: david11 #79:
Toto sa asi bude musieť riešiť, lebo je pravdepodobné, že od septembra sa to ešte zhorší. Poobedný interval je cez školský rok rovnaký ako cez prázdniny. Ak nie sú peniaze alebo vodiči na posilnenie 61, tak aspoň nasadiť kĺby na linku 60, aby sa čiastočne vykompenzovalo zhoršenie kapacity na Trnávke.
Reply on: Petto #78:
L61 nestíhala pred zmenou a nestíha ani teraz. Na Trnávku prichádza častokrát už narvatá od Avionu.
Čiže samozrejme ide pre tamojších obyvateľov o zhoršenie.
Reply on: david11 #77:
Aky je dnesny stav 61/63 poobede ? Davaju to kapacitne ? Lebo zatial po forach su len staznosti na trasy a nie na preplnenie.
Reply on: Petto #73:
Tak komplex Ovocné sady bude časom generovať slušný dopyt a letisko nevidím že by stagnovalo.. Zrušila sa tam L96. Nevidím problém v špičke aby to tam jazdilo v 5 min.int. Skôr je problém zhoršenie poobedného..
Reply on: upravovač fotiek #75:
S tým som ani nepočítal. Stačil by bezplatný prenájom pozemkov na tieto zariadenia
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: 3pa3ck3 #72:
Letisko na to určite neprispeje.
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Petto #73:
Áno, to je argument, letisko nepotrebuje až tak hustý interval.
Reply on: upravovač fotiek #71:
Letisko ma mat minimalnu vyrovnavacku, no dnes tam slusne este prestavkuju SU18. Nevidim ani dovod aby kazda ranna L61 pri int. 5 min sla az na letisko. No dalsie vozidla do obratiska Avion k 63,69,96 uff.
Reply on: upravovač fotiek #71:
A nestačilo by sa dohodnúť s letiskom a postaviť tam malú meniareň a pár metrov vedenia na nabíjanie?
upravovač fotiek

upravovač fotiek

Reply on: Petto #69:
Bulharská - Letisko a späť, v zime, s kúrením, vrátane temperovania interiéru počas prestávky, navyše so státim v predvianočnej zápche. Na akumulátor to je 7,1km obojsmerne, vrátanie motania sa pri Avione kvôli zastávke. Kapacita trakčného akumulátoru 51kWh, reálne sa nebude nabíjať na 100% a vybíjať do 0%, skôr bude snaha držať to v rozmedzí 30% až 80% pre maximalizáciu životnosti, keďže týchto cyklov absolvuje trakčný akumulátor viac denne. Reálne bude využiteľná kapacita asi 25kWh. Pri trase 7,1km a odhadovanej max. spotrebe 1,7kWh na 1km sa využije 12,5kWh, takže polovica. Vyzerá že to bude trolejbus v pohode zvládať, ale jedine za predpokladu, že počas jazdy pod trolejmi bude stíhať nabíjať. Počul som už také, že linka 61 bude na Hlavnej stanici robiť prejazd na linku 40, aby sa stihol dobiť trakčný akumulátor. Opačne linka 40 príde na stanicu a odíde ako linka 61. Lebo 11,1km pod drôtmi a 7,1km na akumulátor je pomer 61:39, čo je dosť na hrane. Linka 40 to má 5,8km pod drôtmi a 2,1km na akumulátor, to dáva priaznivejší pomer 73:27. Ale prestávkovanie s kúrením v zime ostáva (klíma žere menej ako kúrenie). Navyše ak by linka 40 išla až pod Most SNP, tak to je 4,2km na akumulátor, čo predĺži trasu a zmení pomer na 58:42, čo bude ešte horšie ako v príade 61.
Reply on: Petto #69:
To možno, iba kvôli projektu tak dali.. Lebo v minulosti sa riešila návratnosť resp. realizácia TT iba pri veľmi hustom intervale. Už teraz tam ten interval bohate stačí. Pri súčasnej trase L64 sú teraz aj kraťase veľa.
Reply on: david11 #68:
L32 v projekte bola pisana na interval 7-8/15/10//15 tj skoro jak zatrolejovanie L61 po Avion. Nakoniec sa zisti,ze 27tr zvladnu na baterku aj Bulharska - Letisko a naspat a trat na Avion ani nebude treba. V prospech Mlynskej hra aj fakt ze stale bude treba nieco na ostrovnu trat na DD. Na L33 sa mohli kupit dodatocne 4 dalsie ks hybridov a netrebalo by nic stavat - vsak sa ani nestavia stale nic 😂
Inak oplatí sa vôbec budovať trať pre linku s 15 min.int? Aj teraz tie klbáky sú plné po Nemocnicu potom je to na kraťas. V sedle aj ten proloprázdny. Či bude vedené pod drátmi aj niečo v Mlynskej Doline?
Zadrátovať by dávalo zmysel aj úsek k intrákom a tam viesť linku zo stanice. Tá by bola plná určite. Odpadol by aspoň závlek L32 k stanici..
Toto je v akom stave aktualne ?
SixSixTrooper

