9/12 aktuálne nehradená (7931 odišla ako SJ), 4/18 asi tiež (7835 šla do depa cca 13:20, pred ňou aj 7951 smer depo). ZV 7795 síce stála na Stn. NM v tom čase ale vo výprave tam nie je.
Pri Depe v smere do mesta vykapala Škodovka #7504 možno ešte stále stojí v triangli). V snahe oživiť ju o cca 5:50 na cca 12 min. odstavili premávku. Z centra sa tak všetko točilo na Vinohradoch, z Rače sa postupne kopili vozy pred zastávkou.
Keď to otvorili, tak kolóna vozov z mesta už šla do Rače, v opačnom smere ale už nemalo čo.
Okolo 8h.smer mesto išli všetky za sebou smer mesto.. kolóna pred "úžasným" Blumentálom. Tam by tú výhybku mala prehadzovať ručne babka z búdky ako kedysi na Kamennom ..
Prestupný uzol odbavujeme vždy iba jedným vozidlom. Nonsens.
Nejaké info čo sa dnes dialo v Rači? Smerom na obratisko električka každé 3 minúty, no z obratiska ani jedna. Asi po 10 minútach prišla 7, no bola tak plná že ľudia radšej čakali na ďalší spoj, no tej tiež nejak nechodil.
Aj by ma zaujímalo ako vyzeralo obratisko, lebo tam muselo byť strašne veľa električiek.
Ako je to vlastne s električkami? Nakoniec všetky sú v Juráku? Lebo všetky vozidlá zo všetkých liniek majú dojazdy do vozovne. Už nezostávajú v obratiskách?
Vidlicovka na obyčajnom krížení? Nepoviem keby na angličanovi, tam vidlicu ľahko spravíš. Bola magnetová brzda? To by sa dalo vyčítať z karty. Ale ak sa to už raz stalo, tak vysvetlenie: blbý uhol zalomenia článkov navzájom + celková kinematika vozidla (kĺby aj podvozky) + dynamické účinky pri prudkom brzdení vytvoria nejakú kombináciu, ktorá tým článkom počas spomaľovania v tom najmenej vhodnom momente začne alebo otáčať okolo jeho zvislej osi alebo ho tlačí dostatačnou silou do boku, príapdne kombinácia oboch faktorov, čím pretlačí nápravu do križovaného smeru. Možno keby boli vnútorné kĺby obyčajné "pánty", tak by to riziko bolo nižšie, lebo tá trať je tam aj mierne v sklone. Z toho, ako sa "lámu" škodovky na zvlisých lomoch nivelity by ma neprekvapovalo, ak by práve 1. náprava toho podvozku pod tým článkom bola odľahčená pri prudkom brzdení, kedy sa článok celý "dviha" vzpriečením o zvyšok vozidla pred ním. Mne sa od začiatku kinematika kĺbov škodoviek nepozdávala. Čakal som, že koncové články budú na "guľách", nie že na nich bude ten stredný krátky článok (teda ten je tuším iba na jednej, aby sa nekýval do strán). Toľko k dojmológii. Uvidíme čo sa zistí a snáď sa to dozvieme.
Také niečo som ešte v živote nevidel. Podvozok si spravil z kríženia "angličana". Čo to mohlo spôsobiť? Hlboké srdcovky + bordel v žliabku? Možno že predošlý podvozok ten bordel/teliesko (kamienok, maticu a pod.) akruát dobre "nastavil" (potriasol, natočil), aby sa následne vzpriečil pod 1. nápravou nasledovného podvozku v tom najmenej vhodnom mieste, následne okolok nadskočil práve tam, kde to vyhodilo dvojkolie do "križovaného" smeru, pričom teliesko to vyhodilo zo žliabku. Druhá náprava podvozku už bola ťahaná prvou nápravou do zlého smeru, tak "preliezla" za ňou na krížení, prípadne odstrelila "vinníka" mimo kríženie k obrubníkom, ak sa tam niekde ešte nachádzal. Alebo boli kláty bum a trošku nešťastná kinematika/dynamika v tom uhle zalomenia, ktorá "tlačila" do blbého smeru? Fakt by ma zaujímalo čo sa tam nájde, keď ten voz odstránia. Aj okolky by moli niečo ukázať. Nakoľajenie bude zábavné, znamená vykoľajiť celý článok s podvozkom a ten následne otočiť vo vzduchu. To bude zaujímavé.
Buď sú informácie na zastávkovej tabuli na imhd oneskorené alebo sa nedostatok pracovnej sily prejavil aj na dispečingu, lebo v oboch prípadoch sa dispečerská informácia objavila asi 10-15 minút po napísaní vašich príspevkov v tomto fóre (platí aj o 7510). Inokedy zvykol byť oznam na tabuli do 2-3 minút.
Ale zaujímala by ma 2248, či tam trčí tiež, lebo ona z konečnej ASP vyrážala 10:37, keď už bolo info o neprejazdnosti úseku. Podľa VZT tam uviazla tiež.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
N/A