Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Yasuhiro #225441:
Tak, sorry ale opravím ťa... Ja som síce mladší ročník voči mostu SNP ale nie o veľa. Musím povedať, že srdce Bratislavy bolo krásne aj nábrežie. Keby ten most stal niekde inde, tak turisti by tu mali naozaj čo pozerať! To len tebe/Vám sa to nepáčilo. Takže je za čím smútiť!!!
Reply on: Solider #225443:
Ja tomu rozumiem.
No paradoxne sa jazdí po zrekonštruovanej trati pomalšie ako predtým ak nerátam prejazdy cez zlomené kolaje.
Že to nikoho s vodičov či dispečerov neserie.

Ešte že grafikonisti si urobili nadprácu a vyhodili aspoň zastávku Mariánska s informačného systému a vodiči ju nemusia ručne prehadzovať..
?
Reply on: Solider #225442:
Pokiaľ viem práve z tebou uvedených dôvodov sa v praxi uplatňuje (uplatňoval) taký výklad, že aj ED vedená v stredovom páse komunikácie sa považuje za ED, ktorá používa cestnú komunikáciu.
Reply on: david1 #225439:
Logicky – ak odídeš z Amerického námestia načas, čo chceš robiť štyri minúty po Námestie SNP? Reálne to predpisovou rýchlosťou prejdeš za necelé dve minúty. Nemôžeš prísť na Námestie SNP a tam tri minúty vetrať, keďže zablokuješ celý exponovaný uzol.
Reply on: 810zssk #225438:
Dajme si príklad – Ružinovská ulica. Električkový koľajový pás v stredovom ostrovčeku cestnej komunikácie, podľa zákona o cestnej premávke súčasť cesty. Takže sa tu vzťahujú pravidlá cestnej premávky podľa zákona č. 8/2009 Z. z. Na cestnej komunikácii určené dopravné značky, maximálna povolená rýchlosť 40 km/h. Dráhovým predpisom určená maximálna povolená rýchlosť 50 km/h. Ako má vodič električky dodržať obidva zákony, tzn. zákon o cestnej premávke a zároveň aj zákon o dráhach, vrátane vyhlášky o dopravnom poriadku dráh, ak sú tieto vo vzájomnej kolízii?

Druhý príklad – Račianska. Električkový koľajový pás uprostred cestnej komunikácie. Rovnako súčasť cesty podľa zákona o cestnej premávke. Pri zastávke Mladá Garda svetelné signály trojfarebnej sústavy, električkové signály chýbajú. Podľa výhlášky č. 9/2009 Z. z. svetelné signály platia pre všetkých vodičov na ceste, ak sú zriadené tzv. gule, tak sa vodiči električiek riadia nimi. Má vodič električky zastaviť alebo nie?
Ty si pamätáš ako vyzerala stará Bratislavy pred výstavbou Mosta SNP?
Ja áno a nie je za čím smútiť.

Ale no chlapci, keď už toľko tunelov, tak to už ozaj radšej to metro ? . Totiž ja osobne by som si filiálku vedel predstaviť z väčšej časti skôr ako zelený mestský priestor, z tej menšej na koľajnice. Ja osobne by som si vedel predstaviť vnútromestskú vlakovú linku s hustým intervalom začínajúcu sa na ŽST vo Vajnoroch, cez východné, s novou zastávkou na Peknej ceste a cez predmestie na Trnavské Mýto. Nič z toho by nemuselo ísť v tuneli za predpokladu že by sa efektívne vyriešila križovatka pri slimáku, a vznikli by nové spojenia ktoré sú v súčasnosti dosť ťažko realizovateľné (Vajnory - Pekná cesta, Východné - Pekná cesta, Východné - Trn.M., Pekná cesta - Trn.M. atď.), s prípadným autobusovým spojením z Grobu na Vajnorskú stanicu ešte lepšie, s prípadným spojením Vinohradov a Predmestia nejakým nadchodom, kde by mohli ľudia prestupovať z regionálnych spojov podla mňa úplne dokonalé. Náklady na niečo takéto sú oproti zastaralému TEN-Tu úplne minimálne, úspech by to podľa mňa malo.

