Nedavno som posielal mail na ZSSK:
Dobry den,
vcera som cestoval R832 Slatina zo Zvolena do Bratislavy. Rychlik opustil zeleznicnu stanicu Zvolen s asi 45 minutovym meskanim. Z informacii poskytnutych pracovnikmi zeleznic (vypravkyna, sprievodcovia...) som sa dozvedel dovod meskania:
R832 ma tu istu vlakovu catu ako R803 (Bratislava-Zvolen), takze cely vlak cakal na vlakveduceho a sprievodcu. Problem bol v tom, ze R803 sa asi 5km pred Zvolenom pokazil rusen, vyslanie nahradneho rusna a dopravenie supravy do stanice trvalo asi 40min. Take veci sa samozrejme stavaju, neviem vsak pochopit ci bol velky problem nalozit vlakovy personal R803 (Zvolen-Kosice) do R832, odviest ho 5km za Zvolen, tam vlakove caty vymenit a R832 mohol pokracovat v ceste s minimalnym meskanim (urcite do 10 minut).
Ako som sa dalej dozvedel, R803 stal v zakrute a po vedlajsej kolaji prave prechadzal osobny vlak. Myslim ze dvaja pracovnici zeleznic vo vlaku nemaju sancu ustrazit vsetkych cestujucich aby nevystupovali zvlaku, je mozne ze doslo k ohdozeniu bezpecnosti cestujucich.
Ocenujem pristup pracovnikov zeleznic s ktorymi som prisiel do styku (boli ochotni a radi informovali o dovode meskania), avsak ini pracovnici (vlakovy dispecer?) nerobili absolutne nic pre minimalizovanie meskania.
Za skoru odpoved dakujem,
s pozdravom,
Martin Gubas
Tu je odpoved:
K Vašej e-mailovej sťažnosti na zmeškanie R 832 a R 803 dňa 20.07.2003, Vám po prešetrení uvádzam:
R 832 bol zmeškaný z dôvodu čakania na obratovú vlakovú čatu od R 803. Ten došiel do žst Zvolen zmeškaný z dôvodu dvoch neschopností vlakového rušňa. Pre bližšie objasnenie Vám uvádzam časový sled udalostí:
- o 14,38 h ohlásil rušňovodič R 803 v žst Hronská Dúbrava neschopnosť rušňa,
- v žst sa náhodou nachádzal na bežnej skúške iný rušeň, ktorý bol použitý ako pomocný rušeň, a tak R 803 pokračoval v ceste už o 14,48 h,
- asi o 14,52 h však ostáva neschopný po prejdení vzdialenosti 3,1 km zo žst Hronská Dúbrava aj pomocný rušeň,
- časový údaj o ohlásení novej neschopnosti nie je známy, avšak aj tu si svoje povinnosti riadiaci a prevádzkoví zamestnanci vykonávali veľmi dobre, keďže ďalší pomocný rušeň bol vystavený z RD Zvolen tak, že už o 15,24 h odchádzal na trať zo žst Zvolen osobná stanica, o 15,31 h došiel na vlak a do žst Zvolen osobná stanica došiel o 15,46 h, keď po odstavení oboch rušňov, u ktorých došlo k neschopnostiam, pokračoval ďalej o 15,58 h.
Je potrebné uviesť aj ďalšie okolnosti: Vlaková čata na R 803 v úseku Zvolen os.st. – Košice nemá poznanie trate Zvolen os.st. - Hronská Dúbrava. Pre R 803 by mohla ísť teda iba s tzv. pilotom, prípadne by to musela byť iná vlaková čata. Možné organizačné opatrenia na predsun vlakovej čaty na vlak R 803 mohli reálne začať až asi okolo 15,05 h. Teda zďaleka nie je možné uvažovať o zmeškaní vlaku R 832 do 10 minút. Navyše pri zastavení vlaku R 832 na šírej trati by došlo k ďalšiemu meškaniu pri výmene vlakových čiat a podľa Vašej úvahy aj k opätovnému ohrozeniu bezpečnosti cestujúcej verejnosti.
Na základe uvedeného nemôžem súhlasiť s Vaším vyjadrením o „iných zamestnancoch (vlakový dispečer ), ktorí nerobili nič“. Vašu sťažnosť preto ako opodstatnenú uzatváram len v časti, týkajúcej sa zmeškania vlakov. Za spôsobené nepríjemnosti sa Vám v mene Železničnej spoločnosti, a.s. ospravedlňujem.
S pozdravom
Ing. Pavol G a l l o v.r.
r i a d i t e ľ
Na vedomie: O 10 Ú ZSSK
musite uznat, ze toto bolo na urovni, keby to tak bolo vsade
Dobry den,
vcera som cestoval R832 Slatina zo Zvolena do Bratislavy. Rychlik opustil zeleznicnu stanicu Zvolen s asi 45 minutovym meskanim. Z informacii poskytnutych pracovnikmi zeleznic (vypravkyna, sprievodcovia...) som sa dozvedel dovod meskania:
R832 ma tu istu vlakovu catu ako R803 (Bratislava-Zvolen), takze cely vlak cakal na vlakveduceho a sprievodcu. Problem bol v tom, ze R803 sa asi 5km pred Zvolenom pokazil rusen, vyslanie nahradneho rusna a dopravenie supravy do stanice trvalo asi 40min. Take veci sa samozrejme stavaju, neviem vsak pochopit ci bol velky problem nalozit vlakovy personal R803 (Zvolen-Kosice) do R832, odviest ho 5km za Zvolen, tam vlakove caty vymenit a R832 mohol pokracovat v ceste s minimalnym meskanim (urcite do 10 minut).
Ako som sa dalej dozvedel, R803 stal v zakrute a po vedlajsej kolaji prave prechadzal osobny vlak. Myslim ze dvaja pracovnici zeleznic vo vlaku nemaju sancu ustrazit vsetkych cestujucich aby nevystupovali zvlaku, je mozne ze doslo k ohdozeniu bezpecnosti cestujucich.
Ocenujem pristup pracovnikov zeleznic s ktorymi som prisiel do styku (boli ochotni a radi informovali o dovode meskania), avsak ini pracovnici (vlakovy dispecer?) nerobili absolutne nic pre minimalizovanie meskania.
Za skoru odpoved dakujem,
s pozdravom,
Martin Gubas
Tu je odpoved:
K Vašej e-mailovej sťažnosti na zmeškanie R 832 a R 803 dňa 20.07.2003, Vám po prešetrení uvádzam:
R 832 bol zmeškaný z dôvodu čakania na obratovú vlakovú čatu od R 803. Ten došiel do žst Zvolen zmeškaný z dôvodu dvoch neschopností vlakového rušňa. Pre bližšie objasnenie Vám uvádzam časový sled udalostí:
- o 14,38 h ohlásil rušňovodič R 803 v žst Hronská Dúbrava neschopnosť rušňa,
- v žst sa náhodou nachádzal na bežnej skúške iný rušeň, ktorý bol použitý ako pomocný rušeň, a tak R 803 pokračoval v ceste už o 14,48 h,
- asi o 14,52 h však ostáva neschopný po prejdení vzdialenosti 3,1 km zo žst Hronská Dúbrava aj pomocný rušeň,
- časový údaj o ohlásení novej neschopnosti nie je známy, avšak aj tu si svoje povinnosti riadiaci a prevádzkoví zamestnanci vykonávali veľmi dobre, keďže ďalší pomocný rušeň bol vystavený z RD Zvolen tak, že už o 15,24 h odchádzal na trať zo žst Zvolen osobná stanica, o 15,31 h došiel na vlak a do žst Zvolen osobná stanica došiel o 15,46 h, keď po odstavení oboch rušňov, u ktorých došlo k neschopnostiam, pokračoval ďalej o 15,58 h.
Je potrebné uviesť aj ďalšie okolnosti: Vlaková čata na R 803 v úseku Zvolen os.st. – Košice nemá poznanie trate Zvolen os.st. - Hronská Dúbrava. Pre R 803 by mohla ísť teda iba s tzv. pilotom, prípadne by to musela byť iná vlaková čata. Možné organizačné opatrenia na predsun vlakovej čaty na vlak R 803 mohli reálne začať až asi okolo 15,05 h. Teda zďaleka nie je možné uvažovať o zmeškaní vlaku R 832 do 10 minút. Navyše pri zastavení vlaku R 832 na šírej trati by došlo k ďalšiemu meškaniu pri výmene vlakových čiat a podľa Vašej úvahy aj k opätovnému ohrozeniu bezpečnosti cestujúcej verejnosti.
Na základe uvedeného nemôžem súhlasiť s Vaším vyjadrením o „iných zamestnancoch (vlakový dispečer ), ktorí nerobili nič“. Vašu sťažnosť preto ako opodstatnenú uzatváram len v časti, týkajúcej sa zmeškania vlakov. Za spôsobené nepríjemnosti sa Vám v mene Železničnej spoločnosti, a.s. ospravedlňujem.
S pozdravom
Ing. Pavol G a l l o v.r.
r i a d i t e ľ
Na vedomie: O 10 Ú ZSSK
musite uznat, ze toto bolo na urovni, keby to tak bolo vsade

d3k0