Združenie európskych výrobcov automobilov (ACEA) zverejnilo nový report 'Vehicles in use': https://www.acea.be/uploads/publications/report-vehicles-in-use-europe-january-2021.pdf
Je možné dočítať sa tam viacero zaujímavostí:
- v roku 2019 bolo na Slovensku 8929 autobusov, čo predstavuje v porovnaní s 2018 medziročný pokles o 1,6% (najväčší pokles z celej EÚ)
- priemerný vek autobusov na Slovensku je 11,4 roka, čo je najmnenej v rámci bývalého východného bloku
- čo sa týka paliva, 94,5% slovenských autobusov má pohon na naftu (toto číslo je zhodné aj s priemerom EÚ), 2,5% na CNG, 0,5% na elektrinu a 0,4% na benzín
Je možné dočítať sa tam viacero zaujímavostí:
- v roku 2019 bolo na Slovensku 8929 autobusov, čo predstavuje v porovnaní s 2018 medziročný pokles o 1,6% (najväčší pokles z celej EÚ)
- priemerný vek autobusov na Slovensku je 11,4 roka, čo je najmnenej v rámci bývalého východného bloku
- čo sa týka paliva, 94,5% slovenských autobusov má pohon na naftu (toto číslo je zhodné aj s priemerom EÚ), 2,5% na CNG, 0,5% na elektrinu a 0,4% na benzín


Ale 3kV nejde hádam k ovládačom. Predpokladám že je to nejako skrotene rezistormi ešte na vstupe do vozňa. A inak je aj obmedzenie vozňov na sústavy?
si
a odporove spiraly nie je problem napajat aj priamo z 3 kV a taktiez z 1.5 kV, prepinac ti len prave zabezpecil zmenu poprepajania tak aby si mal rovnaky tepelny vykon (kombinacoiu seriovych a paralelnych zapojeni jednotlivych spiral)
baterky maju dnes uz asi vsetky vozne pouzivane v pravidelnej osobnej doprave