Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Nedavno som posielal mail na ZSSK:
Dobry den,

vcera som cestoval R832 Slatina zo Zvolena do Bratislavy. Rychlik opustil zeleznicnu stanicu Zvolen s asi 45 minutovym meskanim. Z informacii poskytnutych pracovnikmi zeleznic (vypravkyna, sprievodcovia...) som sa dozvedel dovod meskania:
R832 ma tu istu vlakovu catu ako R803 (Bratislava-Zvolen), takze cely vlak cakal na vlakveduceho a sprievodcu. Problem bol v tom, ze R803 sa asi 5km pred Zvolenom pokazil rusen, vyslanie nahradneho rusna a dopravenie supravy do stanice trvalo asi 40min. Take veci sa samozrejme stavaju, neviem vsak pochopit ci bol velky problem nalozit vlakovy personal R803 (Zvolen-Kosice) do R832, odviest ho 5km za Zvolen, tam vlakove caty vymenit a R832 mohol pokracovat v ceste s minimalnym meskanim (urcite do 10 minut).

Ako som sa dalej dozvedel, R803 stal v zakrute a po vedlajsej kolaji prave prechadzal osobny vlak. Myslim ze dvaja pracovnici zeleznic vo vlaku nemaju sancu ustrazit vsetkych cestujucich aby nevystupovali zvlaku, je mozne ze doslo k ohdozeniu bezpecnosti cestujucich.

Ocenujem pristup pracovnikov zeleznic s ktorymi som prisiel do styku (boli ochotni a radi informovali o dovode meskania), avsak ini pracovnici (vlakovy dispecer?) nerobili absolutne nic pre minimalizovanie meskania.

Za skoru odpoved dakujem,
s pozdravom,

Martin Gubas

Tu je odpoved:

K Vašej e-mailovej sťažnosti na zmeškanie R 832 a R 803 dňa 20.07.2003, Vám po prešetrení uvádzam:

R 832 bol zmeškaný z dôvodu čakania na obratovú vlakovú čatu od R 803. Ten došiel do žst Zvolen zmeškaný z dôvodu dvoch neschopností vlakového rušňa. Pre bližšie objasnenie Vám uvádzam časový sled udalostí:
- o 14,38 h ohlásil rušňovodič R 803 v žst Hronská Dúbrava neschopnosť rušňa,
- v žst sa náhodou nachádzal na bežnej skúške iný rušeň, ktorý bol použitý ako pomocný rušeň, a tak R 803 pokračoval v ceste už o 14,48 h,
- asi o 14,52 h však ostáva neschopný po prejdení vzdialenosti 3,1 km zo žst Hronská Dúbrava aj pomocný rušeň,
- časový údaj o ohlásení novej neschopnosti nie je známy, avšak aj tu si svoje povinnosti riadiaci a prevádzkoví zamestnanci vykonávali veľmi dobre, keďže ďalší pomocný rušeň bol vystavený z RD Zvolen tak, že už o 15,24 h odchádzal na trať zo žst Zvolen osobná stanica, o 15,31 h došiel na vlak a do žst Zvolen osobná stanica došiel o 15,46 h, keď po odstavení oboch rušňov, u ktorých došlo k neschopnostiam, pokračoval ďalej o 15,58 h.
Je potrebné uviesť aj ďalšie okolnosti: Vlaková čata na R 803 v úseku Zvolen os.st. – Košice nemá poznanie trate Zvolen os.st. - Hronská Dúbrava. Pre R 803 by mohla ísť teda iba s tzv. pilotom, prípadne by to musela byť iná vlaková čata. Možné organizačné opatrenia na predsun vlakovej čaty na vlak R 803 mohli reálne začať až asi okolo 15,05 h. Teda zďaleka nie je možné uvažovať o zmeškaní vlaku R 832 do 10 minút. Navyše pri zastavení vlaku R 832 na šírej trati by došlo k ďalšiemu meškaniu pri výmene vlakových čiat a podľa Vašej úvahy aj k opätovnému ohrozeniu bezpečnosti cestujúcej verejnosti.

