2: Sú to tzv. delené služby, vodič po príchode do vozovne má voľno, ktoré väčšinou využíva na údržbu vozidla / behá po dielňach a škemrá, aby sa mu na voz pozreli, prípadne si donesie z domu náradie a robí to sám /. Poobede odkrúti špičku a ráno nastupuje znovu do služby.
1. Písalo sa, že sa pripravujú projekty na dodávku autobusov. Ako dlho môže trvať, kým sa vypíše tender? Býva to skôr otázka mesiacov a či rokov, kým sa projekty urobia a vypíše tender?
2. Ako je to s vodičmi, ktorí jazdia ráno na linkách a poradiach, ktoré nejazdia mimo špičiek? Po skončení rannej služby majú voľno, alebo iné povinnosti? A poobede jazdia tí istí šoféri, alebo aj tu je výmena šoférov?
Sati, ja mám 36 rokov. A bol som vychovávaný ku slušnosti a čestnosti. Preto sa mi hnusia výrazy ako z najväčšej krčmy. Duplom by sa mali ovládať profesionálni šoféri. Mali by slušne upozorniť, alebo hzavolať políciu a nie používať hrubé výrazy.
Viacerí sa sťažujete na vodičov MHD pre ich jazdu. Ja pridám sťažnosť z iného súdka:
Dnes prišiel o 13:27 na Autobusovú stanicu šofér na autobuse 2851 hradiť poobedňajšiu linku 21 (9 poradie). Hoci inokedy na výstupišti stojí inokedy aj 5 vozidiel (dve 21, 88, 206, 210), teraz tam stála len 210, ktorá má ale výstupište tiež ďaleko pred 21. Pred výstupišťom 21 stálo auto, na ktorom bola napísaná Kokakola. Šofér 21 ho kľudne mohol predbehnúť, ale miesto toho začal šoférovi auta vulgárne nadávať. Nemali by sa šoféri MHD ovládať? Navyše často autobusy 21 stoja na boku- pred vchodom na AS. Teraz tam nič nebolo, a podľa CP 2851 by odišla skôr, ako by prišla ďalšia. Podotýkam, že autobus bol úplne prázdny a aj na transparente mal napísané ešte služobná jazda. Viem, že auto tam nemá stáť, ale nemohol šoféra autobusár keď už slušne upozorniť. Musel mu hneď hnusne nadávať?
Fabio, linku 34 som počítal medzi celodenné linky. Medzi tie patria z JD 34, 78, (aj 28,32, 88, 96- ale na ne sú nasadzované hlavne menšie vozidlá). Nie je čudná výprava na linke 96? JD vypravuje 15m autobusy a Petržalka 19m. Nie je to príliš veľký rozdiel? Nemala by Petržalka skôr vypravovať 12m vozidlo? Alebo potom všetky poradia nech vypravuje JD.
Keby sme mali ist tvojou logikou, tak potom vsetky opravy, co sa na tej 2201 vykonali v rezii DPB boli vlastne vyhodene peniaze.. Co je uplna sprostost. Vsetko sa da vyriesit, vsetko sa da vyfakturovat tak, aby nikto nebol stratovy.
Frenky, to máš pravdu. Aj keď potom to bude tak, že DP zaplatí za okná na autobus a potom ho vráti výrobcovi, čo by boli vlastne vyhodené peniaze. Ale doteraz vlastne neviem, či vôbec tento voz tu ostane. Vie to vôbec niekto?
Ináč situácia v JD so SORKAMI je úžasná: z 12 ks sú 2 odstavené a 1 ks sa používa vždy ako ZV. Predpokladám, že z ostatných najmenej 1 ks zostáva ako záloha vo vozovni. A tak sa vypravuje len 8 autobusov denne a z toho hádam 2 na linkách 74 a 75, ktoré jazdia len v časoch špičoiek. No potom na celodenné linky zostáva len 6 vozidiel. Smutné.
frenky