Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
6821 na L207 uviazla pod úsekovým deličom
Reply on: irizar #171580:
A čo, vždy sa to tak robilo?
Reply on: 810zssk #171583:
Tak to nemá byt niečo čo by robilo konflikty... Ale skôr fakt že by bolo na hanbenie sa ....
Reply on: Ma178rek #171575:
Jasné, lebo rozdúchavanie konfliktov medzi cestujúcimi je to čo robí MHD pohodlnou a bezpečnou.

Inak to pidiokienko zas taký rozdiel nespraví. Išiel som pred pár týždňami loďou ktorá mala trvalo otvorené obrovské dvere (min 1,5 metra) na salóne (medzi kabínou pre cestujúcich a vonkajšou plošinou) a aj tak dnu bolo veľmi chladno.
Reply on: si #171576:
Ako píše S499, garantovalo by to že vozidlo s nefunkčnou vzduchotechnikou by do premávky ísť nemohlo lebo by tam proste nebolo možné fungovať. Ostatne to by tiež mala byť súčasť štandardov: Nefunkčná vzduchotechnika = nespôsobilé na premávku.
Reply on: irizar #171580:
Podľa mňa to myslel tak, že by bolo zmluvne upravené, že v prípade zaradenia vozu bez funkčnej klímy na linku by buď nedostali za výkon zaplatené, alebo by za to boli veľké pokuty za každý kilometer.
Reply on: si #171578:
Keby to bolo v štandardoch s tým, že by dopravca výkon vozidla bez funkčnej klímy nedostal zaplatený?
Reply on: S499.1023 #171577:
si si tym v tomto meste isty ?
Reply on: si #171576:
Lenže práve neotvárateľné okná by garantovali, že vozidlo s nefunkčnou klimatizáciou by nemohlo byť vypravené na linku.
Reply on: 810zssk #171574:
na druhej strane, pokial nemas istotu dobre fungujucej klimy v kazdom voze (= ze podnik nevypravi na linku voz ktoremu klima nefunguje a vzniknutie jej poruchy je dovodom na nahradenie vozidla na linke), tak ta moznost otvorenia okna je stale lepsie ako uplne nevetrany sklenik....
Reply on: FFF13 #171573:
A presne takto by to malo fungovať, ešte najlepšie by bolo keby povedal napríklad poďakujte sa pánovi v žltom tričku že nemáte klímu 😀 bol by to veľmi vysoký level trolovania teda aspoň z môjho pohladu
Reply on: Foltest #171569:
V civilizovanom svete sa už niekoľko rokov objednávajú vozidla úplne bez otvárateľných okien (okrem kabíny vodiča) a tým je to vyriešené. My sme si namiesto toho otvárateľné okná dali ešte aj do BID štandardov.
Reply on: Minko #171567:
Tak, ja som nedávno zažil na 37 v NS 12 kde pri zapnutej klíme nejaký substrát na ZOO otvoril okno, následne vodič vypol klímu a Pri Habánskom mlyne povedal do mikrofónu že prosím zatvorte to okno. Substrát vystúpil a okno zavrel a na Patronke už klíma zase pekne chladila😀
Reply on: Foltest #171569:
Tak takýto manažment DPB potom patrí slušne povedané do koša. Inak by ma vcelku zaujímala argumentácia zamestnávateľa, prečo mi to "euro" odobral. Že som chránil prostriedky podniku? 😁
Reply on: Trammat #171566:
Neznamená a nedá. Ale pokiaľ by podnik udržiaval tie klímy v prevádzkyschopnom stave, tak aj v tých horšie disponovaných SORoch sa to dá (pri zavretých oknách) celkom vydržať. Určite lepšie ako pri otvorených malých vyklápačkách bez poriadneho strešného vetrania.

A myslím, že sa tu zamieňa príčina a dôsledok. Akonáhle si ľudia zvyknú, že autobus s klimatizáciou je naozaj klimatizovaný, tak okrem pár extrémistov ich otvárať nebudú, a tých stačí slušne uzemniť (alebo voči nim tie okná bárs aj teda zamknúť). Alebo si nebodaj videl niekoho otvárať okná v dobre vychladenom Mercedese alebo Urbanwayi? Ja teda nie. A kým boli tie vozy novšie, tak v nich tá klíma veru chladila vydržateľne častejšie.
Reply on: Minko #171567:
Z nejakého záhadného dôvodu je zakázané zamykať okná aj v prípade funkčnej klímy. Ak si ich proaktívne zamkneš a nejaký iniciatívny cestujúci sa bude stažovať, lebo by chcel aby ho ovieval vánok cez okno, tak sa rovno môžeš rozlúčiť s nejakým tým eurom.
Reply on: Erasmus #171563:
A môžeme menovať dalej - 424x (59), 224x (96), väčšina Urbanwayov (52/56, 95)... Takmer všetko mi prišlo s pootváranými oknami - a nebola to tupota cestujúcich, lebo reálne nič nefúkalo.
Dobrú skúsenosť mám s NS12 a pár ojedinelými Urbanmi.
Aj tak stále nechápem, z akého dôvodu je tak sakramentsky ťažké raz pozamykať tie okná aby si ich cestujúci nemohli otvoriť a dovidenia. Jasné že keď sa to otvára, v tomto teple to nemá šancu naklímovať voz ani keby tá klíma mala motor z vrtuľníka. Alebo sa budú robiť busy s kontrolkou otvoreného okna v priestore pre cestujúcich aby ich mohol vodič hneď upozorniť?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.