Prečo nie? Pokiaľ by mesto zaviazalo Eurobus k plnej tarifnej integrácií, tak naozaj nevidím dôvod, prečo by napr. k tomu Krematóriu mala chodiť MHD raz za uhorský rok a aj prímestské busy.
Najprv by musel mať objednávateľ dopravy (mesto, kraj) záujem o dopravu. Odborníkom z kraja však stačí raz za 4 roky nakresliť nejakú novú trasu pre regioelektričku, nech vyzerá, že sa niečo robí, a tam to aj končí. Ak by malo mesto pevnú ruku, a prikázalo by podnikom v meste zjednotiť tarifu, šlo by to.
..bola by to zdravá konkurencia - možno - nie asi? Niekde to funguje (vo svete) bežne.. a už aj v SR železnice k tomu pristupuju - pomaly ale isto.. Samozrejme odbavovacie systémy by sa museli celkom ujednotiť - a to problém veľký nieje.. Eurobusové Bčk plkatia v MHD už len opačne to dotiahnuť..
Zaviesť MHD smerom na Čaňu nevidím reálne. Už dávnejšie boli viaceré pokusy, ale SAD Košice, dnes Eurobus sa tejto trasy drží zubami nechtami, pretože je to asi najvyťaženejší smer na prímestskej doprave, a prakticky bez konkurencie iného dopravcu. Na linky týmto smerom je cez pracovné dni vypravených okolo 10 - 15 autobusov, z toho polovica veľkokapacitných.
ty chceš, aby v Košiciach bola MHD pod viacerými dopravcami? Ty si normálny? Odbavovací systém je rovnaký, ale cestovné by bolo iné a s mesačníkom od DPMK by som si u Eurobusu asi mohol tak pískať.
Nie radšej nech tu je jeden dopravca.
..a k eurobusu, viem o tom že mal záujem o nejaké trasy, a obsluhovať len nejaké územie.. No mesto neudelilo licenciu. Ale bola to vec mesta a DP, ako postaviť "súťaž" o niektoré linky, o obsluhu dajme tomu okrajových častí - a udeliť tak licenciu... (tak isto aj napr.linka ku krematóriu 33 - je súbežná so všetkými spojmi eurobusu na smer Prešov, a ako je vyťažená a aký má interval - by stálo za diskusiu zas..) ? Pekný deň všetkým.
..Len na margo včerajšej diskusie, ja som aj písal že každá linka je niečím výnimočná, a špecifická podľa toho čo obsluhuje a kto s ňou hlavne cestuje, že nedá sa porovnávať linku s linkou! A linku 28 s 29 som uviedol NA ZAČIATKU ako príklad len čo sa týka hlavne dĺžky a aj to že spája okrajovú obec mimo mesta.. Samozrejme všetko čo sa tu popísalo ohľadom toho je pravda, so všetkým súhlasím, to je o.k. Hlavná myšlienka bola asi tá, že je škoda ak sa ruší akákoľvek linka - to bolo asi celé.. Zvyšok okolo toho už vznikol len a len na základe ďalšej diskusie.. ?
A ešte, uviedol som aj iné príklady ako linku 29 - a to nereagoval už nikto.. ?
keďže je to dlhá ulica, tak mu dali celú dlhú hodnosť k menu - asi aby vyšiel v mape názov na celú dĺžku ulice. Pritom v starších mapách sa neuvádza v názve jeho 1. meno.
Nj, a keby sme chceli byť až veľmi exaktní, tak oficiálny úradný názov ulice je Trieda armádneho generála Ludvíka Svobodu ? To bola asi nejaká súťaž o najdlhší názov s Triedou Slovenského národného povstania ?
"ja som to - že obsluhuje aj jazero - neuvádzal ako hlavný dôvod nezrušenia"
--->>> ani ja som to nenazval ako hlavný dôvod, takže sa zbytočne voči tomu ohrádzaš. Maličkosť, ale má význam.
K Tvojmu prirovnaniu L 29 k L 28 - niektoré čísla sú zaokrúhlené alebo približné a bral som do úvahy rozsah premávky pracovného dňa:
L 28 - 8 párov spojov voči L 3, L 7, L 19 - 200 párov spojov;
L 29 - 36 párov spojov voči L 16 - 47 párov spojov.
Vidíš ten nepomer? 8 ku 200 a 36 ku 47. Prirovnávaš k sebe neporovnateľné. Aj keby si odtiaľ vyhodil L 19, keďže neprechádza celým sídliskom, tak pomer bude tak či tak ďaleko iný.
Re #7312, Re #7324 Rudyke902: Linku 28 jednoducho nemôžeš porovnať s akoukoľvek inou v KE. Ako hovorí Isidor, je to jediný prvok ako-tak integrovanej dopravy, na tejto linke sa totiž finančne spolupodieľa viacero strán (mesto, samospráva obce a župa) a bolo by ideálne, ak by sa to rozširovalo čo možno najviac (nie tak dávno som spomínal, žeby bolo zaujímavé zriadiť linky do Čane, Geče a okolitých obcí na juhu). Tu už by ale bolo dobré zamyslieť sa nad bordelom ktorý vládne v prideľovaní dotácií a keby si sa na to bližšie pozrel, hneď by ti došlo, že v našich podmienkach (aspoň teraz) niečo také existovať nemôže. Navyše tu píšeš o nejakej špičke na tejto linke. Nemôžem si pomôcť, ale ráno raz za 45 minút, tri hodiny nič, potom zas po dvoch hodinách spoj, poobede raz za hodinu, večer nič, len jeden nočný spoj (pre USS)... Kde vidíš špičku, pravidelnosť, niečo, čo možno porovnať s linkami MHD?
