Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #175070:
Električkové výhybky nemajú mechanické zámky s výnimkou tzv. "vysokorýchlostných" výhybiek:

https://www.prazsketramvaje.cz/view.php?cisloclanku=2013041401

Je obrovská škoda, že pri rekonštrukcii KV radiály neboli nikde použité tieto výhybky. Minimálne pri tuneli, na Riviére a na traťových koľajách obratiska Karlova Ves mali byť.

Nie je to iba v Bratislave, všeobecne sú štandardné výhybky električkových systémov všade "pomalé".

Bratislava je, žiaľ ako vždy, pozadu. Nielen Praha, ale napr. aj Brno a Ostrava sú pred nami:
https://www.youtube.com/watch?v=g9_U9tcDPms
http://mhdzive.cz/index.php?option=com_content&view=article&id=938:rychlostni-vyhybky-v-ostrave&catid=23&Itemid=101
Reply on: upravovač fotiek #175069:
Áno, v Toronte majú výhybky len s jedným jazykom.

Električky nemajú mechanicky zamknuté výhybky? To je typické pre električkové systémy alebo len nejaké Bratislavské "vylepšenie"?

upravovač fotiek

Reply on: Andrej #175065:
Nemajú tak náhodou v Toronte výhybky iba s jedným jazykom? Výhybky na železnici sú mechanicky zamknuté v polohe, pri električkových v Bratislave ich polohu drží iba pružina a tá môže prasknúť zrovna v blbý moment. Ak by bola výhybka zaklinovaná, tak by mala zniesť proti hrotu v priamom smere bez problémov 30 km/h. Samozrejme ak to srdcovka dovolí.
Reply on: Viko #175066:
Netusim ako to je momentalne, rok som to nejazdil (som vsak presvedceny ze ak sa to za posledny rok nezmenilo tak aspon zhorsilo), ale pred rokom to bolo cez vikendy nevyjazditelne. Ak som pochytal zazrakom doslova vsetky zelene a na polke zastavok nestal, tak som bol schopny prist na -1. Akonahle som nechytil zelenu na zaluhach a na savke, plus ak sa k tomu pridalo vacsie mnozstvo cestujucich, tak nebol problem prist k technopolu v nedelu vecer aj -6 a mohol som letiet aj ako uplny hulvat ale nikdy sa to nedalo dobehnut

Detto 98 v akukolvek dennu dobu alebo aj vikendova 42.
Reply on: Andrej #175065:
Tak je tam ale dosť rozdiel aj v tých tratiach, v prípade vyhýbiek sa na ceste o mnoho ľahšie dostane nečistota a všelijaké predmety do mechanizmu a napr. keď prehodíš a nepritlačí dobre jazyky a pôjdeš rýchlo, neubrzdíš a buď sa vykoľajíš úplne, alebo si dáš vidlicovku a budeš dúfať, že si to všimneš. Myslím si, že veci ako rýchlosť prejazdu proti hrotu môžeme riešiť vtedy, keď bude infraštruktúra tomu vyhovovať, ale to je ešte beh na dlhé trate, nehovoriac o finančnej tiesni, v ktorej aj teraz DPB je. Veď si zober len to, že my tu dnes stále prestavujeme vyhýbky elektricky, s výnimkou Škodoviek na pár výhybkách. Čo som počul, tak systém rádiovej výhybky ako celku nie je práve najlacnejší. Každopádne, na DK radiále sú vraj vyhýbky konštruované na vyššiu rýchlosť aj proti hrotu, ale čo je na tom pravdy, neviem. Myslím si, že súčasné rýchlosti sú nastavené správne a napriek tomu sa zadarí nejaký malér. Druhá vec je, že kríženia pri tuneli na nábreží sú slušne vymlátené a to má ten úsek len pár rokov...
Reply on: upravovač fotiek #175057:
Z mne neznámeho dôvodu je to už roky rokúce tak, že 83 mešká takmer stále, takmer paralelná 84 ale meškáva výrazne menej. Mám asi posledné dva mesiace "šťastie" pravidelne cestovávať z centra po 22:00 a hádam nebolo dňa, kedy by mi 83 smer Petržalka došla načas. Človek by čakal, že už sú prázdne cesty, ale neviem, možno si vlečie stratu z dňa alebo to naozaj je zle spočítané.
Reply on: N/A #175064:
Toto pravidlo majú aj v Toronte. Nielen to, ale majú aj pravidlo že každé vozidlo ktoré prichádza k výhybke musí zastaviť a presvedčiť sa o tom či vyhýbka je správne nastavená.

