Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Pridajte, prosím, do včerajšej výpravy 7795+96. Bola štandardne na odpoludňajšom dieli špičkovej e-9. Nie je tam uvedená a ani nebola uvedená pri voze, ako "dnes v premávke" (tmavozelená). Raz som ju videl z diaľky a 2x i číslo - táto súprava sa tak či tak nedá s ničím iným popliesť.
Reply on: Mhr1 #163529:
Všetky ovládania zo zadných plošín sú v prevádzkovom stave. Vo vozovniach sa z nich bežne cúva...
Reply on: david1 #163535:
To by ma tiež zaujímalo, kde majú tie oranžové nastriekané výkričníky oporu v dopravnom a návestnom predpise...
Reply on: S499.1023 #163534:
To je tak , keď chceš mať naoko kladný hospodársky výsledok..
Nie sú náhradné diely, skoro všetko sa objednáva a vozy stoja.
Trate a výhybky sa opravujú až keď sa pohrozí ich uzatvorením... do vtedy sa to zvára každú chvílu a striekajú oranžové výkričníky s max. 5 km rýchlosťou..
Reply on: david1 #163531:
O to väčšia hanba, že v časoch, keď sa trate rozpadávali, sa cúvaním otočiť dalo a dnes, keď to IvoDal, sa nedá.
Reply on: S499.1023 #163527:
Bejvávalo... to sa aj inou rýchlosťou cez ne lietalo. Hlavne zadné časti dvojičiek....
Reply on: Mhr1 #163529:
Už to tu bolo. Nedá sa pre zlý stav zjazdových výhybiek.
No spojku mohli teraz pri rekonštrukcii Spitálskej urobiť z pred toho esíčka naspäť na Krížnu.

No čo už, keď robili iba obnovu trate v pôvodných parametroch bez možných vylepšení polôh trate.
Zase to tam tak bude ďalších 30 rokov.
Reply on: S499.1023 #163527:
Keby sa zmenilo myslenie, dalo by sa večer zaťahovať z Ružinova na JD otočením na dolnej Vazovovej. Vycúvať zo zadného stanovišťa z Krížnej hore do Vazovovej nie je ani dopravne žiaden problém, IAD je tam najmä večer minimálna. Ide naozaj len o zmenu myslenia, údržby hrotov výhybiek a manipulačných riadiacich pultov na zadnej plošine. Mimochodom - vie niekto, ako je to s prevádzkyschopnosťou ovládania zo zadnej plošiny? Teda okrem 7733+34, lebo séria T3SU nie CS zadný pult nemali. Ale všetky ostatné električky ho majú, či?
Doplním do výpravy: 78/10 - 2210.
Reply on: Mike #163519:
Neviem, čo písali akí vodiči ale realita je taká, že v Bratislave sa nikdy nepoužívali tzv. voľné výhybky ani ako zjazdové, takže konštrukcia výhybiek ničomu nebráni, jedine (ne)údržba. A naopak ja som tu písal, že som sa x-krát aj mimo výluky otáčal na rôznych triangloch, napr. aj po predĺžení 1, 5, 12 do Dúbravky na Hanulovej, na hornej i dolnej Vazovovej etc.
Reply on: Max #163522:
Po 10 minútach obnovené.
Reply on: Mhr1 #163523:
Problémom pri vyhýbkách je to, že sa udržiavajú len rozraďovacie, pretože sú proti hrotu, a tie zbiehacie „si dotlačíte pri jazde“ a keď je už veľmi zle, tak sa vymieňa kus za kus (Kamenné námestie, Krížna, ...), lebo oprava síce bola naplánovaná, ale „nepodpísali ju“.
Reply on: 810zssk #163520:
Na križovatke Jesenského – Štúrova sa dá otáčať v triangli, tieto výlukové dezorganizácie sú len šotoušovinou a ničim iným.
Reply on: Mike #163519:
Napríklad na 1. mája (manifestácia) sa otáčali e-2 na hornom triangli Vazovova v smere z Hl.st. Bolo to v dobe, keď išli v trase Hl.st. - Štefánikova (pardon, vtedy Obrancov Mieru) - nám. SNP - Špitálska a ďalej cez Americké nám. na hornú Vazovovu. Na 1. mája v niekoľkých rokoch po sebe bola totiž komunistická tribúna na Trnavskom mýte (vtedy nám. F. Zupku). Raz bol dokonca prejazdný smer Ružinov - Vajnorská, ale to bolo len v r.1974. Odtiaľ pochádzajú aj fotky 6MT z Ružinova od Honzu Horníka (1.5.1974).
To je, čo si spomínam konkrétne. Ale manipulačne som to videl aj inokedy, ale, pravda, strašne, strašne dávno... Boli sprievodcovia, tí zaistili bezpečné cúvanie. Dnes s obojsmernými vozmi - "malina". A ak sú problémom výhybky, je to len a len šlendrián DP, že nestavia triangle (a neudržiava jazyky výhybiek) s možnosťou jazdiť proti hrotu cez všetky výhybky.
Jesenského by však lepšie vyriešila tá ľavá spojka, o ktorej som hovoril.
No a po jednej koľaji hore dolu pre oba smery sa napr. jazdilo pri výstavbe trate na Zátišie a smerom do Jurajovho Dvora. Vtedy jazdila e-X v starých obojsmerných vozoch z Novej doby na Zátišie po jednej koľaji.
Aktuálne prestoj električkovej dopravy na Račianskej smer Rača z dôvodu zranenia cestujúceho v zastávke Račianske mýto. (7115)
Reply on: Mhr1 #163518:
DPMB mal asi tri vikendy dozadu celkom veselo riesenu vyluku.

Najprv schema trati: http://static.bmhd.cz/data/bmhd-souc/kolejova-sit/koleje_1505.pdf
L2 isla z Hlavniho nadrazi cez zast. Kridlovicka az za vyhybku pred zastavkou Krematorium. Tam prepla smer (v zadnej kabine KT bol druhy vodic, ktory tam nastupit uz na Vsetinskej), po protismernej kolaji presla na Celni. Tam vodic zo zadnej kabiny vystupil a vodic z prednej pokracoval dalej smer Modrice. A z nikoho neubudlo, vyhybky riesili na prislusnych miestach dispeceri. Jedina obet bolo par zmatenych cestujucich ked sa to zrazu pohlo opacnym smerom ?

Neviem si predstavit podobne riesenie v DPB, lebo vsak tosaneda.
Reply on: Mike #163519:
Ak to tak skutocne je, tak je na mieste otazka ci sa to tyka aj novovybudovanych/rekonstruovanych trianglov (napr. Jesenskeho-Sturova) a ak ano, preco.

Inak co sa Petrzalky tyka, zaujimalo by ma kedy mesto hodla doriesit premavku autobusov po moste, ktorej sa zatial bohvie preco boja, hoci povodne bolo avizovane ze pri NAD bude mozna.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.