Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: TeBeCe #39376:
takze v tych kinderkach co su take iste tlacidla ako v trolejbusoch tak tieto su na oznamenie na zastavke na znamenie a nie ten dopytovy systen na otvaranie dveri?
Ale aj ta ma viac zaujime... ono furt v tom buse daco cinga (a nieje to ten oznam vodicovy)
6614 ma novy krem a podobne tech icke vymozenosti interieru. Vcera na L 202. ☺
Frenky: Uz by ta kofola aj mohla byt len treba cas ktoreho mam moc malo...

Si: Vlastne ano mas pravdu prisli do Petrzalky vsetky uplne po GO... to v ako stave tie vozidla prisli vedia len ti co ich potom opravovali... ty, ja, Frenky ani nikto iny z iMHD to nebol takze vsetko je len na dohadoch, predstavach a vyzualneho hodnotenia... na tuto temu off, nechce sa mi plakat nad blbostami s ktorymi nic nespravime. ?

Add: Je mi smiesne citat to ked tu niekto pusti hlasku "pozri sa v akom stave boli a v akom su dnes ked tam prisli"... treba si uvedomit ake maju dielne na Trnavke a v Petrzalke (ak sa tomu dielna da povedat). Mozte byt radi ked ten autobus jazdi... na cistotu vam kazdy z vysoka dlabe hlavne ze prisiel a odveziem sa kam potrebujem... ? ? ?
Zo soboty:
- o 19.28 h. sa stala dopravna nehoda na Ruzinovskej ulici medzi elektrickou linky 14 a osobnym autom
- vo vozovni Trnavka sa stala dopravna nehoda medzi autobusom linky 83 a dalsim zaparkovanym autobusom
(V)

- 7104 pocas dna vypadol na linke 13/13 (ZV) pre poruchu vozidla a musel byt odtiahnuty do vozovne

Z nedele:
- neznamy vandal poskodil oznacovac cestovnych listkov v elektricke linky 5
(V)

- 7839-40 pred 4.30 h.pri vyjazde vypadol na linke 5/1 pre poruchu vozidla, neskor ho nahradil ZV 7104
- 7104 okolo 4.30 h. vypadol na linke 13/13 (ZV prave na linke 5/1) na Riazanskej ulici v smere do Dubravky pre poruchu vozidla, neskor musel byt odtlaceny do vozovne; napokon ho nahradil 7122
- 7953-54 pocas predpoludnia vypadol na linke 5 pre poruchu vozidla (porucha prveho vozna) na Radlinskeho smer Dubravka

Pondelok:
- 7104 pocas predpoludnia vypadol na linke 8 pre poruchu vozidla a musel byt opat odtlaceny do vozovne
- 7923-24 o 8.22 h. docasne vypadol na linke 5/9 pre poruchu vozidla (docasne nepojazdne odstaveny na obratisku Komisarky), hned ho nahradil ZV 7062
- 1817 okolo 12. h. vypadol na linke 24/1, neskor ho aj na linke 26/1 nahradil ZV 1806 a napokon 1819
- 1066 okolo 13.30 h. docasne vypadol na linke 22/4, neskor ho nahradil ZV 3604
- 7935-36 po 15. h. docasne vypadol na linke 5/8, vzhladom na to, ze do Dubravky prisiel ako Sluzobna jazda az za linkou 5/10 a od 16.46 h. sa napojil na grafikon
- 2606 od 16.56 h. docasne odisiel na plnicku z linky 34/1, nahradil ho ZV 2800
- ZV 1806 o 17.12 h. mal prichod do Dubravky na linku 27, ale tazko povedat, ktore poradie mal ist hradit, pretoze napokon bez hradenia odisiel o 17.30 h. spat do vozovne

DOPRAVNA NEHODA elektrickovej supravy 7803+7804 na linke 1/7:
- sa stala o 17.21 h. na krizovatke ulic Sch. Trnavskeho - Hanulova - Bagarova, kde sa elektricka iduca z Dubravky zrazila s osobnym autom Octavia, ktore nasledne tlacila niekolko metrov za krizovatku. Pri nehode bola zranena minimalne vodicka osobneho vozidla. Pritomni zachranari i hasici. Zdrzanie elektrickovej premavky bolo priblizne do 18.15 h.; neskor ho az do konca sluzby (cca 22. h.) nahradil ZV 7791

- 2629 od 18.30 h. docasne odisiel na plnicku z linky 34/3, nahradil ho ZV 2800
- 2630 o 19.23 h. odisiel na plnicku z linky 34/5, od 21.05 h. ho az do konca sluzby nahradil ZV 2800
- 2801 okolo 22. h. vypadol na linke 83/5, neskor ho az do konca sluzby nahradil ZV 2800