Podľa mňa takéto pravidlá v civilizovanom svete nemajú čo hľadať. Ak vlaky môžu seba míňať pri rýchlostiach 200 km/h, tak nechápem prečo s električkami je potrebné zaobchádzať ako s porcelánom.
Reply on: upravovač fotiek #175063:
Toto zastavovanie proti hrotu a električka oproti bolo vraj kedysi aj v Bratislave čo som počul, rovnako do odbočky nebolo 10 ale 5 kmh.

upravovač fotiek

Reply on: N/A #175062:
Mimochodom, jedna vec, ktorú som si všimol vo Viedni. Neviem, či to majú v predpisoch, alebo je to iba "stará škola". Akonáhle idú oproti sebe dve tramvaje, pričom jedna ide proti hrotu cez výhybku tak, že v prípade zle prestavenej výhybky by nabúrala do oprotiidúcej, tak zastaví a počká, než prejde. Jedná sa o úseky mimo križovatiek, neviem či to majú vyslovene v predpise, alebo je to iba "dobrá prax", kažodpádne to schvaľujem, aj keď vidím ako to spôsobuje krátku "zápchu" nakopených áut za tramvajou (v danom úseku jazdí cestná doprava po koľajniciach). Zaujímalo by ma, či rovnaký "best practice" učia aj v DPB, alebo či je to vyslovene písané v D1/1. Na električke som jazdil iba neoficiálne (a aj na trolejbuse, samozrejme počas dopravnej špičky, aby to bolo zaujímavé).
Reply on: upravovač fotiek #175060:
Máš pravdu, odbočenie od Kamenného na Jesenského je vždy také nedorozumenie s chodcami. Električky budú rýchlejšie aj presnejšie, len treba im dať viac priestoru v zmysle preferencií, údržba tratí, oddeliť od cestnej premávky, atď., ale s výnimkou Petržalky stále žijeme na dlh z minulosti, ktorý nás dobieha, viď Vajnorská, tam sa od Juráku po priecestie pred Shopping Palace ide 30 a potom priecestie len 15 kmh... Račianska je tiež riadna trampolína, ale s výnimkou 30 v oblúku pred Bielym Krížom nie sú nejaké väčšie obmedzenia. DK radiála je teraz na jazdenie naozaj fajn, aj Petržalka detto. Škoda len hrbolatých oblúkov pred Botanickou záhradou od Lanfranconi, dosť to hádže. Každopádne, asi sme už dosť zabrali diskusného priestoru v dispečerskom fóre, tak Ti prajem príjemný večer a cesty MHD, nech Ti vychádzajú prestupy, snáď to chápeš aj z druhej strany ako sú tie veci.

upravovač fotiek

Reply on: FFF13 #175054:
Plánovač cesty je asi rovnao "hlúpy" ako ja, keď sa raz za uhroský rok vyberiem MHD do mesta. Proste sa spolieham na cestovný poriadok. Pre úplnosť dodám, že peší presun na zastávku som volil s rezervou. Mal som možnosť nastúpiť na skorší spoj linky č. 4. Nakoľko som nechcel vedome cestovať na čierno, tak som ho nechal odísť (navyše to bola T6A5, radšej sa odveziem v Škodovke). O to viac som bol nasratý, keď som nakoniec aj tak cestoval na čierno a navyše zmeškaný.