Na základe uvedeného nemôžem súhlasiť s Vaším vyjadrením o „iných zamestnancoch (vlakový dispečer ), ktorí nerobili nič“. Vašu sťažnosť preto ako opodstatnenú uzatváram len v časti, týkajúcej sa zmeškania vlakov. Za spôsobené nepríjemnosti sa Vám v mene Železničnej spoločnosti, a.s. ospravedlňujem.
S pozdravom

Ing. Pavol G a l l o v.r.
r i a d i t e ľ
Na vedomie: O 10 Ú ZSSK

musite uznat, ze toto bolo na urovni, keby to tak bolo vsade 🙂
Nedavno som posielal mail na ZSSK:
Dobry den,

vcera som cestoval R832 Slatina zo Zvolena do Bratislavy. Rychlik opustil zeleznicnu stanicu Zvolen s asi 45 minutovym meskanim. Z informacii poskytnutych pracovnikmi zeleznic (vypravkyna, sprievodcovia...) som sa dozvedel dovod meskania:
R832 ma tu istu vlakovu catu ako R803 (Bratislava-Zvolen), takze cely vlak cakal na vlakveduceho a sprievodcu. Problem bol v tom, ze R803 sa asi 5km pred Zvolenom pokazil rusen, vyslanie nahradneho rusna a dopravenie supravy do stanice trvalo asi 40min. Take veci sa samozrejme stavaju, neviem vsak pochopit ci bol velky problem nalozit vlakovy personal R803 (Zvolen-Kosice) do R832, odviest ho 5km za Zvolen, tam vlakove caty vymenit a R832 mohol pokracovat v ceste s minimalnym meskanim (urcite do 10 minut).

Ako som sa dalej dozvedel, R803 stal v zakrute a po vedlajsej kolaji prave prechadzal osobny vlak. Myslim ze dvaja pracovnici zeleznic vo vlaku nemaju sancu ustrazit vsetkych cestujucich aby nevystupovali zvlaku, je mozne ze doslo k ohdozeniu bezpecnosti cestujucich.

Ocenujem pristup pracovnikov zeleznic s ktorymi som prisiel do styku (boli ochotni a radi informovali o dovode meskania), avsak ini pracovnici (vlakovy dispecer?) nerobili absolutne nic pre minimalizovanie meskania.

Za skoru odpoved dakujem,
s pozdravom,

Martin Gubas

Tu je odpoved:

K Vašej e-mailovej sťažnosti na zmeškanie R 832 a R 803 dňa 20.07.2003, Vám po prešetrení uvádzam:

R 832 bol zmeškaný z dôvodu čakania na obratovú vlakovú čatu od R 803. Ten došiel do žst Zvolen zmeškaný z dôvodu dvoch neschopností vlakového rušňa. Pre bližšie objasnenie Vám uvádzam časový sled udalostí:
- o 14,38 h ohlásil rušňovodič R 803 v žst Hronská Dúbrava neschopnosť rušňa,
- v žst sa náhodou nachádzal na bežnej skúške iný rušeň, ktorý bol použitý ako pomocný rušeň, a tak R 803 pokračoval v ceste už o 14,48 h,
- asi o 14,52 h však ostáva neschopný po prejdení vzdialenosti 3,1 km zo žst Hronská Dúbrava aj pomocný rušeň,
- časový údaj o ohlásení novej neschopnosti nie je známy, avšak aj tu si svoje povinnosti riadiaci a prevádzkoví zamestnanci vykonávali veľmi dobre, keďže ďalší pomocný rušeň bol vystavený z RD Zvolen tak, že už o 15,24 h odchádzal na trať zo žst Zvolen osobná stanica, o 15,31 h došiel na vlak a do žst Zvolen osobná stanica došiel o 15,46 h, keď po odstavení oboch rušňov, u ktorých došlo k neschopnostiam, pokračoval ďalej o 15,58 h.
Je potrebné uviesť aj ďalšie okolnosti: Vlaková čata na R 803 v úseku Zvolen os.st. – Košice nemá poznanie trate Zvolen os.st. - Hronská Dúbrava. Pre R 803 by mohla ísť teda iba s tzv. pilotom, prípadne by to musela byť iná vlaková čata. Možné organizačné opatrenia na predsun vlakovej čaty na vlak R 803 mohli reálne začať až asi okolo 15,05 h. Teda zďaleka nie je možné uvažovať o zmeškaní vlaku R 832 do 10 minút. Navyše pri zastavení vlaku R 832 na šírej trati by došlo k ďalšiemu meškaniu pri výmene vlakových čiat a podľa Vašej úvahy aj k opätovnému ohrozeniu bezpečnosti cestujúcej verejnosti.

