Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: hoppusmark #47049:
No problém je, že mesto tento rok kúpilo tých 28 vozidiel. Je to akurát na to, aby sa terajší stav ešte nejaké tie dva roky udržal. Čiže zlepšenie nenastane. Možno keby nekúpili žiadne, tak nastane kolaps a ukáže sa, že ich je potrebných veľa, ale takto sa bude zdať všetko ok a nič sa nespraví. A tipujem, že o dva roky zas kúpia len nejakých 20, aby MHD mohla ďalej vôbec existovať ďalšie dva roky.
Reply on: hoppusmark #47049:
Plne súhlasím.

Čo sa týka klimatizácií, bol by som rád, keby dodávatelia prehodnotili umiestnenie výfukovývh otvorov, pretože umiestnenie nad hlavou vodiča nie je šťastné. Vodiči jazdia s uterákmi na krku. Tí čo nemajú klimatizáciu aby mali do čoho nasavať pot a tí s klimatizáciou aby sa ráno dokázali postaviť a pohnúť hlavou po celodennom chladení krku a ramien.

Navyše by som dal posúdiť nezávislému znalcovi, či by naozaj klimatizácie pre cestujúcich boli tak neefektívne ako tvrdi DP. Možno je to pravda, ale nikto im neverí, lebo si myslia, že chcú iba ušetriť. Ale naozaj by sa zišlo klimatizovať aj priestor pre cestujúcich, nakoľko som niekde čítal (myslené ironicko-sarkasticky), že sa má stále otepľovať. ? ? ?

Naozaj nie je šťastné čakať, kým začnú cestujúci hromadne kolabovať. Staré K2 ešte občas aj samé prikúria, takže je tam hotové peklo. Zrejme chcú pripraviť cestujúcich na to najhoršie. (opäť myslené ironicko-sarkasticky) ?
Reply on: Nightlight #47045:
Myslím, že nebude iba nedostatok vodičov, ale aj nedostatok vozov.
A som zvedavý, či mesto ešte dlho bude čakať s dotáciami na nové vozidlá, lebo pomaly ale isto sa väčšina vozového parku (aspoň teda autobusov) rozpadne..

A takisto by sa mali zamyslieť nad klimatizáciou kabín vodičov vo všetkých vozoch pri takomto teple.. Potom sa netreba diviť, keď bude narastať počet dopravných nehôd spôsobených vodičmi MHD..
Reply on: patrik #47016:
3001 asi nie je vyradeny ked vcera vecer veselo behal na 23 asi ho nechaju ako historicke vozidlo:)
Reply on: Darro #47046:
Su aj také, ale ide hlavne o výpovede, ktoré podali samotní vodiči. Utekajú z DP.
K tým zrusenym pracovným pomerom nerozumiem... Myslíš to tak že DPB nepredĺžilo veľa vodičom zmluvy? Hmm... čo dodať smiešny kolotoč...
Podľa neoverených informácií hrozí v najbližšom období opätovné nevypravenie niektorých vozov z dôvodu čerpania dovoleniek a PN-niek. Navyše od septembra hrozi kolaps, nakoľko množstvo vodičom dalo výpoveď a mnohí sa ešte len chystajú dať výpoveď. Z neovereného zdroja som sa dozvedel až o cca 130-tich výpovediach. podľa mňa je toto číslo podstatne nižšie, ale predpokladám, že aj 30-50 výpovedí značne ohrozí chod DP a MHD ako takej.

Upozornenie: NIGHTLIGHT nezodpoveda za obsah prispevku.
? ? ?
Reply on: Darro #47039:
Pripúšťam, že som sa mohol mierne odkloniť od pravdy, lebo ten príkaz bol napísaný naozaj nezrozumiteľne. Jeden vodič výstižne odpovedal pri študovaní tohto príkazu. Na dotaz, čo robí, odpovedal "LÚŠTIM KRÍŽOVKU" ? ? ?
Reply on: patrik #47016:
Ja som ho videl tiez, mozno ho "ozivili" ?
Reply on: Darro #47039:
Zrejme to už pochopili a opravili.
Reply on: Darro #47037:
Nevidím logický dôvod (aj keď v DP niekedy logika chýba) na rušenie L3 a odklon 2,8 a 13 kvôli výluke Amerického námestia.