upravovač fotiek

Reply on: N/A #175059:
Ja takto jazdím aj autom. V živote som neplatil pokutu za prekročnie rýchlosti, alebo nezastavenie na STOPke, alebo jazdu na červenú alebo inú typickú blbosť, za ktorú policajti tak radi pokutujú (typické meranie zóny 40 na konci obce a pod.). Ja tam tých 40 naozaj až po tú značku pôjdem. Nech ich roztrhne od jedu, že na mne nezarobia. Síce s mnohým nesúhlasím, ale beriem to ako "je tam značka, tak sa ňou riadim", až keď budem mimo volantu, môžem umiestnenie tej značky kritizovať a pindať že je tam nezmyselná. Ak tam je, musím ju rešpektovať. Napr. ako musím rešpektovať keď D1/1 hovorí, že proti hrotu do odbočky musím ísť najviac 10 km/h. Čo, ako som neraz videl, vedie chdcov k mylenej predstave, že tá električka zastavuje a púšťa ich na prechode. Čo nie je pravda, ale tak to pre nich vyzerá (nepoznajú D1/1, vidia tramvaj, zastavia na prechode a kukajú na ňu a ona zrazu začne brzdiť - následne ich vyzvoní, lebo jej brzdenie chápali ako zastavovanie - odpozorované nie raz na Kamennom nám., resp. Štúrovej. Aby som sa vrátil k úvodu môjho príspevku, priznávam na rovinu, že nie vždy dodržujem max. povolenú rýchlosť. Ale jedine tam, kde viem že je to: 1. bezpečné, 2. nezvyknú ťam stávať policajti, 3. prekročenie je mierne, a za 4. mám na prekročenie sakramentsky dobrý dôvod (aby som stihol zelenú na ďalšej križovatke, lebo sa pripájam z vedľajšieho smeru - najčastejšie ľavej odbočky - tzv. "zelenej vlny").
Reply on: upravovač fotiek #175058:
Dobre si to napísal, hlavne "defenzívna jazda" je niečo, čo si máme stále držať na pamäti.

upravovač fotiek

Reply on: N/A #175055:
Zvonkohru by som nerobil. Stačí sa pekne natlačiť na gumokol, krátko cinknúť, aby si "ma" všimol a čakať. Žiadna agresia, ale asertivita musí byť. Zároveň jedine bezpečne. Nič riskantné, radšej predvídať a ísť defenzívne. Ak je to však bezpečné, byť asertívny voči gumokolom.

upravovač fotiek

Reply on: FFF13 #175054:
Súhlasím. Síce v cestovnom poriadku sa nikde negarantuje prípoj, ale meškanie 4 minúty v sobotu večer, ak je pravidelné, tak by malo viesť k úprave. Autobus meškal až 6 minút? A kde ich nabral? Bola v meste nejaká demonštrácia?

upravovač fotiek

Reply on: Pe67 #175053:
Tak to by si mal DPB naozaj posvietiť na chronometráže. Snáď moja hlúpa konšpirácia nie je pravdivá a DPB "šponuje" časy len aby ušetril vodiča a vlak.
Reply on: upravovač fotiek #175052:
Neboj sa, dnes jedna Žilina dostala pod Mostom SNP peknú zvonkohru. 😀
Reply on: Pe67 #175024:
Na druhej strane, prečo potom plánovač spojenia ukazuje takúto možnosť keď tu viacerí na imhd tvrdíte že večer linka 4 dosť často meškáva
Dal som si teraz tú námahu a nahodil virtuálnu tabulu, zastávku "chaluhy". Linka 20 išla presne 21.26, toľko zatracovaný spoj linky 4 dnes až o 21.28 (meškanie 4 min.) a chvíľu po nej odhlásilo linku 83 s meškaním 6 min.(oficiálny odchod 21.22). Ďaľší spoj linky 4 ukazoval meškanie 2 min.zatiaľ. Takže je to ako som si myslel, tento prestup je v bratislavských podmienkach nereálny. Iba nenapraviteľný optimista by si myslel že mu tuto 2 min.budú stačiť na prestup.

