Reply on: 810zssk #164362:
Poskytovanie pravidelnej verejnej dopravy osôb v meste (MHD) je regulované a z toho vyplýva, že sa uzatvára zmluva medzi príslušnou samosprávou ako objednávateľom a dopravcom a na základe tejto zmluvy je dopravca oprávnený a zároveň povinný poskytovať tieto služby objednávateľovi. Ak by DPB takúto zmluvu so samosprávou nemal, tak by nemohol poskytovať MHD. Z toho vyplýva, že služby MHD môže dopravca poskytovať len tomu subjektu, ktorý ho na to oprávnil, čiže hlavnému mestu SR Bratislave. Rovnako napríklad Arriva Trnava má zmluvu na poskytovanie MHD v Trnave, ale na základe tejto zmluvy nemôže predsa poskytovať služby MHD v Bratislave. DPB môže poskytovať služby nepravidelnej dopravy osôb (zájazdy, zmluvná doprava), ktoré sú pre vyhradený okruh cestujúcich, čiže nie je to doprava vo verejnom záujme (tzn. pre neurčený okruh verejnosti, existencia cestovného poriadku, samospráva ako objednávateľ). Napríklad pri Volkswagene je to zákonne na hrane v takej šedej zóne.
david1
Idú volby a L36 je čisto predvolebná. Po volbách ju môžu pre slabé využitie zrušiť.
Skôr mal bojovať starosta za posilnenie L37 no to by tak nevyznelo ako nová linka pre Z.B.