P.S. Inak v tom príkaze je spomínané, že L5 bude od 2.8. obojsmerne premávať na trase Dúbravka-Krížna-Vazovova-Rača, pričom však v tom čase ešte Dúbravka nebude otvorená. Takže naozaj ten príkaz mi pripadá dosť zmätočný. A to som zvedavý na cestujúcich, lebo aj vodiči budú mať zmätok, nakoľko sa má premávať bez palubákov.
Mal som jazdu no a už musím letieť späť na Stanicu. Pa.
Dúbravka? Tam bolo spomenuté že este nebude otvorená v danom termíne ako sa predpokladalo aj na tých zmenách bola Dúbravka fixou preciarknuta a perom dopísana KARLOVA VES.
Reply on: Darro #47031:
Kam si sa stratil. Neber vážne môj dotaz. Ja som včera študoval pol hodinu ten príkaz, ktorý Pepa tak "dobre" spracoval a aj tak mi nie je úplne jasný. Úplne chapem, že si v ňom niečo prehliadol, keď ho čítaš ráno o štvrtej pred nástupom do služby.
Oky... ked budem končiť pôjdem si to este raz prečítať, ale o Hlavnej stanici tam nebolo nič spomínané... možno že na nejakom dodatku ktorý tam nebol este vyvesený... myslím že v tejto oblasti by som nezastoval, to mi môžeš veriť, týka sa to aj mňa a nadšený som z toho určite neni.
Reply on: hoppusmark #47035:
Zrejme by bol problém, lebo by zo stanice nešla žiadna električka. Takto ide aspoň L13 do centra, prípadne na obchodnú a tam už môžu prestúpiť.

Keby bolo na mne, tak by som L2 potiahol skôr na Nám. Ľ. Štúra, kde by mohli prestúpiť ludia na L2 smer Zlaté, L14 smer Ružinov, L11 smer Rača, čím by sa urobila náhrada z Hl. st. za L 2, 3 a 8.

Ešte jeden dúležitý detail, zastávka Vazovova na Vazovovej ulici bude uzavretá, električky budú zastavovať na zastávke Vazovova na Radlinského ulici. Aj napriek tomu, že tam bude oznam "ZASTÁVKA ZRUŠENÁ", tak očakávam niekoľko cestujúcich, ktorí budú tĺcť palicami na okná okoloidúcich vozidiel.

Ozaj, aby som nezabudol, v tomto príkaze bola spomenutá aj Dúbravka a jej otvorenie. Celkom sa teším, kedy tam pofrčím, nové koľajisko vyzerá seriózne.
Reply on: Nightlight #47034:
Každopádne si myslím, že by sa to tam zaobišlo aj bez L13, ak to už teda chcú rekonštruovať. ?
Reply on: hoppusmark #47033:
Hlavná stanica (električková konečná) má byť celá zmenená, ale nepredpokladám, že sa teraz bude robiť táto zmena. Skôr predpokladám, že sa budú opravovať jednotlivé úseky, pravdepodobne Technická univerzita - Žilinská a späť. Ale stále mi nie je jasné, ako tadiaľ bude premávať L13. Možno prerobia staré kachny a budú jazdiť na vzduchovom alebo magnetickom vankúši. ? ? ?

Pravdepodobne im bude stačiť interval medzi prejazdom jednej linky na nejaké opravy, určite je to lepšie, ako keby im tam fičali 4 linky každých 15 min.
Reply on: Nightlight #47032:
Z akého dôvodu bude uzavretá hl.stanica? Bude sa rekonštruovať nejaká trať?
Reply on: Darro #47031:
Pozri to poriadne, lebo viem, ze ty by si urcite umyselne nepisal hluposti. Ten prikaz nie je bohvieako prehladne napisany (PePa), ale ja som ho cital a pochopil nasledovne :

Od 2.8.2006 :

- uzatvorená Radlinského ulica od Floriánskeho námestia po Obchodnú, na stanicu sa premávať dá,
- uzatvorené Americké námestie obojsmerne k Floriánskemu námestiu (týka sa to liniek 5, 11 a 408), ktoré budú musieť využívať obojsmerne Vazovovu ulicu a jedny z posledných mechanických výhybiek v Bratislava. To bude zase radost.

Od 7.8.2006 :

- uzatvorená Hlavná stanica a otvorená Obchodná ulica takže bude zmena liniek 2, 3, 8 a 13 tak ako si napisal, t.j. :

L2: Zlaté piesky - Vazovova - ZST Vinohrady
L3: nepremáva
L8: Ružinov - Vazovova - Rača
L13: Hlavná stanica - Obchodná - Nám. Ľ. Štúra a späť (a tu mi nie je jasné, ako to bude prebiehať, keď má byť stanica uzavretá)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.