Reply on: Minko #170235:
Minko, neviem, do akej generácie patríš, pripadá mi však, že toho napr. o hospodárnosti a ani o technike veľa nevieš, ale ja som osobne videl niektoré rekonštrukcie v ústredných dielňach. Takže:1. Odstrojenie vozu až na skelet.
2. Opieskovanie skeletu (otryskanie pieskom až na čistý kov, teda odstránenie hrdze, príp. výmena poškodených častí skeletu).
3. Antikorózna ochrana skeletu.
4. Nová - moderná elektrická výzbroj Progres.
5. Samozrejme nová kabeláž.
6. Nové sedačky, umakarty, skrátka nový celý interiér.
7. Nový informačný systém.
8. Vozy 7703,04,06,17,18 sú úplne nové.
A ďalšie drobnosti, to by Ti tu vysvetlili lepšie iní. Takže sú jednoznačne lepšie ako T6, lebo tie majú podstatne gracilnejší skelet, ktorý sa ľahko ohne (viď napr. aj havária 7927 s Mercedesom - Mercedes relatívne drobná škoda, T6 náročná oprava s rovnaním skeletu - a bolo takých havárií v minulosti viac, T3-ka by sa pri takomto ťukanci neohla), neprešli generálkou a majú staršiu elektrickú výzbroj.
Keď si spočítaš náklady na rekonštrukciu, tak tie sa vrátia len vtedy, keď sa vozy budú využívať. Z mojej strany nejde o šotoušovinu, ale jednoducho o to, že neznášam plytvanie. A nedostatočne využitá investícia je plytvaním. Podobné, čo som písal o T6, platí aj o T3G - tiež nemajú GO a majú staršiu výzbroj. Keď už Krasňany tak milujú svoje T6, tak stačilo vymeniť T3G na Jurák a T3P dať do Krasňan. Nižšie využitie T3G by nevadilo, lebo tie boli rekonštruované pred 20 rokmi, tam sa už investícia vrátila a odžili si > 30 rokov bez GO. T3P si náklady na svoju GO ešte "neodpracovali".
Minko