Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: gejza #164388:
Vidím, že informovanie cestujúcich zo strany DPB je 0 bodov.
Po viac ako mesiaci (v prípade 6632 po dvoch) dnes vonku 15TrM ?
A DPB tento rok nezabezpecuje posilovku na DOD ani klbaky na 37 ked tu nie je ziaden oznam?
Reply on: TeBeCe #164349:
Ja byvam v ZB a v tom našom časopise písali, že bude chodit každú 1/2 hodinu, som si myslel ze aj cez prázdniny. Cez tie prázdniny je to asi najväčší fail.?
Nejaka pokazena asi 91 na moste SNP smer Petrzalka, budu musiet nejako presunut cestujucich do druheho busu
Reply on: david1 #164378:
O to viac, že je to takto len zbytočné divadlo.
Reply on: eMDi #164382:
No lenze napriklad ten nad tebou si myslel ze to bola Dvojkrizna. ? A prave tym ze to bolo nejednoznacne sa mohlo jedna o uplne inu krizovatku. Takze nepresnost dost velka a nepranierujem nikoho ale aspon mienkotvorne denniky ako sme a pravda si mohli natiahnut googlemaps a nielen opisat hovadinu.
Reply on: JaNa #164380:
myslel Uzbecka x Kazanska. Uzbecka nadvazuje na hradsku ... kvoli 400 metrovemu omylu ho pranierovat ...
Reply on: JaNa #164380:
Tak tak. Tam už je to Slovenskonacionalistickonáboženskosymbolová.
Reply on: volod #164379:
A kde je prosimta krizovatka tychto dvoch ulic? Lebo tuto kravinu pisu aj na pravda.sk. Ja mam za to ze Hradska s Kazanskou sa v ziadnom bode nepretinaju.
Kazanská-Hradská nehoda autobusu MHD a os. auta, sú tu hasiči a kontrolujú zdravotný stav cestujúcich v autobuse či sa niekto nezranil, v aute jeden zranený, premávka v danom úseku obmedzená.....
Reply on: Solider #164373:
Veď 90% nákladov uhrádza DPB čiže mesto. To je málo?
Reply on: Solider #164375:
Mňa skôr zaujalo niečo iné. Podľa prílohy č. 3 zmluvy MČ ZB platí 10 % nákladov tej linky. Tých 90% platí teda kto a na základe čoho?
Reply on: Solider #164375:
O tom v prvom prispevku nebola rec, tam si riesil ze DPB nemoze jazdit pre ineho objednavatela lebo ma zmluvu s mestom. To je blbost. Moze jazdit aj pre bazilion objednavatelov, ale musia to byt objednavatelia ktori si mozu taku dopravu objednat (napr. ten VW ktory si spominal ako "sedu zonu").

Uvahu ze ZB si nemoze objednavat MHD som nikdy nerozporoval (na to nemam znalosti) a to som aj napisal ked si ju prvy krat spomenul.
Reply on: 810zssk #164374:
K poslednému odseku – práve o tom bola reč aj v prvom príspevku. Orgány verejnej moci môžu robiť iba to, čo im zákon dovoľuje, a na objednávanie dopravy mestskú časť podľa zákona o Bratislave tento nesplnomocnil, a to ani na svojom území.

Čo sa týka zabezpečovania dopravy vo verejnom záujme, tam je problém v tom, že verejný záujem v MHD nikde nie je bližšie definovaný a každý si to vykladá po svojom. Zákon neprikazuje prepojiť všetky mestské časti, ale zabezpečiť dopravu na území hlavného mesta, t. j. aj dopravu medzi mestskými časťami, keďže mestské časti nie sú oprávnené si zabezpečovať dopravu sami a ľudia fakticky cestujú medzi mestskými časťami, aj keď v menšom pomere, ako sa napríklad dopravujú do centra mesta. Ale to je na dlhšiu diskusiu.
Reply on: Solider #164373:
Teoreticky konstrukt to byt moze, nicmenej tento teoreticky (ale pravne platny) konstrukt demonstruje ze na prevadzkovanie MHD nie je nutna zmluva s prislusnou obcou, cim cela tvoja teza pada. Ziadna takato povinnost sa v ziadnom zakone nenachadza - autobusovu dopravu mozno prevadzkovat na zaklade dopravnej licencie a ta so zmluvou o sluzbach vo verejnom zaujme "previazana" nie je (okrem toho ze na naplnanie zmluvy je nutne mat aj dopravnu licenciu). Su to dva samostatne procesy a vydanie dopravnej licencie nie je ziadnym sposobom podmienene existenciou zmluvy.

Mesto ma skutocne kompetenciu zabezpecovat MHD, ale ziaden zakon mu neprikazuje spajat kazde dve mestske casti, takze mesto nema povinnost objednavat linku 36. Teoreticky by mesto MHD nemuselo objednavat vobec, ako je to v pripade mnohych mensich miest na Slovensku.

Zaroven ziaden predpis nezakazuje poskytovat sluzby vo verejnom zaujme roznym objednavatelom. Napokon su SADky robiace MHD vo viac mestach (a teda pre viac objednavatelov).

Jedina diskutabilna vec zostava, ci ma mestska cast kompetenciu objednavat si verejnu dopravu, obzvlast mimo svojho uzemia.
Reply on: 810zssk #164364:
Komerčná MHD je len teoretický konštrukt, takže v praxi sú tieto dokumenty navzájom previazané. O čom svedčí aj ustanovenie zo zmluvy o službách vo verejnom záujme:

„Hlavné mesto sa zaväzuje:
(b) udeľovať DPB, a.s. dopravné licencie na prevádzkovanie autobusových liniek pravidelnej mestskej hromadnej dopravy v súlade s Prílohou č. 3 (Plán dopravnej obslužnosti...).“

Pokiaľ však ide o linku 36, tá spája dve susediace mestské časti, takže sa jedná o linku vo verejnom záujme (podobne spája mestské časti aj linka 65 a tú si žiadna mestská časť neplatí) a k tomu je to úlohou mesta, aby takéto spojenia zabezpečovalo (podľa zákona), čiže by sa to malo nachádzať v Pláne dopravnej obslužnosti a v plnom rozsahu by to malo platiť mesto.
Reply on: BigMac #164369:
Sú indície že samovrah ...
Reply on: MatejBA #164370:
S tou električkou neviem či je to pravda, na NČ popíšu všeličo... Skôr to, že trafí jediný bus mhd čo tam jazdí.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.