SixSixTrooper

Reply on: Rubber38 #6:
To by bola len off-brand L83
Reply on: TeBeCe #64:
Celkom Kocúrkovo, keď sa mestská organizácia a jej zriaďovateľ dohovárajú na detailoch investície cez Eiu, miesto toho, čo by mali projekt predrokovaný.
Reply on: IVECO123 #62:
Určite áno, aj posledný dokument pre TT Mlynska uvádzal danú L32 v tej trase.
Reply on: Geravy #58:
Ani nie
Reply on: Geravy #60:
Ak sa nemýlim, tak by to malo byť takto:
32 DD - Kramáre - Hl. st. - Jelačičova
61 (trolejbus) - Hl. st. - Trnávka - Letisko
63 (autobus) - Lamač - Ivánska cesta - Avion SP
64 - zrušená
Reply on: Petto #59:
Nesledujem dokumenty. Cize 32: Dlhace - Jelacicka, 64: Lamac - Letisko?
Reply on: Geravy #58:
Sak s L32. Aspon tak bolo v poslednom dokumente. A L61 prebere dnesnu L64 v useku Pod Stanicou - Bulharska a dalej cez Galvaniho k Avionu a na Letisko.
Reply on: Petto #57:
A uvazuje sa vobec s dacim na Jelacicku este?
Vďaka novej trati bude možné priame spojenie Dlhých dielov s Račianskym mýtom a Trnavským mýtom trolejbusovou dopravou. Zároveň táto trať umožní nahradiť autobusovú linku 32, ktorá z väčšej časti premáva pod trolejovým vedením a vykazuje vysokú obsadenosť v oblasti Dlhých dielov a Kramárov. Existujúca trolejbusová linka 64 by mala byť predĺžená do novej trasy Trnávka - Račianske mýto - Hlavná stanica - Kramáre - Patrónka - Riviéra - Dlhé diely. Nahradenie autobusov trolejbusmi zlepší dopravu v oblasti Dlhých dielov, ktoré sú charakteristické veľkým sklonom ciest.

Toto by sa zislo vyhodit uz z clanku. Pokial viem s 64 sa uz neuvazuje.
Reply on: Solider #55:
No zbohom.
Reply on: lostrail #54:
Nie je ešte dodaná projektová dokumentácia, nie je vydané právoplatné stavebné povolenie a ani vysúťažený zhotoviteľ. Teda v lepšom prípade 2024, v horšom 2025.
Reply on: Solider #50:
Kedy to vyzera na dokoncenie trate aktualne?
Reply on: Urbanway 2423 #52:
Kilometricky to sice vychadza . Ale v podmienkach je nieco ze by mal byt pomer jazdy tusim 25:75 (baterka: vedenie) garantovany. Chceme ist mimo pomeru kym to je v zaruke - cca az 40% jazdy na baterku na L61? Neviem pytam sa. ❓ ❓ ❓
32 v dnesnom stave je uplne vyjazditelna s 27Tr a ak by urobil DPB aj sam odbocky na/z HS tak je to ideal. 33 No problem - tam zrejme aj zacnu 27cky 😁.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #51:
27Tr by mali mať tuším dojazd 7,6 km, čo je presne dĺžka úseku Depo Trnávka - Letisko a ak by išli z Bulharskej/Spoločenskej na Letisko, tak by to bolo 6,6km na batériu a 10,8km pod TV, takže by to možno aj vyšlo. A ak by nešli zatiaľ použiť na 40 a 61, tak môžu jazdiť na 33 a možno aj 32.
Reply on: Solider #50:
Tie tu budu skor hadam aj ako trat Galvaniho - Avion. Takze osobne tipujem budu nepouzitelne aj pre L61 ( v novej aj starej trase) a pre L40 pouitelne len v dnesnom useku tj po Nove SND. Most SNP - AS a AS - HS su skoro rovnake km useky tak neviem ci to ta baterka vyjazdi v pomere 50:50 / baterka : trolej.vedenie
Reply on: Urbanway 2423 #47:
Keďže nové hybridné trolejbusy pre linku 61 tu budú skôr, než bude postavená trať v Mlynskej doline, tak by som sa týmto vôbec nezaoberal.
Tu
Nechapem sice tu Holicsku pri L32. Asi len preklep.
L47 Stanica Ruzinov je uz asi planovany TIOP Ruzinov / dnesna Suhvezdna.
Reply on: Urbanway 2423 #47:
To je nejaký zastaraný dokument.
Lebo už som videl v inom PDF že na tejto trati budú 32 a 47.
32: 6/15/7-8//15 po Jelacicku
47 bez zmeny ako dnes
Urbanway 2423

