Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Pe67 #175372:
Hej, tak som zle pochopil. Áno, T6 dokáže pri vhodnej konfigurácii siete žrať aj viac, ako zrýchľovačové vozidlo. A riadenie rukou je úspornejšie, nž riadenie pedálmi. To si nechal zmerať DPP a napriek tomu si zvolil konfiguráciu s pedálmi, pretože platila posadnutosť nepreškoľovaním vodičov.
Inak za to, že bratislavské T3P majú ručné radiče, si pripisujem dorbnú zásluhu aj ja, keďže Rafael to chcel mať 1:1 ako pražské T3RP a ukecal som ho práve aj argumentom o spotrebe. Bohužiaľ som ho už neukecal na kotúčové brzdy.
Reply on: Mhr1 #175385:
Miki, nepúšťaj sa do technických analýz. Práve preto, že sú kolesá nezávisle zavesené, môže sa každé točiť rýchlosťou, ktorá zodpovedá jeho dráhe a NEpreklzuje, NEobrusuje sa. Problémy s 15T sú dané tým, že nie je dobre vyriešená funkcia elektrického diferenciálu, čiže toho zapojenia, ktoré práve nahrádza pevnú nápravu, ktorá vyrovnávanie otáčok pri správnych parametroch oblúka rieši tým, že každé koleso ide po koľajnici iným priemerom.
Po svete jazdí množstvo vozidiel, ktoré nemajú pevné osi a problémam 15T netrpia. Netreba počúvať len T3-fanatikov, ako sú Lavička, Šurovský a im podobní.
Reply on: Andrej #175384:
Predsa s nerovnomerným a najmä nadmerným opotrebovaním kolies. Nemajú osi! Sú nezávisle zavesené, t.j. po zákrute ide to vonkajšie rýchlejšie, čiže preklzuje, obrusuje sa. Vyrovnanie musí zložito riadiť počítač. V najhorších časoch až 1/3 15T bývala odstavených. Pre cestujúcich vynikajúce električky, technicky nedotiahnutý experiment.
Reply on: Mhr1 #175348:
Ináč, aké problémy mali s 15T? Ja viem že mali nejaké detské bolesti ale okrem toho som nepočul nič.
2001 porucha vozidla, smer vozovňa, s dielňou, že na linke 50 2563, smer OC Ul. M. Kukučína, predchádzajúca 50 - 3369 s nefunkčnou klímou...
*30 minút dozadu - neoodolalo mi správu.
NSka na L21. Tento tyzden som uz ozaj videl vsetko.
Reply on: Max #175380:
Vyzerá to tak, že sa tam stretli 3 poruchy a 2 ZV.
+ v parkovisku aktuálne k videniu aj dva automobilové veterány.
32 z hlavnej stanice na DD (3326) s odchodom 14:30 nepôjde pre poruchu vozidla. Okrem toho má poruchu aj spoj linky 61, staničné ZV išlo hradiť práve 61
Reply on: N/A #175376:
Viem o tom, ale to predsa nemôže byť problém zaškoliť ich aj na pedále. To by Praha vôbec nemohla prevádzkovať električky, keby vodiči neboli univerzálni. Veď vozy sa tam medzi vozovňami presúvajú úplne bežne a každú chvíľu.
Reply on: Solider #175377:
To je pravda, už nejaký čas majú noví vodiči oprávnenia na všetko čo jazdí.
Reply on: N/A #175376:
Väčšina nemá papiere ani na K2S. A to napriek tomu, že sa už v roku 2019 dohodlo, že všetci vodiči električiek budú preškolení na všetky typy a výluka v Karlovej Vsi sa mala využiť na to, aby sa vodičom potrebné oprávnenia postupne dorobili. Z toho však nič nebolo a ostalo to v rovine „kto chcel, si mohol urobiť“. A tak nastávajú skutočne nepochopiteľné situácie, že vodič električky z JD na sedavej zálohe nemôže ísť vystriedať na krasňanský výkon, pretože nemá papiere na žehličku alebo kačicu. Vraj však nedávno došlo alebo malo dôjsť k zmene, že už všetci noví vodiči v oboch vozovniach by mali mať oprávnenia na všetky typy. Ale aj ten zvyšok treba počas nasledujúcich výluk doškoliť.
Reply on: Mhr1 #175373:
Nedošlo kvôli tomu, že na JD majú vodiči papiere len na K2S, T3P a Škodovku. (starší aj na zrýchľovače a pod., ale noví už nie).
Reply on: Mhr1 #175373:
Ja neobhajujem výmenu T3P a T3G, lebo stále by si mal neúsporné žehličky v hlavnej role a električky ktoré dokážu rekuperovať by jazdili v obmedzenom režime. Teraz by to problém nebol lebo T3G sú v záverečnej fáze života ale v 2016 po dodávke nových električiek by som to vôbec nepovažoval za vhodné riešenie.
Reply on: Foltest #175367:
Rozdiel je taký, že ovládať vozidlo ľavou rukou je pohodlnejšie ako nohami pedále. Nič viac. Samozrejme nespochybňujem že toto je vec názoru.
Osobne nechápem, prečo dávno nedošlo k výmene T3G za T3P medzi vozovňami. 6 dvojíc T3G + jedna T3AS by bohato stačili na JD na výpravu v Pdšr. A keďže sa na JD odstavujú K2S určené na vyradenie, v Krasňanoch je dosť miesta na všetkých 11 dvojíc T3P.
Reply on: S499.1023 #175368:
Určite nie. Zle si ma pochopil, alebo som to zle napísal. T3 sú úspornejšie oproti T6 (tak som to myslel).
Reply on: Pe67 #175364:
Ja osobne nijako nespochybňujem existenciu T3P a jej hodnoty, to čo sám píšeš ohľadom T6 je pravda, proste keď ideš T3P, tak je to tichšie a modernejšie ako T6. Keby bolo na mne, tak T3P sú vo výprave každý deň a všetky súpravy a T6ku mať na výmenu, ale ja ani nikto z nás tu o tom nerozhoduje a keď je T6 výhodnejšia do výpravy, tak to je ich rozhodnutie. Ono už tá T3P má aspoň modernejšie vyzerajúci interiér, predsa len tie T6 so sebou nesú zub času v tom interiéri.
Reply on: LUKY 87 #175365:
Som zvedavý, či skončia niekde na Ukrajine.
Reply on: Foltest #175367:
Problém nie je v ničom. Niekto uprednostňuje to, niekto ono. Ale fyziologicky - v rukách máš väčší cit. V aute ich porrebuješ na krútenie kolieskom, v električke nie, tak načo do toho zapájať nohy? Tými stačí zvončekovať, pieskovať a ing. P. P. ešte aj mŕtvomužovať.
Reply on: Pe67 #175364:
Akože jazda s nožným radičom je úspornejšia?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.