Prerušená premávka je medzi Devínom a Riviérou - viď samostatný oznam tu na imhd. Na fb polície je aj video. Čiže pôvodný oznam ohľadom X29 a neobsluhovaných zastávkach bol zlý.
Hej, ani ja som nepochopil tú X29. Tá vetva Mlynská - Hrad Devín premáva kadiaľ? Ak po bežnej trase, len vynecháva tie tri zastávky, tak prečo to nemôže premávať ako jedna ucelená linka? Ak premáva dookola cez Dúbravku a KV, tak rozmýšľam, či má taká linka vôbec zmysel. Jediné, čo ma ešte napadá je, že tá vetva od Botanickej je normálny bus a tá vetva medzi Devínom a DNV je len nejaký minibus, lebo normálny bus tade neprejde.
DPB: Linka 29: z konečnej zastávky Malá scéna premáva po Botanickú záhradu, ďalej pokračuje cez Karlovu Ves a Dúbravku. Od zastávky Pri Sandbergu pokračuje po svojej trase na Opletalovu, VW5 a späť touto istou odklonenou trasou. Linka X29: premáva obojsmerne medzi zastávkami Botanická záhrada - Hrad Devín. Druhá časť linky X29 premáva medzi zastávkami Mlynská - Hrad Devín. Zastávky Pod Dev. Kobylou (A, , Waitov lom (A, , Morava (A, nebudú obsluhované.
To je presne o tom, že sme nikdy neboli naučení robiť priebežnú údržbu. Potom to končí tak, že väčšina stromov je buď vyhnitá, vyorezávaná do nestabilných tvarov, alebo zasahujúca kam nemá - a pri každej búrke sú prúsery. V podstate jediné, čo nám zostáva, je si tú náhradu nejako rozložiť v čase na 5-10 rokov, aby to bolo aj ekonomicky únosné a aby sme si nerobili z ulíc Saharu.
Dve tretiny stromov môžeš vyrezať rovno na Prievozskej aj keď z nich väčšina bude zdravá alebo vhodná na záchranu, lebo zasahujú rovno do prejazdného profilu buspruhu. Trolejbusy a autobusy nie, že sa musia tlačiť viac do stredného pruhu, ale oni nedokážu pristaviť ani poriadne na hranu obrubníku.
Trenčianská je súca na výrez všetkých stromov medzi Miletičovou a Rúžovou dolinou. Lebo okrem prestarnutia tam likvidujú svojou koreňovou sústavou infraštruktúru chodníka a vozovky. To je jedine na výrub. Tam nie je čo zachraňovať. Dovolím si tvrdiť, že aj pri tých poznatkoch zachraňovania stromov tých 50% je súcich na výrub. A to je už lepšie rovno vyrúbať tú ulicu celú nech to má aspoň estetiku, keď sa nahradia novou jednotnou výsadnou vhodných stromov do mestského horúceho prostredia a dokonca aj vyšľachtené dreviny, ktoré za 3-5 rokov dokážu krásne podrásť.
Netreba vždy vypíliť, stačí niekedy radikálne orezať, väčšina stromov je schopná regenerácie a obrazí z kmeňa. Vyrúbať vzrastlý strom, ktorý siaha koreňmi až ku spodnej vode, a preto znesie aj tie suchá, čo tu v poslednej dobe máme, nie je vždy dobrý nápad. Malé stromčeky, kým dosiahnu koreňmi ku spodnej vode, dovtedy často suchom vykapú... Ale samozrejme, stromy treba udržiavať, práve spomínaným pravidelným orezávaním. Aj kvôli drôtom, aj kvôli bezpečnosti chodcov. My na chate to robíme už 60 rokov a tie stromy stále žijú a vyrážajú nové výhonky.
s tymto si dovolim nesuhlasit, ked, tak by bolo treba realizovat v pravidelnych intervaloch "reviziu" vzrastlych drevin (technologie na to uz existuju) a vyrezy/upravy ich korun realizovat az na ich zaklade.... (+ teda jasne, to co trci do troleja alebo prejazdneho prierezu aj ked je zdrave nema tam co hladat)
pokial vyrezes vsetko zaradom, tak najblizsich 10 rokov to na uliciach v lete bude peklo aj ak by si tam hned nasadil nieco nove.... ono aj tym drevinam totzi nejaky cas trva kym zakorenia a narastu.....
A mesto pred týmto problémom prestarnutých a chorých stromov za zenitom svojho života, stále strká hlavu do piesku namiesto toho aby konečne začali robiť celoplošný výrub na všetkých uliciach, kde je trakcia a obmedzili tak škody, ale aj ohrozenie života a majetku. To že prší druhý deň a do toho fúka nie je pre BA žiadne výnimočné počasie. Problém je v prestarnutom fonde stromov, ktoré treba vypíliť a nahradiť vhodnejšími drevinami do mestského prostredia.