Vyprava podla poradia:
1: 7823-24, 7833-34, 7819-20, 7779-80, 7745-46, 7813-14, 7803-04, 7719-20, 7748-47, 7795-96
? M: ZV 7791/7
5: 7917-18, 7929-30, 7915-16, 7941-42, 7907-08, 7845-46, 7937-38, 7935-36, 7923-24, 7919-20, 7725-26, 7904-03, 7921-22
? M: ZV 7062/9
12: 7757-58, 7793-94, 7739-40, 7777-78, 7767-68, 7301-02
20: 1001, 1004, 1706, 1018, 1709, 1005, 1817
? M: 1819/7
22: 1031, 1021, 1023, 1066, 1134, 1005
? M: ZV 3604/4
26: 1817
? M: ZV 1806 a 1819
27: 1701, S 1703
34: 2606, 2823, 2629, 2830, 2630, S 2945, 2314, 2404
? M: ZV 2800/1, 3, 5
35: 3529, S 3512
83: 2819, 2810, 2820, 2811, 2801, 2809, 2818, S N 2826, 2403, 2602, 2405, R 2601
? M: ZV 2800/5
dubravske ZV: 2800
380: 1212 (i. frenky)
382: 1111
504: 1809

prispeli: d3k0 a M&M ?
Reply on: frenky #39363:
Viem, ze L98 robi Trnavka. Ale nerozumiem preco spoje ktore zacinaju a koncia v Petrzalke na L68 a L98 nerobi 4.DTP a tie ktore zacinaju a koncia Bajkalskej ci Slimaku nerobi 1.DTP. A samozrejme urobit to tak aby kazdy spoj zacal aj skoncil sluzbu na rovnakej konecnej.

Vcera na L80 bol aj SOR, len si nepamatam ci 3516 alebo 3526. V kazdom pripade hlasilo to zastavky a bola to prijemna zmena oproti Vrakosam CNG.

Re #39369 Mike: Mas pravdu. Veduci 1DTP vie svojich pracovnikov asi lepsie buzerovat, preto som sa potesil info, ze 4.DTP by mala byt zlucena s 1DTP a zo 4. by sa stal len akysi odstepny zavod a odstavna plocha s dennou udrzbou, pricom zodpovednost za vozy by mala Trnavka. Bohuzial ostalo len pri slovach a sluboch.
Avsak to preco ma 1.DTP vzdy vozi v poriadku a vzdy do vypravy moze byt aj o vztahu s UD a prisune ND. Nepopries ze uprednostnovanie jednej vozovne na ukor druhej tu je. Preto by bolo najlepsie integrovat 4. a 1. a neskor aj 2. Len Krasnany by ostali samostatne.
Ozaj, neviete niekto čo je s vozidlom 3608? Odkedy zrušili L80 (respektíve ju totálne presmerovali) som ho nevidel...
Reply on: frenky #39371:
Mňa by si tým potešil tiež a to veľmi, keďže ma to vždy zaujímalo, no nikdy som nevedel ako to zohnať.
Mail: Novy.M@zoznam.sk
Vďaka.
Reply on: Red-Hawko #39375:
to nie je ziadny gombik na otvaranie dveri, ale znamenie vodicovi!
Mam otazocku, ze co to furt v tych 'kinderkach' zvoni (cinga, zvukovo signalizuje,) proste viem, ze ked stlacim ten cudlik na otvaranie dveri tak u vodica to urobi taky ton ale ono to trosku iny ton furt ozyva v buse. Viete o com to je? ❓
Reply on: frenky #39371:
kludne mozes aj mne, ma to zaujima...
Red-Hawko@azet.sk
pri Skleniku v Dubravke je vraj vazna nehoda (elektricka zosrotovala gumokol)
Reply on: frenky #39371:
Mohol by si to poslat aj mne CC, lebo aj mna by to moc zaujimalo, to vies, nie som sice priamo od fachu, ale MHD je moja srdcovka, dik moc ?
Reply on: matej #39370:
ak by si velmi chcel, ja to doma mam, vypracovane z pozorovani a inych zdrojov, ozem ti to dat na mail. Len to musim mierne doplnit, kedze od oktobra sa to mierne zmenilo.. ?
Hello,

vedeli by ste mi poradiť, kde získam informáciu o tom, koľko autobusov je vypravovaných na ktorú linku?

