Reply on: Tomáš #19519:
Ja mam z tych prevodoviek skor dojem, ze to nie je ani tak nastavenim, ako skor nejakou poruchou - hydromechanicka prevodovka totiz funguje zhruba tak, ze vacsinu casu je ten-ktory stupen zaradeny ako priamy mechanicky prevod, a len v case rozbehu z malych rychlosti a preradovania su v cinnosti hydrodynamicke menice (tie totiz nie su stavane na trvalu zataz), ktore zabezpecuju plynule rozbiehanie voza aj v tychto fazach. A ked som pocuval tieto prevodovky, zistil som, ze oni jednotlive stupne proste vobec nezaradia mechanicky, a celu dobu (vsetky 4 stupne) rozbiehaju na hydrodynamickych menicoch, takze motor nema dovod klesat s otackami pod uroven vyziadanu plynovym pedalom, a ten rozbeh na ZF-ackych hydrodynamikach citit (tu som porovnanim zistil, o com je Voith - ma okrem ineho podstatne ucinnejsiu hydrodynamiku nez ZF) - v malych rychlostiach to este ide (prevod do sily) ale na 4-ke uz na rovine nerozbehne na viac ako cca 80% otacok motora. A keby som nepocuval co robia menice v prevodovke, tak absolutne nemam sancu zistit, kedy to preradilo a na ktory stupen, jednoducho to rozbieha uplne plynule (preradenie ani necitit) pri konstatnych otackach (ak sa vodic nehra s plynom) a postupne mu so zvacsovanim rychlosti vyrazne slabne sila 


s666n