Reply on: 810zssk #164364:
Komerčná MHD je len teoretický konštrukt, takže v praxi sú tieto dokumenty navzájom previazané. O čom svedčí aj ustanovenie zo zmluvy o službách vo verejnom záujme:„Hlavné mesto sa zaväzuje:
(b) udeľovať DPB, a.s. dopravné licencie na prevádzkovanie autobusových liniek pravidelnej mestskej hromadnej dopravy v súlade s Prílohou č. 3 (Plán dopravnej obslužnosti...).“
Pokiaľ však ide o linku 36, tá spája dve susediace mestské časti, takže sa jedná o linku vo verejnom záujme (podobne spája mestské časti aj linka 65 a tú si žiadna mestská časť neplatí) a k tomu je to úlohou mesta, aby takéto spojenia zabezpečovalo (podľa zákona), čiže by sa to malo nachádzať v Pláne dopravnej obslužnosti a v plnom rozsahu by to malo platiť mesto.
810zssk
Mesto ma skutocne kompetenciu zabezpecovat MHD, ale ziaden zakon mu neprikazuje spajat kazde dve mestske casti, takze mesto nema povinnost objednavat linku 36. Teoreticky by mesto MHD nemuselo objednavat vobec, ako je to v pripade mnohych mensich miest na Slovensku.
Zaroven ziaden predpis nezakazuje poskytovat sluzby vo verejnom zaujme roznym objednavatelom. Napokon su SADky robiace MHD vo viac mestach (a teda pre viac objednavatelov).
Jedina diskutabilna vec zostava, ci ma mestska cast kompetenciu objednavat si verejnu dopravu, obzvlast mimo svojho uzemia.