Reply on: Jano #13319:
2824 som rano stretla na 83 - o 6.46 mal dojazd na zastavku Bulikova smer mesto
Totiz (veeeelmi zhruba) CNG potrebuje na horenie urcite percento vzduchu, pri ktorom sa v motore vznieti. Tato jeho vlastnost mu umoznuje byt vyuzity ako pohonna hmota, pretoze hori iba v urcitom malom a pomerne presnom percentualnom pomere so vzduchom. Pri malom uniku sa nevznieti, pri velkom uniku zmrzne. Zawer: ZIADEN VYBUCH NEBUDE!
Nemozem to posudit, este mi nikto nic take nepovedal.
Ja len uvadzam, co postretavam. Pisem to len "z hlavy" - vyrastla som pri Divizii Autobusy a pamatam si kazdy voz od 1988ho, cim sa od odstatnych lisil, ake boli jeho jazdne vlastnosti ci kto ho jazdil. A za 15 rokov sa toho nazbiera! Niektore vozy su tak specificke, ze sa daju rozoznat zdialky i "po hlase". Uvediem Ti napriklad "zvukovo" najtypickejsie vozidla, ktore su tak hlasovo charakteristicke, ze sa nedaju pomylit:2601, 4202, 2943, 1823, 4812, 1826, 4821...
Aj ked sa napriklad hlas klbovych plynakov v konkretnej serii podoba, zase je kazdy iny-kazdy ma inu akciu prevodovky a nastavenie motora a vytvara to typicky "hlas"toho ktoreho vozidla, takze sa to neda pomylit. A na vzhlad je tiez kazdy jeden bus uplne iny.
Guri