Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Mhr1 #175373:
Ja neobhajujem výmenu T3P a T3G, lebo stále by si mal neúsporné žehličky v hlavnej role a električky ktoré dokážu rekuperovať by jazdili v obmedzenom režime. Teraz by to problém nebol lebo T3G sú v záverečnej fáze života ale v 2016 po dodávke nových električiek by som to vôbec nepovažoval za vhodné riešenie.
Reply on: Foltest #175367:
Rozdiel je taký, že ovládať vozidlo ľavou rukou je pohodlnejšie ako nohami pedále. Nič viac. Samozrejme nespochybňujem že toto je vec názoru.
Osobne nechápem, prečo dávno nedošlo k výmene T3G za T3P medzi vozovňami. 6 dvojíc T3G + jedna T3AS by bohato stačili na JD na výpravu v Pdšr. A keďže sa na JD odstavujú K2S určené na vyradenie, v Krasňanoch je dosť miesta na všetkých 11 dvojíc T3P.
Reply on: S499.1023 #175368:
Určite nie. Zle si ma pochopil, alebo som to zle napísal. T3 sú úspornejšie oproti T6 (tak som to myslel).
Reply on: Pe67 #175364:
Ja osobne nijako nespochybňujem existenciu T3P a jej hodnoty, to čo sám píšeš ohľadom T6 je pravda, proste keď ideš T3P, tak je to tichšie a modernejšie ako T6. Keby bolo na mne, tak T3P sú vo výprave každý deň a všetky súpravy a T6ku mať na výmenu, ale ja ani nikto z nás tu o tom nerozhoduje a keď je T6 výhodnejšia do výpravy, tak to je ich rozhodnutie. Ono už tá T3P má aspoň modernejšie vyzerajúci interiér, predsa len tie T6 so sebou nesú zub času v tom interiéri.
Reply on: LUKY 87 #175365:
Som zvedavý, či skončia niekde na Ukrajine.
Reply on: Foltest #175367:
Problém nie je v ničom. Niekto uprednostňuje to, niekto ono. Ale fyziologicky - v rukách máš väčší cit. V aute ich porrebuješ na krútenie kolieskom, v električke nie, tak načo do toho zapájať nohy? Tými stačí zvončekovať, pieskovať a ing. P. P. ešte aj mŕtvomužovať.
Reply on: Pe67 #175364:
Akože jazda s nožným radičom je úspornejšia?
Reply on: Pe67 #175364:
Vies mi, prosim, vysvetlit ako cloveku, ktory vzivote v elektricke nesedel, v com je problem s pedalovymi vozmi oproti rucnemu ovladaniu?
Reply on: Pe67 #175363:
Krasňany majú už onedlho ísť do kompletnej rekonštrukcie a po rekonštrukcii tam budú aj nové vozy. Predpokladám, že komplet výprava linky 3 bude z Krasňan.
Reply on: N/A #175356:
Na vyradenie sa momentálne odstavujú prioritne K2S.
Reply on: N/A #175356:
Nesúhlasím. Prerábky T3 na TVprogress bolo to najlepšie čo DPB v tom čase mohol urobiť. Problém bol že to pribúdalo rýchlosťou 1 súprava/1 rok. Vtedajší vedúci v Krasňanoch si presadil prerábky K2 v Pars Šumperk, tie sa robili celkom rýchlo a dobre. Žiaľ T3 boli vtedy na okraji záujmu vedenia DPB, dali ich modernizovať do ústredných dielní. Takže tu máme 35ks modernizovaných K2 (+1ks K2G) a 10 súprav 2xT3P.

Inak to tu vážne ideme porovnávať zastaralú výzbroj TV3 u T6 versus TVprogress- jednu z najmodernejších výzbrojí? Praha dobre vedela čo robí keď T6-ky dala preč a T3-ky si nechali, jazdí ich tam docela dosť. A to tie pražské T3P nemajú ručný radič, ale pedále. Jeden z dôvodov je úspora el.energie.

