Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Sommelier: áno pri tých starších sériach, ale už s tmavými sedadlami a čiernymi tyčami majú ešte autobusy spomínané "280" pripomínajúce aj mne "Z80" na čiernej mrežovanej maske. Ale zaujímavé je že šikmý nápis Ikarus, aj nápis plastový sa vyskytuje aj na starých i novších 280 a na 283 tiež, prirodzene tam je za nápisom Ikarus číslo 283/okrem šikmého kovového znaku/. Mám v tom ale zmätok, lebo DP mení plechy z voza a voz a je to poprehadzované, taktiež úpravy robia svoje. Mali by tu byť viac vyfotené detaily interiéru.Asi začnem počas jazdy fotiť aj ja ?
Reply on: IKARUS-280 #37688:
V tom predom znaku je to evidentne. Posledne serie dostavali rovnaky znak ako Ikarus 283 - ten isty tvar, velkost,... len ako Ikarus 280. Starsie serie ho maju polozeny nizsie a oznacenie skor pripomina Z80 ako 280 (aj som si jednu dobu myslel, ze je to Z 80). Sedadla boli najprv take svetle a tyce biele (svetlo sede), neskor sa to zmenilo na tmavohnedu a cierne tyce. Myslim ze sa menila aj farba interieru - kryty dveri a bocne kryty (ale nie som si isty ako).
Piatkove info:
- 2940 asi okolo 7. h. vypadol na linke 83/11, neskor ho az do konca rannej sluzby nahradil ZV 2016, popoludni sa vratil
- 1923 - z interieru vozidla bol pocas druhej jazdy na linke 504 v smere do Dubr. odcudzeny ten cierny kryt nad dverami (bud 3. alebo 4.), vodic ho nasiel o 3.46 h. na zastavke Damborskeho smer Dubravka a vzal si ho do kabinky.

26: 1818
83: 2816, 2801, 2819, 2620, 2630, 2814, 2812, 2829, S N 2810, 2820, 2940, 2408, snad 2825 (na tento som zabudol)
403: 3526
404: 4850
501: 2628
502: 2014
504: 1923
505: 1032
506: 4402, nemam
507: 2810, nemam
508, 509: 1022, 100? (mozno boli naopak)
511: 3640
512: 2607
513: 3612
514: 2006
Sommelier: tú šesťcípu nápravu poznám, ten rozdiel mi je jasný, myslel som hlavne konkrétne ten rozdiel v znaku na prednom kryte...ale díky. Myslím, že tam boli rozdiely ako svetlá a tmavá koženka. ?
Reply on: A #37680:
Len dodam, ze pri akomkolvek brzdeni, vymole a podobne. Vsimni si, ako sa k tomu elegantne rozsvieti aj svetlo nad verami a pomaly zhasina...
Reply on: IKARUS-280 #37682:

rozdiely boli v sedadlach - ine farebne prevedenie, farba tyci, kabina vidica a podobne drobnosti. Najviac sa odllisovali prve serie od tych ostatnych typom napravy. V BA uz vsak taku 280 nenajdes. A je to uz pekne dlho. Naposledy (asi pred piatimi rokmi) som skoro na Nivach skolaboval co za veterana to doslo na L 510, to bolo naposledy co som ten typ videl. Obcas sa taka sestcipa naprava este objavi na medzimestskych - modrych Ikarusoch. Inak, aspon myslim sa tento typ uspesne vyrabal bez vacsich zmien a zasahov viac ako 30 rokov.
Reply on: A #37680:
To začnú robiť po čase asi všetky trolejbusy 15TrM. A keďže asi to nikomu v DPB nevadí, tak to možno ani nebudú opravovať... 🙂
Nejaka 415 z 2. kolony bola dnes na 78 (vzadu na kryte motora mala mriezky, tusim 2013). Odchod zo zastavky Estonska smer Holicska o 17.40 (podla CP).
2016 dnes hradil minimálne jedno kolo aj L90
3604 hradil aj L89
Neviete aký je rozdiel v prvých typoch Ikarusov 280? myslím tým napr. rozdiely v čelnom znaku Ikarus.-niektoré sú šíkmé vypuklé, iné obyč. "Ikarus 280" ?
Reply on: A #37680:
Asi zle kontakty. Odporucam preto pozriet si sekciu Kontakty (tuto na stranke) a kontaktovat priamo DPB. ?
Včera poobede som cestovala v trolejbuse 202/6620. Pri druhých dverách mu každú chvílu zaznel signál "nevystupujte" aj keď sme neboli na zastavke. Väčšinou vtedy, keď sme zabáčali doľava. Dnes som mala to šťastie ísť tiež s týmto trolejbusom a ešte stále to tak fungovalo aj keď nie tak často. Žeby zlé kontakty ❓
Reply on: TeBeCe #37678:
a uz dve kola ju hradi ZV 2016. (34/3.)

milannco> na Opeltalovu mi nenadavaj ? velmi dobra otocka to je. ☺
A Johny D asi nedoplni, bo sa uci, teda, on to tvrdi. ? ?
Reply on: milannco #37677:
o 14.30 vypadol 2830 asi z 34...fical od kriza ako porucha
ZV :: 1410 - popoludní 37, 21
ZV :: 3604 - popoludní 34
ZV :: Ikarus 415 z 2. DTPA - popoludní 34, hneď za 3604 (zrejme doplní Johny D nad ránom)
_________
Pred pár desiatkami minút som mal prvýkrát tu česť s obratiskom "Opletalova" a môj dojem: koniec sveta.
_________
Dnes som referoval na hodine "Dopravná sústava" o Karose B 741. Dostal som jednotku, potlesk od učiteľky a spolužiakov a ževraj budem odporučený do nejakého školského projektu. ☺
_________
Prajem príjemný víkend.

milannco
Ešte malé čriepky - 86: 1613, 1824, 1803, 1509, 1514 21: 1917
Ešte som sa chcel opýtať, že či už je 1908 vyradená a ako je to s 1615, keď sa očakáva zaradenie 1616 do premávky. Dík.
Zo stvrtka:
- 2606 po 15.40 h. docasne odisiel na plnicku z linky 83/5, nahradil ho ZV 2014 (ako Vlasto spominal)
- 2626 po 20. h. docasne odisiel na plnicku z linky 83/6, nahradil ho ZV 2828

26: 1818
27: 1009, S 1008
83: 2820, 2823, 2818, 2830, 2606, 2626, 2801, 2816, S N 2810, 2829, 2819, 2514, 2814
? M: ZV 2014/5; ZV 2828/6
504: 1816
Reply on: mrcheef #37671:
+1800
Reply on: mrcheef #37671:
dalej 1803, 1604, 1609 tusim este 1813:o)

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.