jaskov rad - no a potom sa este mozes divit ze preco je zrazu v centre tolko zbytocnych tranzitujucich vozidiel... (predpokladam ze cez bardosovu sa nejake vacsie davy prelievat nezacnu a ak uzatvoris jaskov rad aj sancovu, tak ono sa to dakam preliat bude musiet (a az taky optimista ze by nejake vacsie % ludi naucilo zrazu lietat nie som....)
este pozerajuc na mapu to tvoje riesenie si potom odnesie este asi aj zabotova....
Tie buspruhy tam mali byť už dávno, zatiaľ v ich priestore nepochopiteľne zavadzajú parkujúce vozidlá. .... a pokiaľ spomínaš Jaskový rad - tam stačí dať vjazd len pre koncovú dopravu a záchranné zložky.
Ad úspora času: "Účelom vyhradeného pruhu pre verejnú dopravu je najmä stabilita grafikonu (eliminácia meškaní) predovšetkým počas špičkových hodín a z toho vyplývajúce časové úspory cestujúcich. Sekundárne môže ísť tiež o isté skrátenie jazdných dôb." (TP 117)
sancovej by sa buspruhy zisli, avsak tam by som videl vacsi potencial (aspon v jednom smere) cez zrusenie parkovania, v minulosti to uz takto vyuzivane (bus pruh) pokial viem aj bolo.... len to by sa opat zdvihla vlna nevole prave tych co tam byvaju
na druhej strane, o kolko by si takouto upravou zrychlil verejnu dopravu ? videli by sme z toho aspon 1 minutu uspory v grafikone ? naopak spomalenie individualnej dopravy bez dostupnosti rychlej verejnej ti totiz len utlmi celkovu aktivitu v meste a presunie ju dakam inam (a samotnej ulici a jej obyvatelom by bolo urcite lepsie keby tam miesto aut mali nejaku restiku s terasou, park, ..., len vyznam toho v ramci mesta ako celku by pravdepodobne velmi velky nebol....
+ vies si predstavit ako by to vyzeralo po takejto uprave na uz aj dnes vcelku vytazenom jaskovom rade ?
Šancová by si buspruhy (kedysi som spočítal, že tam v špičke prejde za hodinu 70 busov MHD + zopár ďalších na regio linkách) a aj celkové upokojenie zaslúžila. Avšak bez aspoň jedného tunela (D4 alebo Severná tangenta) sa obávam, že by to bola katastrofa
obyvatelov chapem.... avsak v meste kde nejake navysenie vykonov verejnej dopravy je uz 30 rokov tabu a maximalne sa da spravit to ze ak nejaka linka potrebuje uz velmi vazne pridat, tak sa musi najst nejaka ina kde sa uberie alebo sa rovno zrusi; kde prakticky doprava z jedneho konca mesta na druhy je autom (IAD) zvladnutelna za 20-30 minut aj v najspickovatelnejsej spicke ale dopracovat sa v tom istom case z jedneho konca mesta na druhy verejnou dopravou je tak na hodinu a stvrt az hodinu a pol (a to v tej spicke este nie su aspon nejak zufalo dlhe casy cakania na pripoj) necakam nic zmysluplne.... vedenie mesta to tu smeruje skor cestou ze bud mame sediet doma alebo sa naucit lietat.....
Nič si zo života nepochopil. A čo príprava, čo hodnotenie úloh, písomiek? Poznáš situáciu vo svete? Po lekároch patria učitelia v civilizovanom svete k najlepšie plateným prifesiám! Ako inak zabezpečíš, aby učila špička národa? A ak neučí špička národa, tak aj ten hlúpy národ bude vyzerať. Montážna dielňa, žiadna znalostná ekonomika, len minimálna pridaná hodnota a z toho vyplýva chudobná krajina. Ale pochybujem, že takému niečomu vôbec rozumieš.
Podla mna ucitelia maju vysoke platy, maju polroka volno (myslene prazdniny, vikendy a volne dni). Narozdiel od predavacov, vodicov MHD atd nemusia chodit cez vikendy do roboty. Odpracuju si tak 4 hodiny a dovi. To co je? Platy ucitelom idu aj z mojich dani, takze mam pravo sa na to vyjadrit. Radsej by som bol keby ta cast isla na nakup novych busov nez na zvysovanie platov ucitelom. Ak ucitelky chcu zarabat viac tak nech idu do inych sektorov, napriklad do biznisu a podnikania. Podnikatel je omnoho dolezitejsi pre spolocnost ako ucitelka. Podnikatel pracuje nad ramec svojho volna, ma uspechy, zatial co ucitelky odpracuju tak 5 hodin denne a su na tej istej pozicii.
Nejde o toho, kto tu bol včera, ja kritizujem prístup uplatňovaný pri každej podobnej udalosti - stačilo sa inšpirovať inými mestami, kde prepravu návštev bežný obyvateľ ani nepostrehne, nakoľko nedochádza k žiadnym, resp. len k úplne minimalistickým obmedzeniam .... spomeň si na rok 2016, keď bolo SK PRES, po Dunaji sa plavila banda darmožráčov, ktorú si pozval vtedajší predseda vlády na vylepšenie imidžu, Mesto bolo vyľudnené, bezpečnosť bežného obyvateľstva po celej republike bola ohrozená stiahnutím policajných jednotiek z regiónov do Bratislavy, cyklotrasa k Štefánikovej mohyle pre letisku boa bezdôvodne uzavretá .... spomeň si na nedávnu návštevu zmrzlinára z Ríma - opätovne bezdôvodne uzavretá cyklotrasa k Mohyle, vylúčená MHD k letisku .... to sú len dva z odstrašujúcich prípadov masívneho znásilnenia Ústavy a flagrantného zneužitia právomoci verejného činiteľa ....
A včera ? Stačilo jedno auto a hlavne - nerobiť to počas piatkovej dopravnej špičky ....
si
na druhej strane, o kolko by si takouto upravou zrychlil verejnu dopravu ? videli by sme z toho aspon 1 minutu uspory v grafikone ? naopak spomalenie individualnej dopravy bez dostupnosti rychlej verejnej ti totiz len utlmi celkovu aktivitu v meste a presunie ju dakam inam (a samotnej ulici a jej obyvatelom by bolo urcite lepsie keby tam miesto aut mali nejaku restiku s terasou, park, ..., len vyznam toho v ramci mesta ako celku by pravdepodobne velmi velky nebol....
+ vies si predstavit ako by to vyzeralo po takejto uprave na uz aj dnes vcelku vytazenom jaskovom rade ?