Urbanway 2423

"Zároveň táto trať umožní nahradiť autobusovú linku 32, ktorá z väčšej časti premáva pod trolejovým vedením a vykazuje vysokú obsadenosť v oblasti Dlhých dielov a Kramárov. Existujúca trolejbusová linka 64 by mala byť predĺžená do novej trasy Trnávka - Račianske mýto - Hlavná stanica - Kramáre - Patrónka - Riviéra - Dlhé diely."

Už sa nepočíta so zrušením 64 a potiahnutím 32 na Jelačičovu? Nebudú 3 linky (60, 61, 64) na Trnávke priveľa, nemohla by sa 61 viesť po Rožňavskej (ako 63) a 60 potiahnuť po Avion (po výstavbe TT)?
Reply on: Petto #45:
Že naprávači krívd z toho už urobili LaNfranconi.
Reply on: Bambus #44:
A?
Lafranconi 😲
Reply on: Petto #39:
Treba sa opýtať Marcela 😛
Reply on: Ike #40:
Alebo je to späťvzatie nejaký procesný ťah napr. keď začali šípiť, že konanie nemusí výjsť ako očakávali. To sa samozrejme bez interných zdrojov z DPB, resp. OÚ nikdy nedozvieme...
Reply on: Petto #39:
Nie som v tom úplne doma, ale je to začiatok procesu EIA - Environmental impact assessment = posudzovanie vplyvov na životné prostredie.

Výstavba trolejbusovej trate patrí medzi činnosti, ktoré by mohli byť predmetom EIA, ale teoreticky by nemuseli. Na účel zistenia sa vykoná tzv. zisťovacie konanie (myslím, že v angličtine je to "screening"), v ktorom predkladateľ (v tomto prípade stavebník - DPB) zverejní zámer, ktorý následne pripomienkuje verejnosť a dotknuté subjekty a na základe vyhodnotenia pripomienok potom okresný úrad v sídle kraja rozhodne, či je EIA potrebná alebo nie je.

