Ing. Milan Jiroš aka Slušňák, asi najväčši zberateľ Ikarusov v ČR (o.i. 412, 405 a podobné exotičnosti. K tomu pár Karos, trolejbus ZiU, ktorý mu v Budapešti "pribalili" k tej 405 a ďalšie veci. A okrem toho aj absolútne excelentný vodič. Toto je jeho vlastná odstavná (podľa Hrubosila asi odstavová) plocha, okrem toho má kopu autobusov v ex-tankových garážach v Strašiciach.
ale premáva... zabudol si na a-65? i keď je to v inom úseku... a okrem toho myslím, že ten kúštik od pečnianskej križovatky po odbočku na starú einsteinovu, kade chodia a-92 a a-192, je tiež D1.
Reagujem na používateľa Petto a jeho príspevok #171310 v dispečerskom fóre - aj staré metro z Budapešti išlo na opravu do ruského mesta Mytišči nákladným vlakom cez Slovensko, predpokladám, že teraz bude trasa podobná, len východzia už zo Sofie.
Náklad nebude dosahovať 160 km/h už aj preto, že pri 120 km/h je spotreba dvojnásobná ako pri 100 km/h, problém je aj s obrzdením a čím väčší je rozdiel rýchlostí medzi jednotlivými kategóriami vlakov, tým menšia je priepustnosť trate. Pre náklad je dôležité, aby mal tých 100 km/h stabilne, bez prepadov rýchlosti. Tým sa dostane na cestovnú rýchlosť IC a nezdržuje.
Naklápacie jednotky neriešia opotrebovanie oblúkovitej trate pojazďovanej vyššími rýchlosťami, len komfort cestujúcich. Podľa mňa slepá ulička. Navyše ak to nie je segregovaná trať len pre osobnú dopravu, nemôžeš využiť plné prevýšenie.
samkoh