Na základe uvedeného nemôžem súhlasiť s Vaším vyjadrením o „iných zamestnancoch (vlakový dispečer ), ktorí nerobili nič“. Vašu sťažnosť preto ako opodstatnenú uzatváram len v časti, týkajúcej sa zmeškania vlakov. Za spôsobené nepríjemnosti sa Vám v mene Železničnej spoločnosti, a.s. ospravedlňujem.
S pozdravom

Ing. Pavol G a l l o v.r.
r i a d i t e ľ
Na vedomie: O 10 Ú ZSSK

musite uznat, ze toto bolo na urovni, keby to tak bolo vsade 🙂
Reply on: Andy #11164:
Skus papierovu staznost (a bez rozpadnutych karos :-)) ). Papierovou sa zaoberat musia
Reply on: Andy #11164:
Skus papierovu staznost, tou sa musia zaoberat :))) a bez rozpadnutych karos.. len ciste k danej veci....
Vyprava:
X1: 1825, 1911, 1219, 1919, 1410, 1819, 2940, 2827, 2825, 2816, 2824, 2810, 2939, 2909
35: 3504

Dalsie info vecer.
1310 na 21 smer nivy prave prefrcal cez mokrohajsku akoby nic! Ludia sa usmievali, len jedna rakovina zacala panikarit, a tak zastavil cca 30m za nou
Reply on: Andy #11164:
hmm no ked neaky pako vymyslel vecer jazdnu dobu zo stanice na predstanicne 2 minuty... ja by som skor zabil vodica ktoremu by to tie 2 minuty v noci trvalo, ved to musi stihnut pod minutu... A ked vies ze z danej 21 to nestihas, tak skus ist o spoj skorej (alebo sa mozes este aj skusit odviezt na ASMN a tam ist na 202)

Re #11167 frenky: posledna 202 z Rajskej ide 23:13, ale stihnut by ju aj tak mohol 🙂
Andy> len taka mala poznamocka z mojej strany. 21/6. odchodom 22:42 od VW MA MAT PRICHOD NA PREDSTANICNE NAMESTIE o 23:08. Takze urcite nemeskal a nesuchtal sa. Neviem sice, ktroy vodic tam bol, ale taky sedivsi podla mojich skusenosti jazdi nanajvys presne a ohladuplne. A aj relativne rychlo...

Jedine co ti mozem poradit je, ze chod o 21 skor, alebo chod az na Nivy na 202. Pokial ja viem, tak posledna 202 ide z Rajskej o 23:14 co uz 21 akurat prichadza na AS MN.
Reply on: Andy #11164:
Mily Andy neviem odkedy sa zaujimas o DOPRAVU,ale druhy den to urcite nieje...To cestujes prvy krat??Tiez myslim,ze nie...Pokial ja viem tak +1 minuta sa toleruje...to uz nieje nikoho problem ked sa 1801-ka suchtala a ty si to nestihal....Aspon bude uspora....Ty ako cestujuci by si mal byt na zastavke max + 3.Minuty...Sa necuduj,ze ked dojdes presne na chlp na zastavku,ze Autobus,Trolebus,Elektricka tam uz neni.Ja viem je to neprijemny pocit,ale myslis,ze si nieco vyriesil ked si volal na dispecing???Pokial viem poznas zopar vodicov DPB..No a ked idu niekde o minutu skor tak urcite hned nevolas na Dispecing...A este nieco som zabudol....Ked mas pocit,ze su zle casy tej 201,ze ci by to nemohli zmenit tak mozem ta uistit,ze dalsich 30-tych liniek sa to takisto tyka....Myslis,ze ja ked idem vecer z Matadorky tak nemusim cakat na ziadny autobus???Chodia tam "vecer" tri linky na moj smer,ale vzdy tam cakam tych 10minut...A to je este nic....je velmi vela takych na hlavu spadnutych liniek...Vidis na Dispecingu si prevolal vela korun,nikto ti nepomohol...A nemas z toho nic...
Color: 2623 nebol na ziadnej 701 ( X1 ), prisiel ako ZV do Dubravky hradit len spoj 83/6 a potom ako prisiel, tak i odisiel