DPB zverejnil zámer, ale z nejakého, nateraz neznámeho dôvodu, využil ustanovenie v zákone 24/2006 § 20 ods. 3 a zámer stiahol. Pravdepodobne v ňom ide robiť zmeny.
Reply on: Ike #38:
Prosim po slovensky co to znamena ? 🙃
Začatie zisťovacieho konania bolo na návrh navrhovateľa (DPB) späťvzaté - teda pozastavené
https://www.enviroportal.sk/eia/dokument/352932?uid=6b0dda9c5d29d65c89e55efffa10ce6aa9fb66c0
Reply on: Mhr1 #36:
Niektorí nikdy.
Reply on: Viliam22 #33:
vulgárni... agresívni... Množné číslo, kedy sa to niektorí konečne naučia?
Reply on: Ike #28:
nuz zas ale pokial sa trat postavi dobre, tak prezije niekolko obnov vozoveho parku kym bude vyzadovat opat nejaky zasah trat...
Reply on: Ike #25:
vedel by som si teoreticky predstavit riesenie kedy by mohli stacit len cca 3-4 trakcne stoziare (+ keby boli robene z nejakeho vhodneho kompozitu tak by to ani tak zufalo tazke byt nemuselo) na cele mostne teleso (takze hmotnost celeho vedenia aj so stoziarmi by nemusela byt az tak zufala) avsak tak ci tak by sa to muselo dobre preratat a myslim si ze stale by tam boli vacsie problemy aj kvoli vplyvu vetra; + teda mostny objekt nie je uz novy, nepozname 100% aktualny stav a tak aj statik pri vypocte by si musil ponechavat o to vacsie bezpecnostne koeficienty....
Reply on: Petto #31:
Ak myslíš takých čo nevedia vyparkovať zo svojej garáže a začnú byť vulgárny a agresívny lebo ty si si tam dovolil na 7 metrov širokej ceste pozdĺžne zaparkovať auto
Reply on: Petto #29:
Lenže do trate raz zainvestuješ, a potom ju už len užívaš - kabeláž aj drôty vydržia pár desaťročí, stĺpy v pohode aj pol storočia. Baterka túto životnosť ani zďaleka nedosahuje, navyše je to záťaž ktorú treba stále nosiť so sebou, čo ovplyvňuje spotrebu vozu aj kapacitu spojenia. Čiže keď sa to prepočíta, bežne vyjde lacnejšie užívať 30 rokov novopostavenú trať, než riešiť 30 rokov "bonusové" úlohy okolo bateriek.
Reply on: Viliam22 #30:
Akoze smotanka by sla trolejbusom ? 😃
Reply on: Petto #29:
Tak Koliba sa stále rozrastá a cesta už dávno nestíha, tak by som sa nedivil keby v budúcnosti mesto pristúpilo k obmedzeniu IAD na Kolibe
Reply on: Ike #28:
Tiez si myslim,ze lokality kde je dnes slaba frekvencia tbusov/hodinu asi tak aj dopadnu. Napriklad taka Svatoplukova kde je dnes len 60. Aj trat na Kolibu je s frekvenciou 4 vozidla na hodinu (okrem spicky) . Tam uz vlastne ani netreba obnovovat trat ved budu parcialy SOR TNS12. 😁
Reply on: Petto #27:
Tak ono, či si to chceme pripustiť, alebo nie, sa pomaly dostávame do etapy prirodzeného úpadku trolejbusov. Ak už nejakú sieť máš (napr. Bratislava), môže sa pokojne stať, že návratnosť trolejbusovej trate bude ďaleko dlhšia, ako v rámci obnovy vozidlového parku nákup parciálnych trolejbusov s trocha zvýšenými nákladmi.
Reply on: TomJ #26:
Klasicke troleje by som uz nekupoval vobec. Staci mala prekazka a mas 18,75metrove mury blokujuce kolkokrat vsetko na ceste. Zase ani ta baterka uz nie je dnes nejaka velka dodatocna investicia do vozidla ako to bol volakedy dieselagregat s hrackarskym vykonom ale spotrebou jak Capacity.

Nateraz ani trol.trat do Ovsista uz ani nefiguruje v planoch . Snad sa dostanu do realizacie aj dalsie projekty pre tbusy ako:
1. Brnianska + Tesco Lamac (Razsochy) - ..... Lamac
2. Most Apollo - Ovsiste - ... Holicska
3. Mnou spominana trasa L93,94: Aupark - Panonska - Bratska - Smolenicka ...
Reply on: Petto #14:
Hej, neuvedomil som si, ako ju v poslednej dobe okresali. Aj tak si ale myslím, že by sa jej trasa mohla do budúcna zatrolejovať. Som zvedavý, čo majú v pláne s jej trasou po postavení električky na Košickej. Nemyslím si, že je vhodné useknúť ju niekde pri Eurovei.

