Nemyslím si, že by to bol problém. Električka nemusí prejsť naraz cez obe križovatky, tam vyčkávací priestor na súpravu je. Ja si pamätám myslím 1988, keď sa robila Špitálska a VŠETKO jazdilo po Obchodnej (vrátane e-12 v štvorminútovom intervale, e-5 v päťminútovom , obe križovatky boli svetelne riadené a dalo sa.
Riešenie je jednoduché, tieto zmeny zrealizovať v rámci vylúčenia dopravy z južnej časti Kollárovho námestia od Živnodomu po Obchodnú, ktorá sa má transformovať na pešiu zónu, s presunom dopravy na severnú časť Kollárovho námestia pri chemickej fakulte. V rámci toho by sa presunula zastávka električiek Vysoká na Kollárovo námestie bližšie k trolejbusovým zastávkam v uzle. Čiže semafory by tu boli riešené nanovo v celkovej novej situácii.
Svetelná signalizácia v oboch smeroch Kollárovho námestia by značne znížila priepustnosť, to je myslím hlavný dôvod, prečo tam nie je. (A to isté platí aj o krožovatke pri Blumentáli.)
K súčasným dvom fázam by museli pribudnúť ďalšie dve (voľno smerom nadol znamená voľno po Radlinského a teda stoj smerom nahor, pre ktoré by musel byť samostatný dosť dlhý cyklus + v smere od Obchodnej by muselo byť voľno pre električky a IAD v križovatke smerom nahor samostatne, aby nemohlo dôjsť k vzájomnej kolízii).
Aj fáza pre električky by musela byť dlhšia, aby prešli cez obe križovatky.
Muselo by sa zaviesť aj svetelné riadenie priechodu cez Mickiewiczovu, ako bolo aj v minulosti a u chodcov bolo veľmi neobľúbené a nedodržované, pretože tam vychádzala iba krátka zelená.
Vo výsledku by teda takáto úprava znamenala koniec súčasného riešenia dvoch krátkych cyklov a pomerne rýchleho prejazdu električiek a bez dodatočného skľudnenia dopravy v oblasti v špičke zápchy zo všetkých smerov. Jediná možnosť, ako neznížiť priepustnosť križovatky, by bola zrušiť nejaký smer alebo smery.
Ešte je tu možnosť ponechať križovatku smerom nahor neriadenú, pre chodcov zaviesť priechod namiesto za križovatkou už pred Alžbetkou v odstupe jedného vozidla od hrany križovatky a viesť chodcov cez "parkovací triangel". Tým by sa zase narušili prirodzené pešie trasy, ktoré sú popri STU na severnej strane Radlinského.
A teraz čo s tým?...
Ja osobne si ten presun priechodu predstaviť viem, ak by sa spodná časť námestia 'humanizovala', na južnej strane Radlinského rozšíril chodník a urobil koridor pre prechádzanie cez Radlinského v odstupe od križovatky.
Mhr1