Jasné, lebo rozdúchavanie konfliktov medzi cestujúcimi je to čo robí MHD pohodlnou a bezpečnou.
Inak to pidiokienko zas taký rozdiel nespraví. Išiel som pred pár týždňami loďou ktorá mala trvalo otvorené obrovské dvere (min 1,5 metra) na salóne (medzi kabínou pre cestujúcich a vonkajšou plošinou) a aj tak dnu bolo veľmi chladno.
Ako píše S499, garantovalo by to že vozidlo s nefunkčnou vzduchotechnikou by do premávky ísť nemohlo lebo by tam proste nebolo možné fungovať. Ostatne to by tiež mala byť súčasť štandardov: Nefunkčná vzduchotechnika = nespôsobilé na premávku.
Podľa mňa to myslel tak, že by bolo zmluvne upravené, že v prípade zaradenia vozu bez funkčnej klímy na linku by buď nedostali za výkon zaplatené, alebo by za to boli veľké pokuty za každý kilometer.
na druhej strane, pokial nemas istotu dobre fungujucej klimy v kazdom voze (= ze podnik nevypravi na linku voz ktoremu klima nefunguje a vzniknutie jej poruchy je dovodom na nahradenie vozidla na linke), tak ta moznost otvorenia okna je stale lepsie ako uplne nevetrany sklenik....
A presne takto by to malo fungovať, ešte najlepšie by bolo keby povedal napríklad poďakujte sa pánovi v žltom tričku že nemáte klímu bol by to veľmi vysoký level trolovania teda aspoň z môjho pohladu
V civilizovanom svete sa už niekoľko rokov objednávajú vozidla úplne bez otvárateľných okien (okrem kabíny vodiča) a tým je to vyriešené. My sme si namiesto toho otvárateľné okná dali ešte aj do BID štandardov.
Tak, ja som nedávno zažil na 37 v NS 12 kde pri zapnutej klíme nejaký substrát na ZOO otvoril okno, následne vodič vypol klímu a Pri Habánskom mlyne povedal do mikrofónu že prosím zatvorte to okno. Substrát vystúpil a okno zavrel a na Patronke už klíma zase pekne chladila
Tak takýto manažment DPB potom patrí slušne povedané do koša. Inak by ma vcelku zaujímala argumentácia zamestnávateľa, prečo mi to "euro" odobral. Že som chránil prostriedky podniku?
Neznamená a nedá. Ale pokiaľ by podnik udržiaval tie klímy v prevádzkyschopnom stave, tak aj v tých horšie disponovaných SORoch sa to dá (pri zavretých oknách) celkom vydržať. Určite lepšie ako pri otvorených malých vyklápačkách bez poriadneho strešného vetrania.
A myslím, že sa tu zamieňa príčina a dôsledok. Akonáhle si ľudia zvyknú, že autobus s klimatizáciou je naozaj klimatizovaný, tak okrem pár extrémistov ich otvárať nebudú, a tých stačí slušne uzemniť (alebo voči nim tie okná bárs aj teda zamknúť). Alebo si nebodaj videl niekoho otvárať okná v dobre vychladenom Mercedese alebo Urbanwayi? Ja teda nie. A kým boli tie vozy novšie, tak v nich tá klíma veru chladila vydržateľne častejšie.
Z nejakého záhadného dôvodu je zakázané zamykať okná aj v prípade funkčnej klímy. Ak si ich proaktívne zamkneš a nejaký iniciatívny cestujúci sa bude stažovať, lebo by chcel aby ho ovieval vánok cez okno, tak sa rovno môžeš rozlúčiť s nejakým tým eurom.
A môžeme menovať dalej - 424x (59), 224x (96), väčšina Urbanwayov (52/56, 95)... Takmer všetko mi prišlo s pootváranými oknami - a nebola to tupota cestujúcich, lebo reálne nič nefúkalo.
Dobrú skúsenosť mám s NS12 a pár ojedinelými Urbanmi.
Aj tak stále nechápem, z akého dôvodu je tak sakramentsky ťažké raz pozamykať tie okná aby si ich cestujúci nemohli otvoriť a dovidenia. Jasné že keď sa to otvára, v tomto teple to nemá šancu naklímovať voz ani keby tá klíma mala motor z vrtuľníka. Alebo sa budú robiť busy s kontrolkou otvoreného okna v priestore pre cestujúcich aby ich mohol vodič hneď upozorniť?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Minko