93 a 94 by si tiež určite zaslúžili zatrolejovanie, len tam by mohli ísť len hybridy, zatiaľ čo na 68 by mohli ísť aj klasické troleje (hoci do budúcna sa už asi všetky t-busy budú vyrábať ako hybridy, tak to môže byť jedno).
Reply on: si #24:
A trakčný stožiar, asi tiež neváži 15 kg
Reply on: Maremi #23:
trolejove vedenie vo vetre moze ale generovat vcelku nezanedbatelnu silu....
Reply on: Ike #19:
O tom hovorim, most potrebuje rekonštrukciu a pritom sa môže už aj rovno zatrolejovat. Trolejove vedenie ho nezaťažuje tak ako zlý asfalt, to je v podstate nepostrehnutelny rozdiel. Apollo malo byt už dávno zatrolojevane a Brnianska s Lamacom sa mala robiť naraz tu s patronkou.
Reply on: Petto #16:
68-čke by trolejizácia Ovsišťa nijako nepomohla, tá linka má potenciál na elektrinu vtedy, ak sa dodrží celá jej diagonálna trasa naprieč Petržalkou - ako sekundárna kostra k NS MHD v podobe eliny.
Reply on: Ike #19:
Uz za Nesrovnala sa pisalo,ze pouzili nevhodny asfalt cim zatazili most a vysledok je dnes znamy, tusim na 5/6 stupni je uz most . Pri 7.sa zatvara most.
Reply on: Petto #5:
Netechnická časť týchto zámerov sú často bludy (napr. v jednom, z dielne Starého Mesta, som čítal o obnovení lanovky na Kamzík). Pokojne to môže byť v realite úplne úplne inak.
Reply on: Maremi #17:
Ak sa nemýlim, vďaka super asfaltu most je zaťažený nad limit a dokonca som niekde čítal, že je krôčik od havarijného stavu. Nechajme to na odborníkov.
Podla mna su lepsi adepti na zatrolejovanie, napr. Brnianska, Lamacska a Lamac (vratane kompletneho prerobenia trolejovej krizovatky na Patronke). Uz toto by bolo pri sucasnom tempe tak na 10 rokov 😕
Reply on: Petto #14:
To by hádam nebol problém zatrolejovat aj most snp. Stĺpy s vedením ho určite nezatazia nad limit. Pri rekonštrukcii ktorú potrebuje by sa mohli vymeniť stĺpy osvetlenia a a pridať nane trolejove vedenie.
Reply on: Urbanway 2423 #15:
Uvidime,co prinesie elektricka Euroveou. 68 bude asi zrejme dost okresana,c im dalsie uvazovanie o trolejoch v Ovsisti pre 68,88 bude uz zbytocne.
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #14:
V Petržalke by sa dalo relatívne ľahko zatrolejovať viacero nosných liniek, keďže v niektorých úsekoch jazdí viacero liniek. Napr. pri zatrolejovaní 68 by už veľa nechýbalo k zatrolejovaniu 88, ktorej vedenie by v budúcnosti mohla využiť aj 83, ktorá by bola vhodná pre trolejbusy, keďže má na trase hneď niekoľko strmých kopcov (Dúbravka, Pražská). 83 by využila aj časť vedenia pre 93 a 94.
Reply on: TomJ #13:
Ja teda husty interval na 68 uz davno nevidim. Ak ma daco v Petrzalke potencial na tbus, tak skor 93+94 s rannym intervalom v preklade 2 min. Ak by sa tie linky zatrolejovali, tak by to bola najvytazenejsia trolejbusova radiala v meste od Smolenickej po Zochovu. Most SNP sice nie je stavany na trol.vedenie ale na tu mame hybridne tbusy - usek Aupark - Hodzko ( Aupark - Kollarko/Blumental) by vyuzili baterku.
Reply on: birch #12:
Lebo má v Petržalke vhodnú trasu, hustý interval, jazdí po Apolle (ktorý je jediný vhodný na zavesenie trolejového vedenia). To, že po Košickej pôjde električka podľa mňa neznamená, že tade nemôže ísť aj 68. Pochybujem, že ju utnú na Prístavnej, to by zasa všetci frflali. Možno ju odklonia cez Svätoplukovu alebo Karadžičovu, ale tam všade už drôty sú, takže by to nebol problém.
Reply on: TomJ #11:
Prečo práve 68, ktorú výhľadovo na Košickej a Miletičovej nahradí električka?
Reply on: Petto #10:
Nebol kedysi plán spojiť 32 a 68? Niečo také sa mi marí. Každopádne, 68 by bol dobrý adept na trolejbusy, tam by sa mohla zatrolejovať celá trasa.
Reply on: Urbanway 2423 #9:
Však to. Nemáme ďalšie parciálne na to, aby bola 47 až na Suhvezdnu. Ale čo ta Holicska na 32 potom ?😄
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Solider #8:
Keďže sa nateraz prestalo uvažovať o výstavbe TT na Súhvezdnú, tak by sa tam mohla 47 potiahnuť aspoň pomocou parciálov (bolo by na to treba cca 10 ks).
Reply on: Petto #7:
Takéto predlženie je viac než logické a koniec-koncov už viackrát odznelo aj priamo tuto na fóre.
Reply on: Rubber38 #6:
Zaujímavé je aj pri 47 Stn. Ružinov ...podľa mňa preklep tiez. Alebo do budúcna predĺženie asi k tiop Ružinov/Suhvezdna
Reply on: Petto #5:
Spojenie 32 a 68 do jednej linky by bolo veru zaujímavé 😁
Reply on: TeBeCe #4:
Našiel som tam aj intervaly liniek a iné 😀
Urbanway 2423

Urbanway 2423

Reply on: Petto #1:
Aktuálne sa robí projektová dokumentácia, je to aj hore v texte.
Reply on: Petto #1:
V štádiu nočných polúcií 😅.
V akom stave je realizacia tejto stavby ? 🙂