Streda:
- 2309 po prve - okolo 15. h. docasne vypadol na linke 83/6, neskor ho nahradil ZV 2623 😛
- 2514 pocas dna vypadol na linke 83/3, neskor ho nahradil 2940
- 1911 okolo 17:30 h. vypadol na linke X1/4, neskor ho nahradil 1515
- 2312 od 18:17 h. vypadol pre poruchu na linke 34/3 - bol odstaveny Pri krizi ( nahradu neviem )
- 2938 okolo 19. h. vypadol na linke 83/7, neskor ho nahradil ZV 2010 🙂 a napokon 2511
- 2927 o 20:29 h. odisiel do vozovne z linky 83/1, az do konca sluzby ( do 22. h. ) bez nahrady
- 2309 po druhe - o 21:07 h. odisiel do vozovne z linky 83/6, az do konca sluzby ( cca 22:10 h. ) bez nahrady

Vyprava podla poradia:
X1: doplnenie #11146 😞 M: 1515/4
20: 1015, 1008, N 1005, 1023, 1013
27: 1702, S 1019, VW 1321, 1317, 1512
34: 2304, 2512, 2312, 2300, 2937, 2408, 2918
83: doplnenie #11146 😞 M: ZV 2623 😛 /6; ZV 2010 🙂 a 2511/ oba 7, 2940/3
504: 1818

🙂 troskou prispel i frenky
Dnes som mal zase smolu, na 21 som schytal suchtavu 1801 a nestihol som na predstanicnom poslednu 201. Preco? No predsa preto, lebo mila 201 isla minimalne o minutu skor. Tak som pobuzeroval na dispecingu:

A - to som ja, B - to je 59505555, C - to je 59501155

A->B: "Dobry den, isla prosim vas uz 201 s odchodom 23:07 zo stanice?"
B: "Ano, asi isla."
A: "Nesla nahodou skor? Lebo na Predstanicnom ma byt 23:09 a ja som tam bol uz 23:08 a uz som ju ani v dialke nevidel."
B: "Skuste zavolat na stanicu - 59501155, oni vam povedia blizsie ci isla."
A->C: "Dobry den, isla prosim vas uz 201 s odchodom 23:07 zo stanice?"
C: "Ano, isla 23:07."
A: "Nesla nahodou skor? Lebo na Predstanicnom ma byt 23:09 a ja som tam bol uz 23:08 a uz som ju ani v dialke nevidel."
C: "Zo stanice isla na cas, na Predstanicnom ma byt 23:08." (v skutocnosti ma ist 23:09!)
A: "Ja som myslel, ze 23:09."
C: "Takze asi ste tam prisli ked bola prec."
A: "Dakujem."
A->B: "Dobry den, ja som vam volal ohladom 201."
B: "Dobry den."
A: "Povedali mi, ze zo stanice isla."
B: "Aha."
A: "Ale na Predstanicnom bola skor ako 23:09. Ja smo z linky 21 vystupil 23:08 a uz ani v dialke som nevidel 201."
B: "No, uz vam nepomozem."
A: "To vodici mozu chodit skor? Nemusia cakat na odchod?"
B: "Nemaju to nijako prikazane."
A: "Ani vo vecernych hodinach aspon nemozu pockat?"
B: "Niektori to dobrovolne robia, ale nemaju to prikazane."
A: "Aha, dakujem. Dovidenia."
B: "Dovidenia."