Ďakujem.
Reply on: Ámos Keynes #39360:
Aby sme neskĺzli do novinárčiny - zavádzania, bludov a poloprávd. Porovnanie štyroch autobusových prevádzok je nesmrteľná téma a nevraživosť medzi kolónami je určite na škodu veci, ale funguje napr. aj v Brne. TReba ale oddeliť fakty od domýšľania:
- to že Petržalka prakticky nemá technickú prevádzku - fakt.
- to že si vlastnými silami opravili 4400, 4802 a 4827 - fakt, čo im slúži ku cti a majú veľké+. Ale tiež tam veľmi dlho stála odstavená Vrakosa (tušim 4205), čo sa "opravila" až GO v Zlíneri (následne na CNG) - fakt.
Keďže na 4.DP nie je technická prevádzka, všetky väčšie opravy sa robia na Trnávke - fakt.
Ale tie konšpiracionistické, židoboľševické teórie, že na Trnávke spravia Petržalské vozy naschvál zle, že ich odfláknu (alebo odsabotujú? ) - tak toto sa vôbec nedá dokázať ľahko, a je to môj osobný názor, ale týmto rečiam neverím.
- A navyše, kanál dennej údržby v Petržalke je, takže dá sa porovnávať, že kde robia tú každodennú údržbu poctivejšie, či na Trnávke, alebo v Petržalke. Ale aj tu sa budú hľadať objektívne kritéria ťažko - môžeme porovnávať dotiahnutie šróbov, napríklad.
- Takisto sa dá porovnávať čistota vozov, lebo na všetkých prevádzkach to (ne)robí rovnaká firma. A je na tých ľuďoch na prevádzke, že ako vyžadujú plnenie zmluvy s AS-Centrom.

A keď sa už bavíme aj o 1. DP. Zaujímavé, že nech je výprava akákoľvek, na Trnávke je vždy dostatočná rezerva vozidiel do výpravy. Už veľa rokov sa striedali situácie, keď 1. DP požičiavala vozy buď do Petržalky, alebo na 2.DP, alebo na obe kolóny naraz. Aj do Petržalky sa preradili 4952 - 4956, lebo údajne audit konštatoval, že 1.DP má \"prebytončých\" 5 vozov. Lenže to je (bola) taká ideálna minimálna rezerva.
Ale veď môžeme porovnávať s 2. DP, alebo 3. DP., kde majú adekvátne podmienky k 1. DP. Na 2. kolóne opäť nastáva situácia, že začínajú chýbať dlhé vozy do výpravy, namiesto dlhých už boli pár krát vypravené krátke, a to po 5. 9. Možno sa dočasne podarilo zažehnať obdobie, keď bolo odstvených mnoho dlhých vozov, sprevádzkovali sa zase nejaké dlhodobo odstavené plyňáky. Ale ide zima, a môj osobný typ, že do 1 roka sa zase zopakuje situácia z mája/júna t. r., že na druhej kolóne bude opäť chýbať do výpravy 5 dlhých vozov. Budú nahradené krátkymi, alebo požičia 1. kolóna. A takisto si myslím, že keby Petržalka dostala ďalších preradených 5 dlhých vozov (nech by to boli aj IK 435), tak do 6 - 9 mesiacov im zase bude niečo chýbať do výpravy a budú to nahradzovať krátkou vrakosou, ako sa to deje dnes skoro každý druhý deň napr. na 68. Ale to už nie sú fakty, ale moje dohady a výmysly. Faktom je, že aj na 1. DP chýbajú vozy, ale krátke, od 5. 9. asi 2 - 3 krát bol na linke vypravená požičaná vrakosa z 2.DP.
A takisto je fakt že pre náš vek vozového parku existuje taký vzorec, že keď k aktuálnej výprave pripočítate 10% na zálohu a 20% na správku (opravy, údržby..), tak vám vyjde želaný stav. Pri tomto vzorci výdu v Bratislave hrozivé nedostatky autobusov všade , jediná výnimka je 3.DP s krátkymi vozmi. Tam je rezerva asi 5. ?
Reply on: Darro #39366:
chces mi povedat ze vozy 2207, 2209, 2301, 2313, 2315 boli neako zle ? sorry, ale to boli asi najlepsie neplynofikovane karosy co sa na 2. DPA nachadzali...
Reply on: Darro #39366:
V poriadku Darro, hadat sa s tebou urcite nebudem. Ved snad to rozoberieme na kofole niekedy. Bol by som velmi rad. ?
Frenky: Aby bolo jasne to co si napisal nema ani hlavu ani patu... lebo to ze dosli do Petrzalky dobre vozidla je totalna blbost a toto by som vyhlasil ako vtip roku... ? ked tie vozidla prisli boli v dezolatnom stave... 4850 na tici 1823 zo zadretym motorom a dalej nebudem radsej pokracovat... 4100 bola jedna velka rozdrbana kopa srotu ktoru nemienili na Trnavke opravit a v Petrzalke to uz zrazu islo... takze toto co si pisal sa robim ze som RADSEJ necital. ?
Zaujimavy napad, ze L88 bude stavat pri Auparku smerom pod NM. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.