A oukej, keď už by sa malo ísť do toho megalomanského metra, hoci nepatrím medzi veľkých zástancov práve kvôli investičným nákladom (TEN-T v mojej hlave nepripadá do úvahy už vôbec), tak stačí kľudne do toho zakomponovať práve spomínanú linku. Na Trnavskom mýte by to šlo pod zem (áno až tam, určite netreba kopať celú trasu) smerom na Nivy ale osobne by som to netahal až do Petržalky ale skôr stočil do centra a cez Mlynskú dolinu niekde na Dlhé Diely napríklad - teda za predpokladu že by mal existovať nejaký ucelený systém, nie len táto jedna linka. Do petržalky by som si vedel prestaviť napríklad linku od Hlavnej stanice (už je jedno odkiaľ by prišla na hlst, či od Patrónky alebo od Račka) popod Hodžovo námestie a Nový most, kedže cez starý už máme električku, a kedže by tam bol v tej oblasti predpoklad odlahčenia dopravy mohol by sa plniť daľší megalomanský vlhký sen - pešia zóna zo Štefánikovej a obnovenie starej Bratislavy tak ako bola pred výstavbou Nového mostu.
Reply on: Valec #225435:
Jazdí sa tu však výrazne pomalšie. Doslova sa niektorí vodiči vlečú.
No to bude skôr tou nezmenenou jazdnou dobou bez Mariánskej.
Reply on: Solider #225437:
Tento rozpor by v praxi nemal predstavovat problem kym dopravna znacka neprikazuje nieco co drahove predpisy zakazuju, alebo vice versa. Vodic skratka dodrzuje oba zakony.
Reply on: Valec #225435:
Podľa zákona o cestnej premávke sa pravidlá cestnej premávky vzťahujú aj na električkový koľajový pás, ktorý je v zmysle zákona časťou cesty. Podľa zákona o dráhach (§ 14 ods. 6) sa pravidlá cestnej premávky vzťahujú na dráhu len pri spoločnej prevádzke električkovej alebo trolejbusovej dráhy s cestnou premávkou (tzn. vedenie trolejbusov nad jazdným pruhom, trať na ktorej sú zriadené jazdné pruhy – Obchodná, Čachtická, Mostová) a podľa tohto zákona spoločnou prevádzkou trať na Špitálskej nie je.
Reply on: Miro #225429:
Hlavne je tu rozpor medzi zákonom o dráhach, cestným zákonom a zákonom o cestnej premávke.
Reply on: david1 #225428:
Vzťahuje, lebo električková trať je tu súčasťou komunikácie a nie na vlastnom telese. Samozrejme, pre istotu je tu obmedzená rýchlosť aj električkovými návesťami.

Inak, tá zóna 30 je tu už aspoň 10 rokov, tak neviem aký "ďalší pomalý prejazd centrom mesta" tu máme. ?
Ked uz vymyslame fantasmagorie ?
https://drive.google.com/open?id=1fLw4_91VQeAjQ6vbSOnWzep0v-iFhMfw&usp=sharing

Na to aby malo zmysel sa bavit o tuneli pod Bratislavou by muselo byt realisticke vybudovat aspon tu cervenu vetvu a to dostatocne kapacitnu aby zvladla regionalnu dopravu aj dialkovu. A samozrejme, aj keby nejakym zazrakom taky stav nastal, tak stale to neznamena ze ma zmysel investovat peniaze do toho a nie inych rieseni.
Reply on: tr3mp #225432:
Jaj, no to je jasne. Ja som mal na mysli usek od Filialky dalej popod mesto.
Reply on: 810zssk #225431:
Nie, myslel som od Filiálky po Predmestie 😃

Je v nejakom meste porovnateľnej veľkosti alebo väčšom razená hlavná železničná stanica?
Reply on: tr3mp #225430:
Cely tunel od Trnavskeho myta po Euroveu mal byt cut-and-cover? ?

Ked si predstavim mnohe razene stanice metra, tak mi tie nastupista pridu dostatocne priestranne. Neviem si predstavit ze by sme potrebovali viac.
Reply on: 810zssk #225427:
Razená nemala byť ani časť od Filiálky. Ale ja som sa nepýtal na pôvodný projekt, kde bola Filiálka len niečo ako stanica metra so štyrmi hranami, ale na to, že by na tejto trati bola nová hlavná stanica. Na tej by som už očakával priestrannejšie nástupištia ako by mohli vzniknúť v razenom tuneli.
Reply on: Solider #225426:
Električka by nemohla mať výnimku?
Reply on: Solider #225420:
To som si aj myslel. No máme teraz vďaka tomu ďalší pomalý prejazd centrom mesta.
Ináč zóna 30 sa vsťahuje aj na elektrickú dráhu? Električkám ich predsa obmedzujú vlastné značky či predpisy. na Štúrovej majú hneď za trianglom umiestnenú 30. Tiež sa tam min. L3 vleče až po Šafko.
Reply on: tr3mp #225424:
Pokial viem, cely ten tunel a vsetky na nom leziace stanice mali byt razene (okrem Filialky).

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.