Discussion Forum › Off-Topic Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reagujem na používateľa Petto a jeho príspevok #171310 v dispečerskom fóre - aj staré metro z Budapešti išlo na opravu do ruského mesta Mytišči nákladným vlakom cez Slovensko, predpokladám, že teraz bude trasa podobná, len východzia už zo Sofie.
Reply on: Mer56 #565:
No tak ho pozeraj a neotravuj tu.
Pozerám Pornhub!
Reply on: si #542:
Náklad nebude dosahovať 160 km/h už aj preto, že pri 120 km/h je spotreba dvojnásobná ako pri 100 km/h, problém je aj s obrzdením a čím väčší je rozdiel rýchlostí medzi jednotlivými kategóriami vlakov, tým menšia je priepustnosť trate. Pre náklad je dôležité, aby mal tých 100 km/h stabilne, bez prepadov rýchlosti. Tým sa dostane na cestovnú rýchlosť IC a nezdržuje.
Reply on: barack40 #550:
Je tam 100 km/h a tie oblúky sú dané tým, že trať prakticky kopíruje breh Mary - lacná preložka.
Reply on: 810zssk #538:
Naklápacie jednotky neriešia opotrebovanie oblúkovitej trate pojazďovanej vyššími rýchlosťami, len komfort cestujúcich. Podľa mňa slepá ulička. Navyše ak to nie je segregovaná trať len pre osobnú dopravu, nemôžeš využiť plné prevýšenie.
Reply on: ikarus31 #558:
fujto😖 ! Snáď to neplánuje kúpiť Arriva pre BA kraj😁
Reply on: ikarus31 #558:
aj inovovaný hnoj ostane len hnojom
Reply on: ikarus31 #558:
konečne, lebo toľko živiť zastaraný dizajn (NB) ako dokázal SOR len aby podliezal cenou iných výrobcov, to bol už hnus 🤮
Reply on: perets #556:
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/7834-K-modernizacii-trate-Zilina-Kosice-Cierna-nad-Tisou/

Inak ospravedlňujem sa za zavádzanie. Ešte raz som si článok prečítal, ale preložka okolo LM by sa realizovať mala. Nejak mi to predtým blbo utkvelo v pamäti...

