Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #156420:
Pretože odbory, "všetcimajúrovnakéžalúdky", ranní by závideli odpoludňajším a vice versa...
Reply on: Author #156417:
Nechcem davat pracovnu dobu do suvisu s nehodou - pre to naozaj v tejto chvili neexistuje ziaden podklad. Ale osobne nepovazujem sucasne rozdelenie sluzieb za vyhovujuce zo zdravotneho hladiska (sulad so ZP je druha vec, tam je to v poriadku). Nejde o cyklus 4-2, ale o striedanie skorych nastupov a neskorych ukonceni. Ak jeden den ides spat o druhej rano a o tri dni o druhej rano vstavas, tak to pre telo rozhodne nie je dobre. Sam som nejaku dobu robil v nonstop prevadzke a kludne som zvladol tahat tyzden nocne do 6:00, alebo tyzden ranne od 5:00 (co bolo najskorsie co sme mali), ale nicil ma prechod medzi tymi dvomi rezimami. Samozrejme nie kazdy bude reagovat rovnako, ale myslim ze odborna literatura sa zhoduje na tom ze nepravidelny rezim cloveku skodi.

Mna by zaujimalo kolko vodicov by malo zaujem ist do zadelenia kde by stabilne robili len/najma ranne, alebo len/najma poobedne (pripadne nocne). Som toho nazoru, ze DPB by mal zistit medzi zamestnancami zaujem o takyto sposob prace (ak tak este nespravil) a nasledne upravit zadelenia tak, aby maximalnemu moznemu poctu vodicov v tomto vyhovel. Nenapada mi ako by na tom DPB mohol skodovat a minimalne casti vodicov by tym podstatne zlepsil pracovne podmienky. A aj pre DPB a cestujucich je rozhodne mat lepsie za volantom cloveka ktory je oddychnuty a plne pri zmysloch.
Reply on: Ibiza #156406:
Ty už niečo vieš o tej diagnóze a jej predikovateľnosti alebo si len obyčajná ludolfovočísloča?
Reply on: Jadran #156402:
A ja som myslel, že si šofér a nebudeš takéto momotiny trepať.
Reply on: CraneMan #156408:
Profesia vodica je narocna a velmi zopovedna, o tom niet pochyb. Nezavidim im a myslim si, ze by mala byt lepsie zaplatena.

Napriek tomu, nemozem suhlasit, ze cyklus 4-2 je problematicky. Nielenze je plne v sulade so zakonom a s prehladom su dodrzane minimalne odpocinky (aj pokial vodic vezme v 5.den sluzbu z volna pri prechode z R>O sluzieb), ale v porovnani s inymi cyklami vyuzivanymi na Slovensku - casto nepravidelne cykly, resp. 5-1, ci dokonca 6-1.. je nas cyklus 4-2 daleko viac v pohode.

Podobne dlzka sluzieb, zakonne obmedzenie je 10h doby jazdy, a nie 10h dlzky sluzby. Ta je v Bratislave obmedzena na max 12h podla KZ, avsak staci sa pozriet na takmer vsetky SADky (a aj niektore DP), kde je bezne, ze vodic je v praci od 5-23h, pricom ma vela slabo platenych prestojov a skutocnu jazdu do 10h, ale zabity cely den. A aj ked sa spominaju 10h sluzby.. pre objektivnost treba dodat, ze tie sa striedaju so slabsimi, napr. aj 7h sluzbami.

A co sa tyka tejto konkretnej sluzby, myslim, ze zacinala rano okolo 8.h, pricom pred osudnou jazdou by mala byt v DNV cca 40min vydrz..

A rozhodne nie je fer, aby ktokolvek spekuloval nad dovodmi tejto tragickej nehody. Nechajme zistovanie na zodpovedniych..

