Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: samkoh #170774:
Nebol to len bufík? 😃 U soriek občas rád podymkáva. Voz je aj teraz normálne na spoji.
93/2 sa nakoniec nevymieňala? Lebo cca. 14:40 mala na Hodžovom námestí asi 3-minútový prestoj, ktorý bol spôsobený dymením sa od ľavej zadnej časti vozidla na zochovej a potom aj na Hodžku smer SAV. Tak som kričal na vodičku a následne stlačil prvýkrát v živote núdzové tlačidlo. Pri následnej prehliadke ktosi tvrdil, že to mohlo byť od výfuku, ale slovami iných cestujúcich, smrdelo to teda riadne a späť do toho vozidla som už nenastúpil, i keď som išiel na hlavnú a to vozidlo sa nakoniec pohlo tiež. A cca. 14:35 na Dvoroch smer Stn. Petržalka bola pojazdná dielňa.
Reply on: MartanSK #170771:
Aj tak ale podľa mňa nie je dobré, keď sa dlhodobo uprednostňuje vypravovanie vysokopodlažných 15Tr pred nízkopodlažnými 31Tr. Tá vysielačka pri 15Tr je už len "čerešnička na torte."
Reply on: Urbanway 2423 #170767:
Trolejbusy nepotrebuju a netankuju naftu 😃 Teda okrem 30trDG/6101-6115/ktorým nafta služi na pohon.Kurenie je urobene tak,že si špirálami na 600V ohreju v nádobe kvapalinu a daľej to funguje ako u autobusu /kde to može byť aj odpadové teplo od motoru/ U elektrobusu sa to takto nedá kedže by sme značne znižili dojazd /než by sme ohriali kvapalinu elektricky,/ preto je tam bufik.🤪
Reply on: Urbanway 2423 #170765:
Keby sa dielenským chcelo, tak to opravia. 6621 máva pokazenú vysielačku už niekoľko rokov a okrem výpravy moc veľký zmysel nemá. Na dorozumievanie sa väčšinou aj tak nepoužíva. Len som teda chcel podotknúť, že to nie je chyba toho voza a nijak to hodnotu voza neznižuje 😉
Reply on: Urbanway 2423 #170769:
Ja už som v Bratislave zažil túto zimu už aj vykúrený Citelis, tak či okrem nedostatočného vykurovacieho výkonu nebude chyba aj v šetrení a/alebo neúdržbe...
Reply on: ikarus31 #170768:
Tak je pravda, že v Citelisoch to vôbec nekúri, v tbusoch fúka z kúrenia aspoň vlažný vzduch.
Reply on: Urbanway 2423 #170767:
Tak stále lepšie ako Citelisy tam je len paródia na kúrenie.
Reply on: Ike #170766:
Nepotrebujú náhodou tie 30Tr/31Tr aj naftu, lebo elektrobusy ju tuším na kúrenie potrebovali. 😃
Sú aj nové trolejbusy (asi iných značiek), ktoré to majú vyriešené lepšie, pretože v tých 30Tr/31Tr to v zime veľmi nekúri a najmä ráno je to hrozné?
Reply on: Urbanway 2423 #170765:
Pretože 14Tr a 15Tr boli konštruované ako trolejbus. Teda majú elektrické kúrenie.

30Tr a 31Tr sú obyčajné autobusy, do ktorých bola pridaná elektrická výzbroj a teda majú teplovodné kúrenie: je to podobný princíp ako centrálne kúrenie v byte: máš kotol, ktorý zapneš, v ňom sa Ti zohreje voda a tá prúdi po obvode vozidla. 30Tr aj 31Tr majú dokonca na palubovke indikátor poklesu paliva pod rezervnú úroveň 😂
Reply on: Johny D #170764:
To je teda super, že tým vozidlám nefungujú vysielačky, pomaly sa z nich stávajú nové Karosy a vyradenie v nedohľadne... Jediné výhody týchto vozov sú lepšie kúrenie (vie niekto prečo to v nových vozoch slabšie kúri) a uzatvorená kabína, inak je to hrôza.
Reply on: Mhr1 #170763:
Nič sa nezmenilo, naďalej premávajú dva, len vozidlám 6621 a 6636, ktoré sú ako druhé vozidlo najčastejšie, vypadáva signál vysielačky resp. palubáku
Neviete niekto, ako je to s výpravou nočných trolejbusov? Lebo v posledných dňoch sa objavuje vo výprave na večernej t-203 ako aj t-N44,47,72 vždy len jeden trolejbus. To sa dá stihnúť s jedným trolejbusom? Spoj robený degešom nepočítam, ten bol na t-N72 aj predtým. Naozaj sa druhé poradie nevypravuje, alebo sa tam vypravuje trolejbus s nefunkčným palubákom?
Niekde bol prestoj linky 9, z Karlovky pôjde až o 20 minút cca.

Tak nakoniec prišla na konečnú 7409 (zrejme ZV) ale na tabuliach ani vzt ju nevidno
95/2 - 1048
Reply on: Ike #170759:
Super, ďakujem za podrobné vysvetlenie 🙂
Reply on: N/A #170758:
Nespomínam si, že by sa na účel výluky menil názov zastávky. Nemáš na mysli skôr to, že tam bola nevylukova trasa?

edit: už rozumiem. Staré systémy fungovali na báze kódov. Kód zastávky/cieľa bol súčasťou grafikonu v palubáku a zároveň bola v palubáku nahraná aj "nezávislá" databáza panelov. Panel si potom spojil kód, ktorý prišiel z grafikonu a podľa toho zobrazil.

Novšie systémy (vnútorné LCD tabule) už zobrazujú zjednodušene dáta priamo z grafikonu.
Reply on: 810zssk #170756:
+ #170757
Vďaka za odpoveď. Aj tak tomu ale celkom nerozumiem - napr. si pamätám ako ma takto v L9 prekvapilo, že pri jednej z výluk boli do palubákov nahraté nové výlukové trasy, no systém napriek tomu zobrazoval staré názvy zastávok.
Reply on: N/A #170755:
Zamestnanec zabudol prepísať bočný zoznam zastávok a nikto si to z vtedajšieho vedenia nevšimol. Rovnaký problém bol so zastávkou Jesenského.
Teraz je databáza na 100% aktuálna,takze ak sa nezapoji palubak, ktorý nelezal roky niekde v sklade a dielenski nezabudnú prehrať db, všetko je aktuálne.
Reply on: N/A #170755:
Databáza displejov a databáza hlásičov sú od seba nezávislé, t.j. v tom istom voze môžu byť staré dáta pre vizuálny IS a nové dáta pre hlásiče (alebo opačne).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.