Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
j to si si asi nevsimol tie fotobunky, najma v sgpakoch. ale nevylucujem ze je to tak naozaj. to by tak mohli zatvarat aj u nas, napriklad na racku. v lete ti kachna zatvori hned a este minutu caka na zelenu. v zime zas nie a nie zavret dvere, az ked je volno 😕
dnes sa revizori vozia furt v 210/6315 ide umyselne pomaly a otvara len predne vrata...
Reply on: J #17225:
No ruky to o preklade 93/94 napísali trochu inak ako to myslela hlava 🙂 ale vy ste inteligentní, takže to pochopíte.
Je premňa nepochopiteľné, že keď je vonku 35 stuňov tak vždy sa nájde voz, v ktorom sú zatvorené okná a keď je -5 tak sa nájde voz, v ktorom sú otvorené okná. Ľudia sú sprostí.

galiyosha: No preto vždy idem na 94 namiesto 93. Ono L93 a L94 majú spravený preklad ale keby chodil naraz tak v sedle ba to nemalo byť 6/6 ale napr. 93 11:00 potom 94 11:08 a potom 93 11:12. Tak by sa zabezpečilo rovnomerné zaplnenie vozov. Samozrejme základ úspechu by bola chronometráž zodpovedajúca skutočnosti.
Jano: dôchodcovia nad 70rokov neplatia preto, lebo je taký zákon. Až príde cenová deregulácia na dopravu, tak mesto kľudne môže spraviť také niečo, že dôchodca bez ohľadu na vek bude paltiť polovičné cestovné.

Inak všetky takéto neduhy by sa dali upraviť v prepravnom poriadku. Napríklad, že dôchodcovaia majú nárok na polovičné cestovné a dôchodcovia nad 70 rokov jazdu zadarmo len mimo času prepravne špičky. Resp. dať to iba na rannú špičku bo poobedná je v pohode.
Takisto dieťa do 6 rokov má právo na cestovné zdarma iba keď stojí alebo sedí staršej osobe, ktorá ho sprevádza na kolenách.
A množstvo ďalších drobností.

Čo sa týka vetrania dvermi, tak vo Viedni som postrehol istú vec, keď čaká na zastávke na zelenú. Električka príde na zastávku, vodič uvoľní dopyt, ľudia vystúpia nastúpia a vodič okamžite zatvára dvere, ale znova uvoľní dopyt. Takže nevetrá sa a dobiehajúci môžu kľudne nastúpiť. Keď naskočí zelená už sa normálne pokračuje ďalej.

Dopyt aj na autobusoch a väčšine trolejbusov skutočne chýba. Hlavne cez zimu.
Reply on: J #17217:
To vies, ale do L90 a L94 nastupujes par zastavok za konecnou, do L93 ani nie v polovici trasy... Skus sa niekedy previezt povedzme na Sevcenkovu a skusit nastupit tam. 🙂

Re #17218 Darro: Mierna zima vo voze mi nevadi, ale vydychany vzduch a neznesitelny smrad z ktoreho sa mi obracia zaludok ano. Tym nechcem tvrdit, ze prve, co spravim po nastupeni do vozidla, je, ze otvorim v celom voze okna. 🙂
Reply on: Jano #17220:
JA ti mozem dat len za pravdu. Nemam nic proti starym ludom ved aj mi budeme raz stary, ale oni to vyslovene zneuzivaju za to, ze maju zadarmo cestovne!!! A este k tomu maju najvecsie vyhrady proti MHD, ze nechodi, zly soferi, ze si nemaju kam sadnut. Ani ten co si plati plne cestovne nema tolko reci ako babicky nad 70. rokov ktore dokonca rano (V RANNEJ SPICKE) sa miachaju do autobusu! Ale ked vidi dochodca mamicku z dietatom popripade tehotnu zenu tak otocia hlavy, ze ich sa tato povinnost netyka!! Ale nam idu vycitat, ze kto sme co sme!!!Vrrrrrrrrrrrrrrrr niekedy mam sto chuti zakricat na cely autobus, ze jaaaaj odpustim si to, lebo by ma este zavreli:-)
Reply on: Darro #17206:
Neni to az celkom taka pravda...Fakt Darro otvor si doma okno na chvilocku tak ako na zastavke a pocitis zimu a bude urcite dlhsie trvat kym sa ta izba zohreje. Nemysli si, ze ja som spokojny ked je zima v autobuse... Mam z toho nervy az v mozgu!!!.. Vonku mas teplotu pod nulou a ona hajzel nezakuri to ma vie nasrat!...Ale teda zalezi aj na vodicoch...85% vodicov ked vidi, ze niekto otvoril okono prestane kurit! V zime by som inak navrhol dopytove otvaranie dveri aspon vo vecernych hodinach!...Usetrilo by sa vela tepla v takom buse co sa aspon snazi kurit! Ked si isiel vozom 1818 tak to si mal stastie, lebo ty vodici co to maju su dost poriadny a kuria vzdy od rana do vecera:-D. Ale kolko novych vozov je a oni kurit ani za boha!
Z piatka:
- 2514 po 21. h. docasne vypadol na linke 83/2, neskor ho nahradil ZV 2603

