Reply on: Jadran #168687:
Uvedomte si, že GARANTOVANÝ znamená, že spoj MUSÍ byť nízkopodlažný a pri výpadku MUSÍ byť hradený NP záložným vozidlom. Pri prevahe NP vozidiel musí byť aj ZV nízkopodlažné. Takto sa to robí v civilizovanom svete. A ako by sa to malo robiť v Bratislave? Nedať propagandisticky označenie celej linky ako garantovane nízkopodlažnej, ale uviesť poradia, ktoré nie sú garantované. A na tie by sa v prípade potreby vypravili staré vozy. Beztrestne, bez sťažností, bez negatívnych komentárov. Lenže ono je to trochu logisticky náročnejšie, lebo je treba dopredu vedieť odhadnúť, či si výpravca trúfne na negarantovaný spoj vypraviť NP vozidlo (a potom bude mať problémy s adekvátnou náhradou pri prípadnom výpadku garantovaného spoja), alebo či na negarantované spoje radšej od rána dať staré vozy s tým, že mu zostane vo vozovni pár NP vozov. Tým by mal ale záruku, že pri výpadku NP spoja ho bude môcť nahradiť opäť NP vozom. Už sa to tu na stránkach uvádzalo, že máme v BA viacero liniek s hustým intervalom (a-21,68,93 atď.), kde by sa vôbec nič nestalo, keby v Pdš bolo pár spojov trvalo označených ako negarantované. Invalida alebo mamička s kočíkom by skrátka počkali (alebo rovno plánovane išli) na ďalší spoj. U autobusov tieto problémy čoskoro odpadnú, v električkovej doprave to zostane. Viem, že ak vypadne Škodovka a na JD už nič pojazdné nezostane, musí zaskočiť T3P. Lenže - malo by byť v CP viac spojov uvedených takých, kde sa negarantuje NP výprava (... môže byť vypravené aj iné ako nízkopodlažné vozidlo...).