Ja som MANy povazoval dizajnovo vzdy za najelegantnejsie a najnadcasovejsie, este aj Agora sa mi zvonku celkom paci (mam rad jednoduche uhladene linie). Z Citara pre mna prilis "pachne Mercedes" (ani osobne auta tejto znacky sa mi nepacia), Solaris je nedotiahnuty a celkovo posobi neserioznym a nevyzretym dojmom (po dizajnovej stranke, aj interier je miestami z estetickeho hladiska taky rozpacity), zadne celo povazujem priam za priserne.
Keby sa ten testovaci MAN A26 dodal s bratislavskymi pomermi na zreteli (usporiadanie 2+1, uzsie sedacky, viacej tyci pre stojacich cestujucich, odstranenie turniketu a fotobuniek, vytvorenie plnej kabiny vodica), tak z mnou videnych NP autobusov by som jeho interier hodnotil ako najlepsi ako z hladiska estetickeho, tak z hladiska usporiadania. Vystup na sedacky nad motorom vobec nie je dramaticky a zadna cast tak posobi daleko estetickejsie, nez kredenc v Solarise. Jediny mierne negativny dojem som mal z toho, ze uz teraz, kym ten autobus este smrdi novotou, v nom obcas nieco zavrzga a zahrka, ale to asi plati pre uplne vsetky sucasne vozidla. Co sa tyka exterieru, tam nie je o com -- paci sa mi daleko daleko najviac. Snad len to, ako ten CNG motor (ne)taha vo mne nebudi nadsenie. Samozrejme, to su len cisto subjektivne dojmy mna ako cestujuceho. Nemozem posudit technicku uroven vozidla.
Osobne si myslim, ze klbove TAMy su z busov momentalne to najkrajsie, co v Bratislave mame -- ked si odmyslim tie handry namiesto transparentov, spinu, hrdzu, diery v oplechovani a balkansky interier. ? Keby sa na nich spravila generalka, vymenili sedacky v interieri a dostali digitalne transparenty, boli by to krasne autobusy.
Re #21278 J: Sice neviem po nemecky, ale fotografia je datovana 1999 a podla strojoveho prekladu sa v texte pise cosi o roku 1985...
Kazdopadne by som sa rad podakoval vodicovi poslednej 93 do Petrzalky za to, ze siel s naskokom. V pripade, ze siel podla palubaku, by som sa rad podakoval jeho hodinam, ze idu vopred, a staraju sa tak organizovanim neplanovanych prechadzok o moju fyzicku kondiciu...
Heh, no tak vsetko najlepsie k vcerajsim meninam aj odomna. Ja som myslel, ze ti blahopraju zo zartu, kedze mne vzdy prichadzali dakovne maily na sviatok Galiny...
Ty si skutocne maniak... toto je naozaj uz nad ludsky rozum hehe... aby si sa krtkoval v pomali starodavnych oznaceniach vozov. ? V pohode myslim to o.k. co je doma to sa pocita. ?
Čo je s 7117? Veď je tu už pomaly mesiac a stále nejazdí! ? To im toľko trvá oživenie a spojazdnenie? Či rýchlejšie to nejde? Pýtam sa, lebo v elinách sa vôbec nevyznám a rád by som vedel.
Este sa doplnim. Pre istotu som trochu googlil a nasiel som az tri rozne oznacenia. Jednak NL 313, ako spomina COLOR -- tento system znacenia dve pismena + trojciferne cislo som videl uz pri autobusoch MAN z 80. rokov, takze asi bude najstarsi. Na vela strankach sa dalej vyskytuje aj oznacenie A26, pod ktorym tento autobus prisiel do Bratislavy. A nakoniec v PDF katalogu MAN (http://www.man-nutzfahrzeuge.de/index/mn_deu/busse/produkte/download/produktpalette_260902.pdf) sa tento typ oznacuje ako (citujem) "NL - 15 (Typ A26)".
Andy