Discussion Forum › Operations Forum

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
@2853 na linke 131 nesvieti ľavé zadné obrysové svetlo.
Reply on: volod #174366:
Pokiaľ viem, nebehal.
Len čisto náhodou nevie niekto nebehal po Ba električkovy pluh dnes?
Cestarov zase raz zima prekvapila 🤣
99/1 – 2508
Reply on: Lurny #174362:
Nie, bol tam asi 15 min. Potom prisiel dispecing a zcuval naspat dole, 63 po nom uz problem nemala lebo presiel pluh.
Reply on: seimou #174361:
Ešte tam je?
Vystup na klanec zaseknuta 63 😕 5 minut po tom presiel pluh
Reply on: Miro #174356:
Na železnici (okrem závady) nie.
Reply on: birch #174357:
a ak aj zrusenie vlakovej cesty vykona sam vypravca tak by mu to ani nemalo dovolit hned postavit (koliznu) vlakovu cestu....
Reply on: birch #174357:
Doplním, že v takom prípade ale nie je vyhodnotené ako prejdenie návesti stoj ale incident - chyba návestenia.

Potom sa vyhodnocuje dôvod - napr. lom koľajnice, výpadok prúdu, blesk, atď.
Reply on: Miro #174356:
Áno, to je ale mimoriadna situácia. Napríklad ak iný vlak nepovolene vojde do postavenej vlakovej cesty a zabezpečovací systém zareaguje zrušením danej vlakovej cesty. Alebo ak zrušenie vlakovej cesty vykoná sám výpravca (resp. dispečer na diaľkovo ovládanej trati)
Reply on: si #174355:
A platí to aj naopak? Môže sa stať, že predzvesť ukazuje voľno a kým vlak príde k návesti, je tam stoj?
Reply on: N/A #174349:
klasicka zeleznicna predzvest je len informacia o tom co mas na najblizsom navestidle, ak tam mas stoj, tak ti ho predzvest ukazuje a nijak sa nezamysla nad tym ze o minutu ked tam s vlakom dojdes uz tam budes mat volno alebo vystrahu....
Reply on: N/A #174345:
Je fajn, že ich ty neignoruješ, ale z toho vôbec nevyplýva, že ich neignorujú iní. A ignorujú, hoci asi neúmyselne. A o križovatkách s pevným cyklom tu nikto nehovoril, tam samozrejme predzvesti fungujú, tie je jednoduché správne nastaviť.
SOR 3430 robil pred asi hodinou údržbu zastávok v Petržalke v okolí železničnej stanice.
Reply on: S30T #174344:
Myslel som to inak ako si to pochopil. Mal som na mysli 99 % prípadov prejazdov električiek cez Jurigovo námestie, nie 99 % predzvestí. Mnohé predzvesti sú samozrejme funkčné, ale nie všetky. A práve tie dlhodobo nefunkčné sa podvedome naučili vodiči ignorovať, o čom svedčí to, ako často v posledných dňoch pred hlavnými návestidlami zastavovali na magnetkách.
Reply on: Majo #174342:
Tak vsetky zbytocne prejazdy zapli, ale tu najhorsiu krizovatku v Karlovke este nie 😃
Reply on: N/A #174349:
Na predsignále môže byť skôr Voľno ako na signále (t. j. dostane info z radiča o tom, že kým príde k hlavnému, tak bude voľno). Malo by to byť potom vypočítané tak, aby pri najvyššej dovolenej rýchlosti prišlo vozidlo k signálu s návesťou Voľno.

Problémom je to, že napr. Lanfra sú dva radiče a zabezpečiť 100% líniovú koordináciu + preferenciu nie je až také jednoduché.
Reply on: N/A #174348:
K akým časovým stratám? Veď ak svieti predsignál voľno, tak viem, že môžem pokračovať plynulo ďalej bez spomaľovania. Predsignály, ktoré čítajú PP zvyknú najneskôr nejakých 30 metrov pred vlakom skočiť na voľno. To je predsa cieľom predsignálu, aby urýchlil, urobil plynulejšou a bezpečnejšou električkovú dopravu. Tu je skôr dôležité to, aby hneď po prejdení električky uvoľnilo križovatku pre ostatné smery a keď sa bude blížiť ďalšia, aby to zase rýchlo stoplo, v Karlovke to funguje celkom dobre.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.