Nie som učiteľ, som len fanúšik dizajnu trolejového vedenia, veľa o kremniciach skutočne neviem, viem ale že pána v prvom poste na 99% budil zberač prechádzajúci výhybkou a nie jej prehadzovanie
Od 6228 po asi 6244 to bolo aj tak zbytočné, pretože pri prehadzovaní výhybky si musel spolu s tlačidlom šliapať aj na jazdu, aby bežalo chladenie silového bloku.
Ja si spominam na tzv .dialkovu výhybku/manipulacnu/ pred zast .Slovinská smer depo Trnavka kde bol kontakt asi 20 m pred vyhybkou
Inak bol kontakt priamo pred vyhybkou a bolo to rozhodne tažsie prehodit než dnes ,bolo treba viac sustredenia a ked si stal v rade na červenu ,a vediet kde ten kontakt je ked si nechcel prehadzovat a vtedy aj vypnut kurenie do voza aj ofuk okien kurenie zvačsa tiež .
a ak si chcel tak spravne uregulovat jazdu
To je všetko už s 14 TR. OD 6228 už boli aj tlačitka naprehadzovanie vyhybiek /pri stlačeni sa zvyšil oder o cca 100A do odporniku/
To všetko boli roky od 1994 ,ked neboli ešte žiadne radiové vyhybky
Tak to sa teda riadne mýliš, Laminátka myslí na to, že kontakt na prehodenie výhybky je niekoľko metrov pred samotnou výhybkou, taká bola na Námestí 1.mája, ktorú si prehadzovala 213-ka smerom na Kolibu. Z mojej éry (1985 - 1989) si pamätám túto (a tuším ešte zo Šulekovej smerom ku hradu, keď končila 214-ka a odchádzala na Hroboňku, ale to som si nie príliš istý)
Tak mi hlboko prepáč, ospravedlňujem sa každému a aj tebe, že som odfotil na rýchlo trolejbus, keďže ho zachvíľu zakryla 71tka. Ospravedlňujem sa za tento prečin že som TROLEJBUS odfotil 9:16 a nie 16:9
Boli, všetky odporovo ovládané mali v BA predkontakt pokiaľ sa nemýlim. To ale nič nemení na tom že prehodenie jazýčkov je zanedbateľný zvyk oproti buchnutia zberača keď cez ňu prechádza.
prikladám aj video kde je jasne vidieť časové rozmedzie medzi prehodením a prejazdom zberača: https://youtu.be/_hjHJfkIi7A
Bývalý kolega býval na Prievozskej v dome, na ktorom bol zavesený preves s kremnickou rozjazdovou výhybkou smer Mlynské Nivy/Svätoplukova, ten hovoril, že mal každé ráno budíček, keď si prvý výjazdový trolejbus prehodil výhybku.
Tak to je také, ja to volám, dieslové techno. Tá kolísavá monotónnosť zvuku je naozaj uspávajúca.
Ale sám som si zažil hlavne tie T6tky každé ráno už pred 4, keď som mal okno izby oproti zastávke Jesenského. Ani budík som nepotreboval v lete, keď má človek otvorené okno.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
trolejbus6207