- *4508 skapala o 12:37 na zastávke Šintavská; či bola hradená, resp. či sa neskôr vrátila, nevieme
- Zájazdy Bratislava večer na 99/3 namiesto 3023
- 3547 na 54/1 bol poobede vystriedaný za 3524
snad by bwd-ho mohol presvedcit argument, ze keby sme si vybrali tvoje riesenie - uprava signalu, tak cestujucim skrati cestu o tych cca 25 sekund, ktore bus zbytocne stravil v krizovatke. ?
... v princípe nám obom ide o to isté - plynulosť VHD. Akurát každý hľadáme riešenia z iného pohľadu.
Ja už ale pre dnešok končím, 7:15 mám nástup. Ak chceš, môžeme to dodebatovať zajtra naživo, nájdeš ma v niektorej z historických električiek behajúc v kravate po voze
Heh, v tomto s Tebou súhlasím, ALE:
Stále sa snažíš riešiť len následok (zlého nastavenia signálov), a nie príčinu. Je jasné, že aj to nejaký gényjus zle naprojektuje, a ešte horšie naprogramuje, tak je vhodné sa tomu prispôsobiť, ale toto jednoducho NIE JE riešenie. To máš presne o tom istom, ako keď Ťa bolí zub, a Ty namiesto toho, aby si išiel k zubárovi, sa budeš dopovať tabletkami na tíšenie bolesti.
Vyriešiť príčinu znamená upraviť signálny plán, a nie nútiť vodičov prispôsobovať sa tomu zlému. A JEDINE týmto spôsobom dosiahneme to, čo žiadaš aj ty - aby doprava bola plynulá. Už je jasné, ako to myslím?
P.S. - ak mi dá niekto racionálny a pádny argument proti môjmu tvrdeniu či presvedčeniu, tak nemám problém povedať, že som sa mýlil alebo že som niečo prehliadol Takže vyvracať pokojne môžeš, zatiaľ som však presvedčený, že nie je čím (okrem buldozéra)
Ťažko ti budem vyvracať niečo, o čom si skalopevne presvedčený. Ja som zase presvedčený o tom, že mestská doprava by nemala byť lotériou: "stihnem, alebo nestihnem" a následne naháňačkou zelenej na semaforoch, ale že by mala byť plynulá, teda keď mám na nasledujúcom semafore (samozrejme len v prípade, že je zastávka pred ním a nie tak, ako to nejakí "géniovia" robia v Bratislave, že zastávky umiesťnujú za semafory, takže vozidlá musia stáť dva krát) červenú, počkám na zastávke až do času, keď mi neskočí zelená.
Okej, dostal si ma
Re #71044 bwd: Ak teda auto šlo na červenú, tak sa opravujem, a bola to nie polsekunda skôr, ale cca 2 sekundy skôr, o ktoré by musel zatvoriť dvere. A to by stále šlo.
Re #71050 bwd: Stále si nepochopil. Trvám na tom, že namiesto nezmyselnej predvesti to ide vyriešiť omnoho inteligentnejšie a jednoduchšie blbým posunutím signálu, čo si mi stále nevyvrátil. A bolo by to všestranne prínosnejšie než Tvoja predvesť.
"...A daj čo i len jediný argument, že by sa to takto nedalo."
A načo by som dával nejaký nezmyselný argument? Namiesto argumentu tam treba dať semafor pre vodičov, ktorí nemajú na to, aby odhadli, kedy im naskočí červená na semafóre, cez ktorý pravidelne jazdia niekoľkokrát denne. Tí inteligentnejší (takého som tam ešte nestretol) by to dokázali aj bez neho.
"Vodič veľmi dobre vie, že už tam tú zelenú nestihne, preto má zostať na zastávke."
S týmto zasa nemôžem súhlasiť ja. V tomto prípade sa totiž jedná o sekundy, a vodič predsa nebude počas státia v zastávke rátať, koľko mu ešte zostáva, ale bude sa snažiť čo najskôr vybaviť zastávku a stihnúť to. Keď si to pozrieš ešte raz, zistíš, že keby zavrel o pol sekundy skôr, ešte by prešiel.
"je nemožné odhadnúť, koľko sa vozidlo na zastávke zdrží," nie celkom pravda. Pre každú zastávku existuje typický pobytový čas (ktorý sa síce mení s dennou dobou, ale každý pracovný deň o napr. 9:30 to bude cca rovnako) a ten sa štatisticky vyhodnotiť dá. A zmenu dennej doby predsa zmena časového režimu križovatky. Ak časovanie nastavím niekde do okolia hornej hranice strednej odchýlky od priemeru, získam signál, ktorý stihne vyše 95% vozov. A daj čo i len jediný argument, že by sa to takto nedalo.
"...všimni si auto, prejduvšie križovatkou tesne pred ním.."
To auto už išlo na červenú, ako je na slovensku zvykom. Všimni si chodcov, ktorí práve začínajú prechádzať. Rozdiel bol niekoľko milisekúnd a vodič MUSEL vedieť, že zelenú nestihne.
Niekedy to ten voz stihne a niekedy nie. Uz som videl L84, ze to stihla aj ked necakala na prvej krizovatke na zelenu a prechadzala nou neskor. Je to tam o stasti.
semafory v BA nechcem riesit. Vobec iste zalezitosti vo fungovani tohto mesta a statu nechcem riesit. Dviha mi to zivotnu uroven. ?
Ludom vpocas normalizacie pomohlo, ked sa schovali so svojimi politickymi nazormi a obavami s buducnosti do rodin a ich hlavnym zaujmom bolo mat chatu a nanej skalku. Urobil som to iste a mam menej stresu. Slovenska spolocnost umrela.
"Máš tam 2 bugy. Jeden pozorovací, a druhý úsudkový."
Nemôžem súhlasiť. Vodič veľmi dobre vie, že už tam tú zelenú nestihne, preto má zostať na zastávke.
Problém nie je s tým, že je červená "tak skoro" - je nemožné odhadnúť, koľko sa vozidlo na zastávke zdrží, ale v tom, že keby niekto pohol rozumom, tak na tej zastávke umiestni predzvesť, ktorá však nie je vôbec nevyhnutne potrebná, keby rozumom pohol aj vodič, ktorý to časovanie pozná a nepohol by sa zo zastávky tak, ako to robia všetci, že príde práve na červenú..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ámos
MAGISTRAT HL. MESTA SR BRATISLAVY