Ja mam z tych prevodoviek skor dojem, ze to nie je ani tak nastavenim, ako skor nejakou poruchou - hydromechanicka prevodovka totiz funguje zhruba tak, ze vacsinu casu je ten-ktory stupen zaradeny ako priamy mechanicky prevod, a len v case rozbehu z malych rychlosti a preradovania su v cinnosti hydrodynamicke menice (tie totiz nie su stavane na trvalu zataz), ktore zabezpecuju plynule rozbiehanie voza aj v tychto fazach. A ked som pocuval tieto prevodovky, zistil som, ze oni jednotlive stupne proste vobec nezaradia mechanicky, a celu dobu (vsetky 4 stupne) rozbiehaju na hydrodynamickych menicoch, takze motor nema dovod klesat s otackami pod uroven vyziadanu plynovym pedalom, a ten rozbeh na ZF-ackych hydrodynamikach citit (tu som porovnanim zistil, o com je Voith - ma okrem ineho podstatne ucinnejsiu hydrodynamiku nez ZF) - v malych rychlostiach to este ide (prevod do sily) ale na 4-ke uz na rovine nerozbehne na viac ako cca 80% otacok motora. A keby som nepocuval co robia menice v prevodovke, tak absolutne nemam sancu zistit, kedy to preradilo a na ktory stupen, jednoducho to rozbieha uplne plynule (preradenie ani necitit) pri konstatnych otackach (ak sa vodic nehra s plynom) a postupne mu so zvacsovanim rychlosti vyrazne slabne sila A ked pusti plyn, zas naprava cez menice kruti motor, takze ten ma potom podstatne nizsie otacky ako pri mechanicky zaradenom stupni. A ak by mal taky voz nebodaj ist do kopca, tak chudacik spomali na 60-70% otacok motora (podla zataze a stupania). Ak sa budete viezt tymi vozmi, vsimnite si to, presne takto sa spravaju Tuto poruchu mala kedysi davnejsie aj 4800-ka (pravidelne sa vtedy objavivsia na 92-kach) a aj vodic mi potvrdil, ze to je abnormalita a daval to na poruchu, len s tym akosi dost dlho nepohli
Dnes iba strucne:
- 2627 o 16.50 h. docasne odisiel z linky 34/5 na plnicku, nahradil ho ZV 2304 (ZV mi pozrel Stando ;-P )
83: 2820, 2830, 2629, 2944, 2938, 2818, 2809, 2515, S N 2810, 2408, 2811, 2512, 2403
504: 1818
Zdenko: Vsetko najlepsie k meninam vela papiera, vela pier (pisacieho materialu), vela toneru na tabulky a najma vela trpezlivosti pri robeni vyprav a samozrejme, nech sa ti splni vsetko co si budes zelat
Nie, 2 vozy z PETRZALKY 4828 a prave 4849 maju posahanu prevodovku tak je to nastavene na vysokeee obraaaatky:-)
Ani nepreslapuje, iba bezne drzi plyn a otacky vybiehaju na 2200:-)
6309 nikdy nejazdila ako linkovy voz s vlkmi. hned to bola skola aj ked cislo 8144 bolo dokepend neskor a par dni jazdila ako voz as s normalnym cislom. ma dodnes mechanicke oznacovace cl a sablonovane ak stojite... a ked zaznie... taktiez je tam mapa siete z roku razdva a neoznaceny... cela upraua na skolu spociva v demontazi kabinky a pridani sedacky instruktora a montazi dalsieho brzdica (paralelneho) vzduchovej brzdy. inak sa nicim nelisi.
Ja som dnes kukal na 4849, bola na 93 ci kde. No ja neviem, ale zdalo sa mi, ze velmi moc reval motor pri rozbehu a pri vysokych otackach preradoval. Bud tomu tak naslapoval, alebo by to chcelo mierne upravit prevodovku... boh vie.
1. Zdenko neviem ako je to po Bulharsky, tak proste Merry Christmas... Vlastne vsetko najlepsie K MENINAM A NECH TI NEVYSCHNE PERO (vypravy )
2. To o tej rannej 75 tusim kYdol Andy
3. Predvcerom na L61 (VIKEND!!!) 240X... Vraj udajne ZV.
frenky