Reply on: CraneMan #156408:
Ďakujeme CraneMan za triezvi pohľad na prácu vodiča MHD.Málo kto to vie takto zhodnotiť a priznať.
Reply on: Ibiza #156412:
Nie, rozhodne netvrdíte to isté, skôr naopak. Tak prosím neprekrucuj, a podľa možností sa tiež skús prestať vyjadrovať tak bohorovne a hneď vynášať zaučené závery
Reply on: Ibiza #156412:
Hm, žena... Tak prečo v tvojich prvých príspevkoch tu na imhd si písal(a) o sebe v mužskom rode? Tak či onak, je mi to fuk kým si, ibaže tvoje príspevky sú vždy len kôpka nezmyslov v ktorých sa snažíš prezentovať strašne múdro.
Reply on: luky133 #156410:
Áno, presne ako píšeš. Ale neviem prečo nespomínaš aj alternatívu, že pochybila samotná vodička? Nevenovala sa dostatočne vedeniu vozidla, atď.
Reply on: CraneMan #156408:
Šuhajko - 1) som žena, 2) aj ty aj ja tvrdíme to isté - zlyhal niekde DPB!
Reply on: CraneMan #156409:
To je len dôkazom toho, že v poriadku nie sú! 🙂
Hlavne netreba hneď uzatvárať závery. Z vyjadrenia na FB, že vodičke prišlo zle nie je možné uzatvárať vyšetrovanie. ? Príčin nehôd mohlo byť viac. Napr. som čítal aj verziu, že autobus vytlačil kamión. Ale kľudne mohlo ísť napr. o mikrospánok, technické zlyhanie vozidla atď. Od toho je tu vyšetrovateľ. Hlavne pri takejto nehode bol isto dostatok svedkov (v autobuse), blízky kamerový systém a napr. aj záznam z palubného počítača...
Reply on: 810zssk #156407:
Lekárske testy v DPB sú v poriadku, sám som ich absolvoval.
Reply on: Ibiza #156406:
Ty si tiež múdry ako vrece zemiakov. 100 percentne FIT nie je nikto, ani ty nie. Náhly kolaps, omdletie, nevoľno - toto všetko sa môže stať aj zdravému človeku. Ako zdravotník niečo o tom viem. Skôr problém je v tom, že služby pre vodičov MHD sú dosť nešťastne riešené - krátke prestávky na konečných, vzhľadom na to, že jazdia plus/mínus 10 hodín, a taktiež aj tie turnusy 4+2, kde sa striedajú služby skoro ráno a potom neskoro v noci a takto stále do zblbnutia. To je nielen dosť veľký zásah na biorytmus človeka, ale aj na jeho zdravie, keď jeden týždeň vstáva o 2:30 ráno a ďalší týždeň končí okolo jednej v noci.
Reply on: Ibiza #156406:
Ono aj pri tej leteckej doprave sa stavaju pripady kedy sa pilot pocas letu proste stane neschopnym dalej pilotovat, pretoze bohuzial nie kazdy zdravotny problem sa da odhalit vcas. Kym pri lietadle je tam dalsi clovek schopny pilotovat lietadlo, v autobuse to zo zrejmych dovodov prilis mozne nie je.

Tym nechcem povedat ze tie zdravotne testy v DPB su dostatocne, neviem v akom stave to tam je.
Podľa mňa si veľmi nevyberala kam to vpáli a mala proste šťastie v nešťastí. Otázka znie, prečo DPB takto hazarduje so zdravím cestujúcich??? Prečo na PRÍSNEJ (chcem veriť, že rovnako prísnej ako majú piloti lietadiel) lekárskej prehliadke u lekára v Jurajovom Dvore nezistili ženskej diagnózu, ktorá zapríčinila toto jej zlyhanie? Vodič prepravujúci a zodpovedajúci za životy desiatok ľudí MUSÍ byť 100% fit!
Reply on: petoo #156404:
Pokiaľ ma pamäť neklame tak zatiaľ len nové Citaro má špeciálne zosilnenú prednú časť vozidla takže tam by boli následky možno o niečo miernejšie. Ale zase porovnávať Citaro a SOR sa nedá lebo tam je výrazne odlišná cenovka takže ten vývoj zvýšenej ochrany sa jednoduchšie zaplatil. Inak vyšetrovateľom pomôže určite aj neďaleký kamerový systém z blízkeho kruhového objazdu ak smeroval správnym smerom.
Reply on: Jadran #156402:
Hoc sorky nemusím ale ked mam byť objektívny tak neviem ako by skončil ktorý kolvek autobus keby vpálil do takého stĺpa a je asi jedine štastie že to trafila presne na stred inač by to určite neskočilo len zraneniami. Mna skor zaráža akoto že pred takým stĺpom niesu zvodidla ak sa nemýlim je to rovno v takej miernej zatáčke a môže sa stať čokoľvek a nie len s autobusom...
Reply on: Jadran #156402:
Nechcem filozofovat,ale ked vidim ten stlp az dakde 1,5m až 2m v rame zataty tak ram tomu fakt nepomohol. "Stastie" ze to dala do stredu vozidla, inak by tu uz nebola medzi nami. ?
Reply on: Petto #156401:
Na parádu.
Buď ten voz išiel 80 a na plný kotol narazil do toho stĺpa, alebo SOR vážne vyrába svoje autobusy z extra neodolného materiálu a sú to väčšie šmejdy ako sme si mysleli. Alebo oboje.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.