Mimochodom mne ako cestujúcemu sa ďaleko lepšie cestuje v T3 ako T6. Mesiac - dva dozadu som sa viezol v 7837 aj 7839 aj 7845 a jazda v nich bola veľmi príjemná, plynulá. To sa o niektorých T6 nedá povedať, kadečo tam hrkoce. Asi 6mes.dozadu som išiel v 7924 a mal som pocit že sa rozsype za jazdy. Ani 7933-34 nič moc. Keby bolo na mne tak T6 by išli preč ako prvé. Ale áno, o vodičoch z Krasňan bolo už vtedy známe že najradšej jazdia s T6 a K2 a všetko ostatné je čisté zlo. Jednu vec ale uznávam, že T6 majú pohodlnejšiu kabínu vodiča oproti T3.

S tým že vodiči nenávidia pedálové vozy si ma dojal. Celých 13 rokov (takmer) som odjazdil na pedálových vozoch (zrýchľovač) a prežil som to (... iba som docela dosť zošedivel). Samozrejme keď vyšli prvé T3P tak to bola paráda, áno s ručným radičom to je oveľa pohodlnejšie. Inak aj prerábka dávno predtým na TV14 (7301-02) bola super, neviem ako dnes ale vtedy to bol dobrý voz.

Pokiaľ si myslel kontraverznou prerábkou 7303-04 tak áno, toto som nepochpil ani ja. Tá ma ale nejakú čudnú slovenskú výzbroj, navyše každý voz inú. Má to asynchrónne motory, tak som myslel že tam dajú TVeuropulse. Koĺko táto sranda stála radšej ani nechcem vedieť a voz samozrejme nejazdí.
Reply on: Urbanway 2423 #175362:
Do Krasňan asi ťažko, pokiaľ viem tak tam nie je (zatiaľ) tomu prispôsobená údržbová základňa. Maximálne tam môžu nocovať, tak ako teraz tam vždy nocuje 5 ks 30T.
Reply on: N/A #175356:
Neuvažuje sa po dodaní nových električiek, ktoré asi pôjdu do Krasňan, o preradení niektorých starších električiek do JD? Ak by zostali všetky staré električky v Krasňanoch, tak JD by mal hlavne celodenné služby, zatiaľ čo Krasňany by mali hlavne ranné a delené služby kvôli starým vozom (na celodenné budú s veľkou rezervou stačiť 29/30T)?
Reply on: Max #175360:
...a zrejme už aj obnovené
DPB: Linky: 4, 9, 49, 64 a 71: obojsmerne prerusena premavka na Trnavskom myte
#8146 a #8145 SJ (Autoskola) Urad vlady SR smer centrum.
Reply on: Andrej #175357:
Ja to zo svojej strany uzatvorím s tým, že nevieme asi nikto nič naisto a budeme len čakať, ako sa to celé vyvinie.
Reply on: N/A #175356:
Ja som počul práve naopak, že T3G celodenky už nedokážu odjazdiť a preto sa vypravujú v tak obmedzenom režime.

Vodič nie som tak neviem kde teraz vlastne pravda je, ale podľa týchto informácií som písal môj názor že sa s tými vozmi zlé zaobchádzalo.
Reply on: Andrej #175355:
Oni by boli schopné odjazdiť aj celodenky, len nie je dopyt po takomto výkone. Ja som sa skôr niekde v kuloároch dopočul, že medzi prvými vozmi sa majú vyraďovať platňové T6, ale každý hovorí niečo iné. Povedzme si však na rovinu, že T3G ani v čase prerábky na TV8 nedostala žiadne zmeny interiéru, takže ono okrem výzbroje je to stále stará guľatá laminátovo-sedadlová T3ka, ktorá pôsobí skôr ako historičák. Ono veľa kritikov sa už aj spätne vyjadrilo, že prerábky T3 na TV Progress neboli strategicky najlepšie riešenie, nehovoriac o poslednom voze z roku 2014 či kedy. Viem Ti zaručiť iba dve veci - 1. Staré vozy pomaly ale isto končia a 2. - nič s tým nespravíš a môžeš sa len prizerať na obnovu vozového parku električiek, ktorý bol celé roky nemenný s výnimkou 29T/30T pred pár rokmi.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.