Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 3pa3ck3 #175453:
Prečo nezmenili tú farbu čísel až pri zmene trás liniek? Je to nejaká zložitejšia operácia ako zmena trás liniek?
Reply on: 3pa3ck3 #175453:
Majú v tom zjavne poriadok.
Reply on: Kubo123 #175451:
Ja som dnes pre zemnu videl Otokar na 39, kde na dvoch displejoch bolo číslo zelené a na ďalších dvoch bez pozadia
Reply on: S499.1023 #175449:
e12 mala najhustejší interval 5 min., e5 nemala 5 min. nikdy, najhustejší 8 min.
Práve som videl jedno vozidlo už s červeným označením L37 (nepostrehol som EČV), avšak ostatné L37 a aj L63 majú stále čiernobielu kombináciu.
Reply on: samkoh #175446:
Už tam nejazdím tak často, aby som si to pamätal.
Reply on: birch #175441:
Nemyslím si, že by to bol problém. Električka nemusí prejsť naraz cez obe križovatky, tam vyčkávací priestor na súpravu je. Ja si pamätám myslím 1988, keď sa robila Špitálska a VŠETKO jazdilo po Obchodnej (vrátane e-12 v štvorminútovom intervale, e-5 v päťminútovom , obe križovatky boli svetelne riadené a dalo sa.
Reply on: Kubo123 #175447:
Dúfam, že si to povedal vodičovi alebo ak si išiel okolo, tak kontaktoval dopravný dispečing / infolinku.
Aktuálne #2040 na L88 s nefunkčným bočným transparentom (neukazuje žiadnu linku, smer atď.).
Reply on: 3pa3ck3 #175445:
Ok, svetelný kruháč asi viem a tá neriadená zložitá križovatka?
Reply on: samkoh #175444:
Skús si preložiť názov toho mesta do češtiny 😉
Reply on: S499.1023 #175432:
To je kde?
Reply on: birch #175441:
Riešenie je jednoduché, tieto zmeny zrealizovať v rámci vylúčenia dopravy z južnej časti Kollárovho námestia od Živnodomu po Obchodnú, ktorá sa má transformovať na pešiu zónu, s presunom dopravy na severnú časť Kollárovho námestia pri chemickej fakulte. V rámci toho by sa presunula zastávka električiek Vysoká na Kollárovo námestie bližšie k trolejbusovým zastávkam v uzle. Čiže semafory by tu boli riešené nanovo v celkovej novej situácii.
Reply on: birch #175441:
Dobre zhrnuté.
Cesta do budúcna je utlmenie tranzitnej dopravy cez centrum, konkrétne aj cez Mickiewiczovu a Ul. 29. augusta.
Reply on: S499.1023 #175432:
Svetelná signalizácia v oboch smeroch Kollárovho námestia by značne znížila priepustnosť, to je myslím hlavný dôvod, prečo tam nie je. (A to isté platí aj o krožovatke pri Blumentáli.)

K súčasným dvom fázam by museli pribudnúť ďalšie dve (voľno smerom nadol znamená voľno po Radlinského a teda stoj smerom nahor, pre ktoré by musel byť samostatný dosť dlhý cyklus + v smere od Obchodnej by muselo byť voľno pre električky a IAD v križovatke smerom nahor samostatne, aby nemohlo dôjsť k vzájomnej kolízii).
Aj fáza pre električky by musela byť dlhšia, aby prešli cez obe križovatky.
Muselo by sa zaviesť aj svetelné riadenie priechodu cez Mickiewiczovu, ako bolo aj v minulosti a u chodcov bolo veľmi neobľúbené a nedodržované, pretože tam vychádzala iba krátka zelená.

Vo výsledku by teda takáto úprava znamenala koniec súčasného riešenia dvoch krátkych cyklov a pomerne rýchleho prejazdu električiek a bez dodatočného skľudnenia dopravy v oblasti v špičke zápchy zo všetkých smerov. Jediná možnosť, ako neznížiť priepustnosť križovatky, by bola zrušiť nejaký smer alebo smery.

Ešte je tu možnosť ponechať križovatku smerom nahor neriadenú, pre chodcov zaviesť priechod namiesto za križovatkou už pred Alžbetkou v odstupe jedného vozidla od hrany križovatky a viesť chodcov cez "parkovací triangel". Tým by sa zase narušili prirodzené pešie trasy, ktoré sú popri STU na severnej strane Radlinského.

A teraz čo s tým?...
Ja osobne si ten presun priechodu predstaviť viem, ak by sa spodná časť námestia 'humanizovala', na južnej strane Radlinského rozšíril chodník a urobil koridor pre prechádzanie cez Radlinského v odstupe od križovatky.
Reply on: Max #175438:
V rýchlosti som prečítal 2653 😁 Normálne som si na sekundu myslel, že ju vytiahli von.
Reply on: zakaznik #175417:
a Mestapo je kde ? už to malo byť odtiahnuté
ZV 2563 hradí 63, aktuálne STN Lamač smer centrum.
PV: 2230 Racianske myto, 2231 Slovinska
DPB: Linky 3 a 4: prerusena premavka na Spitalskej v smere na Americke nam.; linky premavaju odklonom cez Nam. SNP a Obchodnu.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.