Máš vodičák? Jazdil si niekedy? Zrejme nie, pretože v opačnom prípade by si vedel, že žiadne sekundy netreba odpočítavať, že sa (aj nechtiac) križovatky naučíš veľmi rýchlo podľa iných semaforov a na každej presne vieš, kedy na ktorom semafore naskočí zelená, či červená v tvojom smere. Ale ak si myslíš, že sú vodiči natoľko neinteligentní, že sa to naučiť nedokážu, treba im dať na tú zastávku predzvesť.
Keď si taký múdry, prečo si nejdeš vyskúšať prácu vodiča? Uvídíš, že aj keby si stál o 25 sekúnd dlhšie na zastávke, stále ti budú dobiehať cestujúci a stále bude niektorý z nich stresovaný, že mu bus ujde.
Joj, a podla teba ma vodic pocas pobytu na zastavke ratat sekundy ci este stiha, alebo nie? No, prepac mi, ale ty si strasny pako ked toto chces po vodicoch..
Jednoducho. Pretože tú trasu väčšinou pozná a dobre vie, kedy ešte môže zo zastávky odísť tak, aby stihol zelenú. Ak ju už nestihne, tak môže tých 25 sekúnd počkať na zastávke. Nič sa mu nestane. Okrem toho, ak sú vodiči naozaj takí neinteligentní, že si nezapamätajú postupnosť svetiel, tak im treba nainštalovať na zastávku predzvesť, ktorá to vyrieši.
A načo? Kvôli tým pár sekundám? Navyše, každému vodičovi stačí prejsť cez križovatku niekoľkokrát a už sa naučí cykly naspamäť. Dobre vie, kedy mu príde zelená, či červená...
"...tych cca 25 sekund, ktore bus zbytocne stravil v krizovatke."
Tu je jadro celého vášho omylu - nesprávneho pohľadu na celý prípad. Vôbec nejde o nejakých smiešnych dvadsaťpäť sekúnd, ktoré "bus zbytočne stávi v križovatke", ale o napríklad desať minút, ktoré na zastávke zbytočne strávi cestujúci, ktorý pre bezohľadnosť vodiča bus nestihol.
Vy tu riešite dvadsaťpäť sekúnd, ako keby na nich stála a padala plynulosť VHD v Bratislave. Kvôli nim ste ochotní žiadať preprogramovanie celej rozsiahlej križovatky. Udivuje ma, že sa dokážete kvôli mizerným dvadsiatimpiatim sekundám stresovať: stihnem ju ešte? Nestihnem? Ako keby išlo o ktoviečo.
Cestujúci to má horšie. Ten sa stresuje na prechode, vidiac na zastávke bus, a na semafore nie a nie tá zelená naskočiť a keď konečne zelená naskočí, tak sa bus pohne a cestujúci pozerá na jeho zadok ešte pol minúty bez šance nastúpiť. Jemu ide o desať ďalších minút, ktoré si odstojí na zastávke len preto, že bus na nej nepočkal dvadsaťpäť sekúnd. Preto denne cestujúci riskujú a keď vidia, že na zastávke prišiel ich bus, tak prechádzajú cez cestu červená - nečervená, autá - neautá.
P.S.: Keby aj bola červená posunutá (o koľko - desať, dvadsať sekúnd?), vždy sa budete stresovať kvôli tým pár sekundám a naháňať cestujúcich, lebo vy ešte chcete stihnúť zelenú? To je podľa mňa zvrátené!
- *4508 skapala o 12:37 na zastávke Šintavská; či bola hradená, resp. či sa neskôr vrátila, nevieme
- Zájazdy Bratislava večer na 99/3 namiesto 3023
- 3547 na 54/1 bol poobede vystriedaný za 3524
snad by bwd-ho mohol presvedcit argument, ze keby sme si vybrali tvoje riesenie - uprava signalu, tak cestujucim skrati cestu o tych cca 25 sekund, ktore bus zbytocne stravil v krizovatke. ?
... v princípe nám obom ide o to isté - plynulosť VHD. Akurát každý hľadáme riešenia z iného pohľadu.
Ja už ale pre dnešok končím, 7:15 mám nástup. Ak chceš, môžeme to dodebatovať zajtra naživo, nájdeš ma v niektorej z historických električiek behajúc v kravate po voze
Heh, v tomto s Tebou súhlasím, ALE:
Stále sa snažíš riešiť len následok (zlého nastavenia signálov), a nie príčinu. Je jasné, že aj to nejaký gényjus zle naprojektuje, a ešte horšie naprogramuje, tak je vhodné sa tomu prispôsobiť, ale toto jednoducho NIE JE riešenie. To máš presne o tom istom, ako keď Ťa bolí zub, a Ty namiesto toho, aby si išiel k zubárovi, sa budeš dopovať tabletkami na tíšenie bolesti.
Vyriešiť príčinu znamená upraviť signálny plán, a nie nútiť vodičov prispôsobovať sa tomu zlému. A JEDINE týmto spôsobom dosiahneme to, čo žiadaš aj ty - aby doprava bola plynulá. Už je jasné, ako to myslím?
P.S. - ak mi dá niekto racionálny a pádny argument proti môjmu tvrdeniu či presvedčeniu, tak nemám problém povedať, že som sa mýlil alebo že som niečo prehliadol Takže vyvracať pokojne môžeš, zatiaľ som však presvedčený, že nie je čím (okrem buldozéra)
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
bwd
A načo? Kvôli tým pár sekundám? Navyše, každému vodičovi stačí prejsť cez križovatku niekoľkokrát a už sa naučí cykly naspamäť. Dobre vie, kedy mu príde zelená, či červená...