Ja vodičov IAD vychovávam. Na priechod sa vždy natlačím. Samozrejme kontrolovane. A ak vediem IAD, tak poctivo dávam prednosť všade. Síce tým vodičov za sebou vytáčam, ale sorry, mesto patrí najprv ľuďom a až potom autám. A navyše aj ten vodič za volantom je v určitej fáze dňa chodec. ?
Ešte raz a už naposledy opakujem,že nemám problém pustiť chodca na neriadenom prechode pre chodcov ak stojí a čaká kým ho niekto pustí a samozrejme ak sa už nachádza na prechode (na vozovke) tak samozrejme zastavím ? mňa len hnevajú "experti",ktorí skáču do cesty bez toho,aby sa presvedčili,či sa neblíži auto a takisto tí chronickí pacienti,križujúci cestu mimo prechod alebo na riadenom prechode idúci na červenú ? nemaj boja ja tiež čekujem chodníky a dávam pozor na dianie nielen na ceste predo mnou,ale aj popri nej ? nočné jazdenie je veľmi náročné a nedajboh ak prší alebo sneží,to aj v noci keď nie je skoro žiadna premávka jazdím extrémne opatrne lebo čo ak?Predvídať je základ a non-stop sledovať premávku nielen "točiť kolečkom" a pozerať zamyslene do blba ? si za volantom?De facto si jednou nohou v base a tak treba k tomu pristupovať ?
Iveco citelis 2347 na 208 videný na zastávke Novohradská smer Prievoz okolo 16:30
No a posledná brnenská B741 kĺbová 2315 vraj dočasne odstavená (bližšie podrobnosti neviem), no snáď sa ešte ukáže v premávke aj keď v posledných mesiacoch v Brne prebehla masívna obnova voz. parku čo sa týka autobusov určite, posledný nový Irisbus Urbanway 12 m CNG zaradený do premávky teraz v auguste.
Dobre, pouzil som prehnanu formulaciu. Proste pointa je, ze to funguje naopak ako u nas. Tu sa caka ze chodec si najde dieru na to aby presiel, vo vacsine sveta sa prechod chape ako miesto urcene na to aby tade chodci prechadzali a kadial vodic moze prejst, iba ked ma volno (a presvedci sa o tom).
Predpovede o upchavani mesta neberiem, staci sa ist pozriet do Viedne a zistis ze ziadna katastrofa nenastane.
Asi tak - aj kebyze mam v zakone absolutnu prednost trebars aj pred vlakom, fyziku neoklames a vzdy budes tahat za kratsi koniec ako chodec na prechode.
Ono v tom Rakúsku a západnej Európe sa omnoho lepšie starajú o vodorovné značenie. Prechod vidíš zďaleka . U nás až na výnimky sa tento rok vôbec neobnovilo.
Ja určite neskáčem pod auto lebo mám prednosť .
Tvrdenie, že chodec sa presvedčiť nemusí, je na môj vkus dosť odvážne. Síce silnejší účastník premávky musí dbať o tých zraniteľnejších, ale chodci tiež musia mať na pamäti fyzikálne zákonitosti. Keď som si predstavil cieľavedomé uplatňovanie takejto logiky v praxi, napadajú mi len zlé dôsledky, napr: 1/ omnoho zapchatejšie mesto, lebo pred každým prechodom sa brzdí, aby sa vodič presvedčil, či si chodec bezhlavo nevykračuje na prechod (lebo na mnoho miestach z diaľky chodcov nevidno cez stromy, ploty...) 2/ návrh nejakého dobráka, že keď toto funguje, môže sa zrušiť i PZZ lebo je to prejazd a teda rušňovodič sa má presvedčiť či môže prejsť, nie auto.
Tak ono v tom Rakusku (a vseobecne zapadnej Europe) ti chodci pod auto skacu este viac. Tam su zakony nastavene viac v prospech chodcov (a osobne verim ze to je spravne). Skratka raz je to prechod a VODIC sa ma presvedcit ci moze prejst, nie chodec.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike