A poviem ti jedno, jazdne vlastnosti su diametralne odlisne od Tedomu v prospech Citelisu. Chalani, co dostali miesto TEDOMu Citelis si to nevedia vynachvalit, akurat jedina vec, co im vadi, ze veduci 2.DP zakazal domontovat radio do tych Citelisov. Aj ked vsetky vozy prisli uz predpripravene na domontovanie radia a dokonca tie radia ma veduci u seba vsetky.
Mne praveze, pre mestsku dopravu pride lepsi interier Citelisu. Pravda je, ze Tedom lepsie kuri, ale zasa nie vsetky. Iba prva seria (1101-1110) kuri dobre, lebo ma klasicke stare Karosacke cierne fukare v salone. Ostatne Tedomy maju dake designove sede a tie uz tak dobre nekuria. V zime je v nich ozaj zima.
Spytaj sa vodicov, co by ti na to povedali. Mne osobne, ako cestujucemu, sa viac pozdava Citelis. Je to lepsie odpruzene, nehuci to ako vysavac, neknise sa to zo strany na stranu, prevodovka radi omnoho plynulejsie ako na Tedome, ma to lepsiu akceleraciu, lepsie brzdy (resp. retarder pri brzdeni neseka vozom). A rozhrkane su oba typy vozov uplne rovnako, co je len kozmetika, vsetko sa da dotiahnut.
Ale vsak aj tie uplne prve TEDOMy mali jazdit na 20tke. Taka bola uplne prvotna uvaha. Chalani mali dostat miesto dosluhujucich ik415 prave TEDOMy. A prave preto tak aj prisli nastavene zo zavodu. Im totiz nikto neoznamil pri kompletizacii voza (vtedy uz sa to vedelo) ze tie vozy budu jazdit do kopcovitych casti BA.
Pamätám si, že keď tie vozy jazdili na 20 tak to s nimi vôbec nehádzalo a vôbec aj pre ľudí bol lepší 12m voz ako 10m sorka, ktorej sa hodinu zatvárajú dvere. No keď tak kompetentný rozhodli...