Re #7328 Rudyke902: Linka 28 s ôsmimi spojmi za deň a päť-hodinovou medzerou medzi ranným a popoludňajším spojom NEOBSLUHUJE Jazero, to len ja vidím to, čo proklamuješ ako totálne hovadinu? To skôr možno povedať, že sídlisko obsluhujú niekdajšie sprivatizované SAD-ky so spojmi smerom na/z Trebišova a okolitých obcí, ktorých je mnohonásobne viac, ako osem na linke 28...
Re #7329 Rudyke902: Ty asi fakt nechápeš. Eurobus nemôže vstúpiť do MHD, nemá na to licenciu. Eurobus môže obsluhovať len obce a mestá spadajúce mimo katastrálneho územia Košice I. - IV. a len za presne definovaných podmienok na základe licencie o službách vo verejnom záujme. A keďže Nižná Myšľa je obec (nie mestská časť Košíc) nachádzajúca sa v katastrálnom území Košice - okolie, môže tam Eurobus zriadiť linku po dohode s obcou a VÚC.
...ja som to - že obsluhuje aj jazero - neuvádzal ako hlavný dôvod nezrušenia.. To som len reagoval na to, čo bolo spomenuté - že l 29 obsluhuje podhradovú a jazero nie. (pričom podhradovú obsluhuju v prevažnej miere l 12, l 16) tak som reagoval že l 28 obsluhuje jazero a 29 nie.. asi tak ?
a to že náklady vzrástli pre povodne (jazda cez čanu , bus naviac) , to by mal niekto iný platit - tak ako iné výnimočné náklady iných zložiek.. Bol vyhlásení nejaký krízový režim.. no to je ale iná debata.. ?
K 20L sa nevyjadrujem, lebo ňou necestujem. Polovicu minulého roka jazdila 28čka naokolo cez Čaňu, autobus navyše, a takisto kilometre navyše, ktoré nemal kto zaplatiť, tak jednoducho pohár trpezlivosti zo strany DPMK pretiekol a žiadali zvýšenie dotácie. A tak sa ukázal lacnejší Eurobus.
pochybujem, že sa dá vôbec niečo také myslieť vážne. Sťažovať sa, že košická MHD jazdí príliš často, môže len ten, kto v KE nikdy nebol a nepozná košickú MHD alebo zámerne píše "vytáčací" príspevok.
Re #7324 Rudyke902: už druhýkrát spomínaš o L 28: "a tak isto obsluhuje aj jazero (spoje premávajúce do a na žs.st)" - toto je argument za všetky drobné. Linka, čo má 7,5 páru (7 párov a 1 polkolo) spojov denne v úseku smerom do centra, asi ťažko môže mať medzi dôvodmi na jej nezrušenie to, že slúži ako MHD pre sídlisko s takmer 25000 obyvateľmi, keď tu premávajú ďalšie 2 až 3 nosné linky s veľmi podobným trasovaním s cca 200 pármi spojov denne.
Čaute. Chcem sa opýtať, či niekto z Vás nemá skúsenosti s importovaním CDP súborov do hry TRAIN, menovite do verzie z roku 2009. Podarilo sa mi importovať "až" dve lokomotívy no tú čo zháňam celý týždeň mi do nej chýbajú závislosti, tzv. "kuid-y" a neviem tie kuid-y nikde zohnať, nejaké som našiel ale niesú to tie čo potrebujem. Zo stránky hry ťahať nemôžem, neplatí mi registrácia totiž. Ak vie niekto poradiť alebo dať kontakt na človeka, čo by mi pomohol, tak by som bol veľmi vďačný. ? ?
...nechcem reagovať , viem že sa to porovnávať nedá, každá linka je svojím spôsobom jedinečná - no ak uvádzaš také príklady, tak ja by som mohol uviesť na margo toho - že aj 28čka je vyťažená vtedy ak premáva - cez špičku - a v sedle ju vykrývajú tiež záhradkári.. a tak isto obsluhuje aj jazero (spoje premávajúce do a na žs.st) - čo sa však o linke 29 povedať nedá.. ? - ber to ako argument na tvoj argument.. A na linku 20 (20L) si argumenty nedal.. ?
Ale fakt je že bola tu roky, a ak sa vedelo už dávno že stále je najviac stratová, a je to s ňou také, tak sa malo hľadať riešenie už dávnejšie ako to riešiť.. Myslím ale že je viac takých liniek čo vyťaženejšie v niektorých časoch sú ešte menej ako tá 28.
A ešte - trebalo by pouvažovať, že všetky linky 28 by mali končiť na važci napríklad, lebo ešte je pár spojov čo jazdia z a na stanicu - a ešte k tomu kĺbové.. či by to trochu stratu nezmiernilo - a fakt ponechať len tie spoje pre školákov a pre smenárov do uss.. ?