Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: 810zssk #225427:
Razená nemala byť ani časť od Filiálky. Ale ja som sa nepýtal na pôvodný projekt, kde bola Filiálka len niečo ako stanica metra so štyrmi hranami, ale na to, že by na tejto trati bola nová hlavná stanica. Na tej by som už očakával priestrannejšie nástupištia ako by mohli vzniknúť v razenom tuneli.
Reply on: Solider #225426:
Električka by nemohla mať výnimku?
Reply on: Solider #225420:
To som si aj myslel. No máme teraz vďaka tomu ďalší pomalý prejazd centrom mesta.
Ináč zóna 30 sa vsťahuje aj na elektrickú dráhu? Električkám ich predsa obmedzujú vlastné značky či predpisy. na Štúrovej majú hneď za trianglom umiestnenú 30. Tiež sa tam min. L3 vleče až po Šafko.
Reply on: tr3mp #225424:
Pokial viem, cely ten tunel a vsetky na nom leziace stanice mali byt razene (okrem Filialky).
Reply on: Viko #225425:
Zmysel to má taký, že sa im nechcelo dávať tridsiatky do každej bočnej uličky, tak ju dali na začiatok vytvorenej zóny.
Reply on: baran #225417:
Aký má vôbec zmysel celá tá zóna? To nestačí lokálne obmedziť kritické (stav/hluk) úseky?
Reply on: 810zssk #225421:
A to by mala byť razená stanica? ? Neviem si predstaviť, kde je (resp. o pár rokov bude) v lokalite také nezastavané miesto.
Reply on: chodec #225412:
Myslím tým tzv. "Červený Most". Inak nedávno zrekonštruovaný.
Reply on: Valec #225414:
Slovak Lines kedysi predaval dost vela dialkovych tras s prestupom vo Viedni v spolupraci s partnerskymi dopravcami. Preto cast ich busov zachadzala (zachadza?) na Erdberg. Ale samozrejme, v takom pripade tie busy stoja na jednej stanici.
Reply on: tr3mp #225418:
Keby sa stavala Filialka + tunely, tak hlavnou stanicou by samozrejme nemala byt Filialka, ale Nivy.
Reply on: david1 #225415:
Tvorca električkových grafikonov nezohľadnil zrušenú zastávku Mariánska a ostala pôvodná chronometráž. Na linke 9 štyri minúty medzi Americkým námestím a Námestím SNP.
Reply on: baran #225417:
Ja keď som tade išiel električkou tak tade išli vodiči zvyčajne okolo 20-25. A to nielen z defenzívnej vozovne. A aj tak potom "vetrali" skoro celú minútu na SNP.
Reply on: chodec #225402:
Viedenská hlavná stanica vznikala na omnoho väčšom priestore nielen v porovnaní s hl. st., ale aj s Filiálkou. Priestor Filiálky má síce výhodu, že tam môžu byť rovné nástupné hrany v celej dĺžke (čo nie je ani vo Viedni), ale je pomerne úzky (užší ako dnešná hl.st. v najširšom mieste), takže počet nástupných hrán by bol pomerne malý. Ak by mali mať normálnu šírku, tak sa na Filiálku vôjdu max. 3 nástupištia.
Ako bolo spomenuté, ak by Filiálka mala slúžiť ako nová hl. st., bolo by nutné postaviť okrem dvoch tunelov (na Predmestie a do Petržalky) ešte tretí na trať 110.
Pri Filiálke by bola najbližia električková zastávka Ursínyho, samotné Trnavské mýto je dosť vzdialené. Takže aj dostupnosť MHD by bolo treba riešiť, to že je stanica "na" Trnavskom mýte nie je celkom pravda, je "kúsok od neho" - cca 5 minút chôdze.

Pripájam porovnanie plôch jednotlivých staníc voči Filiálke. Možno začneš inak uvažovať ?
Reply on: david1 #225415:
Pokiaľ viem tá ulica je v zóne "30".
Reply on: david1 #225415:
Možno aj nejaký iný, ale tento určite.
Aký je dôvod pomalých jázd električiek po zrekonštruovanej Špitálskej? Neupravené chrono bez zastávky Mariánska?
Reply on: 810zssk #225410:
Skôr by ma zaujímalo, pre aké promile cestujúcich je Viedeň prestupným bodom medzi dvoma medzištátnymi autobusmi.
Reply on: chodec #225402:
Ja si myslím, že viac ako spor stanica Filiálka vs. Hlavná stanica sa tu vedie spor regionálna (hlavová?) stanica napojená len z dvoch smerov zo štyroch* vs. centrálna stanica. Akurát, v diskusii sa tieto vlastnosti sa priamo pomenuvávajú názvom stanice.

Ja osobne nie som priaznivcom Filiálky tak, ako bola navrhnutá. Ale ak by sa z nej podarilo spraviť skutočnú hlavnú (centrálnu) stanicu, tzn. dostatočná kapacita (t.j. počet alebo dĺžka) nástupných hrán, napojenie na všetky smery (teda tunel aj na Záhorie) a dostatočný priestor pre infraštruktúru nadväznej dopravy (obratisko MHD, parkovisko K+R), tak prečo nie.

* smer od Petržalky nepovažujem nateraz za podstatný, nakoľko doprava do regiónu je tam v porovnaní s ostatnými smermi minimálna (s výnimkou Viedne, ale tá sa dá riešiť aj cez Marchegg) a vnútromestská doprava sa dá riešiť prostredníctvom MHD.
Reply on: Mirtschi #225406:
To aký viadukt a tunel súvisiaci s Vidricou myslíš, tunel pre 3. koľaj čo má vyriešiť nedostatok kapacity v úseku Devínska Nová Ves - Hlavná stanica alebo tunel pre nákladnú dopravu čo obíde Hlavnú stanicu.
Reply on: 810zssk #225410:
To ja neviem odhadnúť, ale určite viac ako tých čo idú linkou 77A opačným smerom na Lusthaus do prírody. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.