Každopádne to nič nemení na tom, že rozsah budúcej modernizácie trate je značne oklieštený so značnými rýchlostným prepadmi.
Reply on: barack40 #554:
Poprosím odkaz na ten článok. Tento variant sa mi zdá nepravdepodobný vzhľadom k vykúpeným pozemkom v južnej trase.
Reply on: Trammat #534:
Mesto s kopcovitým terénom a použitelnou hromadnou dopravou môžem uviesť i naše Ústí nad Labem i keď máme len niečo okolo 100 000 obyvatelov, teda asi ano Banská Bystrica. No, na rozdiel tiež kopcovitej Banskej Bystrice, sú tu všetky hlavné smery zatrolejované, autobusy vlastne tvoria len doplnkovú dopravu do okrajových částí mesta, prakticky dedín (obdoba bratislavských Vajnor, alebo Rusoviec ) . Základný interval na radiálu je 10 minút, prekladajú sa obyčajne dve linky s 20 minutovým intervalom, napr. Všebořice L 54, 56 . V centre mesta na Revoluční Ulici je prestupný uzol, kadial prechádzajú všetky trolejbusové linky a prevažná časť autobusových. Stúpa sa poriadne hlavne na sídliská Severní Terasa, Dobětice, Skalka, Kamenný Vrch. Trolejbusy, ktoré idú z centra mesta hore na Severní Terasu ulicou Důlce, prekonávajú dvojitú serpentínu. Okrem tejto na sídlisko vedú ešte dalšie dve trate a Severní Terasa s Doběticami je sama o sebe trolejbusová motanica s linkami 51, 53, 54, 55, 60. Okrem MHD je v okolí i velice solídna i prímestská doprava, hlavné autobusové linky majú pravidelný hodinový interval cez pracovné dni, cez víkendy dvojhodinový, napr. L 452 s trasou Verneřice-Ústí n.L.- Tisá - až do nemeckého Bahratal. Hlavné prímestské vlakové linky majú základný hodinový interval , linky U1, U4 . Inak dobrý príklad mesta nad 200 000 obyvatelov s kopcovitým terénom je "Hlavní Město" Praha, električky hodne stúpajú na Barrandov, Sídliště Modřany, Kobylisy Trojskou ulicou, slušne sa stúpa i na Hradčany z Malej Strany. Slušné stúpania a kopcovitý terén má i Brno , napr.
Sídliště Líšeň. Naopak ten Liberec, čo sa týká aspoň električkových tratí ( v súčasnosti ) , zasa až také stúpania nemá i keď tiež nie je celkem na rovine.
Reply on: si #551:
Nedávno o tom na vlaky.net vyšiel článok. Pôvodne sa trať mala prekladať južne od Liptovského Mikuláša, vrátane stavby novej stanice niekde pri diaľnici. Nakoniec sa ale zvolil uspornejší variant, ktorý zachová +/- terajšie trasovanie, aj súčasnú stanicu v LM. Inak podla môjho názoru je to tak lepšie, lebo súčasná stanica v LM je prakticky v centre a v susedstve autobusovej, a jej odsunom by sa ľuďom výrazne skomplikovala dochádzka do mesta...
Reply on: si #549:
Nemyslíš náhodou prejazd Paludzou, ktorý bol dlhšiu dobu pomalý kvôli rekonštrukcii koľajiska?
Reply on: barack40 #550:
Pozeral som TTP, je tam 100 km/h. Teda pri celkovom stave trate je to v pohode, akurát je otázne, či sa s tým pri modernizácii bude niečo robiť
Reply on: barack40 #550:
ano, viem a ked som pozeral na mape tak priznavam ze to vyzera s dost malym polomerom (za jazdy mi to az tak neprislo)
Reply on: si #549:
Myslíš okolie Bešeňovej? Tam sú práve tie oblúky dosť ostré, rýchlosť mi príde adekvátna tým oblúkom (je tam tuším 60 km/h?). Inak tie vznikli z dôvodu výstavby Liptovskej Mary - pôvodná trať viedla dnes zatopeným územím, vlak dnes ide po preložke, ale to asi vieš...
Reply on: barack40 #548:
co sa tyka trate 180, tam je z hladiska rychlosti (aspon co som si v minulsoti mal moznost vsimnut) asi najhorsia "najnovsia" cast medzi ruzomberkom a liptovskym mikulasom, len mi nie je uplne jasne ze preco (polomer tych oblukov tam zas az tak uplne zufalo maly nie je....)
Reply on: 810zssk #541:
K nákladným vlakom snáď odpovie niekto fundovanejší, ale niekde som sa dočítal, že vyššia rýchlosť, ako 100 km/h je pre nákladné vlaky ekonomicky nevýhodná. Aj väčšina nákladných vozňov má maximálnu rýchlosť 100 km/h (prípadne v prázdnom stave 120 km/h).

Čo sa týka nákupu naklápacích jednotiek. Myšlienka to nie je zlá, a možno by nebolo od veci, keby sa železničná doprava v SR časom mohla vyvíjať týmto smerom. Správne si poznamenal, že v SR nemáme zdroje na budovanie dlhých tunelov na rýchlosť +/-200 km/h. Problém však je, že my nemáme zdroje ani na úpravu tratí na 140 - 160 km/h v hornatom teréne. Aj pri modernizácii na takúto rýchlosť je nutná výstavba preložiek s drahými umelými stavbami, a vtedy už je v princípe jedno, či sa to nespraví rovno na 200 km/h.

Inak pokiaľ som správne zachytil, tak modernizácia koridoru od Žiliny ďalej na východ sa bude robiť s minimálnym množstvom preložiek, a teda aj s minimálnym zvyšovaním traťových rýchlostí, aj to na väčšine úsekov v horizonte 2035+. Tu by snáď tie naklápacie súpravy aspoň trochu mohli pomôcť, aby sa ten vlak nevliekol povedzme 100 km/h, ale aspoň o niečo rýchlejšie (odhadujem tak 120 - 130?).

No a južný ťah je podľa mňa zabitý úplne. Tam pochybujem, že sa dočkáme aspoň nejakej komplexnej rekonštrukcie zvršku (bez toho ani naklápacia jednotka nemôže naklápať, ani Pendolino za Žilinou nenaklápa). Skôr je pravdepodobné, že sa v horizonte +/-10 až 20 rokov na tej trati úplne zastaví doprava, z dôvodu jej havarijného stavu a totálnej nekonkurencieschopnosti voči cestnej doprave 🙁 V podstate v podmienkach SR budeme radi, ak sa podarí zachovať trať BA - ZA - KE, Kúty - Štúrovo a nejakých ďalších pár tratí v okolí väčších miest vhodných pre prímestskú dopravu. Na ostatné jednoducho nebudú financie, ten obrovský údržbový a investičný dlh sa už nikdy nepodarí dohnať. 😕

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.