Vyprava:
83: 2824, 2514, 2826, 2829, 2814, 2515, 2810, 2818, VN 2944, 2812
😞 M: ZV 2603/2
504: 1811

Kurenie vo vozidle: Vo velkej miere zalezi od vodicov, ale i technickeho stavu; apropo mam skusenost, ze jeden z najlepsie vykurenych vozov je 7923-24, samozrejme zalezi od toho kto tam robi 😉

Jedno nepochopim, preco ti nasi dochodcovia sa po 70. vozia zadarmo?? Cez den su toho plne vozidla, len to zdrzuje na zastavke; Dopravny podnik by na tom mohol celkom slusne zarobit. Je to nezmysel, vyuzivaju sluzby, tak nech platia (hoci aj zlavu). Ved ked taky dochodca ide do potravin, tiez nema zadarmo chlieb, maslo, mlieko, atd. ... .
darro co ty vies mozno sa len snazia vyvetrat ten kandel 🙂
Si: Ano, je to pravda, s tym suhlasim aj ja, necakam ze stare vozi budu vykurene, to uz by sme chceli vela, ale hovoril som o I-435 a K-741, tie sa daju vykurit carovne len treba chciet a vediet ako na to.

J: S tym otvaranim okien by si ani neveril v Petrzalke byva tolko tupcov co otvaraju okna aj ked je vonku 5C' a voz nekuri, s tychto ludi ma ide porazit nech si vylezu na strechu ked im je teplo a su lenivi otvorit si zips na bunde. 🙂
Naposledy som sa z Petržalky viezol tak, že som stál na jednej nohe, keď si odmyslím prípady výpadku spoju,... keď ešte jazdila 193ka. Tak to bola mäso, ale inak jazdievam 93, 94 a 90 a je to v drvivej väčšine v pohode. Avšak na 93 by v sedle bodol 10min inteval a bolo by to super.
Reply on: J #17215:
tak to nie 🙂

Ja sa tiez v takych podmienkach nevozim (kedze nastupujem na konecnej, tak si (takmer) vzdy sadnem (aspon jedna vyhoda toho ze musim kupovat aj druhe pasmo a dlho cestujem 🙂 ), ale boli casy ked som studoval na FEI a cestoval do skoly 39nou...
A ono nielen 39ny byvaju plne tak ze sa do nich je problem zmestit, takze neprovokuj zbytocne s tym ze v petrzalke chodia relativne prazne busy 🙂 [teda nie ze by som si myslel ze chodia prazdne, ale z tvojho podania to tak vyplyva 🙂 ]
si: Je šedivý má dlhšie vlasy a bradu?

No ja sa z Petržalky v takých podmienkach nevozím, takže tak.
Reply on: si #17213:
a ozaj, ten chalan byva v prievoze a po ruzinove sa pohybuje dost casto, takze si mozno videl prave jeho 🙂
Reply on: J #17212:
chcem ta vidiet ako si rozopinas bundu a davas dole sal stojac na polke nohy (aj to nie svojej) a visiac jednou rukou na tyci 😃

a evidentne nepoznas jedneho mojho znameho, s ktorym sme sa pred par rokmi pred vianocami pocas snehovej kalamity gulovali pred starou trznicou a on tam behal v tricku s kratkym rukavom, kratkych gatoch a sandaloch (a zima mu nebola 🙂 )
Reply on: Darro #17206:
máš pravdu, až na to otváranie okien. Vodič nekúri pre pána boha aby sa vetralo. Stačí to otváranie dverí a ak je naozaj teplo sú dva spôsoby ako sa dá tomu zabrániť a to:
1. ísť za vodičom a SLUŠNE ho poprosiť či by nemohol dať kúrenie slabšie.
2. skúsiť si rozopnúť bundu, dať dole šál,...

Inak dnes som videl v Ružinove uja čo išiel iba v krátkom tričku a kraťasoch 😃 a nevyzeral, že by mu bola zima.

Ups. V poslednom príspevku mi utiekli písmenká 😞
DARO: Neda sa otvorit prispevok od teba
Reply on: Darro #17206:
no, neunika iba dverami, najma v starsich vozoch sa najdu aj diery v mechu na tocni, netesne okna, strene vetraky, pripadne aj diery v karoserii... V kazdom pripade sa to zvycajne vykurit da (pokial je kuriaca sustava ok), otazka je akurat ake teplo Q musis dodavat do toho priestoru aby si zdvihol teplotu o dt...

a inac vecer sa da voz vykurit lepsie, ked je vodic co k comu a neotvara dvere zbytocne na zastavkach kde nik nechce nastupit ani vystupit...
preco isla 1/2 o 5 minut skor, 8 o 2 neskor zo stanice? zase vyhybka???

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.