(inak na tú tabuľu nie je úplne 100 percentný spoľah, tie nové palubáky dosť vypadávajú a neukazujú potom správne polohu)

upravovač fotiek

Reply on: N/A #175051:
V čase špičky to tak proste je a akceptujem to. Príliš veľa premenných, pri intervale 4 minúty sa to nikdy nepodarí zladiť, je to husté. Aj vo Viedni sú počas špičky "vláčiky" dvoch vozňov tej istej linky idúcich za sebou, ako aj okno 10 minút. A aj vo Viedni ma vytočili vodiči, ktorí mali po mimoriadnosti (hasiči) "na háku" a šuchtali sa, vďaka čomu som nestihol vlak a musel čakať hodinu na ďaľší. Aj som vtedy vodičovi povedal že je pekné, že on je v práci, že mu je jedno že má meškanie 15 minút a že sa pekne šuchce (objektívne sa šuchtal), ale ten vlak, ktorý tam práve môže vidieť (som mu ho ukázal prstom), mi ušiel a môžem hodinu čakať na ďalší. Nič mi na to nepovedal, kyslo sa zatváril a ja som vystúpil na Simmeringu (asi 20 až 30 sekúnd po odjazde vlaku). Bola to stará plesnivá súprava E1+c4. Lenivejšie ako K2S. Ale aj tak, jedny svetlá "pustil" len tak, proste jemu bolo úplne u prdele že mešká, že je za ním vláčik nakopených vozňov. A to ma vytočilo. Nie, že meškal. Nebola to je jeho vina, že hasiči blokovali koľaje. Ale že svojím prístupom situáciu ešte zhoršil, miesto toho aby sa snažil ísť svižne, teda v rámci možnosti toho šerbla ktorý mal. Vtedy som bol riadne naštvaný. Ostatne, ten vláčik za ním, tí vodiči, tiež asi neboli nadšení z toho že pustil jedny svetlá pri Simmering Einkaufszenturm (z mne neznámeho dôvodu, lebo mu odcingol ako predný voz, tak ak vlek, takže stačilo zadať jazdu (dvere boli zatvorené, žiadne zrkadlo kontrolovať nemusel), mal ešte voľno - ale on podľa niečoho poznal, že za 2 sekundy mu skočí stoj - a aj skočil, lenže on mohol ísť do križovatky na signál voľno, určite je vyprázdňovací čas dostatočný). A stretávam sa s takýmto prístupom bežne. Autá sa natlačia do križovatky a zablokujú ju. Niektorí vodiči majú an háku aj keď meškajú, nevojdu do križovatky a nezablokujú ju pre inú fázu (ľavého odbočenia). A hneď meškajú o 70 sekúnd dlhšie, ale im je to úplne jedno. Potom sú asertívni vodiči, tí sa natlačia, zastavia, ale prejdú celým uzlom na jeden cyklus. A potom sú agresívnejší, tí autá aj vyzvonia a niektorí nemajú problém im ústne vynadať. Ale fakt nechápem ten ultradefenzívny prístup ostať stáť, nabrať ešte väčšie meškanie, aby nebodaj autíčkari neboli obmedzení tramvajou, ktorá nemohla prejsť kvôli autíčkarovi ktorý si prdel v SUV vyváža a blokuje desiatky ľudí v tramvaji. Ja, byť vodičom tramvaje, natlačil by som sa do križovatky (čo asi 60% tiež robí), čo najbližšie k idiotovi ktorý ju blokuje plechovkou na kolesách. Krátko by som zazvonil, aby vedel že stojí niekde kde nemá a čakal. Že ostatné autá nemôžu ísť? Nech sa poďakujú u toho idiota v SUV. Však ono sa to postupne uvoľní, ako sa posunú autá v ďalšiej časti uzlu a hlavne tramvaj prejde na jeden cyklus a neodstojí si ho potom ešte uprostred križovatky 2. raz. Čo je dosť k tomu, aby mi ušlo metro z ktorého stíham ešte vlak.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.