Reply on: pressburger #175426:
Kruháč má naopak zásadný význam aj tam, kde sú rozdiely medzi dopravným momentom vetiev extrémne veľké.Áno, kedysi sa semafory budovali všelikde, všelikde boli potom aj rušené. Práve tu by mali význam dodnes, najmä preto, že oba smery Kollárovho námestia považujem za jednu ulicu s extrémne širokým stredovým ostrovčekom a teda tu máme unikát s časťou križovatky riadenou a časťou neriadenou, to hádam dokážu už len v Kráľovninom Hrádku, kde semaformi riadia kruhový objazd a inde nechajú zložitú križovatku bez riadenia.
.
3pa3ck3
2.8.4.6 Priechody pre chodcov na križovatkách
Priechody pre chodcov sa prednostne vyznačujú na križovatkách. Umiestňujú sa do semikolízneho priestoru, pričom smú zasahovať aj do kolízneho priestoru.
Na ceste s prednosťou v jazde sa vyznačuje priechod spravidla len z jednej strany križovatky, pričom sa umiestňuje pokiaľ možno čo najbližšie ku kolíznemu priestoru.
Na ceste bez prednosti v jazde sa priechod pre chodcov vyznačuje spravidla tak, aby vzdialenosť medzi okrajom priechodu pre chodcov a čakacou čiarou bola cca 5 m (min. 4 m), čo umožňuje zastavenie jedného osobného vozidla tak, aby nezasahovalo do priechodu pre chodcov a súčasne mal jeho vodič dobrý rozhľad do križovatky; táto vzdialenosť sa však nesmie neprimerane predlžovať. Ak výnimočne nie je možné priechod odsadiť do uvedenej vzdialenosti, vyznačuje sa na vedľajšej ceste vo vzdialenosti minimálne 1 m od vonkajšej okrajovej čiary cesty s prednosťou v jazde.
Na jednosmerných cestách sa priechod pre chodcov umiestňuje prednostne pred križovatkou.
A samozrejme, aby som nezabudol, tento priechod nespĺňa podmienku maximálne jedného jazdného pruhu v jednom smere jazdy.
Inak prečo tam vlastne nie sú semafory ako na začiatku Obchodnej? Nevychádzal by rozumne signálny plán?