To bolo jedine plus - mily dispecer a teta na stanici, len skoda, ze mi nemohli nejak pomoct 🙂

Akoze to teraz mam kazdy vecer chodit z DNV tak, ze budem podplacat vodicov 21, aby sli rychlejsie? Alebo 201 nech na mna na Predstanicnom pockaju? Tak co? Mam zavolat na dispecing, nech s tou 201 pockaju na stanici este dve minuty? Uz som posielal mail Kajdimu, ze ci by sa to nedalo vyriesit, ale nepacila sa mu invektiva "ze tam premavaju uplne rozpadnute karosy a sposobuju pravidelne meskanie", tak mi napisal, ze sam seba zhadzujem a bla bla bla. A ze aj tak sa s tym nieco pokusia robit. CO? Ze vymazu moj mail a vyseru sa na to? Takze mozem cakat ze este aspon 15x pojdem domov takym ***nutym sposobom, ze kvoli minutovemu naskoku nejakeho ***nuteho hrobusta ktory ani zdaleka nedodrziava ***nuty grafikon budem cakat minimalne 45 minut na 510ku? Keby isla aspon posrata 74, ale nie, posledna ide asi minutu po jedenastej. Jedina moznost je 204 na Sabinovsku a odtial bezat na Tokajicku na 86 kvoli 3 zastavkam a potom peso domov? (Aj tak som dnes tu 86 nestihol)

Mozem povedat jedno - pokial si niektori zachrchlanci z DPB neuvedomia, ze doprava nebude fungovat, pokial nebude mat nejaky pevny cestovny poriadok, ktory sa bude dodrzovat, tak budem o DPB hovorit, ze su to *****I az na par vynimiek.
Reply on: Mat3j #11148:
Ne, nehnevam, ale cital som ho az vcera, kedze som bol prec. Ved som ti aj odpisal 🙂
Reply on: Zachar #11161:
Ale no, prestante s tymi nickmi...
Kua chlapi potrebujem nejake peniaze ved idu vianoce.Cakam nejake navrhy co vytunelovat a predat.Svoje podneti piste na mail:zachar@zachar.sk
Okrem toho 3520 napradzdno po Prazskej smer Patronka a 2153 ZV L74. 1512 z 21/4 sa pokazil tak nestastne, ze pri prejazde Rackom v smere do DNV sa mu cosi usralo (prevodovka?) a celom trcal do jedneho pruhu v smere na Trnko a blokoval aj pruh z Legionarskej. Zdrzanie na Sancovej 15 minut. Dispi=56.
Robi sa toho dost - Lafranconi, tunel, Riviera... Dnesny trinastkovy duplak: 7795+96. 2628 stal pod Novym mostom opusteny a zamknuty 😉 2623 na 701 a jedno kolo hradil 2309 na 83/6, ani na 701 asi nebol nastalo. 2814 ZV L70/4.
Reply on: d3k0 #11156:
tak dobre, ale uz sa to nebude nikdy opakovat, slubujem 😛 tie infosky su dolezite
Ak môžem byť zvedavý - co sa vlastne opravuje 2 tyzdne na trati do dubravky?
Reply on: neoplan #11155:
Pohoda, zase sa tolko nemusis ospravedlnovat, len niekedy mozme mat z takejto "srandy" problemy, tak nechcem, aby sme napriklad kvoli takemuto niecomu prisli o udaje k cestovnym poriadkom 🙂
Reply on: d3k0 #11142:
Jaj d3ko, sorry za ten vcerajsi nick, (to som bol ja), ale ja IDIOT som sa zabudol premenovat... ja len ze ci by si mohol premenovat prispevok 18886 na Diskustnom fore na namna...
Fakt sorry, ja idiot som na to uplne zabudol... :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| :-| (ach ja idiot)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.