Žiarivky v trolejbusoch žiadne štartéry nemajú, majú elektronické predradníky ako úsporné "žiarovky". Ale inak máš pravdu - každý štart im skracuje životnosť. A prečo nemajú trolejbusy LED osvetlenie? SOR neponúkal?
Kazenie žiariviek v nových Trolejbusoch je priam chaotické. Niekde svietia len 4 v celom voze niekde 2 či 3 Dnes v kĺbovom 204 bola v zadnom vozni funkčná len jedna jediná a tma . Akosi vodiči si neuvedomujú, že časté zapínanie a zhasínanie žiariviek na odstavenej konečnej a to najme v zimnom období, dochádza k ich znehodnoteniu. Štartér žiariviek je na časté zapínanie a zhasínanie citlivý a preto žiarivky po rozsvietení majú, keď už tak - neustále - svietiť, aby sa nenarušovala ich životnosť. To sa týka žiariviek i v domácnostiach. Ako predísť kazeniu ? Nezhasínajte ich na konečných odpočívadlách ...
Jedným z dôvodov kolapsu je aj akýsi kretén, ktorý svoje SUV na Vajnorskej ulici pri Odbojároch smer Trnavské mýto doslova zaparkoval v jazdnom pruhu (zhasnuté, zamknuté auto, žiadne krátkodobé státie so zapnutými smerovkami). To už čo všetko sa bude na cestách v BA tolerovať? ?
Ak som to na mieste správne pochopil, tak na úrovni zastávky Mariánska (smer Trnavské mýto) zachytilo osobné auto chodca v smere na Nám. SNP / Jesenského. Keďže tam je pomerne úzka cesta a električková trať nie je dostatočne oddelená od cesty, tak nehoda v tesnej blízkosti električkovej trate znemožnila prejazd električiek v jednom smere.