Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #174889:
trochu tomu "vyleteniu zberača" nerozumiem. Ako technický začiatočník si to predstavujem tak, že existuje nejaká automaticky navoditeľná "medzipoloha" zberača, v ktorej nie je vo fyzickom kontakte s trolejom, ale vie sa z nej dostať naspäť na trolej bez nutnosti manuálneho "natrolejenia". Aký je čo do rizika poškodenia vedenia a/alebo zberača rozdiel, či v tej "medzipolohe" ide pod trolejom, alebo nie? Argument s prípadným núdzovým zabrzdením v úseku bez troleja beriem, takže už viem, že môj pôvodný nápad bol nereálny. Plus mi ešte napadlo, že tie sťahovačky sú asi v rovných úsekoch, tzn. nehrozí trafenie sa vedľa troleje, čo by tiež prejazd od úradu vlády na Kollárko nespĺňal.
A ten sťahovák je, prosím, čo?
Reply on: Mhr1 #174881:
Dúfam, že pri výjazdoch to nikdy nevyužili, pretože kvôli úspore 600 m a využitiu Karolovej spojky vynechať "Mierko" by bolo extrémne trestuhodné.
Reply on: samkoh #174887:
z elektrickeho hladiska (aspon pri starsich vozoch typu 14/15Tr) mas jazdu na zotrvacnost obdobne ako ked by si mal zberace na troleji a vypadlo napajanie - bude Ti sice bzucat ze nemas stavu, ale kym nezabrzdis, ides.... problem je prave to ze musis nejak korektne stiahnut zberace, jazdit planovito s tym ze vsak zberac vyleti a strhovak to potom stiahne nie je zrovna idealne riesenie a obsahuje prilis vysoke percento poskodenia ci uz uhlikov/hlavy zberaca alebo trakcneho vedenia/prevesov ...
Reply on: samkoh #174887:
Rozdiel v tom nie je, proste si bez prudu, navyse by si pred takymto vyjazdom mimo stopu musel vybehnut s voza a zamykat strhovaky aby zberace nevyleteli prilis vysoko (a nezvesili niekde vedenie) v pripade, ze strhovaky nestiahnu zberace dostatocne nizko. Samozrejme by si sa musel ist potom rucne natrolejit. A navyse riskujes ze voz ostane mimo vedenia v pripade nejakeho nudzoveho brzdenia.
Reply on: 810zssk #174886:
toto je presne príklad, pri ktorom som sa chcel spýtať to, čo mi už dlhšie vŕta v hlave:
Rozlišuje klasický bezbaterkový trolejbus úplné spadnutie palíc vs. plánovanú jazdu na zotrvačnosť napr. pod úsekovým deličom? Teoreticky pokiaľ by sa na tých dvoch križovatkách upravil signálny plán a spravil by sa t-bus pruh, nedalo by sa ten kúsok bez trolejovej stopy v smere od Koliby na Kollárko prejsť "na zotrvačnosť"?
P.S. asi som tú prvú otázku zle napísal, ale išlo mi v prvej časti príspevku o to, či sa zberač vie na krátkom úseku mimo trolejovej stopy tváriť, že len ideme cez úsekový delič.
Reply on: Urbanway 2423 #174885:
Ona by tá spojka bola veľmi užitočná pri (početných) udalostiach keď je zablokované Hodžko, nebyť takého malého detailu že je jednosmerná. V opačnom smere sa od zast. Námestie slobody na Kollárko dostať nedá, takže žiaden zmysluplný odklon tam s trolejbusom spraviť nevieš (ak teda nemá baterky, alebo APU a vtedy zas tú spojku nepotrebuješ ani v tom smere kde je, aj keď trochu situáciu zjednoduší).

Pri tejto príležitosti mi napadlo či by eném nebolo dobré spraviť aj odbočku z Partizánskej na Šulekovu a späť, aby sa pri zablokovanom Hodžku dalo stále jazdiť okolo hradu. Ale bolo by treba zriadiť aj občasnú zastávku Kozia pred križovatkou aby to tam stálo tiež, nech sa dá aspoň zmysluplne prestúpiť na Zochovu.
Reply on: Andy #174884:
Ja len doplním, že naposledy tadiaľ pravdepodobne jazdila 203 z Koliby k Zimnému štadiónu počas návštevy pápeža v septembri 2021.
Reply on: Mhr1 #174881:
Zdá sa mi, že krátko po jej prevádzkovaní bola aj nejaká víkendová výluka, pri ktorej tadiaľ jazdila odklonená 203 na Kolibu. Tuším mala trasu Koliba - Búdková - ASMN - Koliba.
Reply on: mirec240 #174882:
Aj prevodovka dávala slušnú zvukovú kulisu
1710 má opäť technické problémy, zblbli jej dvere.

Momentálne teda diera medzi spojmi až 45 minút, keďže odchod samozrejme nebol vykonaný.
Pri nejakej šotojazde pred dávnymi rokmi sme sa tade odviezli, teda z Kollárka na Kolibu. A svojho času posilové X213 vypravovala aj Trnávka. Pri výjazdoch to možno využili.
Reply on: Miro #174879:
Ja som si to tiez vsimol len nedavno napriek tomu ze 42,44 su moje "domovske linky" 🙂
Reply on: SixSixTrooper #174874:
Aha, tak tú som si nikdy ani nevšimol. Naozaj upadla do zabudnutia. 😋
Reply on: Urbanway 2423 #174871:
Povedzme si to otvorene - v čase výstavby sa uvažovalo, že by si na tejto spojke ing. K. K. vyfotil trolejbus. To sa krátko po vybudovaní spojky stalo a následne spojka upadla do zabudnutia, keďže praktické vyuzitie nemá.
Reply on: mirec240 #174876:
Aha, sorry, som zabudol, že ju pred 16 rokmi preradili do Krasňan.😂 A ešte ma pomýlilo, že väčšina dojazdov na tejto trati býva označených šípkou. 🙂
Reply on: Andy #174875:
Bežný dojazd 4/8 do vozovne
Asi je nejaký prestoj na Vajnorskej, T3S na linke 4 ide smer Vinohrady.
Reply on: Miro #174872:
Prepacte nemal som pri sebe telefon. Ano jedna sa o tu ktoru spomenul urbanway
https://maps.app.goo.gl/5Rk9FnbAAhKzNQFt9
Reply on: Miro #174872:
Podľa mňa myslel spojku z Kollárovho nám. rovno k Prezidentskej záhrade (výhybka B na Kollárovom nám.).
Reply on: Urbanway 2423 #174871:
O ktorej manipulačnej trati presne hovoríme? O tejto otočke asi nie...
https://goo.gl/maps/RYavKUdt7qiVSNLd8

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.